ruzie met schoonmoeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:38

ik zou het niet sturen zoals je het nu hebt opgeschreven, zo mag ie helemaal niet meer op internet. je moet gewoon uitleggen dat je graag met hem wil praten enzo en niet over dat stekker gedoe beginnen gewoon uitleggen waarom je het zo graag wil zo zal ze het beter begrijpen en begrip opbrengen voor de situatie en tja ergens zou ik het ook wel heel irritant vinden als mn zoon de hele avond achter deskype en msn zou hangen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:39

Ik zou niet de moeder een schup voor haar gat geven maar je vriend als ik jou was. Potverdikke, als hij het ook zo vervelend vind dat moet hij er maar wat aan doen, het is toch zijn moeder?

Als ik zo'n mail van een schoondochter zou krijgen zou je je heel onpopulair maken bij mij :o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:40

Even buiten de inhoud van je mail, waarom kies je ervoor om een mail te sturen ipv bellen? Mailen is wel het communicatie middel maar toch niet voor dit soort situaties? Dan zou ik er eerder een duur telefoongesprek tegen aan gooien. Maar ik zou beide niet doen, regel het met je vriend. Sterkte!

Ayasha
Blogger

Re: ruzie met schoonmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:43

telefoon gesprek is net zo onpersoonlijk en met wat pech eindig je in een hoop geschreeuw, in een mail kan je zelf makkelijker de controle houden en zorgen dat het gesprek rustig blijft gaan, ook al word de persoon tegenover je heel erg boos.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:45

23... man... dat zij nog bepalen hoelaat hij moet slapen....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:45

Zou ook niets versturen. Straks komen bepaalde woorden/zinnen harder over dan je bedoeling is. Denk dat je je vriend duidelijk moet maken dat hij er wat over moet zeggen :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:55

Als je al nog geen ruzi/ conflict met je schoonmoeder hebt dan zul je die na zo'n mail wel in de hand werken. o wordt de verstandhouding met je schoonmoeder alleen nog maar moeilijker. Overigens vind ik je formulatie ook niet passen in communicatie naar je schoonmoeder, het is geen leeftijdsgenoot/ vriendin die je ergens even op wijst. Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog langer met je met je schoonmoeder van doen hebt. Overigens kun je schoonouders ook niet met de verstandhouding met je eigen ouders vergelijken. ;)

Hoezeer jij je er de dupe ook van voelt, het is een zaak tussen je vriend en zijn moeder. Stel je vriend eens voor om vaste tijdstippen af te spreken (en houdt jullie daaraan). Dat geeft alweer een andere boodschap richting schoonmoeder. Dat lijkt me veel effectiever dan een beschuldigend mailtje.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:15

Ik zou ook geen mail sturen. Kom op het is zijn moeder, en als hij jou mist en je door het gedrag van zijn moeder niet kan spreken, moet hij daar wat aan doen. Hij is geen 12 meer :)

Je zegt bellen is geen optie, maar weet je dat je via skype voor 2 ct/min naar vaste nummers wereldwijd kan bellen? Heeft hij een telefoon op zijn kamer? Dan kunnen jullie daar voor weinig geld rustig bellen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 10:54

ik heb de mail inderdaad niet verstuurd.
wel een mail naar mn vriend verstuurd, dit kreeg ik terug:

is goed, maar ik doe t elke dag al. ik vind t zelf stontvervelend. niet alleen voor mezelf, maar zeker ook voor jou. en het is niet zo dat ik weg moet, of dat ik moet gaan slapen. maar ze willen gewoon dat ik er beneden bij kom zitten. ze zien me niet meer zeggen ze dan. maar ja, volgens mij zien ze mij de hele dag. en ik vind het leuker om met jou te praten dan naar die saaie programma`s te kijken op tv............. want ik vind t leuk om te horen wat je doet en hoe je denkt. maar ja, ik dwaal af. ik zal t vandaag wel weer eff proberen, de elende is dat (ook met mijn vader er bij) niet naar me geluisterd word.

ik doe mn best, dat weet je. toch ben ik blij dat ik naar je toe kan komen. fijn bij jou en eff weg hier. want hier voel ik me alles behalve thuis..... alleen door dat ellendige gezeik van moedrs..... altijd wel wat. je hoort nog wel wat er uit komt. toch vind ik het fijn dat je er voor me bent meik. het is niet dat ik een jongetje ben, maar mn moeder wil overal controle over houden........

ik hoop dat het vandaag wel helpt dan...
Ik vind het gewoon belachelijk dat hij als jongetje van 13 wordt behandeld door zn moeder....

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:56

vraag dan of hij tijden afspreekt met z'n ouders. Maak afspraken, dan is het duidelijk voor iedereen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:17

Helaas bestaan zulke schoonmoeders....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:21

kan hij niet met een laptop beneden internetten? Dan kunnen zijn ouders hem zien en hoeft hij niet naar die saaie programma's op tv te kijken. --> iedereen blij.