overal spinnen zien...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:20

Ik denk ook dat het wel weer weg gaat hoor, Zonnebloem :(:) Het duurt gewoon even :Y)
Sifra jij hebt een lieve vriend, zou de mijne écht never nooit niet doen :n

[LN] Altijd al een spin willen plagen?
Voor degene die nu eens een spin willen plagen, in plaats van andersom }>

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:22

jaaah dat spelletje is leuk }> }> }>

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:44

Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeuw ... Kon je die foto niet ff in een link plaatsen! Heb nu zeven kleuren bagger gescheten :D Wat een enge griezel!

Ook als ik een spin gezien heb dan denk ik elke keer van als er iets in me nek voel dat het een spin is, of als ik op de grond een schaduw zie dat er een spin achter verschuild zit := .

Ben een onwijs bange poeperd voor die griezels eveneens ook net zo hard voor muizen en ratten :=

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:51

Wat ik trouwens ook een keer heb gehad.. een aantal jaar geleden probeerde ik mijn angst te overwinnen.. nou was ik altijd als de dood voor spinnen zonder haren maar een vogelspin vond ik de minst engste (ja ik weet het, ik spoor soms niet helemaal haha) want die had nog een soort van knuffelgehalte met dat haar...

Dus met alle dapperheid die ik in me had besloot ik bij beestenspul (dat had je toen nog) op de foto te gaan met een vogelspin in mijn hand...
Die meneer zei; geen gekke dingen doen want alstie valt issie dood..
Toen werd de foto gemaakt en blijkbaar door de flits ofzo schrok die spin en die neemt me toch een spurt over mijn arm naar m'n schouder..
Ik heb staan gillen,springen,hysterisch lopen krijsen.. toen heeft die man me beetgepakt en die spin van me afgehaald..

Sindsdien ben ik nog panischer dan ik al was..

(ik heb weer helemaal de kriebels nou,krijg er gewoon rillingen van.. bah)

CaileyS

Re: overal spinnen zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:00

ik ben ontzettend bang voor spinnen!! Ik vind ze niet vies, alleen maar eng, net als wespen!! Raar genoeg dat ik muisjes en ratjes dan weer wel lief vind!!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:01

Krijg ineens overal jeuk als ik dit lees :oo

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:13

Ik heb er vanochtend eentje gevangen.. ook zo'n engerd met haren en ongeveer 8 cm groot.... Ik heb er de sapkan overheen gezet en daarna met een notitieblok onderdoor.... Nu staat tie in de keuken te wachten tot vriendlief thuiskomt, die mag het werk gaan afmaken... En er staan 5 dikke van Dales boven op hem.... :Y)

Toen ik de sapkan over hem heen zette begon ie natuurlijk nét te rennen en toen heb ik zó hard gekrijst dat ik nu hele erge keelpijn heb :o

Ik ben er zooooooooooo bang van......

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:31

Stom he! Ik heb dat met kikkers.
Echt panisch ben ik voor die dingen. ALs ik ergens met mijn zus loop en die roep ineens : "Wies! Een kikker!" dan spring ik al een meter in de lucht! Ooit eens een kikker voor onze deur gehad zitten, ik heb mijn man gebeld (die binnen was) om hem weg te jagen voordat ik naar binnen durfde.

En dat is het een heel lastig detail dat wij een grote natuurvijver op ons terrein hebben. boehoe.... maar 's winters durf ik best naar buiten hoor :D

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:41

owhja echt heel erg! Ik heb dat ook ben echt als de dood voor spinnen.. Ik had een keertje dat ik tv aan het kijken was met mijn lamp uit en ik hoorde getik en ik deed de lamp aan zag ik een mega spin zitten op een bladje(dat tikken) en het lampen knopje zat net boven dat papiertje!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:10

Ik hou ook niet van spinnen hoor, bah. Maar hooiwagens vind ik niet zo erg, die hoeven van mij niet doodgemept te worden.
Maar de rest van die griezels wel hoor! Ik heb een half jaar in het dorp Zeeland gewoond en daar heb ik wel 2x zo'n grote, enge griezel gezien, zoals de foto op de vorige pagina. (ik zal hem maar niet quoten, 1x is al eng genoeg).

Maar eentje zat boven de deuropening, met als gevolg dat ik een maand lang niet door dié deuropening durfde ! De tweede rende over de grond en daar heeft mijn toenmalige vriend heel dapper een telefoonboek op gegooid.

