Schokkende anti-speed 'reclame'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:42

Tja, vandaag de dag zijn de meeste mensen zó afgestompt, dat vaak alleen de "harde" filmpjes nog bij ze binnen komt :\ .... (Haast niemand die toch nog echt wakker ligt van hongerende kinderen in Afrika, of geschokt achter de tv zit als er beelden van de oorlog in Afghanistan voorbij komen...) (Zie bijv. de reatie van Anthea :x .)
Het is idd een afschuwelijk filmpje, wat een keiharde waarheid bevat. Als het mensen écht wakker schudt, mag het wat mij betreft op de tv vertoond worden.

Anoniem

Re: Schokkende anti-speed 'reclame'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:43

Wat is er mis met mijn reactie? Niet iedereen huilt overal bij. :+
Daarbij, met wakker liggen over iets red je echt niemand mee hoor. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:45

Anthea schreef:
Ben ik de enigste die zoiets denkt van euh, ja. Nou. Wat shocking.. Ofzo.. Of niet echt. :')

Reclame doet me nog minder dan niks, dit lijkt me ook niet elke dag voorkomen. :D

Níet schokkend?
Het is juist wél iets wat vaak voorkomt. Té vaak! Misschien zelfs wel elke dag!
Het is juist de bedoeling hier wel over wakker te liggen, zodat mensen eens niet te hard gaan rijden!
Dus ja, dan red je er wél iemand mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:49

Als ik er wakker door lig gaan mensen minder hard rijden?
Right.

En ja, mensen rijden vaak te hard natuurlijk. Maar deze reclame is wel erg overdreven, daar doelde ik op.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:51

hij is niet overdreven... maar waarschijnlijk kom jij daar pas achter als je echt in een ongeluk terecht komt.
Ik zeg niet dat jij er wakker van moet liggen... Het punt van de reclame is om mensen wakker te schudden. niet JOU...
Denk trouwens dat je er wel wakker van ligt als dierbare van jou in een ongeluk komen...
Maar heb echt geen zin om met jou in discussie te gaan, want blijkbaar ben jij gevoelloos...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:58

Anthea schreef:
Wat is er mis met mijn reactie? Niet iedereen huilt overal bij. :+
Daarbij, met wakker liggen over iets red je echt niemand mee hoor. :)

Het gaat er niet om dat je bij alles moet huilen en wakker liggen hoef je wat mij betreft echt niet, maar het is wel zaak dat mensen blijkbaar wakker geschud moeten worden om bepaalde dingen te vermijden. (Ik ergerde me trouwens niet zozeer aan je imo nogal vreemde reatie, maar meer aan je smiley gebruik! :') & :D vind ik in deze context niet bepaald passend :n !)
Als ik ergens schrijf "bedenk dat als je te hard rijdt en er bijv. plotselijk een dier of kind over de straat rent en je moet remmen of uitwijken, dit in een uitermate gevaarlijk situatie kan uitmonden, wat de dood of invaliditeit tot gevolg kan hebben!!" denken de meesten "ja ja, dat weten we nu wel :roll: !
Ik durf te wedden dat 99,999% zich niks van mijn uitspraak zal aantrekken!!
Als je echter met eigen ogen ziet wat er kan gebeuren als je te hard rijdt, zal dit voor meer mensen een :wow: - effect hebben.
Wbt "het niet dagelijks voorkomen"... ik ben bang dat je daar (helaas) helemaal naast zit. In dat geval was men er vast en zeker niet toe overgaan om een dergelijk filmpje te maken :\ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:06

Rosie_Posie schreef:
hij is niet overdreven... maar waarschijnlijk kom jij daar pas achter als je echt in een ongeluk terecht komt.
Ik zeg niet dat jij er wakker van moet liggen... Het punt van de reclame is om mensen wakker te schudden. niet JOU...
Denk trouwens dat je er wel wakker van ligt als dierbare van jou in een ongeluk komen...
Maar heb echt geen zin om met jou in discussie te gaan, want blijkbaar ben jij gevoelloos...

Daarover kan jij helemaal niet oordelen want je weet helemaaaaaaal niet of ik wel of niet ben betrokken bij een ongeluk of iets in die vorm. :)

Sterre, ik snap je reactie volkomen, maar ik vind rosie_posie (of hoe de chick ook mag heten) verschrikkelijk overdreven, alleen maar omdat die reclame niks met mij doet. En er zullen vast wel mensen zich iets aantrekken van deze reclame, maar de meeste 'hardrijders' vast niet hoor. :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:23

Weet je, als maar 1 % van de hardrijders zich iets van het filmpje aantrekken, zijn dat toch al een heel aantal potentiele ongevalveroorzakers die dan nu een stuk voorzichtiger onderweg zullen zijn ;) !
Ik vind het trouwens ook niet in de haak dat jij Rosie_Posie als "Chick" betitelt; alleen omdat jullie (en wij twee ook ;) ) van mening verschillen is het nog niet nodig om iemand een minachtende naam toe te dichten :\ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:39

Mij gevoelloos noemen is ook overdreven. :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:52

De toon maakt de muziek en in dit geval klinkt "Chick" gewoon denigrerend, terwijl R_P alleen maar schreef dat jij blijkbaar gevoelloos bent; iets wat je ook gewoon kan weerleggen zónder daarbij beledigend te worden ;) .

Zo, genoeg off-topic ;) !

