stelling: man betaald op 1e date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:46

Ben er voor altijd te delen, maar tot nu toe weinig dates gehad die daarmee accoord gingen. Keren daarna is vaak om en om

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:47

Hmm bij de eerste echte date van mij en mijn vriend was dacht ik de bios. Die had ik toen betaald.
Maar nu is het om en om wie wat betaald. Heel onbewust gaat alles :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:49

Na 6 jaar alles betaald te hebben wil ik er nu wel een die voor mij betaald. :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:52

Runn_love_ schreef:
:o
mijn gevoel zegt de man, maar als je erover nadenkt kan ik net zo goed betalen, maar ergens (ver weggestopt) vind ik toch dat een man hoort te betalen :o

Ik stiekem ook. :D Ik vind het heus niet erg om te betalen of te delen.. Maar als hij op eerste date als vraagt of ik betaal, dan hoeft het van mij niet meer. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:53

Eigenlijk wie wie mee heeft uitgevraagd. Al ben ik niet iemand die snel voor zich laat betalen. Vind ik altijd zo'n onzin, zeker als het nog niet echt een 'echte' date is in het begin. Gewoon rekening delen, dat vind ik het fijnst. Maar nu ben ik wel een miepje, want laat zowiezo niet snel voor mij betalen. Vind ik altijd een beetje onzinnig, hebben toch gewoon beiden geld, komt van beide kanten, dus dan is het leukste gewoon rekening delen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:54

Voor zover ik mij kan herinneren heeft mijn vriend altijd alles betaald, omdat hij werkte en ik nog op school zat. Vond het dikwijls rotvervelend, maar ik mocht van hem niet, moest hem terugbetalen met mijn liefde zegt hij dan altijd :')

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:12

Ik kan mannen die "ouderwets" hoffelijk zijn heel erg waarderen. Het type dat je voor laat gaan en de deur openhoudt, je stoel in het restaurant voor je naar achteren schuift, je jas aanneemt en hem voor je in de garderobe hangt... dat soort dingetjes heeft in mijn beleving niets te maken met opscheppen wat hij allemaal heeft, maar geeft een goede opvoeding aan met respect voor een dame.
Ik kan daar echt van genieten als een man zo hoffelijk is, het geeft je het gevoel dat je speciaal bent, één van de leuke kanten van het vrouwzijn.

Daar hoort ook bij dat een man op de eerste date betaalt, als je dan weer een paar keer vaker bent wezen stappen vind ik het normaal dat je hem ook af en toe vrijhoudt, als vrouw hoef je ook weer niet op zijn zak te teren.

Mijn man heeft mij in de eerste maanden van onze relatie wel steeds vrij gehouden, waarna ik hem voor zijn verjaardag als verrassing meegenomen heb naar Parijs. Het hangt er een beetje van af hoe de relatie loopt, meestal vult zich dat vanzelf in.

Misschien ben ik wat ouderwets/traditioneel van opvatting, maar ik vind dat dat soort kleine dingen de omgang tussen de geslachten nét even wat spannender maken. Het heeft m.i. dan ook niets te maken met het feit dat een vrouw dan minder zou zijn dan een man, integendeel zelfs. Een vrouw die boos wordt omdat de man graag wil betalen of de deur voor haar openhouden begrijp ik dan ook totaal niet (en ik denk een hoop mannen ook niet). Als je op een eerste date bent, ga je toch niet over geld bakkeleien :? ?

zonnebloem18

Re: stelling: man betaald op 1e date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:02

Ik zou niet het idee willen hebben dat ik een man iets verschuldigd ben omdat hij heeft betaald, helemaal als het toch niet zo klikte.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:04

mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, heb er niet een standaard opvatting over ofzo. maar vind het wel leuk en netjes als de man de 1e date betaald.

mijn vriend en ik zijn op de 1e date uit eten geweest in een behoorlijk duur restaurant (stonden geen prijzen op de kaart :\ ). toen zei hij na de koffie dat ie even naar het toilet moest en toen heeft hij dus betaald... heb wel gezorgd dat ik de keer erop betaalde!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:04

