Vudress schreef:Volgens mij ben je niet helemaal realistisch over een baan in de paardenbranche.
Bereid je het eerste jaar voor op 60 uur per week vegen, stront scheppen,harken en helpen opzadelen.
Alleen maar met paarden bezig zijn doen er maar weinig en zelfs fulltime rijden is niet altijd leuk.
Ik begrijp ook niet echt waarom je voor het bovenstaande een opleiding nodig hebt. Qua rijtechniek, gezondheids-voedings- en trainingsleer e.d. lijkt me een opleiding wel handig, maar kun je ook via cursussen volgen. Ik heb zelf in de paarden gewerkt, zonder opleiding en ik kan nou niet zeggen dat de stagaires meer wisten of konden dan ik (en ik ben echt geen paardenwonder ofzo!). Mensen met talent (en dan ook ECHT TALENT) hebben in mijn ogen een reeëlere kans om succesvol te worden in de paarden, maar daar heb je dan ook nog eens heel veel geluk en sponsoring voor nodig... En lichamelijk ga je eraan kapot. Tenzij je op je 35e al personeel hebt voor alle zware werkzaamheden.
Dus naar mijn mening klinkt het altijd fantastisch, maar de realiteit is niet zo rooskleurig!!