mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:33

Òf je vriend zit ernstig in de problemen en durfde dat niet toe te geven aan je. Mag ie wel een ontzettend goede reden hebben.
Òf hij is een ongelofelijke klootzak.

Exit13

Ylana schreef:
Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat.

Meiske, ik wil niet weten wat jij allemaal mee gemaakt hebt dat jij het zo donker ziet... :(:)

Ik ben het daar wel mee eens hoor, niemand krijgt mijn pas en/of code. Dan krijg je achteraf ook geen gezeur bij bijvoorbeeld vals beschuldigen.

Blackmagic85

Ik zou het toch melden bij de politie. Wat ik van het smsje begrijp is dat hij toch best wel agressief/boos is (onterecht!!).
Misschien dat de politie een woordje met hem wil wisselen over wat er gebeurd is. Met een beetje pech kun je fluiten naar je geld, maar als de politie ervan af weet, sta je imo toch sterker.

Wil je bij hem blijven of is het wat jou betreft nu over?

lientjeds

Mijn beste vriendin kent mijn pin al jaren, en ik de hare... ook ken ik die van mijn baas.

Vertrouwen is iets wat je moet verdienen, maar zoiets is nu toch niet superdom?

Naar ik begrijp is dit wel héél plots een schending vh vertrouwen van TS. Als zulke dingen zich al eerder voorgedaan hebben natuurlijk...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:34

Zou reageren op de sms of belletje die hij doet voor het zelfde geld kan je dadelijk fluiten naar je geld, omdat hij nu boos is.

bel nou gvd, er is toch iets aan de hand, denk je dat ik dat express doe he gvd? ik moet da doen. ik geef je alles terug als je naar mij luisterd.

Vindt dat hij aardig aggressief over komt met zijn gvd en als je naar mij luisterd. je bent toch geen hond.
Zou je geld terug eisen en dan lozen die hap hij neemt jou geld op zonder dat hij het vraag.
Dus dat vertrouwen ben je nu voorgoed kwijt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:35

sowww.... dat smsje zou mij écht in het verkeerde keelgat schieten!
Zoals ik het lees heeft hij zelf ook problemen, dat lijkt uit dat smsje naar voren te komen.
Wis het smsje vooral niet!!!

Bel hem en zeg dat hij NU naar huis komt en jullie het hier NU over gaan hebben. "Je krijgt het geld terug als je naar mij luistert"... Pfff, dácht het niet! Als hij naar JOU luistert mag hij nog blij zijn dat je geen aangifte doet!
Het is jóuw geld en zorg dat jíj de touwtjes in handen houdt. Laat hem niet denken dat hij dat door dit soort "bedreigingen" jou onder de duim kan houden!

bijoekimmie

Maakt toch niet uit welke uitspraak er van je vriend komt, naar mijn idee kan niks het rechtvaardigen, als er wat zou moeten zijn had hij dat moeten vertellen maar niet je pin achterhouden en leegplunderen en je daarna nog voor een stuk vuil behandelen.

__Nathalie__

Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat. Iemand zal maar een gokverslaving hebben waar je niks van weet.

Dit gezegd te hebben, ik zou meteen naar de politie stappen als hij niet met een goede reden komt.

nou dit is ook wat overdreven.
Mijn vriend en ik zijn al ruim 6 jaar samen en hij weet sinds een jaar dat we samen wonen ook gewoon mijn pinpas nummer en ik die van hem omdat we regelmatig elkaars pas gebruik.
Mijn ouders weten mijn pincode ook. Mijn moeder storte vaak voor mij geld met mijn pas voor mij.
Ik weet mijn moeders pas nummer ook.
Alsof je direct je familie niet kunt vertrouwen?

In dit geval verwacht je na 3 jaar samen zijn niet zoiets. Ik zou dus ook als ik mijn geld terug heb direct kappen met die jongen. Zo 1 kun je nooit vertrouwen.

Anoniem

Liezel1 schreef:
sowww.... dat smsje zou mij écht in het verkeerde keelgat schieten!
Zoals ik het lees heeft hij zelf ook problemen, dat lijkt uit dat smsje naar voren te komen.
Wis het smsje vooral niet!!!

