En dan zit je zonder water...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:42

Yommie schreef:
Beetje raar hoe jullie reageren,afspraak is afspraak..als iemand zegt tussen 6- 8 hoort hij gewoon te komen die tijd...en als hij dat vervelend vind dat had hij beter in dag dienst kunnen werken!

ja tuurlijk, want als je een ziekenhuis in gaat met een gekneusde teen ben je ook veel belangrijker dan iemand met letsel die uit een autowrak komt... toch?

right :)* soms kan een klus inplaats van een half uur wel anderhalf uur duren want de leiding is kapot gegaan etc.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:43

Ze hebben bij de TS wel water he... dat is dus als je het mij vraagt minder belangrijk dan klussen bij mensen die wellicht idd helemaal geen water hebben... ;) Overigens is niet al het lodgieterswerk een kwestie van kranen en een hoofdkraan dicht draaien he... Het zal maar gebeuren dat er bv leidingen waar je uitwerpselen door afgevoerd worden ernstig verstopt raken... om maar wat te noemen... := Dat mag van mij meer spoed krijgen dan een kraan die water spuit hoor... :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:43

Yommie, ik denk niet dat hij later is omdat hij niet wilt. Dan had hij wrs vroeger gekomen, ben je ook eerder thuis om met gezin te zitten. Ik zie ook nergens staan dat hij niet zou willen? Niet elke klus is even de hoofdkraan dichtdraaien hè.
Weet niet wat voor baan jij hebt, misschien is dat wel met makkelijke oplossingen te doen. Maar helaas geld dat niet voor elke baan.

Klussen kunnen altijd uitlopen. En nu de moeder van TS heeft gezegd dat het dan al niet hoeft maakt voor hem niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:45

Ik kan jullie reacties allemaal ook wel begrijpen :j, het was misschien niet echt slim om te zeggen dat hij helemaal niet meer hoefde te komen.

Reactie van ons mam kwam ook omdat ze dus gewoon netjes gevraagd had of ze niet even hadden kunnen bellen dat het later was geworden, dat het dan helemaal niet erg was.
Toen kreeg reactie dat dat hun een rotzorg zou zijn dat wij zaten te wachten op hun en dat de klant zelf maar moest bellen.

De leiding waar het trouwens over gaat is de hoofdleiding dus daar komt al het water langs.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:46

ik bedoel meer dat er vaak iets meer werk inzit dan hij van tevoren inpland
bij ons zat het ook flink tegen en is die arme man bijna 5 uur bezig geweest,was voor hem ook geen pretje op de zondag ;)
helaas is het vaak niet zo dat wanneer jij een noodgeval hebt hij de ander niet afmaakt omdat hij al een tijd tegen jou gezegt hebt,terwijl het misschien erg tegenzit en daardoor langer duurt.

ander voorbeeld, ik maak bij de DA een afspraak tussen 10 en 11 uur, hij komt om 1400 uur aanzetten
had een geval waarbij het gigantisch uitliep en hij mij niet kon bellen ,gewoon omdat hij te druk bezig was.
bij een oproep weet je nl nooit wat je te wachten staat.

en mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen snijden zichzelf in de vingers.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:47

Desiree_1993 schreef:
Ik kan jullie reacties allemaal ook wel begrijpen :j, het was misschien niet echt slim om te zeggen dat hij helemaal niet meer hoefde te komen.

Reactie van ons mam kwam ook omdat ze dus gewoon netjes gevraagd had of ze niet even hadden kunnen bellen dat het later was geworden, dat het dan helemaal niet erg was.
Toen kreeg reactie dat dat hun een rotzorg zou zijn dat wij zaten te wachten op hun en dat de klant zelf maar moest bellen.

De leiding waar het trouwens over gaat is de hoofdleiding dus daar komt al het water langs.

in de opening staat toch echt wat anders wat de meneer zei..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:47

ik zeg ook niet dat elke klus dicht draaien van de kraan is,alleen zijn dan wel elk mankement opgelost op dat moment...
en misschien moeten de ouders van de TS wel morgen vroeg ergens heen ,dan kan ik me voorstellen dat ze zeggen van"laat dan maar"

en mij baan is te ingewikkeld om uit te leggen:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:48

Ja maar dat was er dus nog tussen dat wist ik dus nog niet, heb het er net nog met ons mam over gehad :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:49

Yommie schreef:
ik zeg ook niet dat elke klus dicht draaien van de kraan is,alleen zijn dan wel elk mankement opgelost op dat moment...
en misschien moeten de ouders van de TS wel morgen vroeg ergens heen ,dan kan ik me voorstellen dat ze zeggen van"laat dan maar"

als t maar geen docent nederlands is >;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:51

xDramaQueen schreef:
Yommie schreef:

nee een Grafisch Studentje zijn slim :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:01

