Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:53

Niwla schreef:
Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

Dat gebeurt helemaal niet!!

Dat jij niet met de opmerking geconfronteerd wil worden dat God mogelijk niet bestaat geeft aan hoe nodig deze actie is.
Niet omdat God wel/niet bestaat maar ter signalering van het risico van de intolerantie van 'geloven'.

hc

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:53

Ik zit niet bij de roomse kerk en biegt niet. Ik giet jullie ook niet over met dingen van het geloof. Dat doet mijn kerk trouwens helemaal niet. Ja inderdaad wij worden vervolgt maar niet door ons zelf hoor.

Die anti vloek borden vind ik goed. Niet vloeken is gewoon netjes op je werk enzo. Mijn vriendinnen zijn niet gelovig en hebben er totaal nietsmee. Maar vloeken gewoon niet omdat ze dat niet netjes vinden.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:53

blokje schreef:
Ik geloof gewoon wat in de bijbel staat. En over die 1 dag is 1000 jaar moet je nog eens lezen.

De aarde is echt in 6 dagen geschapen (dat geloof IK)

Het is niet dat Evolutie niet bestaat. Dieren passen zich nog steeds aan op aarde dat is ook evolutie.

als je wél in evolutie gelooft, weet je vast ook dat evolutie maar heel langzaam tot stand komt.
hoe kan je dit rijmen met een schepping van de aarde in 6 dagen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:54

Nouks schreef:
Dat billbord wilden ze in eerste instantie ook niet goedkeuren. Uiteindelijk mocht het wél vanwege de vrijheid op meningsuiting en het feit dat de Bond tegen het Vloeken wel gewoon mag adverteren. Als ze de Bond goed zouden keuren maar een atheïstisch statement niet, dan hadden ze de poppen aan het dansen gehad.

Dit vind ik echt zooo raar! niet tegen jou hoor maar dat ze dat bord moesten goedkeuren, zoals ik al zei, staat er hier ook een giga bord langs de snelweg het geloof te verkopen... meten met 2 maten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:55

Huertecilla schreef:
Niwla schreef:
Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

Dat jij niet met de opmerking geconfronteerd wil worden dat God mogelijk niet bestaat geeft aan hoe nodig deze actie is.
Niet omdat God wel/niet bestaat maar ter signalering van het risico van de intolerantie van 'geloven'.

hc

Ben het helemaal met jou eens HC. Ik als niet gelovige kijk ook steeds tegen het pro geloof bord aan hier, ja nou en? Ik heb ook wle eens gedacht van 'moet dat nou zo'? maar dat is toch ieder zijn meuk?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:55

De evolutie is nu.

Ik geloof inderdaad gewoon de bijbel.
Over die botten ik heb geen idee misschien zijn die wel gewoon mee geschapen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:56

Sja het is beiden een vorm van meningsuiting.
6 miljoen mensen krijgen een folder over God, ongeveer evenveel zien een billboard met daarop iets over Darwin.
Voor christenen kan het Darwin bord kwetsend / ergernisopwekkend zijn, voor atheïsten kan het God bord eenzelfde effect hebben - want tenslotte is dat in strijd met hun keuze tot niet-geloof.
Op Zwolle CS hangt een bord met een passage uit de bijbel, ergens anders hangt een billboard met iets over de evolutie.
Ik heb zelf met beiden geen probleem, als ik het niet wil zien kijk ik de andere kant op. Scheelt een hoop gedoe denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Noeps op 26-02-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:57

Ik vind wél dat een billboard vele malen erger is dan een stom foldertje. En er zijn maar weinig gelovigen die je proberen over te halen, ja tuurlijk ze zijn er wel maar dat betekent niet dat we allemaal zo zijn. Ik laat iedereen vrij met hun mening, maar dit is best kwetsend! Gelukkig heb ik er nog geen een gezien..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:57

Huertecilla schreef:
Niwla schreef:

hc

"Er is waarschijnlijk geen God" vind ik toch een behoorlijke ontkenning van het bestaan van God hoor. Waarom is deze actie nodig als ik het pijnlijk vind dat dit bord er komt? Het is toch logisch? Ik ben christen en ik hou van God, dan doet het toch pijn als Zijn bestaan ontkend wordt? Het zou jou toch ook pijn doen als er ontkent werd dat iemand van wie je houdt bestaat?

Edit; Typfout
Laatst bijgewerkt door Niwla op 26-02-09 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:58

irissahorse schreef:
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil. Maar je mag niet liegen en dat behoord volgens mij ook tot de tien geboden. Zeggen dat het scheppingsverhaal de absolute waarheid is is een grove leugen evenals zeggen dat de aarde plat is!!! Als je de bijbel goed leest zul je erachter komen dat de evolutietheorie en het scheppingsverhaal goed samen gaan, mits je het scheppingsverhaal als een eufenisme ziet. "Voor God is 1 dag als duizenden jaren en duizenden jaren als 1 dag."
Waar ik me aan erger is dat veel religieuse personen, maar wat roepen zonder bewijs of onderzoek en zonder pardon hun vrijheid ontnemen met hun dogma's.

