Op verre reis met een klein kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Re: Op verre reis met een klein kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:26

Toen mijn oudste 1 was zijn we op vakantie gegaan naar Nederland de vlucht was 9 uren ze was heel rustig. Daarna nog een keer terug gevlogen naar aruba met drie kinderen de jongste toen 2 had even gehuild verder ook niet veel last van. Het is gewoon vermoeiend. De tijdsverschil was even 2 dagen wennen en toen over.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:09

Oh dus hij kan niet gewoon bij ons op het paspoort? Bedankt voor de tip moet je ook maar net weten! ;)

Ach het is altijd moeilijk om van te voren in te schatten maar ik moet zeggen dat mijn zoon echt al een eigen willetje heeft en niet de makkelijkste is en je wilt niet een compleet vliegtuig op zijn kop zetten maar het is maar 2 keer per 9 maand dus dat moet nog lukken zou je zeggen. :P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 02:34

Ik zou gewoon gaan :) .

Onze dochter was 3 toen we voor het eerst een verre vlucht met d´r maakte (naar Aruba en Curacao, de eerste vlucht maakte ze toen ze 6 weken oud was :) .)
2 Jr. geleden zijn we met de hele fam. naar Zuid-Afrika geweest; de 3 jongste kinderen waren toen een half jaar, anderhalf en ruim twee jaar oud.
Vorig jaar zijn we naar Cuba gevlogen (ook weer met de hele fam.) en waren de kinderen allemaal een jaartje ouder :+ .
We hebben met geen enkel kind problemen gehad.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:05

Het is meestal zo als je zelf niet te moeilijk doet dan zijn de kinders ook wel relaxed valt mij vaak op. :D Hoeveel uren is amerika vliegen weet iemand dat?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:07

hangt er vanaf waar in Amerika ;) Oostkust is zo'n 7 uur, westkust meer 11 uur (uitgaande van rechtstreekse vluchten vanaf A'dam zonder tussenlanding)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:17

Xenobyte schreef:
Het is meestal zo als je zelf niet te moeilijk doet dan zijn de kinders ook wel relaxed valt mij vaak op. :D

Dat is helemaal waar :j !
En anders geef je ze een paracetamolletje :P ! Dat adviseerde een vent in het vliegtuig naar Cuba aan een moeder diens kind wel liep te janken tijdens de vlucht :x !
Ik erger me trouwens niet zo snel aan jankende kinderen hoor; zolang ze niet van mij zijn (of het een van mijn nichtjes of neefje is) heb ik er geen last van; ik ben immers niet degene die ze weer stil moet zien te krijgen :D !

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:48

nou sterre, ik erger me echt heel erg aan jankende/jengelende kinderen. vreselijk!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:21

Dan adviseer je die mensen gewoon dat ze hun kind een paracetamolletje moeten geven :D !

Maar serieus, het zal me echt een zorg zijn of een kind jankt of niet; ik zit er uiteindelijk maar een bepaalde tijd die te overzien is, mee opgescheept.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:20

Xenobyte schreef:
Ach het is altijd moeilijk om van te voren in te schatten maar ik moet zeggen dat mijn zoon echt al een eigen willetje heeft en niet de makkelijkste is en je wilt niet een compleet vliegtuig op zijn kop zetten maar het is maar 2 keer per 9 maand dus dat moet nog lukken zou je zeggen. :P

Ehrm, eerlijk, al die andere mensen die 600 euro voor een vliegticket betalen zijn niet gelukkig als jouw zoontje het vliegtuih op zijn kop zet... Voor jou is het maar 2x in de 9 maanden, voor die mensen is het misschien wel een vakantie waar ze jaren voor gespaard hebben, of een zakenreis en moeten ze direct door naar een belangrijke vergadering... Als je het perse wilt doen, kijk dan bij de huisarts of je iets kan krijgen waardoor hij de vlucht kan slapen. Neem ook vooral veel speeltjes mee die géén geluid maken...

@sterre: op de laatste terugvlucht vanuit Toronto zat er een Canadees echtpaar met 2 kinderen naast ons. Toen moeders (weereens) niet oplette greep de jongste (kon net lopen, die leeftijd) haar beker wiskey en nam een gigantische slok. Ze heeft de rest van de vlucht geslapen...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:25

Vjestagirl schreef:
Ehrm, eerlijk, al die andere mensen die 600 euro voor een vliegticket betalen zijn niet gelukkig als jouw zoontje het vliegtui op zijn kop zet...

