Ik woon op een appartement waar ik 275,- kale huur betaal en ik ben, samen met mijn vriend, aan vaste lasten zo'n 700,- kwijt. Hier vallen onder:
- huur - gas - water - elektriciteit - tv - internet - gemeentebelasting - boodschappen - kosten 2 katten - af en toe vervanging van iets.
Hier komen dan nog bij:
- cosmetica (make-up, deo ed) - kleding - uitgaan - de paarden - etc.
Mijn ouders betalen mijn zorgverzekering en collegegeld, gelukkig! Dus dat zou je er dan nog bij moeten rekenen.
Ik krijg per maand 80,- huurtoeslag, stufi ong 250,- en kon tot voor kort (vriend is meer gaan verdienen) kwijtschelding van gemeentelijke belastingen krijgen. Ook krijg ik zorgtoeslag, maar dat gaat naar mijn ouders, omdat zij de verzekering betalen. Het is belangrijk dat je goed uitzoekt waar je recht op hebt, want dat kan veel schelen! Zorg wel dat je een goede berekening maakt en dat je alles ruim kan betalen, want je hebt vaker dan gepland onverwachte kosten! Zo is onze kat al ziek geweest (DA 200,-), je wasmachine kan kapot gaan, ed. Mocht je op kamers gaan, houdt er dan rekening mee dat je geen huurtoeslag kan krijgen, je moet hiervoor een eigen ingang hebben!