bang voor de dood..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:13

Jukurensha schreef:
Maar bij de comments staat dat hij niet overleden is?

Ik ben ook heel bang voor de dood, ook dat ik 's avonds niet durf te slapen omdat ik bang ben dat ik in m'n slaap dood ga.

Huh wat , raar ? Maargoed , zijn leven hing aan een zijde draadje !

Winxz_Bas

Re: bang voor de dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 16:25

ik ga het filmpje niet bekijken.praten gaat mij lastig af..
voel me niet lekker in mijn vel.. maar doodgaan. ja iedereen, maar vroeg of laat, je hebt het niet in de hand, het verlaten van sommige dierbaren.. terwlijk is soms ook denk, wie geeft er nouw om mij.. omdat destijds een vriendin van mij is dood gegaan.. (3 jaar geleden) weet ik dat dat moeilijk is, zei vond dat ook, ze vond dt nimand om haar gaf, omdat ze niemand was. sindsdien.. pff./. als ik er weer aan denk, ik kan wel huilen.
ik krijg elke keer als ik er aan denk. een raar gevoel in mijn maag.
bang om iedereen te verlaten die me dierbaar zijn, en gelolof me, er zijn niet veel mensen die mijn hart hebben gesteeld, ook als vriend/vriendin gewoon..

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:28

Ja het blijft eng...

Wat ik zo'n eng idee vind vooral, is dat als je doodgaat, de rest gewoon doorgaat. En dat jij het allemaal nooit meer mee zult maken.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 16:34

ja, inderdaad. ookal sta ik er niet bij stil, ik heb al enkele weken een raar gevoel in mijn buik, echt vreselijk.. denken is moeilijk, stel je voor dat er nu wat gebeurd, of mn vriendin, ik bedoel, val je verkeerd van de trap, breekt je nek.. ik bedoel, das neit fijn. dat is met alles zo,maar zo voel ik dat, en met opmerkingen als, niks van aantrekken. dat gaat moeilijk.. helaas, ik zou het wel willen hoor, maar dat is neit zo makkelijk.. en dat tegen mijn ouders zeggen.. pff, zij hebben zoveel aan hun hoofd met die pleegkinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:44

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:50

Ik ben ook aardig bang voor de dood, van mijn zus en ouders, of voor mijzelf. Mijn grootste angst is denk ik; dat ik hoop dat het leven geen vicieuze cirkel is. En dan bedoel ik : geboren - werken - leven - kind krijgen - leven - werken - dood, en je kind doet PRECIES hetzelfde :S
Ik hoop dat er meer is in het leven, of in het leven na de dood. Zo hoop ik ook dat wij niet de enige in het heelal zijn, alsof wij allemaal speciaal zijn -_-' Maar das weer een andere topic.
Ik denk te veel, en hoop teveel :P

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:39

Passorapard schreef:
Piaffe_girl

jeetje dat is me wat zeg , gecondoleerd .. :(:)

De link :

http://www.youtube.com/watch?v=1S38AIj1sJ0
Let er wel even op dat het er NIET fijn uitziet , het gaat over een voetballer die zijn rug breekt tijdens een wedstrijd , gevolg : dood .

hmm die vent is niet dood gegaan hij kreeg een beroerte door de klap op zn hoofd, zenuw in zijn rug zat klem,is afgevoerd naar t ziekenhuis, daar konden ze echter niks ernstigs vinden. Hij is zelfs verder gegaan met voetballen, nog diezelfde week.
dus kun je weer lekker slapen,nu ik weet dat hij niet dood is moet ik wel lachen om het filmpje!jou zou het zelf maar zijn en je kijkt er achteraf op terug(helemaal gezond)
maar toen ik dat nog niet wist,vond ik het echt een heel eng gezicht jakkie!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:47

Judith_M schreef:
Wie zich hier niks van aan wil trekken, trek je er vooral niks van aan :+

Zelf ben ik zeker niet bang voor de dood. Ik heb een geweldig eeuwig leven voor de boeg waarin ik louter puur geluk en liefde zal kennen.

Juist, ik geloof in het eeuwig leven in de hemel bij God.

Voor de mensen die zo'n angst kennen dat ze er zelfs nauwelijks van kunnen slapen, wat let je om eens een keer naar een kerk te gaan of op bezoek te gaan bij een dominee of goede vrienden/familie die christelijk zijn? (Please niet gereformeerde gemeenten, hervormden oid. Dit zijn vaak kerken waar met het oordeel gegooid wordt)

Ik weet het niet, ik geloof daar gewoon totaal niet in. Ik wil het wel heel graag geloven, maar ik weet ergens (voor mezelf) dat het gewoon niet kan. (het eeuwig leven in de hemel bij god).

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:23

haha, mijn ouders zijn wel gelovig ;) ik deels.. niet helemaal overtuigd..

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:26

Dan helpt het misschien voor jou wel :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:23

Geniet gewoon van je leven! Waarom nu al druk maken
over iets wat misschien over 80 jaar pas gebeurd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:57

Ik ben ook best bang voor de dood... Het besef dat het zo ineens over kan zijn beangstigd me. Ik hou van mijn leven, vind het leuk, en wil nog zoveel doen :) Vind de dood verschrikkelijk, ben ook heel bang om mensen om me heen te verliezen. Ik kan ook niet over de dood praten zonder in huilen uit te barsten :o

Ik denk er gewoon maar niet teveel over na. En doe gewoon wat ik wil doen. Erover praten helpt trouwens niet bij mij, omdat ik dan overstuur raak :\ En ook niet het idee dat ik na dit leven het eeuwige leven bij God krijg. Ik wil het leven zoals ik het nu heb, en wie weet is er wel niks hierna.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:06

Het enige waarvan men zeker is in zijn leven is dat men vroeg of laat dood gaat... :)

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om ermee te leven.Maar enkel denken aan de dood is niet zo goed, je leeft in angst, angst voor iets waar je je niet kan op voorbereiden en angst om dierbaren te verliezen of om zelf te sterven.

Ik denk er soms ook wel aan, hoe zal ik sterven?Zullen er veel mensen aanwezig zijn?Wie zal me missen?Etc... Ik probeer van dag tot dag te leven, probeer te genieten van de kleine dingen...De zon die schijnt als ik opsta, mijn paardjes die samen spelen, noem maar op!Probeer je op zulke dingen te focussen en praat er gerust over met iemand! :j