Relatieproblemen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:05

Frouk schreef:
Bij mannen werken wat mij betreft maar 2 dingen, of praten of gewoon handelen. En moet zeggen dat handelen bij mij vaak beter werkt dan praten

Haha, dat is inderdaad echt zo.

Daar ben ik nu ook mee bezig. Ik doe gewoon mijn dingen op mijn manier en wanneer ik dat wil.

Heb gisteravond nog de auto gewassen :D dat zou ik al weken doen, maar iedere keer kwam er iets tussen. Dat scheelt dat je niet tegen elkaar praat, dan heb je tijd voor dat soort dingen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

Stress is de pest voor je relatie.. Ik heb er na 1,5 jaar door te veel stress wel een einde aan gemaakt en ik moet zeggen dat ik me direct beter voelde..

Laat het niet te lang sluimeren, in mijn geval had ik er eentje die het allemaal maar gemakkelijk vond, geen enkele moeite meer deed en het allemaal maar voor lief nam. Daar kon ik na aanhoudelijk praten dat het zo niet ging ook niet meer tegen.

Mannen zijn rare wezens en ze zijn soms een ster in egoistisch zijn.

En het is niet normaal dat jij je eigen plan maar gaat trekken omdat hij als een klein kind met een pruillip op de bank zit te mokken dat hij zijn zin niet krijgt.. Schop onder zijn kont moet ie hebben :P

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:11

Tallie_Ho schreef:
Stress is de pest voor je relatie.. Ik heb er na 1,5 jaar door te veel stress wel een einde aan gemaakt en ik moet zeggen dat ik me direct beter voelde..

Laat het niet te lang sluimeren, in mijn geval had ik er eentje die het allemaal maar gemakkelijk vond, geen enkele moeite meer deed en het allemaal maar voor lief nam. Daar kon ik na aanhoudelijk praten dat het zo niet ging ook niet meer tegen.

Mannen zijn rare wezens en ze zijn soms een ster in egoistisch zijn.

En het is niet normaal dat jij je eigen plan maar gaat trekken omdat hij als een klein kind met een pruillip op de bank zit te mokken dat hij zijn zin niet krijgt.. Schop onder zijn kont moet ie hebben :P

Nou, dat is dus het rare, normaal had ik met dit soort dingen flink over m'n zeik geweest.... Ik voel me niet helemaal super op het moment, maar ik kan wel de dingen doen die ik wil en wanneer ik het wil en dat voelt dan wel weer lekker...

Ik kan soms ook erg egoistisch zijn. Zeker als het de paarden betreft, maar dat komt gewoon omdat ik anders niets meer kan en niet meer kan genieten :n
Als ik hem laat beslissing wanneer ik naar m'n paarden kan, en hoe lang ik daar kan blijven dat gaat voor mij echt te ver. Dit zijn mijn paarden en mijn hobby, ik wil best wat inleveren voor mijn relatie, maar niet alles.
Ik bepaal ook niet voor hem hoe lang hij aan zijn auto mag sleutelen etc...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:13

Malibu schreef:
Frouk schreef:
Bij mannen werken wat mij betreft maar 2 dingen, of praten of gewoon handelen. En moet zeggen dat handelen bij mij vaak beter werkt dan praten

Haha, dat is inderdaad echt zo.

Daar ben ik nu ook mee bezig. Ik doe gewoon mijn dingen op mijn manier en wanneer ik dat wil.

Heb gisteravond nog de auto gewassen :D dat zou ik al weken doen, maar iedere keer kwam er iets tussen. Dat scheelt dat je niet tegen elkaar praat, dan heb je tijd voor dat soort dingen...