Bel hem en zeg dat hij NU naar huis komt en jullie het hier NU over gaan hebben. "Je krijgt het geld terug als je naar mij luistert"... Pfff, dácht het niet! Als hij naar JOU luistert mag hij nog blij zijn dat je geen aangifte doet!
Het is jóuw geld en zorg dat jíj de touwtjes in handen houdt. Laat hem niet denken dat hij dat door dit soort "bedreigingen" jou onder de duim kan houden!

Ze heeft geen poot om op te staan...

Anoniem

Misser schreef:
Ylana schreef:

Meiske, ik wil niet weten wat jij allemaal mee gemaakt hebt dat jij het zo donker ziet... :(:)

Ik ben het daar wel mee eens hoor, niemand krijgt mijn pas en/of code. Dan krijg je achteraf ook geen gezeur bij bijvoorbeeld vals beschuldigen.

Precies dit soort dingen gebeuren gewoon veel te vaak. En nee, ook m'n eigen vriend vertrouw ik daar niet mee. En zeker niet omdat ik een slecht beeld van hem heb, maar je kent iemand nooit door en door als je het zelf niet bent. Iemand kan heel erg in de problemen komen zonder dat iemand er ook maar iets van weet, en dan idd gaan stelen van mensen waarvan die houd.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:36

ik ben bijna 19 en mijn vriend is deze maand 24 geworden
Oud en wijs genoeg zou je zeggen dus!

het rare is nog; als hij ooit geld nodig had hoefde hij het maar te vragen; als ik het had kreeg hij het ook gewoon! dus als hij het zo hard nodig had, had hij het toch ook gewoon kunnen vragen; hij weet dat ie het kan krijgen als ik het heb!

en over t geven van mijn pas en code; ik vertrouwde mijn vriend volledig ja! ik geef mn pincode en pas ook echt niet aan iedereen; alleen mijn vriend heeft hem, omdat t wel vaker voor kwam dat hij even snel iets moest gaan halen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:37

woow heftig dit zeg
maar jullie hebben 3 jaar iets, kijk wil het niet goedpraten natuurlijk niet, maar luister vanavond eerst naar wat hij te zeggen heeft.
en waarom hij dit heeft gedaan ik bedoel na 3 jaar relatie doe je zo iets toch niet zomaar,

en dat je vertrouwen nu weg is snap ik volledig, maar praat vanavond eerst even met hem..

Liezel1

_Tessaa: je kunt voor meer dingen aangifte doen, niet alleen voor diefstal...

gamblerlover

Mijn vriend weet idd ook gewoon mijn pincode. We zijn nu 5 jaar samen en dan moet dat toch zeker kunnen. Na 3 jaar ook. Hoe moeten we dan anders doen als we straks samen wonen? Nu gebruikt hij die van mij ook wel eens als hij even geen geld heeft. Krijg ik altijd netjes terug. Heeft denk ik met een stukje vertrouwen te maken. Dat zulke dingen kunnen gebeuren is een risico dat je dan neemt, helaas. Maar je gaat er gewoonweg ook niet vanuit dat je vriend dit doet toch?

Ik hoop dat je vriend nog met een hele goede en eerlijke verklaring komt om dit goed te maken. en natuurlijk netjes terug betalen. Mocht hij in de problemen zitten dan had hij het beter kunnen vragen, hadden jullie samen naar een oplossing kunnen zoeken. Daar ben je immers ook voor naast alle leuke dingen. Maar gewoon zomaar pinnen en dan nog moeilijk doen is not done!

Ylana

lientjeds schreef:
Mijn beste vriendin kent mijn pin al jaren, en ik de hare... ook ken ik die van mijn baas.

Naar ik begrijp is dit wel héél plots een schending vh vertrouwen van TS. Als zulke dingen zich al eerder voorgedaan hebben natuurlijk...

Dank je, dit bedoel ik dus.
De Ts gaf aan dat ze al 3 jaar een relatie hebben. Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud de TS en haar vriend zijn...
Maar jeetje, als je zelfs je bloedeigen kinderen (of zelfs je vriend) niet durft te vertrouwen met je pinpas, is er imo toch iets goed mis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:38

Liezel1 schreef:
_Tessaa: je kunt voor meer dingen aangifte doen, niet alleen voor diefstal...

