Latere leeftijd, vlinders n.v.t./weg/onbelangrijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Latere leeftijd, vlinders n.v.t./weg/onbelangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:56

Wauw Urielle! Mooi geschreven!
Dat laatste, dát is echte liefde!!!

Ben zo blij dat ik het ook heb gevonden, ik met mijn maatje meer, ik met mijn putten in mijn benen, ik met mijn wallen onder mijn ogen als ik slecht heb geslapen, ik met mijn dode vogel in mijn mond als ik wakker word ;) En mijn vriendje? Die vind me perfect zoals ik ben!!! :D

050206051012

Re: Latere leeftijd, vlinders n.v.t./weg/onbelangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:40

Ik ga helemaal mee met bovenstaande, kan me compleet vinden in Urielle haar post. De verliefdheid/passie gaat op den duur toch minderen, maar dan heb je er een maatje bij!

Zo vroeg ik laatst aan mijn vriend toen ik geen make up op had: 'vind je me niet lelijk zonder make up?'
Hij zei: 'voor mij maakt het niet uit meid'
Ik zei: 'met make up ziet het er toch veel beter uit?'
Hij zei: 'daar is make up toch voor? Het is mij te doen om jou'.

Moet ook wel zeggen dat ik écht een schatje heb!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:47

joh ik ben 25 heb nou 5 jaar met mijn vriend, toen we een jaar of 2 samen waren kwam meneer aankakken met: 'he wat zijn dat voor lijntjes op je bovenbenen, die heb ik nog nooit eerder gezien'

:')

Mannen worden heel oppervlakkig aangeschreven, maar in de (mijn) praktijk is dat eigenlijk helemaal niet zo :?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:51

Imago01 schreef:
Ok, ik stel me even voor. Ik word over 2 weken 33 jaar. Ik ben sinds begin oktober vorig jaar, na 3,5 jaar samenwonen, weer single. Ik betrapte mijn ex op vreemdgaan, heb hem het huis uitgeknikkerd met precies de spullen die hij meenam toen hij bij me introk (2 tassen met kleding dus). Ik ben de ergste klappen te boven gekomen en weer uit het diepe dal omhoog aan het klimmen.
Op het moment voel ik me opperbest. Ik ben alweer goed gewend aan het alleen-wonen, ben lekker actief met van alles en nog wat bezig. Eigenlijk ben ik in jaren niet zo gelukkig geweest als ik op dit moment ben.

Dat even als achtergrond…

Ik snak niet naar een nieuwe vent. Mocht ik er eentje tegenkomen op mijn padje, dan zal ik er zeker niet voor weglopen. Ik ben ook niet heftig ‘op zoek’ maar heb mijn ogen niet in mijn broekzakken natuurlijk.

Door schade en schande vele malen wijzer geworden moet de volgende vent wel echt mijn hartje gaan veroveren en mij meer te bieden hebben dan in ieder geval mijn ex heeft gedaan (geen schulden, een baan hebben, wíllen werken etc.). Met andere woorden: ik heb hogere eisen.

Niet meer dan logisch toch?

Maar, wat vertellen velen mij nu? Dat je op latere leeftijd ook niet echt meer verliefd raakt. Dus niet verliefd in de vorm van die vlinders in je buik, de hele dag aan ‘hem’ te moeten denken. Je bent er met je verstand meer bij en liefde schijnt te groeien. Dit kan dus ook met iemand zijn die je in eerste instantie heel aardig vindt, waarmee het klikt en dat de liefde dan dus groeit maar die vlinders die zijn er meestal gewoon niet meer.

Is dat ook jullie ervaring? Na een aantal relaties weer iemand tegenkomen, daarmee een band, een relatie vormen maar zonder ooit die vlinders gehad te hebben? Is dat eigenlijk wel echte liefde of zijn dat meer 2 mensen die allebei niet alleen willen zijn en in elkaar een leuk maatje hebben gevonden? Of ben je dan later in het ‘proces’ alsnóg verliefd geraakt?

Zeker dat je nog verliefd kan worden op latere leeftijd!!!!! (ik 30) Ik ben dan wel getrouwd maar heb helaas wel gevoelens gehad voor iemand :n
Afijn, lekker belangrijk op bokt. Ik heb het van me af kunnen zetten (wel 4 jaar mee gelopen!) en ben volledig voor mijn huwelijk gegaan. Sindsdien mijdt ik andere mannen! Ik kijk er nog geen eens meer naar, want ik wil dit nooit meer meemaken!
Ik vind verliefheid gewoon een irritante ziekte! Bah....

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:11

Imago01 schreef:
Ik zou het namelijk echt niet weten. Bij vorige vriendjes vond ik ze direct al leuk. Bij de laatste was ik echt hopeloos verliefd, compleet voorzien van vlinders, kriebels etc.

Ik heb nl. wel al eens een date gehad. Klonk zo als de perfecte man. Lange gesprekken met hem gehad. Klonk alsof we voor elkaar gemaakt waren. We spraken af en dat was voor mij een afknapper. Geen lelijke jongen ofzo, totaal niet, maar gewoon mijn type niet. Hij was wel heel lief, heel aardig etc. maar ik was er meteen klaar mee. Misschien stond ik er op dat moment nog niet helemaal open voor ofzo hoor maar goed, mensen zeiden dat ik iemand wel een beetje de kans moet geven maar ja, ik had weer zoiets van: tja, ik was gewoon niet verlíefd. Leuke jongen, maar meer ook niet…

Heel herkenbaar :o Ik moet blijkbaar ook iemand direct leuk vinden, anders wordt het helemaal niks :D , en zal het ook nooit iets worden. (ik kan al helemaal afknappen op dikke worstvingers... heel erg, maar ja)
Over een dikke maand word ik 34, en ben intussen twee en half jaar alleen. Ik merk dat ik mijn lat een stuk hoger leg, mede door de ervaringen en gebeurtenissen uit het verleden. Ik denk wel dat je echt verliefd kunt worden, maar dat je verstand er een steeds grotere rol in gaat spelen of je dit laat gebeuren of niet.

Maarre, voor degene onder ons die ook zo in elkaar zitten, waar vind je uberhaupt die leuke mannen? Ook ik heb de ervaring dat er op internet genoeg leuke mannen te vinden zijn, klikt via mail, msn en zelfs aan de telefoon. Maar dan in real life :Z :Z

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:52

Verliefdheid komt en gaat soms ook.... :o

Leeftijd maakt niet uit denk ik, ben pas 39 :+