Sticker: 'Baby aan boord'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:06

Volgens mij worden die stickers er ook niet afgehaald als het kind geen baby meer is. En dan, zoekt de brandweer zich dus voor niks te pletter.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:09

Als het echt zo handig is voor overheidsdiensten dan had de overheid zelf wel een zeer herkenbare sticker gemaakt en verkocht. De babystickers zien er allemaal anders uit en dus niet zo herkenbaar. Lijkt me ook wel link als hulpdiensten uit gaan van de sticker. Wordt er dan minder goed gekeken als je geen een sticker hebt? Tuurlijk niet, zo een sticker is voor de aardigheid niet meer en niet minder. Zo wel, dan moeten mensen de sticker ook weghalen als er geen kind in de auto zit.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:13

Utixo schreef:
Hoe groot is de kans dat een goed vastgemaakte baby onder de voorstoel verdwijnt, of sowieso zoekraakt, bij een ongeluk? Heeft iemand dat wel eens gehoord?

ik heb het al wel eens gehoord dat de hulpdiensten terug moesten gaan kijken naar het wrak omdat vader/moeder vroeg waar de baby gebleven was ja!
beter voorkomen en de sticker hangen dan achteraf beseffen dat je daardoor je kleintje niet meer hebt!

stel dat je auto bv over de kop in de gracht ligt ... dan gaan de hulpdiensten ook niet blijven zoeken als ze niet meteen iemand zien denk ik, als je kleine dan een paar meter verder ligt of inderdaad wel ergens onder is gesukkelt!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:13

Ik kan me best voorstellen dat je met een kleine achterin wat voorzichtiger rijdt. En ik ken ook de 'frustratie' als de auto voor mij net een tikje langzaam elke bocht en drempel neemt.

Wellicht helpt zo'n sticker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:15

Daar is deze sticker helemaal niet voor. ALs dat zo was mag deze ook alleen zichtbaar zijn al er daadwerkelijk een baby aan boord is (ook zo'n stomme uitdrukking)
Het is gewoon een uiting van het ouderschap. Net zoals die stomme visjes, laten zien dat je gelooft. Heeft ook gveen enkel nut :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:24

faye schreef:
Het is gewoon een uiting van het ouderschap. Net zoals die stomme visjes, laten zien dat je gelooft. Heeft ook gveen enkel nut :n

hahah nou als we daarover beginnen :P

en al die mensen dan met of een paardenkop? of een hondenkop of wat voor sticker dan ook?
ook uiting van dan toch? dus? alle stickers maar verbieden :')

verootjoo

Re: Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:25

ik vind stickers op een auto sowieso stom :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:28

Hoi,

het lijkt me gewoon een humorsticker net als die sticker met een slak die zegt '' sorry ik kan niet harder''.
En brandweer en politie kijken sowieso goed en over bij een ongeluk.

En daarnaast een baby of klein kind zit altijd in een maxi cosi of autostoel. En die zie je niet zomaar over het hoofd.

Ik heb een colega die bij de vrijwillige brandweer werkt en die vertelde dat ze altijd kijken of er een autostoeltje aan boord zit. Hij heeft eens meegemaakt dat er een auto aangereden is door een trein en er zat een kinderstoel in de auto. Achteraf bleek gelukkig geen kindje in de auto te hebben gezeten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:30

verootjoo schreef:

gelukkig deelt niet iedereen dezelfde mening :P
zou zo saai zijn ;)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:33

Volgens mij plakken ouders dit op hun auto omdat ze sowieso al de neiging hebben om ie-der-een te laten weten dat ze een kindje hebben. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:37

ikdoemaarwat schreef:
verootjoo schreef:

gelukkig deelt niet iedereen dezelfde mening :P
zou zo saai zijn ;)

die humorstickers kan ik nog wel om lachen. Maar zo'n jezusvis, hondenkop, of paardensticker op je auto vind ik echt stom :P

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:38

Vende schreef:
Volgens mij plakken ouders dit op hun auto omdat ze sowieso al de neiging hebben om ie-der-een te laten weten dat ze een kindje hebben. :D

:))