Waar doelde jij dan op? Ik dacht idd dat je op diefstal doelde, maar wat dat betreft kan ze daar niks mee aangezien hij de pas en code vrijwillig had gekregen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:39

Je weet niet wat er aan de hand is he. Wij kunnen nu wel mooi gaan gissen, maar van hetzelfde is hij bedreigd?? Je weet het nooit. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.. :)
Wacht eerst wat hij te vertellen heeft.. Wanneer komt hij thuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:40

Ylana schreef:
lientjeds schreef:

De Ts gaf aan dat ze al 3 jaar een relatie hebben. Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud de TS en haar vriend zijn...
Maar jeetje, als je zelfs je bloedeigen kinderen (of zelfs je vriend) niet durft te vertrouwen met je pinpas, is er imo toch iets goed mis...

Hieruit blijkt toch maar weer júist dat je niet eens je vriend altijd kunt vertrouwen?!
Ik snap niet waarom er zo'n probleem van wordt gemaakt als iemand haar pincode niet aan anderen geeft. Het is niet een kwestie van wántrouwen..

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:40

Pfoe dit is wel heel erg heftig!
Weetje al wanneer je hem in het echt gaat zien?
Of is dit inmiddels al gebeurt?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:41

Liezel1 schreef:

Helemaal mee eens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:41

Ylana schreef:
lientjeds schreef:

Lees jij wel goed? Ik had het niet over het slechte van geen vertrouwen, maar over problemen zoals gokken waardoor het flink mis kan gaan en waar iemand 'niks' aan kan doen. En dan heb ik het nog nieteens over relaties die (tegenwoordig veel vaker) stuklopen. Dat kan zelfs na 40 jaar. Ineens ruzie, iemand weet je pincode.. 'wraak'.. whoops geld weg. Dat gebeurt echt dat verzin ik ook niet helaas.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:43

@ Kady : het zullen moeilijke uren worden, maar wacht gewoon tot vanavond om dit allemaal uit te praten. Dit is echt ERG! Laat je niet door hem ompraten, maar om nu naar de politie te stappen... dat vind ik ook overdreven.

Ik ben zeker dat er iets scheelt... gokverslaving, drugs, schulden.... maar dan nog moest je vriend eerlijk met je zijn.

Zoals gezegd, praat met hem, desnoods praat je met zijn ouders, maar dit zal niet in 1,2,3 opgelost zijn, vrees ik.

Laat je hier nu ook niet te gek maken door mensen op bokt. Maar weet wel dat je absoluut 200% recht in je schoenen staat.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:43

_Tessaa schreef:
Hieruit blijkt toch maar weer júist dat je niet eens je vriend altijd kunt vertrouwen?!

Er is niet eens 100% duidelijkheid waarom hij het gedaan heeft.
En zo als eerder al geschreven, een kat in nauw maakt rare sprongen...

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:44

pffoe,, hij moet dan wel een goede reden hebben om zomaar geld ongvraagt van jou te lenen.

ik zou maar een gesprek met hem aangaan. en laat je even weten hoe of wat?
iig succes

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:44

hij is rond 5 uur thuis van zijn werk; het probleem is alleen dat ik niet met hem alleen wil praten, hij kan heel goed acteren weet ik uit vorige 'ruzies' als ik hem zie huilen dan kan ik dat niet weerstaan en dan probeer ik hem te troosten; dat t niet erg is en niks uit maakt en dat t allemaal wel goed komt! maar dat komt t dus niet meer! ik wil het niet meer! hij heeft mij zo bedrogen! ookal heeft hij een goede reden, wart geeft hem het recht om zomaar te doen alsof mijn pinpas kwijt is en vervolgens al mijn geld te pinnen, hoe moet ik nou mijn ziektefonds betalen? om over 'leef' geld maar niet te spreken?

een relatie wil toch ook zeggen; in goede maar OOK IN SLECHTE tijden of niet?