Gelukkig vind ik kikkers, muizen en ratten niet eng. En ook voor vogelspinnen ben ik niet bang. Dat is nog het stomme :') Maar door mijn opleiding dierverzorging weet ik heel goed hoe ik vogelspinnen moet hanteren. De pootjes van de Mexicaanse roodknie vogelspin bijvoorbeeld voelen heel zacht aan, is ook een heel rustig spinnetje. Maar van alle andere griezels ben ik panisch :D

Waar ik dan echt weer niet tegen kan zijn wespen, bijen en hommels. Als ik die zie ben ik alweer 10 meter verder, hetzelfde met kakkerlakken (ooit 1 grote gezien, zo'n 8 cm groot, zat op school per ongeluk in een terrarium)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:04

Spinnen, eng eng eng!

Kunnen ze trouwens springen?
Dat denk ik namelijk altijd en denk ook echt dat ze vraak willen nemen hoor :+

TS ik herken me wel in jou verhaal over een tijdje ben je het vergeten tot je weer een keer zo'n griezel ziet

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:13

Iek die foto! Ik ben ook panisch voor spinnen.Zit nu ook weer om me heen te kijken.
Ik had eens een droom over een gigantische spin die mijn broertje wou opeten ( :+ ). En net toen ik mijn ouders wilde roepen kwam er geen geluid uit mn keel.Toen werd ik wakker en zat er een giga spin boven mn hoofd.Ik hysterisch gillen natuurlijk.Mn vader wakker gemaakt en die heeft hem toen doodgemaakt.De vlek zit er nog. Brrr

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:29

Heb ook een hekel aan spinnen.
Ik weet nog van een paar jaar geleden dat er 1 boven mijn slaapkamerdeur zat. Mooi niet dat ik mijn kamer in ging, ik was doodsbang dat ie op mijn hoofd zou springen 8)7

Wat ik echt nooit weer vergeet:
ik zou gaan slapen en ik heb overdag mijn dekbed altijd dubbelgeslagen op mijn bed liggen. Dus ik ga liggen en trek die deken over mij heen. Bleek er dus een spin tussen de dekens te zitten, zon hele snelle kleine, die vind ik nog het ergst want die krijg je nooit te pakken. Toen dus ook niet, kroop ergens onder mijn bed. Ik lag niet erg lekker maar ben toch in slaap gevallen.
Doe ik de volgende dag mijn paardrijkleren aan, was ie in mijn trui gekropen!
Bah bah bah...heb hem toen kunnen doodmeppen maar heb nog dagenlang naar spinnen gezocht

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:30

Heb spontaan de kriebels door dit topic. :oo

Vandeweek was ik mijn kamer aan het opruimen, in een hoekje waar ik weinig kom. Eigenlijk denk ik dan nooit; "Goh er zou wel een spin kunnen zitten!" Dus ik was bezig, was in een hoekje waar allemaal deoflesjes stonden, til een flesje op, zie ik een spin! :oo Maar... hij bewoog niet... >;) Dus ik iets dichterbij kijken... DOOD. :oo Dan zal je denken, dood is dood en je pakt hem zo ff op. Nou mooi niet, ik heb veger en blik gepakt en hem opgeveegt, en toen dacht ik dat 'ie bewoog. :o :P Dus ik kom terug, zie ik nog een pootje liggen, niet dat ik die op pak, nee, weer veger en blik erbij en opvegen. _O-

Laatst zou ik schoenen pakken, zag ik iets heel snel over de grond gaan. Ik dacht eerst dat ik iets wegtrapte, dus pak de schoen op, valt er een spin uit! :oo Wederom sta ik doodsangsten uit en die spin zelf rent ook als een gek naar een andere hoek van mijn kamer. Nergens te vinden, ik bang, spin bang. :') Uiteraard issie toen tussen mijn schoenen gekropen, paar weken favoriete schoenen niet aan gedurft. :+

Echt, mij kan je opvegen met snelle/grote/vieze/harige spinnen. :\

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:46

Vroeger was ik helemaal niet bang van spinnen!

Ik heb ooit een hooiwagen spin als huisdier gehad *kuch* Ik had een handdoek in de hoek gelegd, spin erop gezet, want ja dat was zijn hoekje voortaan. Ook had ik er een bakje water en nog wat blaadjes uit de tuin bijgelegd. Ik moet er wel bij zeggen ik was toen een jaar of 5 - 6. Maar ik heb er toen helemaal niet bij stil gestaan dat die spin toch wel verdacht stil lag en ook niet probeerde weg te lopen.