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:44

Ik als ouder vond het een veilig idee met zo'n sticker te rijden. Omdat je met een klein babytje/kindje toch voorzichtiger rijdt dan normaal en misschien wel gemiddeld. Ik heb vaak gemerkt dat mensen zich minder snel irriteren of roekeloos langs je scheuren omdat de meesten toch wel respect hebben voor kleine kinderen. Had serieus nog nooit nagedacht over dat hulpdiensten dan beter zouden zoeken.
Denk dat ik hem straks bij de baby weer op de auto plak :j

Ik vind het een beetje hetzelfde als een vrachtwagen waarop staat veevervoer, of dat je langzamer langs een paardentrailer rijdt. Beetje respect in het verkeer mag vind ik :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:54

verootjoo schreef:
die humorstickers kan ik nog wel om lachen. Maar zo'n jezusvis, hondenkop, of paardensticker op je auto vind ik echt stom :P

nou heb op mijn hondenkop alleen maar positieve reacties :D
echt van: wooowww...waar heb je die vandaan???

jammer alleen dat als de auto verkocht is ik m niet kan recyclen :+

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:00

Vende schreef:

Ik vind dat je daar ook best fier over mag zijn! K vind zo'n sticker leuk, betekenis of geen betekenis! :-)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:04

Ik vind het echt dom van die bordjes in je auto, slaat helemaal nergens op.
Al zijn sommige wel heel komisch dat is wel leuk, maar zal er zelf nooit een nemen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:07

LiNdA1986 schreef:
Ik vind het echt dom van die bordjes in je auto, slaat helemaal nergens op.
Al zijn sommige wel heel komisch dat is wel leuk, maar zal er zelf nooit een nemen.

ach joh, ik vind elke wegvlo stom en dan denk ik : hoe kan je zo een verschrikkelijke auto kopen :')
maar is het niet leven en laten leven ? ;)

ieder moet lekker doen wat ie leuk vind en waar ie zich goed bij voelt :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:12

faye schreef:
Net zoals die stomme visjes, laten zien dat je gelooft. Heeft ook gveen enkel nut :n

Betekenen die visjes dat? Ik dacht altijd dat dat betekende dat die mensen zich aan de maximumsnelheid houden :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:16

:+

visjes zijn christenen..........

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:19

Nóóit geweten en ik rij toch al 10 jaar auto :))
Ik dacht echt dat het stond voor 'Ik rij niet harder dan is toegestaan' :+
Whaha wat stom!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:23

guccio schreef:
Ik als ouder vond het een veilig idee met zo'n sticker te rijden. Omdat je met een klein babytje/kindje toch voorzichtiger rijdt dan normaal en misschien wel gemiddeld. Ik heb vaak gemerkt dat mensen zich minder snel irriteren of roekeloos langs je scheuren omdat de meesten toch wel respect hebben voor kleine kinderen. Had serieus nog nooit nagedacht over dat hulpdiensten dan beter zouden zoeken.
Denk dat ik hem straks bij de baby weer op de auto plak :j

Ik vind het een beetje hetzelfde als een vrachtwagen waarop staat veevervoer, of dat je langzamer langs een paardentrailer rijdt. Beetje respect in het verkeer mag vind ik :D

Dan kun je er tegenwoordig beter een 'gevaarlijke stoffen' sticker op doen... Respect is er bijna voor niemand meer...

De sticker 'Baby on board' kan ook iets zeggen over de bestuurder! :D :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:49

Djilan schreef:
faye schreef:
Net zoals die stomme visjes, laten zien dat je gelooft. Heeft ook gveen enkel nut :n

Betekenen die visjes dat? Ik dacht altijd dat dat betekende dat die mensen zich aan de maximumsnelheid houden :')

_O- En precies daarom heb ik dus geen visje op mijn auto... :') Okee, en omdat hubbie het zonde van de autolak vindt :=

Over hubbie gesproken - die vindt de 'baby aan boord'-sticker iets moois om te laten zien dat mensen uit moeten kijken omdat je eigenlijk niet kunt autorijden ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-03-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:50

Ik heb die visjes nog nooit gezien :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:50

nee?? Moet je eens hier in het dorp komen kijken :)) Denk dat wij bekant de enige zijn zonder jezusvissie op de auto :P

zo een is het:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-03-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:51

Djilan schreef:
Nóóit geweten en ik rij toch al 10 jaar auto :))
Ik dacht echt dat het stond voor 'Ik rij niet harder dan is toegestaan' :+
Whaha wat stom!

HAHAHA :D Mag ik vragen waar je de link zocht tussen snelheid en een visje? :D