Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Runn_love_ schreef:
mijn gevoel zegt de man, maar als je erover nadenkt kan ik net zo goed betalen, maar ergens (ver weggestopt) vind ik toch dat een man hoort te betalen
Ik vind het heus niet erg om te betalen of te delen.. Maar als hij op eerste date als vraagt of ik betaal, dan hoeft het van mij niet meer.

?
). toen zei hij na de koffie dat ie even naar het toilet moest en toen heeft hij dus betaald... heb wel gezorgd dat ik de keer erop betaalde! Remy schreef:Ik kan mannen die "ouderwets" hoffelijk zijn heel erg waarderen. Het type dat je voor laat gaan en de deur openhoudt, je stoel in het restaurant voor je naar achteren schuift, je jas aanneemt en hem voor je in de garderobe hangt... dat soort dingetjes heeft in mijn beleving niets te maken met opscheppen wat hij allemaal heeft, maar geeft een goede opvoeding aan met respect voor een dame.
Ik kan daar echt van genieten als een man zo hoffelijk is, het geeft je het gevoel dat je speciaal bent, één van de leuke kanten van het vrouwzijn.
Daar hoort ook bij dat een man op de eerste date betaalt, als je dan weer een paar keer vaker bent wezen stappen vind ik het normaal dat je hem ook af en toe vrijhoudt, als vrouw hoef je ook weer niet op zijn zak te teren.
Mijn man heeft mij in de eerste maanden van onze relatie wel steeds vrij gehouden, waarna ik hem voor zijn verjaardag als verrassing meegenomen heb naar Parijs. Het hangt er een beetje van af hoe de relatie loopt, meestal vult zich dat vanzelf in.
Misschien ben ik wat ouderwets/traditioneel van opvatting, maar ik vind dat dat soort kleine dingen de omgang tussen de geslachten nét even wat spannender maken. Het heeft m.i. dan ook niets te maken met het feit dat een vrouw dan minder zou zijn dan een man, integendeel zelfs. Een vrouw die boos wordt omdat de man graag wil betalen of de deur voor haar openhouden begrijp ik dan ook totaal niet (en ik denk een hoop mannen ook niet). Als je op een eerste date bent, ga je toch niet over geld bakkeleien?
Hoewel ik wel vind dat als de man alleen zo hoffelijk doet 'omdat het hoort' ik dan wel weer zoiets heb van hmm
Lijkt me ook wel beetje vreemd
Maar met uit eten bijvoorbeeld zou ik inderdaad gewoon 50/50 doen!
Nu is het wel zo dat m'n vriend een full-time baan heeft en ik een bijbaantje omdat ik nog studeer. Als we bijv. naar de bios gaan betaalt hij de kaartjes en ik het eten, maar wanneer we uit eten gaan delen we de rekening gewoon door 2. En soms heb ik zin om te trakteren en betaal ik de lunch en andersom ook 
Uiteindelijk heb ik dus betaald op onze 1e date
Wilde hij het achteraf terugbetalen, de arme schat, hij vond het niet leuk
Remy schreef:Ik kan mannen die "ouderwets" hoffelijk zijn heel erg waarderen. Het type dat je voor laat gaan en de deur openhoudt, je stoel in het restaurant voor je naar achteren schuift, je jas aanneemt en hem voor je in de garderobe hangt... dat soort dingetjes heeft in mijn beleving niets te maken met opscheppen wat hij allemaal heeft, maar geeft een goede opvoeding aan met respect voor een dame.
Ik kan daar echt van genieten als een man zo hoffelijk is, het geeft je het gevoel dat je speciaal bent, één van de leuke kanten van het vrouwzijn.
Daar hoort ook bij dat een man op de eerste date betaalt, als je dan weer een paar keer vaker bent wezen stappen vind ik het normaal dat je hem ook af en toe vrijhoudt, als vrouw hoef je ook weer niet op zijn zak te teren.
Mijn man heeft mij in de eerste maanden van onze relatie wel steeds vrij gehouden, waarna ik hem voor zijn verjaardag als verrassing meegenomen heb naar Parijs. Het hangt er een beetje van af hoe de relatie loopt, meestal vult zich dat vanzelf in.
Misschien ben ik wat ouderwets/traditioneel van opvatting, maar ik vind dat dat soort kleine dingen de omgang tussen de geslachten nét even wat spannender maken. Het heeft m.i. dan ook niets te maken met het feit dat een vrouw dan minder zou zijn dan een man, integendeel zelfs. Een vrouw die boos wordt omdat de man graag wil betalen of de deur voor haar openhouden begrijp ik dan ook totaal niet (en ik denk een hoop mannen ook niet). Als je op een eerste date bent, ga je toch niet over geld bakkeleien?

) stelde ik altijd 50/50 voor.
Lusitano schreef:Helaas vind mijn vriend dat ik alles moet betalen....![]()
Ik ben het eens met de stelling in de openingspost. Degene die iemand mee uitvraagt betaalt!

Gelukkig houd ik er wel altijd rekening mee, maar jeetje, dat was me een stakker zeg! Later zag ik dezelfde figuur met zijn smoelwerk op cupido tv waar hij mannen wel even relatieadviezen zou gaan geven ( aantal jaartje terug alweer ) Mijn mond viel open en ik heb werkelijk waar zitten schateren 
Hoffelijk is dat. Eventuele vervolgdates vind ik het niet meer dan normaal om ook de rekening eens op te pakken
daar zal ik me dan ook niet druk om maken. Iig niet als je van te voren aangeeft dat je het allemaal wel heel leuk en aardig vind die dure restaurants, maar dat je het gewoon weg niet kunt betalen.