Helaas vind mijn vriend dat ik alles moet betalen.... :+

Ik ben het eens met de stelling in de openingspost. Degene die iemand mee uitvraagt betaalt! :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:05

Meestal betaald de man uit zichzelf alles alleen. :Y)
Vind delen ook geen probleem. :)

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:08

Normaal gesproken gewoon allebei wat.
Maar ging laatst met iemand eten.. ( Die echt veel meer verdient als mij)... Hij vroeg mij mee..
En ik kon de rekening betalen .. En dat vond ik toch ook niet zo leuk...

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:27

Remy schreef:
Ik kan mannen die "ouderwets" hoffelijk zijn heel erg waarderen. Het type dat je voor laat gaan en de deur openhoudt, je stoel in het restaurant voor je naar achteren schuift, je jas aanneemt en hem voor je in de garderobe hangt... dat soort dingetjes heeft in mijn beleving niets te maken met opscheppen wat hij allemaal heeft, maar geeft een goede opvoeding aan met respect voor een dame.
Ik kan daar echt van genieten als een man zo hoffelijk is, het geeft je het gevoel dat je speciaal bent, één van de leuke kanten van het vrouwzijn.

Daar hoort ook bij dat een man op de eerste date betaalt, als je dan weer een paar keer vaker bent wezen stappen vind ik het normaal dat je hem ook af en toe vrijhoudt, als vrouw hoef je ook weer niet op zijn zak te teren.

Mijn man heeft mij in de eerste maanden van onze relatie wel steeds vrij gehouden, waarna ik hem voor zijn verjaardag als verrassing meegenomen heb naar Parijs. Het hangt er een beetje van af hoe de relatie loopt, meestal vult zich dat vanzelf in.

Misschien ben ik wat ouderwets/traditioneel van opvatting, maar ik vind dat dat soort kleine dingen de omgang tussen de geslachten nét even wat spannender maken. Het heeft m.i. dan ook niets te maken met het feit dat een vrouw dan minder zou zijn dan een man, integendeel zelfs. Een vrouw die boos wordt omdat de man graag wil betalen of de deur voor haar openhouden begrijp ik dan ook totaal niet (en ik denk een hoop mannen ook niet). Als je op een eerste date bent, ga je toch niet over geld bakkeleien :? ?

Ben het hier echt compleet mee eens :j Hoewel ik wel vind dat als de man alleen zo hoffelijk doet 'omdat het hoort' ik dan wel weer zoiets heb van hmm :\

Aan de andere kant... Als je je vriend/date/etc meeneemt naar een duur restaurant, en dan verwacht dat hij gaat betalen :+ Lijkt me ook wel beetje vreemd

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:44

Ik betaal het liefst gewoon voor mezelf. Hou er niet zo van dat andere mensen dingen voor mij gaan betalen :P Maar met uit eten bijvoorbeeld zou ik inderdaad gewoon 50/50 doen!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:01

Ik vind het zelf altijd prettig om gewoon 50/50 te doen, we werken allebei voor onze centjes en vind ook niet dat alles op de man terecht moet komen :j Nu is het wel zo dat m'n vriend een full-time baan heeft en ik een bijbaantje omdat ik nog studeer. Als we bijv. naar de bios gaan betaalt hij de kaartjes en ik het eten, maar wanneer we uit eten gaan delen we de rekening gewoon door 2. En soms heb ik zin om te trakteren en betaal ik de lunch en andersom ook :)

Tijdens onze eerste date wilde mijn vriend persé de bios betalen, maar bleek z'n pinpas het niet meer te doen :+ Uiteindelijk heb ik dus betaald op onze 1e date :') Wilde hij het achteraf terugbetalen, de arme schat, hij vond het niet leuk :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:35

Remy schreef:

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:45

Met internet daten vind ik het veel prettiger om 50/50 te doen.