@sterre: op de laatste terugvlucht vanuit Toronto zat er een Canadees echtpaar met 2 kinderen naast ons. Toen moeders (weereens) niet oplette greep de jongste (kon net lopen, die leeftijd) haar beker wiskey en nam een gigantische slok. Ze heeft de rest van de vlucht geslapen...

Kijk, zo kan het dus ook, lekker rustig :D !

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:29

Als ik jou was als je gaat zou ik toch proberen een eigen stoel te regelen voor de kleine.
Wij zijn met ons zoontje op vakantie geweest toen hij bijna 2 was, hij moest toen heel de weg op schoot.
Nou geloof me dan wordt je echt gek zeker als je een kind hebt die niet op schoot wil.
Terug reis hebben we een eigen plek voor hem geregeld en dat was 10 keer beter, voor dat we opstegen sliep hij al
en hij heeft leker een paar uurtjes geslapen, daarna lekker tekenen aan het klaptafeltje echt ideaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:41

Sterre schreef:
Vjestagirl schreef:
Ehrm, eerlijk, al die andere mensen die 600 euro voor een vliegticket betalen zijn niet gelukkig als jouw zoontje het vliegtui op zijn kop zet...

Kijk, zo kan het dus ook, lekker rustig :D !

Werkte echt geweldig... Heeerlijk rustig, liggen slapen in zo'n mandje onder aan de stoelen...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:32

Ik ben in oktober met mijn zoontje van bijna 2 naar Curacao geweest. We vlogen met de KLM en hadden een speciale familieplaats. (Bij de toiletten)
Wij hadden dus voor ans ongeveer 1 meter ruimte. Mijn zoontje heeft daar lekker op de grond kunnen slapen. Verder is het super goed gegaan. We heben hem gewoon op dat vrije stukje bij de toilettenlaten spelen. Hij heeft geen minuut gejankt. Ik zou ook vooral niet niet op vakantie gaan omdat andere mensen misschien wel last van je hebben.
Met het tijdsverschil ging het heel goed. Hij had er het minste last van. Gelijk vanaf de eerste dag kon hij zo mee in het ritme..
Ik zou zeggen doe het gewoon en je ziet wel hoe het gaat....

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:10

Ik ben meegenomen naar Bolivia toen ik 1 of 2 was, en ik weet dat in ieder geval mijn vader nog wel zijn schuldgevoelens daarover heeft... Nou is Zuid-Amerika waarschijnlijk iets heel anders en ben ik altijd al heel reisziekte/voedselgevoelig geweest, waardoor ik vaak ziek ben geweest en dat was drama. Ik denk dat je daar in Amerika veel minder last van hebt? Het vliegen op zich ging prima... Ik had geloof ik ook een eigen stoel, no problemo.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:30

Vjestagirl ik bedoel ook niet dat hij het letterlijk op de kop gaat zetten. :P Hij is hoogstens wat huilerig maar ik laat hem heus niet rondrennen en en overal op om springen hoor! ;) Ben zelf ook netjes opgevoed. :)

En anders geef ik hem een borrel. :P

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:57

Gaat prima hoor en het is net wat je zelf zegt, als je zelf relaxed bent, helpt een stuk! En je kunt er niks van zeggen hoe een kind zich zal gedragen tijdens een vlucht!
Overigens staat er hier wel een fout, een kind TOT 2 jaar reist mee op moeders schoot (als je dat wilt) een kind VAN 2 jaar en ouder daar moet een stoel voor geboekt worden.
Altijd van tevoren aangeven via je reisbureau dat je met kind reist, dan heb je de meeste kans op een kinder rij en overigens ligt het aan het type vliegtuig waar je mee vliegt of er 1 of meerdere kinderen op een rij kunnen.
Een basket (wiegje) hangt af van het aantal maanden van het kind en/of het gewicht, is het te oud of te zwaar, mag het niet meer opgehangen worden, maar wordt het onder de desbetreffende ophang punten geplaatst.
Het dalen (grofweg 30 min voor landing) zorgt voor de meeste oorpijn problemen, het kind uit een flesje laten drinken en als het slaapt, gewoon door laten slapen..
Als jullie overigens gaan, je kunt ook speciale kindermaaltijden bestellen, zie het maar als de vliegtuig Happy Meal ;)

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:43

http://www.verrereizenmetkinderen.nl/index.htm
op deze site staan allemaal ervaringen.
Kennissen van mij hebben daar ook een dagboek bijgehouden.
Die zijn naar zuid amerika met 2 kinderen van 2 en 4 jaar.
het gaat erg goed en die kinderen vinden het ook geweldig