Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en de derde helemaal.
Van een deel van het geld mocht ik dan de kapper betalen (verven, dat vond mijn moeder onzin maar dat mocht dan wel daarvan). Maar is wel handig om van te voren te bedenken wat je daarin wel en niet goed vind. 

Duurdere dingen die echt nodig waren (jassen ect) kreeg ik wel extra geld voor, maar zo leer je ook sparen,. je hoeft niet alles elke maand nieuw te kopen namelijk en als ik echt iets nodig had wat duurder was kreegik er extra geld voor, had ik iets wat ik wou wat duurder was dan was het of eigen zakgeld bijleggen (en daardoor ga je wat beter op de prijsen letten en of je het wel echt nodig hebt
), of kleedgeld opsparen, 50 kleedgeld per maand vind ik behoorlijk veel voor een 14 jarige eigenlijk.. Ik kreeg overigens 25 euro zakgeld per maand ook, 50 intotaal dus..
Als k iets gekocht heb wat m'n moeder niet aanstaat, betaal k zelf een deel ervan
Sjaap schreef:Ik heb nooit kleedgeld gehad eigenlijk. Als iets nodig was dan kreeg ik dat, en ging soms met moeders samen winkelen en die kocht dan wat voor me, maar vanaf mijn 15e ( toen ik ging werken ) heb ik eigenlijk altijd alles zelf betaald.
Sta hier echt versteld van sommige reacties, dat 50 euro te weinig zou zijn bijvoorbeeld. Ik vind dat een behoorlijk hoog bedrag, maar dat zal waarschijnlijk komen doordat: werken voor de dingen die je graag wilt hebben er bij mij nogal ingeramd zit
. Krijg 50 per maand, vind het zelf te weinig

Miryamk schreef:Mijn dochter van 14 krijgt 40 euro kleedgeld per maand.
Ze moet dan al haar uitgaven netjes opschrijven (en bonnetjes bewaren) zodat we over 3 maanden kunnen kijken of ze het verantwoord gebruikt. Mocht ze er verstandig mee omgaan en er niet mee uitkomen kan er altijd nog wat bij.

Sjaap schreef:Ik heb nooit kleedgeld gehad eigenlijk. Als iets nodig was dan kreeg ik dat, en ging soms met moeders samen winkelen en die kocht dan wat voor me, maar vanaf mijn 15e ( toen ik ging werken ) heb ik eigenlijk altijd alles zelf betaald.
Sta hier echt versteld van sommige reacties, dat 50 euro te weinig zou zijn bijvoorbeeld. Ik vind dat een behoorlijk hoog bedrag, maar dat zal waarschijnlijk komen doordat: werken voor de dingen die je graag wilt hebben er bij mij nogal ingeramd zit
50 euro is toch heel veel, en je hebt toch zeker niet elke maand nieuwe kleren nodig? Dan spaar je gewoon en dan heb je per seizoen zo'n 150 euro om uit te geven, dat lijkt me zeker genoeg als je jassen, schoenen, ondergoed en sportkleding niet zelf moet betalen hoor.
) 50 euro is genoeg vind ik ik kan er makkelijk alles van kopen dus kom niet tekort. ik vind dit juist een mooi bedrag omdat ik iets zou willen kopen, bijv. schoenen van 75 euro dat ik dan de ene maand even moet sparen etc. voor dat ik die schoenen koop. als ik nou 150 euro per maand zou krijgen kun je altijd alles kopen wat je wilt en dan heeft het nut van kleedgeld krijgen ook niet echt zin meer denk ik.