Dat is pech... Fiets weg! Fijn zo'n woningbouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:21

Je moet gelijk bellen en niet tot 1600 uur wachten en ga erheen, je kan ernaartoe bellen en vragen waar het is , je huurt van hun toch dat huis dan heb je daar toch ook moeten tekenen, laat je niet afschepen en laat het regelen desnoods door vervanger, je hebt er immers al eerder voor gebeld.
Succes

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

Ik zou net zeggen het adres van je woningbouw is gauw gevonden...vraag je vriend even wat de naam van de vereniging is ;) en ja ik zou ook niet graag mn ouders in willen schakelen, maar soms is het wel erg makkelijk :Y)

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

MarcoBorsato schreef:
Mijn vriend heeft het contract getekend, ik heb me via de gemeente ingeschreven :)*

En wat voor nut heeft het om erheen te gaan?

Nou dan laat je zien dat het serieus is en dat je niet met je laat sollen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:22

bijoekimmie schreef:
Je moet gelijk bellen en niet tot 1600 uur wachten en ga erheen, je kan ernaartoe bellen en vragen waar het is , je huurt van hun toch dat huis dan heb je daar toch ook moeten tekenen, laat je niet afschepen en laat het regelen desnoods door vervanger, je hebt er immers al eerder voor gebeld.
Succes

Ik heb getekend bij de gemeente. Ik kan het adres natuurlijk wel opzoeken, maar hoe kom ik daar ZONDER MIJN FIETS

Ik weiger om 1,50 te betalen voor hun fout

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:23

bijoekimmie schreef:
MarcoBorsato schreef:
Mijn vriend heeft het contract getekend, ik heb me via de gemeente ingeschreven :)*

Nou dan laat je zien dat het serieus is en dat je niet met je laat sollen.

Ik dacht dat wel duidelijk was toen ik de politie belde. Dat heb ik ook gemeld

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:25

MarcoBorsato schreef:

Nou, 1 heel groot voordeel: ze kunnen je dan niet afschepen zoals ze net bij jou gedaan hebben. Zeggen dat je teruggebeld wordt en de betreffende medewerkster is lekker naar huis gegaan. ;) Makkelijk toch?

Ze zullen je ook een stuk serieuzer nemen als je voor hun neus staat. En als het ze niet zint als jij boos wordt, kunnen ze de hoorn er niet opsmijten, of je van het kastje naar de muur sturen. En je kunt dreigen dat je niet naar huis gaat voordat je dat ding weer terug hebt.

En je weigert een "hele" 1,50 euro te betalen voor hun fout..

Hoe dringend wil jij die fiets nou eigenlijk terug? Ik dacht de lezen dat het héél dringend was, onderneem dan wat!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:26

Toch maar even mama gebeld. We gaan er morgen samen heen. En ook een schriftelijke klacht indienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

Ik zou het even laten rusten voor vandaag.

Misschien even het adres opzoeken en morgen gewoon op de stoep gaan staan en niet eerder vertrekken voordat zij hun fout hebben opgelost!
Vindt het werkelijk te gek voor woorden maar kijk tegenwoordig van weinig dingen meer echt op hier in Nederland.

Succes er mee.

*edit* lees dat je samen met je moeder heen gaat, goed idee!

bijoekimmie

Re: Dat is pech... Fiets weg! Fijn zo'n woningbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:30

Nou sorrie dat ik het zeg, maar daar ben je dan 22 voor geworden zoals je zelf zegt om je moeder te bellen en er morgen heen te gaan, en dat voor 1,50 nou ik zou daar zelf even heen gaan dat staat een stuk volwassener maar welkom in de grote mensenwereld. Dit gebeurt zovaak met instanties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:38

bijoekimmie schreef:
Nou sorrie dat ik het zeg, maar daar ben je dan 22 voor geworden zoals je zelf zegt om je moeder te bellen en er morgen heen te gaan, en dat voor 1,50 nou ik zou daar zelf even heen gaan dat staat een stuk volwassener maar welkom in de grote mensenwereld. Dit gebeurt zovaak met instanties.

Ja duh, dat snap ik. Woon al op mezelf sinds ik 18 ben. Leer mij de instanties kennen. Maar ik denk dat het toch verstandiger is om met mijn moeder heen te gaan, aangezien mijn bloed werkelijk waar kookt. Dus je hoeft niet zo denigrerend te doen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:39

overigens heb ik ook de politie gesproken, als ik hem maandag nog niet terug heb, wordt het een civiele zaak en sta ik erg sterk

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:43

MarcoBorsato schreef:
bijoekimmie schreef:

Ja duh, dat snap ik. Woon al op mezelf sinds ik 18 ben. Leer mij de instanties kennen. Maar ik denk dat het toch verstandiger is om met mijn moeder heen te gaan, aangezien mijn bloed werkelijk waar kookt. Dus je hoeft niet zo denigrerend te doen ;)

Nou sorrie maar als je dat dan weet wat je niet zo over laat komen had ik geen topic op bokt geplaatst maar achter mijn fiets aangegaan als die zo super belangrijk is, ik reageer alleen maar op wat jij hier neerzet en hoe jij hier overkomt.
Maar ik hoop dat je hem morgen terug krijgt en dat het geen civiele zaak wordt want dan zit je toch een tijdje zonder. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:45

