Ik heb ook al geen recht meer op stufi, dus ik leen elke maand €200,- bij. Beter dat, dan om reden van geld stoppen met mijn opleiding en je leven lang daarom maar op een kariger salaris en/of in rotbaantjes blijven hangen... Overigens zijn ze bij het terugbetalen van de lening niet moeilijk hoor. Het bedrag dat je per jaar moet afbetalen hangt af van wat je op dat moment verdient (en is normaal minimaal €45 p/m maar in uitzonderingsgevallen ook niks). En daarnaast hoef je maar een beperkt aantal jaar af te betalen (15) en als je dan nog niet alles afgelost hebt, dan wordt de rest vaak kwijtgescholden. Natuurlijk kost het altijd wel extra geld om te lenen, ook bij de ibg is de rente ruim 4%... Ik heb al een behoorlijke schuld, maar ga hem wel zsm na mijn studie inlossen om het bedrag aan rente niet onnodig op te laten lopen!
Fleurtje100 schreef:Edit: IB-groep zet zelfs zodra je nog studeert maar geen recht meer hebt op stufi je basisbeurs (van bij mij 250€ voor uitwonend) automatisch om in een maximale lening van ongeveern 800€). Echt belachelijk!
Daar moet je dan zelf achteraan om dat weer terug te zetten.
dat is in ieder geval niet meer zo hoor
en nog een handige site:
http://www.studentinhetrood.nl/studie_e ... ij_de_ibg/