Een WAT? ;)

Ik snap de hele ophef om die folder niet. Hij zat hier gewoon tussen de geweldige aanbiedingen van Kruidvat en Seats en Sofa's. Als je er niet in wilt geloven, mik je hem toch gewoon met de rest van de folders tussen het oud papier? Kun je wel zeggen dat je er geen behoefte aan hebt, maar dat heb ik ook niet aan de Seats en Sofas - ik heb al een bankstel ;)
Simpel een NEE/NEE sticker en je had hem niet gekregen.

Dat er doodsbedreigingen geuit moeten worden naar de maker van de folder vind ik wel triest. Echt triest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:00

suleilitha schreef:
Draai het eens om, ik als niet-christen krijg wekelijks pro-geloof zaken op mijn deurmat. Ik kan er geen punt van maken.

Oh? Ik niet hoor, dit was de eerste keer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:00

cp112 schreef:
Dit vind ik echt zooo raar! niet tegen jou hoor maar dat ze dat bord moesten goedkeuren, zoals ik al zei, staat er hier ook een giga bord langs de snelweg het geloof te verkopen... meten met 2 maten?

Daarbíj is het internationale initiatief NIET stellig: 'Waarschijnlijk bestaat God niet'.
De tegenstelling met 'God bestaat.' en andere niet te onderbouwen claims kan niet groter zijn :)*

De relativiteit van het 'geloven' wordt haarscherp geïllustreerd door de verschillende 'ware geloven'.
Het enige wat écht 'waar' is, is dat de vermeend hoger moraal van de gelovigen leidt tot schending van de mensenrechten omdat het hogere doel de aardse middelen heiligt.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:02

Citaat:
"Er is waarschijnlijk geen God" vind ik toch een behoorlijke ontkenning van het bestaan van God hoor. Waarom is deze actie nodig als ik het pijnlijk vind dat dit bord er komt? Het is toch logisch? Ik ben christen en ik hou van God, dan doet het toch pijn als Zijn bestaan ontkent wordt? Het zou jou toch ook pijn doen als er ontkent werd dat iemand van wie je houdt bestaat?

"Er is waarschijnlijk wel een God" kan bij sommige mensen net zo hard aankomen. Hoevaak wordt er tegen mensen, die alle tegenspoed van de wereld voor de voeten krijgen, gezegd dat het Gods wil is.... ik noem maar een zijstraat.
Hoevaak wordt er gezegd dat God homoseksualiteit veroordeelt en vanuit de kerk er wordt gepredikt dat dit een ziekte is....

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:03

blokje schreef:
De evolutie is nu.

Ik geloof inderdaad gewoon de bijbel.
Over die botten ik heb geen idee misschien zijn die wel gewoon mee geschapen :+

_O-

sorry :o

Ik kan me er helemaal niet druk om maken. Iedereen zijn geloof. Ik ga niemand proberen te overtuigen dat er geen evolutie bestaat, maar stel het ook niet op prijs als mensen mij proberen te overtuigen dat de schepping bestaat.

Als ik de folder gekregen zou hebben zou ik misschien uit nieuwsgierigheid het gelezen hebben. Gewoon omdat ik de gedachtegang van de schepping niet kan volgen. Verder zou ik er niks mee gedaan hebben en me zeker niet beledigd voelen..

Ik ben trouwens niet iemand die gewoon iets gelooft, ik wil graag bewijs :o -:)

Inderdaad Huertecilla. Ze zouden moeten zeggen: WIj denken/geloven dat God bestaat :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:03

Nouzeg HC, dat vind ik nou écht onzin. Sorry. Dat is echt niet bij alle gelovigen zo hoor, dat het hogere doel de aardse middelen heiligt :?

Wij christenen leren juist dat je net zoveel van je naaste moet houden als van jezelf. Niet alleen van de mensen die je aardig vindt maar óók van je vijanden. Als iedereen dat nou eens probeerde zou de aarde er een stuk beter uitzien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:04

StillAngel schreef:
Ik vind wél dat een billboard vele malen erger is dan een stom foldertje. En er zijn maar weinig gelovigen die je proberen over te halen, ja tuurlijk ze zijn er wel maar dat betekent niet dat we allemaal zo zijn. Ik laat iedereen vrij met hun mening, maar dit is best kwetsend! Gelukkig heb ik er nog geen een gezien..

Nou zal ik dan maar bij weet ik wat voor kerk gaan zeuren over dat gia billboard dat hier staat? Waar je altijd tegenaan kijkt als je op de snelweg rijd? Wie in de zoon van god geloofd heeft een eeuwig leven.
Jaja :roll:

Blue_Eyes

Ik ben niet zo van het 'dat is respectloos', maar sorry Trisca, jouw reactie vind ik dus wel respectloos.