Ja precies :) Ik lees nu ook het boek De ideale vrouw is een bitch, tis me op het lijf geschreven, ik ben gewoon altijd veel te lief geweest en dit boek heeft me dat wel duidelijk laten zien. (met bitch bedoelen ze overigens niet bitch zoals wij het woord meestal geburiken maar meer in de zin van iemand die weet wat ze wil en waar ze staat in het leven.)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:17

Haha, wij zijn waarschijnlijk ge-evolueerde vrouwen die weten wat ze willen, ik heb helaas een vent die niet mee-ge-evolueerd is en nog steeds denkt dat ie vrouw heeft die graag de hele dag achter het aanrecht staat :+

RelarDevi

Re: Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:18

Ben je gelukkig in je relatie?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:22

Malibu schreef:
Haha, wij zijn waarschijnlijk ge-evolueerde vrouwen die weten wat ze willen, ik heb helaas een vent die niet mee-ge-evolueerd is en nog steeds denkt dat ie vrouw heeft die graag de hele dag achter het aanrecht staat :+

Volgens mij ziet zo'n beetje elke vent dat wel zitten ;) De mijne begon laatst ook al dat als hij toch een bepaalde baan zou krijgen en hij dik geld kon verdienen ik dan wel even het huishouden kon doen haha. En ik denk eeeh :Y) Ik wil best op dat moment als we zouden samenwonen een groot deel op me nemen (hij zou veel moeten reizen, geen vaste werktijden etc) maar ik wil ook wel gewoon kunnen werken (iig zolang er geen kids in het spel zijn) en mn eigen ding blijven doen :) Daarbij is hij veel netter in het huishouden dan ik dus dat wordt nog wat :+

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:22

Als ik dit zo lees lijkt het me dat jou vriend het veel te druk heeft... Ik herken mezelf wel een beetje in je vriend... hangt hij niet op het randje van een burn out?!
Ik deed namelijk precies hetzelfde tegen mijn vriend toen ik een burn out had... hij deed ook alles voor me alleen kon ik het totaal niet waarderen en werd ik woest als hij "weer" naar de sportschool ging en geen tijd voor mij had....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:24

MoonChloe schreef:

Op dit moment niet nee :n

Als het goed gaat wel, maar het valt me gewoon op dat als ik alles doe zoals hij het graag wil alleen dan gaat het goed. En als dat een keer niet gebeurt dan gaat de relatie K*L*O*T*E.

Dit is vooral iets van de laatste twee maanden, waarin de laatste twee weken echt erg zijn.

Hij heeft het nu dan wel extreem druk, maar ik vind dat nog geen rede om zo te doen :n Hij wil een eigen zaak en dat soort dingen horen er nou eenmaal bij, dat is niet mijn schuld en daar kan ik ook niets aan veranderen.

RelarDevi

Re: Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:25

waar zou je je geluk wel uit je relatie kunnen halen? bespreek dat met je vriend.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:32

@Frouk. Haha, hier nog zo een!
Zaterdag het hele hok gestofzuigd (boven en beneden). Waarom ik niet even 'de bank had opgetild' om daar onder te zuigen :+
Met m'n 1.65 en 52 kilo, dan kan ik de rest van de dag niet meer lopen :n

@Jolanda. Bedankt, dat zou wel eens heel goed kunnen. Hij heeft veel werk en ook nog eens lastige klanten die veel tijd en energie slurpen... Ik ga me daar even in verdiepen...
MoonChloe schreef:
waar zou je je geluk wel uit je relatie kunnen halen? bespreek dat met je vriend.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:33

Wat ik me eigelijk af vraag, hoe veel uur werk jij zelf? En kan je niet gewoon afspraken maken met wie wat doet in het huishouden en wat jij doet voor zijn zaak/werk.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:33

Frouk schreef:
Malibu schreef:

Volgens mij ziet zo'n beetje elke vent dat wel zitten ;) De mijne begon laatst ook al dat als hij toch een bepaalde baan zou krijgen en hij dik geld kon verdienen ik dan wel even het huishouden kon doen haha. En ik denk eeeh :Y) Ik wil best op dat moment als we zouden samenwonen een groot deel op me nemen (hij zou veel moeten reizen, geen vaste werktijden etc) maar ik wil ook wel gewoon kunnen werken (iig zolang er geen kids in het spel zijn) en mn eigen ding blijven doen :) Daarbij is hij veel netter in het huishouden dan ik dus dat wordt nog wat :+

Als die dik geld gaat verdienen kan die zich vast wel een huishoudster permitteren ;)

Ik lees dit zo ff mee, ben geen expert in liefdesgebied enzo, maar mijn motto is... Een vriend moet wat toevoegen aan mijn leven, zo niet, dan blijf ik lekker alleen!