Yommie schreef:

Afgelopen zomer bij ons nog. Regenafvoerbuis was eraf gehaald door de woningbouwstichting(zat verstopt met dooie vogels). Lang verhaal.
Het begint te hosen. Straat loopt vol. Terras loopt vol. Water kan nergens meer heen en komt van pure wanhoop door onze gootstenen en fontijnen omhoog. Hele huis stont blank... en stinken joh. Want de afvoer van de wc zit op de zelfde afvoer als het kraanwater(huis van voor de oorlog dus had je die fratsen nog).
Had helemaal niks met de hoofdkraan te maken.

De woningbouwman(was inmiddels in huis bezig) met spoed de loodgieter gebeld. Man kwam meteen. Arme man zat in de stromende regen, in het aardedonker(was overdag) met de lichtflitsen en gedonder waar de huizen van stonden te trillen op zijn blote knieen de dooie vogels uit onze riolering te vissen en vervolgens de boel doorsteken.

Kan mij wel enigzins voorstellen dat de beste man op dat moment nou niet bepaald er aan gedacht heeft de volgende klanten op te bellen dat het even wat langer ging duren.

In ons oude huis. Midden in de nacht. Kwamen thuis van stappen, nog even naar de wc. Spontaan kwam het water omhoog zetten. Uit het niets. hele gang stond blank...... Nou de beste man uit zijn bed gebeld en binnen een half uur was hij er. Ik met mijn half dronken hoofd maar even bakje koffie gezet.
Hele wc eruit gesloopt incl. de halve gang. Toen de man weg was, was het inmiddels al licht.
Ook dit had niks met de hoofdkraan te maken aangezien het van beneden kwam en niet van boven.

Ik denk toch echt dat je wel erg makkelijk denkt over het loodgietersvak.
Nou wij waren

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:00

Yommie schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik kan tenminste wel typen :D daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor "ingewikkeld" baantje je doet.
@ ts: al een nieuwe afspraak gemaakt met de loodgieter??

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:34

Je laatste post was van 22:48; dan had die man toch nog prima om 22/22.30 langs kunnen komen? Jullie waren toch nog wakker, of iig jij, dat is voldoende....

Ik zou blij zijn als die man kwam, er is niets zo vervelend als zonder water zitten!
Normaal is het altijd wel fijn als mensen bellen als het later wordt maar bij mensen die in het weekend werken en langs moeten komen loodgieters/essent/etc. kan je er toch wel vanuit gaan dat het langer duurt? 's Weekends zijn over het algemeen spoedklussen en dat kan nog wel eens uitlopen. Dat is met dokters/dierenartsen/etc. ook zo.
Had dan gewoon even gebeld of ze jullie niet vergeten waren en gewoon rustig gewacht of een nieuwe indicatietijd gevraagd. Maar als ze alle klanten moeten gaan bellen dat het later wordt wordt het NOG later omdat ze daar veel te veel onzinnige tijd mee kwijt zijn...

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:49

Toen het laatst zo hard vroor, deed bij ons de verwarming het niet meer. Monteur gebeld...wordt ongeveer 5 uur dat ik bij jullie ben. Nou, het werd dus half 10. Bij meer mensen was de verwarming uitgevallen. Al die tijd in de kou gezeten, maar was blij dat hij nog wel kwam.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:07

LovingTweety schreef:
De loodgieter heeft wel meer klanten waar het flink kan uitlopen.

:D ligt het nu aan mij of zijn er nog mensen die dit grappig vinden?

wees blij dat hij nog komt op een zaterdagavond inderdaad. die mensen hebben veel werk hoor.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:39

Yommie schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik kan tenminste wel typen :D daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor "ingewikkeld" baantje je doet.
@ ts: al een nieuwe afspraak gemaakt met de loodgieter??

waar maak jeje druk om? je kunt toch lezen wat ik tik,wees blij dat ik geen fries tik haha...

oh ik ben trouwens P.C Laborante..maarja jij als studentje zal vast wel weten wat dat is :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:42

Yommie schreef:
Yommie
[quote="xDramaQueen schreef:

@ ts: al een nieuwe afspraak gemaakt met de loodgieter??[/quot

waar maak jeje druk om? je kunt toch lezen wat ik tik,wees blij dat ik geen fries tik haha...

oh ik ben trouwens P.C Laborante..maarja jij als studentje zal vast wel weten wat dat is :+