In het echt vallen de meeste internetdaters toch echt tegen :+

Door 50/50 te doen, heeft de man geen nare nasmaak, en de vrouw geen schuldgevoel als het niet blijkt te klikken.

Kijk als mannen erop staan ben ik de laatste die zal zeggen dat ik zelf betaal :P

Maar toen ik een tijdje aan internetdaten deed (eens maar nooit meer :') ) stelde ik altijd 50/50 voor.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:51

Ik betaal meestal toch wel 50/50. Kan er slecht tegen als mannen alles betalen voor me. Voel ik me een soort van schuldig ofzo.
Heb het ook gehad toen ik op vakantie was met 3 mannen. De vrouw hoorde niet te betalen vonden hun. Iedere keer betaalden hun!
Toen heb ik heel sneaky in een restaurantje betaald voordat hun de kans kregen.
Gewoon om en om betalen vind ik het fijnst. Hoef ik geen schuldgevoel te hebben ook ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:55

Lusitano schreef:
Helaas vind mijn vriend dat ik alles moet betalen.... :+

Ik ben het eens met de stelling in de openingspost. Degene die iemand mee uitvraagt betaalt! :D

Mee eens!! :j

Helaas heb ik het ook een keertje meegemaakt dat een gozer me mee uit vroeg en vervolgens bij de rekening doodleuk zei dat ik de helft moest betalen :+ Gelukkig houd ik er wel altijd rekening mee, maar jeetje, dat was me een stakker zeg! Later zag ik dezelfde figuur met zijn smoelwerk op cupido tv waar hij mannen wel even relatieadviezen zou gaan geven ( aantal jaartje terug alweer ) Mijn mond viel open en ik heb werkelijk waar zitten schateren :D

Ik vind dat als een man een vrouw meevraagd op date, hij ook de rekening moet oppakken. :) Hoffelijk is dat. Eventuele vervolgdates vind ik het niet meer dan normaal om ook de rekening eens op te pakken :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:31

Als we uiteten gaan is het bij ons eigenlijk altijd 50/50, na 15 maanden is dat nog steeds zo :) dat komt vooral omdat ik dat zelf wil, ben het liefst zo onafhankelijk mogelijk. Kleine dingetjes als ijsjes enzo op een mooie dag doen we meestal om en om, of wie er met het idee komt :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:35

ik heb een tijdje gedate met een man die veel, heel veel meer verdiende dan ik. Maar hij wilde wel persé iedere keer uit eten en naar dure restaurants enzo. Dus ik wilde wel betalen maar kon het gewoon niet. Niet dat hij daarop aandrong maar ik voelde me er echt niet prettig bij.

En later klaagde hij wel dat hij vond dat het een wat "ongelijkwaardige relatie" was, onder andere door dat financiele. Maar goed, als ik voorstelde eens naar een goedkoper eetcafé te gaan of lekker voor hem te koken dan vond ie dat ook niks. Ja, daar kan ik dan ook niks meer aan doen hoor. :(

Stomme mannen.. ;(

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:42

@waves: ik vind niet dat zo'n vent moet zeuren als jij wat anders aan bied maar dat voor meneer niet goed genoeg is ;) daar zal ik me dan ook niet druk om maken. Iig niet als je van te voren aangeeft dat je het allemaal wel heel leuk en aardig vind die dure restaurants, maar dat je het gewoon weg niet kunt betalen.

Mijn vriend heeft de eerste keer dat we samen gingen eten voor mij gekookt, zo kan het dus ook :P

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:29

Waar rokken zijn betalen de broeken toch ;)

Op eerste afspraakjes heb ik nog nooit hoeven betalen. Ik vind ook wie er vraagt moet betalen en ik vind 50/50 voor een eerste date juist gierig haha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:00

het liefst 50/50 anders schept het naar mijn idee verplichtingen wat ik meestal toch niet wil :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:02

Ik vind het een beetje oudbollig. Dus ben gewoon voor dat ieder voor zich betaald.