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:36

Malibu schreef:
Ik hou er eigenlijk niet van om dat zo op internet te zetten, maar ik moet het even kwijt, en ik ga er vanuit dat iedereen hier wel eens last van heeft ;)

Nee hoor, in een goede relatie waarin er voldoende respect en integriteit heerst, heb je daar geen last van. Mijn vriend is nog nooit zo schofterig geweest. Natuurlijk, jullie beiden zullen een aandeel hebben in de ruzies, maar jouw vriend lijkt mij erg conservatief en afhankelijk. Jij rent naar mijn idee te veel voor hem, waardoor hij boos wordt als jij eens je eigen ding wil doen. Begrijpelijk, want je kookt immers z'n prakje en doet de administratie. Je krijg op deze manier een zeer bizarre symmetrische relatie, waarin hij in de rol als afhankelijk zit (hij wil verzorgd worden) en jij in de rol als verzorger. In de meeste gevallen gaat dit vroeg of laat escaleren, omdat zowel hij als jij niet de behoefebevrediging krijgt waar jullie zo naar verlangen. Praat er goed over, of ga je eigen weg.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:37

Lastig als je vriend zo reageert, maar ik zal eens een goed gesprek met hem doen.
Wie weet helpt dat wel.

Veel succes en sterkte in ieder geval!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:38

Haha ja ook dat kan indd Daantjuh88 ;) maar ik vind het dan zelf weer niet zo nodig om als je samenwoont op zo'n moment en ik heb wel tijd om het huis een beetje aan kant te houden, daarvoor een huishoudster in dienst te nemen :) Heb m overigens wel direct gezegt dat hij zn eigen overhemden enzo mag strijken en die van mij ook :+ Ik heb een kerel gevonden die beter is in strijken dan ik ben, wat wil je nog meer 8-)
Maargoed, nu gaan we weer erg offtopic.
Ik denk dat de ts haar vriend op de één of andere manier duidelijk moet zien te krijgen dat ze zich al helemaal uit de sloffen loopt voor hem en dat ze daar eigenlijk wel een hoop respect voor verdient :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:59

Het ligt ook een beetje aan de hele situatie , met alle dingen eromheen.

Ik denk dat jullie het beste eens rustig kunnen praten over wat je nu eigenlijk verwacht van de relatie , waar heb je behoefte aan , wat zoek je in een partner ? Of schrijf het op. Gewoon heel eerlijk de dingen waar je behoefte aan hebt.

En dan kun je die dingen naast elkaar leggen en er een goede middenweg in vinden.

Stel dat hij nu denkt : ik werk mezelf rot zodat we financieel goed zitten. En van jou verwacht dat je je leven dan om hem heen indeelt.

Dan is dat op zich helemaal niet zo raar gedacht van hem.
Hij is bezig met geld verdienen en zit nu eenmaal vast aan bepaalde tijden waarin hij met zijn werk bezig is. Het is dan logisch dat jij (als je meer vrijheid hebt qua dag-indeling) je dag zo indeelt dat je toch samen quality-time hebt als hij klaar is met werken. En als hij echt veel meer uren maakt dan jij , dan is het logisch dat het huishouden e.d. wat meer op jou terechtkomt.

Dat is dan gewoon een logische taakverdeling.

Ik kan me best voorstellen dat hij ervan baalt als hij zo'n hoge werkdruk heeft met zoveel uren , dat hij dan thuis ook nog eens niet echt lekker tot rust kan komen en lekker z'n dingen kan doen samen met z'n partner. Vervelend als die dan de hort op is.

Heb jij het echter ook zo druk dat je ook niet altijd "quality-time" in kunt plannen , dan zal er toch ergens iets verandert moeten worden....bij hem of bij jou.