Joh vecht een persoonlijke vete even via pb uit, lijkt me niet relevant voor dit topic. Enzokanjeooklezenwatiktypmaardatbetekendnietdatikaltijdmaarzogatypenwanthandigishetniet, kijk anders eens hier: [NM] Is het nu zo moeilijk om foutloos te spellen? voordat je gilt "je kan toch lezen wat ik schrijf" :)

@TS, wanneer komt de loodgieter nu? :)

xDramaQueen

Re: En dan zit je zonder water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:56

dat dus plien, dankje zo is er bewezen dat je altijd kan lezen wat er staat zolang de eerste en de laatste letter maar juist staan, maar daar gaat het niet om.

anyway ik heb de zelfde vraag, lijkt me zo vervelend zonder water, dan besef je eigenlijk hoeveel je het nodig hebt...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:56

Yommie schreef:

Tsja maar als ze dan zeggen "laat maar" moet je daarna ook niet gaan lopen klagen dat die niet meer komt lijkt mij?

En tsja er kan echt wel een spoedgeval tussen komen in de weekend dienst, waarbij hij niet eens zal kunnen bellen.
Bij ons in de buurt stond er bv een kelder helemaal blank en onder het stroom, door geknutsel van de bewoner... de loodgieters zouden toen ook bij ons aanwezig zijn tussen 5 en 7... maar ze waren dus bezig met die kelder en in alle hectiek kon er niet gebelt worden, hij wist de tijd niet eens meer denk ik :D
Maar wij hebben hem daarna om 21:00uur nog met open armen ontvangen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:34

Yommie is het dan zo heel moeilijk om even toe te geven dat je het beroep 'loodgieter' ietsje onderschat heb en het niet altijd maar even met de hoofdkraan dichtdraaien op te lossen is ;) Zo klaar.

TS jammer dat je niet het hele verhaal meteen heb verteld en pas later vertelde dat het loodgieters bedrijf later pas zei dat het jullie probleem was maw;
Desiree_1993 schreef:

Kan me nauwelijks voorstellen een net bedrijf dit zomaar zegt, maar als dat wel het geval is kan je gewoon een klacht indienen.

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:09

Ik sluit me helemaal bij Yommie aan!!!

Ik vind ook van als iemand zeg van we komen tussen 18.00 en 20.00 uur dan verwacht je ze rond die tijd!!!
Als ze dan niet kunnen, vanwege uitgelopen werkzaamheden of spoedklussen kan je op zen fatsoens ffkes bellen!!! Daar ga je niet dood aan!!!
En vind de reactie van de loodgieter hondsbrutaal!!! Ik zou ok zoiets hebben van dan hoef je niet meer te komen, dan maar een ander bellen en iets langer zonder water!

mar_leen

Re: En dan zit je zonder water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:20

En ik vind dat van de loodgieter moet blij zijn dat HIJ mag komen, weekend is dubbel tarief!!! Het zijn voor hem inkomsten en klanten die die nu dus niet heeft!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:22

mar_leen schreef:
Ik sluit me helemaal bij Yommie aan!!!

Ik vind ook van als iemand zeg van we komen tussen 18.00 en 20.00 uur dan verwacht je ze rond die tijd!!!Als ze dan niet kunnen, vanwege uitgelopen werkzaamheden of spoedklussen kan je op zen fatsoens ffkes bellen!!! Daar ga je niet dood aan!!!
En vind de reactie van de loodgieter hondsbrutaal!!! Ik zou ok zoiets hebben van dan hoef je niet meer te komen, dan maar een ander bellen en iets langer zonder water!

Vind je dat ook in geval van veeartsen? ... En denk je dat het makkelijk bellen is als iemand bv in een kruipruimte ligt in rioolbagger ofzo omdat er een leiding gesprongen is? Ik snap het onbegrip echt niet mbt dit soort beroepen... ALs een loodgieter bij mij aan het werk zou zijn, dan zou het trouwens ook knap lastig bellen zijn, want het bereik is hier meer dan beroerd... :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:44

mar_leen schreef:
En ik vind dat van de loodgieter moet blij zijn dat HIJ mag komen, weekend is dubbel tarief!!! Het zijn voor hem inkomsten en klanten die die nu dus niet heeft!!!

:')
een loodgieter word gewoon per uur betaald hoor. en of hij nou bij klant 1 werkt of klant 2, geld krijgt hij toch wel

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:49

mar_leen schreef:

ik denk dat jij hier toch aan het kortste eind trekt als jij zo denkt :D

het is nl andersom, jij moet blij zijn dat zo`n man in het weekend jouw rotzooi wil repareren :j ,en reageer jij net als TS dan mag je het zelf doen :+