Bij mijn ouders heb ik ook een fiets. Die brengt mijn moeder sowieso morgen. En ja, jij had de dingen anders gedaan, maar daar ben jij jij voor. Ik vraag liever advies op bokt, daar ben ik ik voor. Dan hoef je nog niet denigrerend te reageren. En sorry is met een Y en geen ie

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:47

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:35

bijoekimmie schreef:

Wat is er erg aan om je moeder mee te nemen, zie echt het probleem niet. :Y)
Het geeft je net toch wat meer zelfvertrouwen en een steuntje in de rug, volwassen of niet.
Ik ben 27 en vindt het in sommige situaties ook fijn als mijn vriend erbij is. Hij hoeft dan geen eens iets te zeggen of te doen maar geeft een fijn gevoel. Ook wordt je dan een stuk minder snel afgewimpeld met een of andere smoes.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:42

Als het goed is moet je, je fiets ergens bij de gemeente kunnen ophalen tegen een betaling.
Als je uitlegd waarom je, je banden altijd leeg laat lopen begrijpen ze dat vast wel.
Banden lek geldt namelijk ook als wrak :o
Waarschijnlijk hebben ze daarom je fiets weggehaald omdat ze dachten dat het een wrak was.

Werken ze trouwens niet met stickers bij jullie?
Hier krijgen fietswrakken op het station enz. een sticker met fiets fout= fiets weg.
Die doen ze er op en dan wachten ze hier twee weken is er niks veranderd en staan die fietsen er nog worden ze ook weggehaald.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

bijoekimmie schreef:

als dat soort instanties 22 jarige meisjes serieus zouden nemen zou dat niet hoeven.

Ik word er helemaal woest van als ik niet serieus genomen word. Verschillende keren al een aantal jaren achtereen probeer ik lastige dingen zelf te regelen. 1 keer langs, 2 keer langs, 4 keer langs. "sorry mevrouw we kunnen u niet helpen." rustig gebleven, geargumenteerd, alle bewijzen overlegd, netjes gevraagd, uiteindelijk boos geworden en geeist dat mijn rechten worden gerespecteerd. "Sorry mevrouw, we kunnen u niet helpen."

Uiteindelijk uit wanhoop toch maar de paps mee. "Maar natuurlijk meneer, dat maken we toch gelijk even in orde."

Nou geloof me, dan sta je te koken van woede, 22 jaar of niet.

[edit] ik hoop dat je je fiets snel terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:36

Dat is inderdaad ook wat ik ook probeerde te zeggen Shiloh.
Je wordt gewoon niet serieus genomen of ze denken je wel makkelijk van je af te komen met een of andere smoes...
Ik kom vaak ook wat fragiel over en bij mij worden dit soort geintjes dus ook vaak geprobeerd. Met iemand anders erbij dus niet en wordt ik keurig geholpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:40

Lieszje schreef:
Als het goed is moet je, je fiets ergens bij de gemeente kunnen ophalen tegen een betaling.
Als je uitlegd waarom je, je banden altijd leeg laat lopen begrijpen ze dat vast wel.
Banden lek geldt namelijk ook als wrak :o
Waarschijnlijk hebben ze daarom je fiets weggehaald omdat ze dachten dat het een wrak was.

Werken ze trouwens niet met stickers bij jullie?
Hier krijgen fietswrakken op het station enz. een sticker met fiets fout= fiets weg.
Die doen ze er op en dan wachten ze hier twee weken is er niks veranderd en staan die fietsen er nog worden ze ook weggehaald.

Ja we er zaten stickers op de fietsen, maar als je die eraf haalt wordt er door een anonieme buurman weer eentje opgeplakt.

Update: Mijn fiets staat weer op zijn eigen plek. Ik heb vanmorgen opgebeld, en ik kreeg de meneer die verantwoordelijk was voor de excursie van mijn fiets. Hij schrok ontzettend dat ik zonder fiets niet naar mijn paard kan, of afhankelijk ben van iemand die me brengt. Hij zou het meteen in orde maken. Om 12.00 vanmiddag werd ik gebeld door de huismeester, met welgemeende excuses en heel veel spijt, en dat hij mijn fiets had teruggebracht. Ik hoefde niets te betalen en het speet hem ontzettend hoe de telefoniste en de mevrouw die het-intern-zou-uitzoeken-maar-toen-naar-huis-ging mij hebben behandeld.

Eind goed al goed dus. Gelukkig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:18

MarcoBorsato schreef:
Nou ik zou niet weten waar de woningbouw zit..

Ik laat het even rusten. Ik bel om 16.00 weer en dan morgen. Ik had een fijne politieagente aan de lijn vanmorgen, die moest ik bellen als het vandaag niet lukte. Ik wil eigenlijk mijn ouders er ook niet bij betrekken, ik ben goddomme 22.

Ik quote trouwens mezelf ook nog even. Ik wilde mijn ouders er ook liever niet bij betrekken. Maar als niemand je te woord wilt staan is het soms best handig om iemand naast je te hebben die net even wat doortastender is en correcter kan reageren dan jou

Anoniem

Re: Dat is pech... Fiets weg! Fijn zo'n woningbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:15

Fijn dat het probleem is opgelost!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:30

Ik ben ook blij voor je dat je je fiets weer terug hebt. Gelukkig maar. ;)