Maar hoe & wat dat kun je pas goed kiezen als je weet waar de behoeftes van jullie beiden liggen , en welke mogelijkheden je hebt om daaraan tegemoet te komen :)
Als voor jou het paard zo belangrijk is dan moet je die vrijheid behouden om daar genoeg tijd aan te besteden. Maar zorg dan dat je dat doet terwijl hij aan het werk is.

Nu staat er iig. teveel spanning op de relatie omdat de dingen niet goed geregeld zijn , dat moet toch beter kunnen ?

Desnoods door een stapje terug te doen qua werk , als de inkomsten niet het belangrijkste zijn :)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:05

Malibu schreef:
MoonChloe schreef:

Op dit moment niet nee :n

Als het goed gaat wel, maar het valt me gewoon op dat als ik alles doe zoals hij het graag wil alleen dan gaat het goed. En als dat een keer niet gebeurt dan gaat de relatie K*L*O*T*E.

Dit is vooral iets van de laatste twee maanden, waarin de laatste twee weken echt erg zijn.

Hij heeft het nu dan wel extreem druk, maar ik vind dat nog geen rede om zo te doen :n Hij wil een eigen zaak en dat soort dingen horen er nou eenmaal bij, dat is niet mijn schuld en daar kan ik ook niets aan veranderen.

Ik heb het idee dat jullie rol verdeling er in geslopen is. Misschien heeft hij wel helemaal niet door dat hij boos word als je je niet precies zo gedraagt als hij wil. Misschien is het zo gewoonte geworden dat hij er niet meer over na denkt. Een soort automatisme.

De enige manier om dit te veranderen is praten. En breng het dan zo dat jij het gevoel hebt dat jij alles precies zo moet doen als hij wil omdat hij anders boos word. Neem er geen voorbeelden bij want dan is de kans groot dat er een discussie ontstaat die over het voorbeeld gaat en niet om het échte probleem.
Ga geen verwijten maken en probeer zo rustig mogelijk te blijven. Gaat hij wel verwijten maken zeg dan dat je op die manier niet wil praten oid.

Geen communicatie is echt funest voor een relatie. Probeer echt te praten al begin je over koetjes en kalfjes.

Veel succes!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:10

Ik kan met bovenstaande meegaan.

En denk eraan dat je een ander niet kunt veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen! Je hebt dit gedrag zelf inderdaad misschien wel een beetje in stand gehouden door je aan te passen en veel voor hem te doen. Bedenk voor jezelf wat je grenzen zijn en wat jij normaal vindt en hoe je behandeld wil worden.

Niet praten als het hem niet zint is kinderachtig gedrag, kan je best zeggen ook! Ik weet ook uit eigen ervaring dat het niet goed voor je humeur is als je te druk bent (pfoeeeeehhhhh), maar dat zie je dan pas later meestal in. Op het moment zelf heeft iedereen een gedragsstoornis behalve jijzelf ;-)

En sommige mannen daar moet je gewoon heeeel duidelijk tegen zijn. Geen hints geven enzo, komt niet over :D
Of denken "als ik nou dit voor hem doe dan doet ie vast wel dat voor mij" Nee hoor, snapt die van mij ook niet :P Ze vinden namelijk zelf al dat ze heeeeel druk zijn!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:11

waarom ga je niet met hem praten hierover? Vertel wat jouw gevoel zegt, en hoe jij het voelt.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:25

ripoboe schreef:
Wat ik me eigelijk af vraag, hoe veel uur werk jij zelf? En kan je niet gewoon afspraken maken met wie wat doet in het huishouden en wat jij doet voor zijn zaak/werk.

