wij willen graag kinderen maar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:31

Phoe, ik vind het nog wel pril hoor, een relatie van 3 jaar en jij bent nog niet eens 20...

Maar goed, als je het wilt en je hebt alles op orde, waarom niet... :)

050206051012

Re: wij willen graag kinderen maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:34

Gewoon voor gaan! :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:24

Gewoon voor gaan inderdaad. :j
Als jullie het graag willen, is er niemand die het kan verbieden!
Het is jullie leven. :j

Ik wordt zelf deze zomer 22 en mijn vriend is 26. Wij wonen nu bijna 3,5 jaar samen en wij hebben ook een hele sterke kinderwens.
Ik heb er nooit over durven praten ook doordat ik thuis zulke opmerkingen kreeg. Toch ben ik erover begonnen omdat de wens zó groot was. En mijn moeder zei toen ook; het is jullie leven en ik wíl niet eens dat je doet wat wij willen, je moet doen wat jullie willen!
Dat was voor mij een hele opluchting!!!!
Helaas zijn wij er 2 weken geleden achter gekomen dat ik heel moeilijk vruchtbaar ben en dat was wel even een klap.
Veel mensen die ik het vertel zeggen nu 'Ach jullie hebben toch nog de tijd!' maar dat is zo vervelend. Als je zo'n sterke kinderwens hebt maakt het niet uit of je 20 of 35 bent, die wens is er en die kan heel groot zijn! Ik zie het niet zitten om nog een jaar of 10 te moeten wachten... Ik zou gillend gek worden!

Dus meid gewoon ervoor gaan en als het eenmaal zo ver mag zijn dan weet ik zeker dat niemand negatief reageert. Jullie hebben het goed voor elkaar zo te lezen dus er is geen reden om negatief te zijn!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:49

Waarschijnlijk zegt je moeder dit ook hele tijd, omdat ze het al voelt aankomen! Maar ik zou zoals Nathalie zegt er toch gewoon even over beginnen en zeggen dat je de wens hebt! Het is namelijk wel heel veel fijner en makkelijker als je moeder achter je staat!
Echter vind ik je ook nog wel erg jong, maar als je er klaar voor bent en de middelen hebt om het kind een goed leven te geven, why not?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:46

Nathalie; maar dan ben je 'blij' dat je nu je kinderwens hebt en niet dat je over 10 jaar denkt 'ja, nu ben ik er klaar voor' en er dan achter komt dat het moeizaam gaat.

Ik heb het met mijn vriend ook hoor. Die heeft chemo gehad, dus het was onduidelijk of hij wel of niet vruchtbaar was. Hij heeft vorig jaar een vruchtbaarheidstest laten doen, want ik had ook zoiets van 'straks ben ik 30, wil ik aan de kids en duurt de hele medische molen nog 10 jaar'. Nu weten we gewoon waar we aan toe zijn :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:48

Ja daar heb je wel gelijk in Quellian, beter dat we het nu weten dan dat we op het randje zaten. Maar voor je gevoel maakt dat nu geen snars uit. ;) Je wilt graag kinderen, en als het dan niet lukt en je bij controle bij de gyn zoiets te horen krijgt, is het altijd een klap, of je nu 22 of 35 bent. Maar opzich heb je helemaal gelijk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:51

Ik denk dat je moeder het zegt
a) Omdat ze nog geen idee heeft dat jij moeder wilt worden of
b) Juist omdat ze dit wel weet en hoopt dat je nog wat langer 'van je jeugd geniet' voor je aan kinderen begint.

Hoe dan ook, is de keuze niet aan je moeder maar aan jullie. Je moeder heeft de keuze zelf al eens mogen maken, dit wordt die van jou en je man ;) Dus ik zou me niet laten hinderen nee :)

Kan ook prima zijn dat het niet, of niet gelijk wil. Echt niet iedereen is binnen drie maanden zwanger natuurlijk, het is ergens toch ook nog steeds een cadeautje van de natuur!

Overigens zei mijn moeder het ook tegen mij, en dan met de reden omdat ze vond dat mijn zus (tien jaar ouder dan mij) eerst kinderen 'mocht' krijgen (kwam ook zo uit, die was 6 a 7 weken voor mij bevallen :P ). En ze heeft ook altijd hard geroepen dat ze geen oppasoma werd.
Maar dat draaide heel hard bij toen de kleine er eenmaal was, helaas voor haar zijn we niet zo uit-logeren-stuurderig want dat vindt ze reuze jammer! Dus kan prima zijn dat ze even aan het idee moet wennen maar daarna ook gewoon helemaal in de gloria is ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:53

Heb het zelfde gedaan als jij wil, mijn man is 10 jaar ouder en wilde niet te oud vader worden, dus de eerste zou op mijn 21ste geboren worden
Helaas ging dit mis maar een jaar later een prachtige dochter gekregen.
Inmiddels 3 kinderen en een kleinkind en dat op mijn 47ste en genieten dat ik kan geweldig.

Nooit je door een ander de wet laten voorschrijven, gewoon in jezelf geloven en als je denkt dat je dat kunt doen.
Het is zo leuk jong moeder te zijn