Urbanus

Ik ben bij voorbaat al tegen religie omdat er zonder religie geen oorlog geweest was, is, en zal zijn. En nu ga ik lekker Jesus Camp kijken:

http://www.watch-movies-links.net/movies/jesus_camp/

En ik hoef geen borden te zien met God Bestaat of God Bestaat Waarschijnlijk niet, ik vind het allebei geldverspilling

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:05

Ik snap niet dat men zich een tekst op een billboard zo persoonlijk aan kan trekken :?

Die tekst laat jou toch niet minder geloven, TS? Waar is dan het probleem. Iedereen moet gewoon daar in geloven waar hij/zij in wil geloven, klaar uit.

Dat ik in zaken als de 'big bang' en de evolutietheorie geloof, dat vinden heel veel mensen maar raar, zelfs binnen mijn familie krijg ik daar veel van te horen. Ja ja, zelfs al te horen gekregen dat ik voor mijn zondige uitspraken (uitspraak: "Voor mij bestaat er geen God") in de hel kom (wacht, daar geloof ik ook al niet in....), daar maak ik ook geen punt van, ik kan er alleen maar om lachen dat mensen zich er over kunnen opwinden wat ik geloof en denk, terwijl hen die opwinding niks brengt....Behalve misschien een eerdere dood :')

Ik ga met Quellian mee: Leef en laat leven...

trisca

suleilitha schreef:
Citaat:
"Er is waarschijnlijk geen God" vind ik toch een behoorlijke ontkenning van het bestaan van God hoor. Waarom is deze actie nodig als ik het pijnlijk vind dat dit bord er komt? Het is toch logisch? Ik ben christen en ik hou van God, dan doet het toch pijn als Zijn bestaan ontkent wordt? Het zou jou toch ook pijn doen als er ontkent werd dat iemand van wie je houdt bestaat?

"Er is waarschijnlijk wel een God" kan bij sommige mensen net zo hard aankomen. Hoevaak wordt er tegen mensen, die alle tegenspoed van de wereld voor de voeten krijgen, gezegd dat het Gods wil is.... ik noem maar een zijstraat.
Hoevaak wordt er gezegd dat God homoseksualiteit veroordeelt en vanuit de kerk er wordt gepredikt dat dit een ziekte is....

Dat raakt me inderdaad wel. Mijn moeder is overleden en als iemand dan roept dat GOD dat waarschijnlijk zo gewilt heeft krijgen ze me wel op de kast.. :o Ik geloof er niet in, maar inpliceren dat ze iets heeft gedaan om het te verdienen gaat me te ver

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:05

1 voordeel vind ik.
Dat het niet op de stadbussen komt dat zou eerder zo zijn.

cp112

MarcoBorsato schreef:
Ik ben bij voorbaat al tegen religie omdat er zonder religie geen oorlog geweest was, is, en zal zijn. En nu ga ik lekker Jesus Camp kijken:

http://www.watch-movies-links.net/movies/jesus_camp/

En ik hoef geen borden te zien met God Bestaat of God Bestaat Waarschijnlijk niet, ik vind het allebei geldverspilling

Amen! _/-\o_

Onee wacht, dat moet ik anders formuleren :+ :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:06

Niwla schreef:
Nouzeg HC, dat vind ik nou écht onzin. Sorry. Dat is echt niet bij alle gelovigen zo hoor, dat het hogere doel de aardse middelen heiligt :?

Wij christenen leren juist dat je net zoveel van je naaste moet houden als van jezelf. Niet alleen van de mensen die je aardig vindt maar óók van je vijanden. Als iedereen dat nou eens probeerde zou de aarde er een stuk beter uitzien.

Niwla, heeft een christen dan vijanden? Ik als atheist heb ze niet eens...

trisca

Blue_Eyes schreef:
Ik ben niet zo van het 'dat is respectloos', maar sorry Trisca, jouw reactie vind ik dus wel respectloos.

Hoe bedoel je dit?

Authentic

Uhm, d'r komen zelfs gelovige mensen aan de deur enzo. :=

Leuk hoor dat geloven, maar hou 't voor jezelf, ik roep ook niet tegen iedereen dat de bijbel imo klinkklare onzin is (dit is ook mijn mening). Normaal zou je ook nooit van zo'n billboard zien staan, 't is alleen zo omdat dit 't jaar van Darwin is.

Je kan 't ook omdraaien, 't kan je pijn doen als je van god houdt. Ik hou van de wetenschap, scheikunde, biologie, natuurkunde. Hoe mooi alles is in elkaar zit, hoe perfect het is, ik vind niet dat je zoiets het werk van 1 iemand kan noemen. Ik vind ook jammer dat er veel kortzichtige mensen zijn die zo slikken wat er in de bijbel staat zonder erover na te denken. ;) Iedereen kan pijn voelen door een bepaalde mening, dat is geen alleenrecht van gelovigen.