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:50

Perfect voorbeeld van iets waar we al 2 jaar essays over schrijven met IB: Shock advertising!
Choquerend, maar toch wel effectief. Ik denk dat het choqueer gehalte in deze reclame overigens wel erg hoog ligt. Ik ben er een beetje immuun voor geworden (en juist daarom moet men choquerende methoden gebruiken, anders komt het niet genoeg over op het publiek! Dit blijft op je netvlies hangen, en is dus erg effectief. Maar zodra dat weer teveel wordt gebruikt, raak je er weer aan gewend) , maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit ijzingwekkend, té, vinden.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:49

Anthea schreef:
Ben ik de enigste die zoiets denkt van euh, ja. Nou. Wat shocking.. Ofzo.. Of niet echt. :')

Reclame doet me nog minder dan niks, dit lijkt me ook niet elke dag voorkomen. :D

Dus pas als deze reclame echt bloederig is gaat er een belletje rinkelen van 'Laat ik nou maar eens wat zachter rijden :)* '? Ik vind deze reclame niet overdreven want zulke dingen gebeuren wel regelmatig. Niet perseé dat er iemand dood gaat, maar toch...

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:52

Toen ik in ierland was waren er ook vrij heftige anti rook campagnes, ik denk dat het beter werkt dan alleen een tekst op een pakje of mensen waarschuwen maar verder niets

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:53

mirjam_kl schreef:
Toen ik in ierland was waren er ook vrij heftige anti rook campagnes, ik denk dat het beter werkt dan alleen een tekst op een pakje of mensen waarschuwen maar verder niets

Wat deden ze met die campagnes zoal? (sorry als ik teveel offtopic ga :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:07

Orola schreef:
Dus pas als deze reclame echt bloederig is gaat er een belletje rinkelen van 'Laat ik nou maar eens wat zachter rijden :)* '? Ik vind deze reclame niet overdreven want zulke dingen gebeuren wel regelmatig. Niet perseé dat er iemand dood gaat, maar toch...

Bloed of geen bloed maakt me echt niks uit, dat kan ik er desnoods zelf wel bij bedenken... ;)
Ik vind deze reclame zelf nou gewoon niet echt shocking. Andere mensen wel. Nou, dat kan...

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:10

De posters en spotjes waren gericht op tieners, je zag jonge mensen die verminkt raakten (zeg maar het beeld van hoe ze eruit zouden gaan zien als ze bleven roken, maar dan in jongere versie). Ook hadden ze reclames over hoe smerig je eigenlijk wel niet was (en dat lieten ze dan ook met beeld erbij zien) als je afval op de grond gooide. Ik heb net al even lopen zoeken maar ik kan de reclames nog even niet terug vinden op het internet.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:13

Zo wel heftige reclame..

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:43

Anthea schreef:
Orola schreef:

Bloed of geen bloed maakt me echt niks uit, dat kan ik er desnoods zelf wel bij bedenken... ;)
Ik vind deze reclame zelf nou gewoon niet echt shocking. Andere mensen wel. Nou, dat kan...

Mij lijkt het juist hartstikke erg om iemand te verliezen dankzij een idioot die te hard rijdt...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:59

Jajajajaja die afval reclame! Ik weet welke je bedoelt :j dat mensen je zien als even smerig als het afval wat je weggooit, terwijl je je zelf als je knappe ik blijft zien.
Zal eens zien of ik die kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:41

Orola schreef:
Mij lijkt het juist hartstikke erg om iemand te verliezen dankzij een idioot die te hard rijdt...

Ik heb het over de reclame. IK VIND de RECLAME niet eng/erg/shocking/vul zelf maar iets in. ;)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:13

Oh jezus. Mijn broer is verongelukt, frontaal op een auto geklapt. Deze beelden vind daarom behoorlijk schokkend, zit hier nu met tranen in mn ogen. En dit terwijl ik meestal geen problemen heb met de meest schokkende filmpjes.

Vind wel dat het de ogen opent alleen zou het echt niet fijn vinden om dit zomaar op tv te zien als je het niet verwacht.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:03

Aan de andere kant van de Noordzee hebben ze wat minder moeite met schokkende reclames... Deze is erg heftig, maar heb een paar jaar geleden een soortgelijke reclame over autogordels op de achterbank gezien. Is dus een paar jaar geleden, en die beelden ben ik nog niet vergeten...

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:28

Echt, behoorlijk heftig.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:34

Berdien schreef:
Jajajajaja die afval reclame! Ik weet welke je bedoelt :j dat mensen je zien als even smerig als het afval wat je weggooit, terwijl je je zelf als je knappe ik blijft zien.
Zal eens zien of ik die kan vinden.

Ik ben erg benieuwd er naar, hoop dat je hem vindt.

Overigens vindt ik deze reclame niet zo zeer shockerend (ik kan hier vrij nuchter naar kijken), maar het is er wel één die blijft hangen. Oftewel een goede reclame. Boodschappen blijven alleen hangen als ze goed worden gebracht. Dit hoeft overigens niet alleen maar op een shockerende manier te zijn, maar kan ook met humor worden gebracht bijvoorbeeld. Alhoewel humor voor zo'n boodschap als dit misschien niet goed uitpakt :+

LauraMc, sterkte. Dat moet vreselijk zijn om je broer zo te moeten verliezen. Ik kan mij voorstellen dat zo'n filmpje dan een inpact op je kan hebben :(:)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:23

Prima reclame die ze hier wat mij betreft 20 keer per dag op de tv mogen tonen.
Afgelopen vrijdag is hier voor de deur nog een ongeluk geweest met drie jongelui die naar zeggen 120 reden waar je 50 mag in, een bocht notabene.
Auto total loss en 2 gewonden.
Er liepen op dat moment net 2 buren van me met hun hond.
Auto kwam op circa 15-20 meter voor hun tot stilstand na ik weet niet hoevaak te hebben gespind.
Er zijn blijkbaar dus nog genoeg hersenloze die geen respect hebben voor de wet en de mensheid en dat mag best getoond worden.