Wat bleek, die spin was al dood toen ik hem vond :')

Muzefee, lol, zie het al helemaal voor me. Voor zo'n piepklein pootje zo'n enorm stoffer en blik pakken _O-

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:48

Hahahaha, Mrijk wat geweldig _O-

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

Pashon schreef:
spinnen komen idd niet alleen waar 1 zit zitten er meer.

Hoe bemoedigend :D. Ik heb er vanacht 1 grote doodgeklopt in mijn kamer :'). Volgende nacht dus weer bezoek :D.

Pashon schreef:
toen vorig jaar de zwarte weduwe in een mercedes in nederland is gesignaleerd zie ik ze helemaal vliegen. naar mijn idee heeft de zwarte weduwe met een "onschuldig" (pfuh onschuldig mijn neus) gepaard en zijn nu alle huisspinnen zeer dodelijk (waar ik altijd al sterk van overtuigd was)

Haha... zo een vaart zal het niet lopen... (hoop ik :D)

Pashon schreef:
denk dat je gerust kan zeggen dat ik een fobie heb voor spinnen

Ik heb tijdens een les psychologie geleerd dat je op 10 sessies bij een psychologe af kunt komen van spinnenfobie... Misschien een tip :D.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:45

KvE schreef:
TS ik herken me wel in jou verhaal over een tijdje ben je het vergeten tot je weer een keer zo'n griezel ziet

Gelukkig hebben meer mensen er last van. Ik was echt bang dat ik aan het doordraaien was. :o :+

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:44

nou echt ik ken het probleem.. ik ben ook als de dood voor die dingen.. en dan maakt t niet uit hoe groot ze zijn.. ik wil ze gewoon niet in mijn buurt hebben :o

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:13

aaah hoe herkenbaar dit.. ik heb een keer meegemaakt dat er zo`n gigantische joekel van een spin (net als op die vreselijk enge foto op de vorige pagina) op mijn slaapkamer zat. Now way dus dat ik daar ging slapen, dus dekbed mee en beneden op de bank liggen, vantevoren even goed om me heen kijken, zat ook in mijn woonkamer zo`n vreselijke engerd.. Tsja toen ben ik maar naar mn ouders gereden (wonen tien minuten verderop) en ben daar gaan slapen, mn ouders verklaarden me uiteraard voor gek hahaha.
Ook een keer in de auto gehad, dat ik toen geen ongeluk heb gehad pfff, snel een parkeerplaats opgesjeesd en met mn sjaal geprobeerd de spin uit mn auto te verjagen. Stopt er een politie auto, vraagt wat er is haha, naja die man heeft dus de spin ff weggehaald voor me :-).
Mijn nichtje is trouwens een keer over de kop geslagen met haar auto, omdat er een spin op haar schoot viel. Ze is niet eens bang voor spinnen (ongelovelijk maar waar) Gelukkig alleen een paar blauwe plekken voor haar, maar de auto wel total loss.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:34

Zonnebloem schreef:
HELP :+
Sinds ik vorige week zo dapper een spin gevangen heb ben overal bang dat ik weer zo'n griezel tegenkom als dr niemand is.
Dit is echt niet gezond, zodra ik een schaduw zie of mijn haar op mijn rug voel kriebelen begin ik al panisch te schreeuwen. Ben de hele dag gespannen want ja, als dr ergens eentje zit...
Kennen jullie dit of ben ik aan het doordraaien?

Ik heb het zelfde.
In ons huis(oud huis) zitten heel veel spinnen, maar dan ook echt mega grote, zo groot als de bodem van een glas, dikke koppen en lange grote poten.

Brrrrr!

Ik zie en voel ze overal, ben er doodsbenauwd voor, als ik er 1 zie kan ik wel huilen van angst.

Echt heel frustrerend, mijn vriend(niet bang voor spinnen) durfde deze zelfs niet te pakken, zo groot zijn ze....

Op de slaapkamer hebben we een kachel die grenst aan ons bed.
Nou aan die kant slaap ik sinds gisteren niet meer, omdat ik bang ben dat ze daar achter zitten.....