Ik werk zelf 40 uur per week. Daarbij doe ik dus nog zijn adminstratie, koken en andere huishoud werkjes. Hij gooit meestal de was er in en eruit omdat hij eerder thuis is, en soms ook opvouwen. Dat zijn dingen die zijn vrij goed verdeeld, dat is meestal ook niet het probleem, meer de paarden en hoe lang ik daar blijf. Of hoe of wanneer ik iets doe...
Hij vind ook dat ik wel efficienter m'n dag in kan delen zodat ik meer kan doen. Op een zaterdag bv ga ik met hem er uit, boodschappen doen (naar Deka en Aldi), opruimen, huishouden doen en 's middags naar m'n paard. Als hij nog een specifieke boodschap moet hebben dan haal ik dat ook nog vaak voor hem. Afgelopen zaterdag en die daarvoor ben ik ook nog gebeld door m'n werk en heb ik nog 2 uurtjes gewerkt.
Door dat soort dingen loopt het soms uit en ben ik later thuis met eten dan hem en hij had dan graag gezien dat het eten al op had gestaan, daar kan hij dus chagerijnig om worden omdat hij het idee heeft dat ik te lang bij m'n paard heb gezeten... Terwijl ik dan vaak alleen de stal heb gedaan en eten geven, dan heb ik niet eens gereden omdat ik zelf weet dat het dan helemaal laat wordt...

Ik vind het verder ook niet meer dan normaal dat ik het huishouden doe als hij op zaterdag en zondag moet werken, daar gaat het mij niet om.
Een huishoudster is niet echt een optie, ik vind het niet prettig om een vreemde in huis te hebben die in m'n kasten zit :D . Ik vind het ook niet erg om het zelf te doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:33

Ik denk dat jij hem maar eens heel goed in zn oren moet knopen dat jij ook een leven hebt.. Je werkt verdorie zelf ook 40 uur in de week en hebt er inmiddels een bijna fulltime job bij om hem te verzorgen. Ik snap best dat hij het als zzp-er druk heeft, maar man, jij werkt zelf ook al fulltime.. Is het niet een idee voor hem om iemand in dienst te nemen voor de administratie of andere werkgerichte zaken?
Mijn nicht haar vriend heeft ook een eigen bedrijf, en die heeft nu mijn neefje (de broer van mijn nicht) in dienstgenomen om administratie etc te regelen zodat er ook nog tijd over blijft voor de relatie. Zij laat zich daar dus echt niet voor strikken en is net ook rustig 3 maand naar zuid-amerika geweest om daar rond te trekken.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:40

Nou ja, zoiets heb ik dus ook.

Iemand in huren voor de administratie is naar mijn idee niet echt nodig, hij is zzp'er en de adminstratieve taken zijn te overzien. Hooguit 2 a 3 uurtjes per week, en dat kan ik toch thuis doen, het huishoudelijk werk valt ook mee als je het bijhoudt en daarvoor ben ik ook thuis.
Ik ben alleen 2 avonden in de week niet thuis ivm de paarden en dan zaterdagmiddag. Naar mijn idee valt dat reuze mee..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:42

Malibu schreef:
@Jolanda. Bedankt, dat zou wel eens heel goed kunnen. Hij heeft veel werk en ook nog eens lastige klanten die veel tijd en energie slurpen... Ik ga me daar even in verdiepen...

Ik weet wel dat het mij erg veel moeite kost om uit dat patroon te komen. Ondertussen ben ik weer aan het werk maar ik merk wel dat ondanks mijn therapie bij een psycholoog ik mijn vriend nog steeds als een idioot afblaf als hij iets in mijn ogen verkeerd doet...

en ik hoor veel mensen aangeven dat als je niet gelukkig bent dat je dan maar bij hem weg moet gaan maar soms is er meer aan de hand dan iemand zelf ook in de gaten heeft....
Vind sommige reacties erg kort door de bocht...
Laatst bijgewerkt door Jokonootje op 02-03-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:43

Dit soort dingen los je niet op met 1 gesprek, daar moet je het over blijven hebben. En duidelijk zijn, geen hints gaan geven oid want die vatten mannen écht niet op.
Regelmatig concreet aangeven wat je niet bevalt, maar OOK wat je wél beter vindt gaan.

Maar zo te lezen heeft hij ook meer aan z'n hoofd, wat 'ie mogelijk nog niet naar jou toe uitgesproken heeft. Misschien wel om jou te 'ontlasten' (op z'n man's gedacht dan he ;) )

Probeer de dialoog open te houden. Van beide kanten dus, anders is het een monoloog. Pas als je van elkaar weet wat er speelt kun je rekening met elkaar houden en elkaar steunen.