Gisteren zat er een spin bij de voordeur(precies bij de deurkruk) en ik moest mijn vriend binnen laten, dat durfde ik niet, dus heb ik maar gebeld dat hij moest omlopen :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:11

Marjo_x schreef:
Zonnebloem schreef:
Ik durfde hem niet te vermorzelen want straks leeft ie dan nog en komt ie naar je toe. (ja dat meen ik serieus :o :o :o )

_O- dat gevoel had ik vroeger ook.. Dat ie zn vriendjes op zou halen om je extra bang te maken :')

Maar goed, Ik heb dat ook heel erg hoor! Vanochtend zat er zo'n vies joekel in de gang en nu kijk ik steeds om me heen of er niet ergens nog een is ,, ik heb ook heel vaak dat ik denk dat ik een spin zie _O- Ik kan ook niet het licht in mijn kamer uit doen zonder nog een laatste keer flink goed om me heen te kijken ..

Ahahhaha zo herkenbaar!! Ik denk dat ik vanavond nog even een dubbelcheck doe :+

EDIT: ik heb trouwens iets waar ik nog banger voor ben.. in de zomer; LIEVEHEERSBEESTJES! vraag me niet hoe het komt, en iedereen lacht me uit. Helemaal gele vind ik dooooooodeng.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:08

O, wat komt dit me toch bekend voor!!! Een bevriende psych heeft mij na een gesprek verteld dat ik een bloedserieuze fobie voor spinnen heb... En ook het dringende advies om me te laten behandelen, want bij mij is het op het levensgevaarlijke af.

Nee, ik ben de allerlaatste die een glas, stofzuiger of stoffer pakt om ze weg te halen. Ik spring liever het raam uit. (of klim eruit terwijl ik 1 been al in het gips heb zitten :+ )
Ben al een keer voor een auto gesprongen om een spinnenweb te ontwijken, val bij de grotere exemplaren gelijk flauw, of zit de rest van de dag hysterisch te janken.

Mijn vriend heeft hier een zeer zware klus aan, evenals mijn vader. Godzijdank woon ik spinvrij. (klop nu even af)
Toch check ik alle ruimtes, vermijdt zolders en schuren. Dat laatste is tamelijk lastig als je paarden hebt, maar gelukkig heb ik het 1 of andere smeerseltje waardoor ze wel weg blijven.

Misschien genees ik ooit nog, maar heb er een hard hoofd in....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:20

Hier nog iemand met een serieuze spinnenfobie. Wij zijn met de auto al een keer bijna verongelukt omdat ik (toen passagier) een kruisspin ontdekte die zich op mijn been wilde laten zakken... En ik het letterlijk op een gillen zette... Vriendlief kon nog net de vangrail ontwijken. Ben nooit meer in die auto gestapt.

Vroeger toen ik nog thuis woonde zat ik eens in bad, lekker uitgebreid met boekje erbij en bladiebla, kijk ik op, zit er zo'n harig ding op de muur! Heb gegild alsof er een inbreker in de badkamer zat en dat dacht mijn moeder dan ook. Toen ze ontdekte dat de spin de boosdoener was kwam ze aan met de stofzuiger. Daarna nog een lading kattengrid opgezogen en nooit meer gezien.

Nu gebeurt het af en toe dat vriendlief naar beneden komt en zegt "niet kijken"!!! Heeft ie weer zo'n ding gevangen. En ze zijn zo groot dat je het papier waarop hij ze vangt gewoon hoort ritselen... Dan ga ik dus door het lint! Gelukkig vangen onze katten ook spinnen en vind ik meestal hooguit een poot (ook smerig trouwens).

Twee jaar geleden was onze tuin bezet door spinnen, heb de hele zomer niet in de tuin gezeten. En toen er eentje z'n web voor de poort had gespannen ben ik dus dwars door de planten naar buiten gegaan... (dat daar ook spinnen zitten dacht ik gelukkig even niet aan).

Hoe bedoel je fobie? Mijn hart slaat letterlijk over bij alleen maar een afbeelding of een nepspin in een speelgoedwinkel. Op stal heb ik ze trouwens nog niet ontdekt en dat is maar goed ook. Onze schuur ga ik niet in.

Femke, wat voor smeersel heb je ertegen? Ben serieus geinteresseerd! (zie voorgaande).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:30

Ik heb iets wat mijn ouders voor me mee nemen uit Frankrijk. Heb eigenlijk steeds een ander middel. (mijn ouders letten namelijk op aanbiedingen....) Maar in NL is dat allemaal niet verkrijgbaar... Hier mag je spinnen niet verdelgen. Schijnen nuttige dieren te zijn....

Het enige wat ik je kan adviseren is contact opnemen met een legale spinnenverdelger in NL, en kijken wat die voor je kan betekenen. Of je gaat op vakantie naar Frankrijk en loopt de eerste de beste landbouw winkel in. Daar zijn vele middelen gewoon vrij te verkijgen!