Contract beeindigd, nog meer slachtoffers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Re: Contract beeindigd, nog meer slachtoffers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:29

Ja ik ben vandaag begonnen bij een assurantiekantoor.

uitkering is 70% van de gemiddelde loon van je laatste 2 banen.
was bij mij in ieder geval zo....

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:31

Blingh schreef:
thommie schreef:
Balen zeg!!! Ik verwacht eerlijk gezegt ook dat het mij boven m'n hoofd hangt als m'n contract straks in juli afloopt.. maar goed afwachten en doorzetten!
Succes met solliciteren, wat voor werk zoek je?

Ikzelf heb 1,5 jaar bij de Etos gewerkt. De enige drogist die me aantrok.
Heb nu wel sollicitatie gestuurd naar het kruidvat. Maar op het moment heb ik volgens mij alle winkels wel gehad..

Wat voor werk doe je?

secretaresse, maar alles is gefuseerd en het secretariaat wordt opnieuw ingedeeld.. vandaar dat ik m knijp...... laat het maar op me afkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:32

obsession schreef:
Blingh schreef:
Nou,

arbo arts is net bij me langsgeweest. Ik moet dus zsm weer gaan werken en gesprek gaan aanvragen. Dus moet morgen al bellen. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin.

Gatver ik weet het allemaal niet meer.

Wat een eikels dat ze de arbo op je afgestuurd hebben!!
Jezus.. lekker baas heb je daar zeg.
Hoop dat je het allemaal beetje trekt zeg! Sterkte meis!

Nou vandaag mijn vader naar de Etos laten bellen. Bedrijfsleidster was er niet maar wel de vervangende laat maar zeggen. En die wist natuurlijk maar de helft van het verhaal. Dus papa heeft alles uitgelegd en heb nu nog 1 week vakantie en morgen moeten we mijn bedrijfsleidster bellen voor een gesprek.

Nou als ik al een uitkering krijg is het echt niet veel, lees ik al zo..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:36

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:40

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:42

Zo bedoel ik ze ook niet.
Het kan wel een leuke aanvulling zijn voor iemand die nog een deeltijd studie volgt of bijvoorbeeld als zelfstandige in de paarden werkt.
Aan de andere kant, liever een half ei dan een lege dop toch.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:49

Hier ook zo iemand. Zelf heb ik als enigste binnen het bedrijf wel een verlenging van mijn detacheringscontract gehad. Maar er zijn er hier ook al 30 uit waarvan een aantal ook tegen een vast contract aan zaten.
Mijn vriend was er ook een van maar heeft gelukkig binnen een maand een goede baan weer gevonden.

Voor iedereen heel veel sterkte met het ontslag verwerken en ik hoop dat jullie snel weer een fijne baan vinden.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:01

tienus63 schreef:
Zo bedoel ik ze ook niet.
Het kan wel een leuke aanvulling zijn voor iemand die nog een deeltijd studie volgt of bijvoorbeeld als zelfstandige in de paarden werkt.
Aan de andere kant, liever een half ei dan een lege dop toch.

Als je aangenomen wordt wel ja, maar in deze tijd nemen ze echt geen mensen aan die er niet voor opgeleid zijn of er geen ervaring in hebben.
Maar het is aardig bedoeld van je, begrijp ik ook wel!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:11

Nou ik meld mij hier ook maar even. 2 weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik na 7 jaar prima te hebben gefunctioneerd in een baan voor onbepaalde tijd, dat ik op zoek moest naar wat anders _-:( . Anders werd op 1 juli 2009 een ontslagprocedure op gang gezet. :(
Vaag hoor, want alleen de laatste tijd loopt mijn productiviteit wat terug, maar dat komt omdat mijn werk mij behoorlijk over de schoenen loopt. Daar heb ik ook veel contacten over gehad met HRM, kantoorvoorzitter en de arbo-arts. Maar goed...
Ik was zelf ook al aan het solliciteren, omdat ik mij hier niet meer op mijn plek voel. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste gesprek gehad en maandag mijn 2e. Dit is allemaal zeer positief verlopen en ik kan per 1 april aan de slag bij mijn nieuwe werkgever! Nu rond ik alleen nog lopende zaakjes af en ben ik vanaf volgende week woensdagmiddag lekker vrij! even tijd voor mijzelf en dan kan ik op 1 april weer met een frisse blik beginnen. Mij baas keek wel een beetje vreemd toen ik aangaf dat ik al zo snel vertrek :D
Sterkte voor iedereen die dat proces nog door moet! +:)+
Laatst bijgewerkt door Mirjam79 op 26-02-09 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:12

Mijn werkgever heeft gebruik gemaakt van de kredietcrisis om een grootschalige reorganisatie door te voeren die na een half jaar bakkeleien nu gevolgd is door een collectief ontslag van 85 mensen in Nederland, waaronder ikzelf.

Gelukkig gaat het in mijn geval over een groot bedrijf met een zeer solide sociaal plan waardoor ik in elk geval nog een jaar mijn inkomen behoud. Tevens heeft dat sociale plan ons de mogelijkheid gegeven om een omscholing, studie of begeleiding naar eigen bedrijf te krijgen.

Ben het nu zo zat om afhankelijk te zijn van de grillen en grollen van een werkgever dat ik besloten heb om daar gebruik van te maken en stappen te ondernemen om een droom van mij uit te laten komen.
Ik ben er alleen goed ziek van dat ik in één klap al mijn collega's kwijt ben terwijl dit nu juist de fijnste groep mensen was waar ik ooit mee samengewerkt heb in een baan die me op het lijf geschreven was... maar ja, oliebol happens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:18

Ik meld me ook maar even..

Ik sta per 1 maart op straat, helaas.. Wegens inkrimping van het bedrijf.. Alles is heel netjes bij mij gegaan, en ik vind het echt heel erg dat ik weg moet. Mijn baas ook, en hij hoopt dat hij me ooit nog eens terug kan aannemen. Maar voor nu kan hij me niet meer betalen... Man, man , wat baal ik!
Ik zit nu nog te wachten op een reactie van de WW, nog niet gehad.

Ik heb al diverse sollicitaties achter de rug, maar helaas nog niks gevonden..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:19

Wat een ellende allemaal.
Gelukkig zit ik zelf in een prachtige positie.
Werk nu op een receptie van een vakantiepark in weekenden en vakantie´s en heb twee weken geleden het aanbod gekregen om op mijn vorige stage vakantiewerk te komen doen. Heb dus de keuze uit twee banen momenteel en ben voor het laatste gegaan.
Dus ik zit gelukkig goed tot sowieso na de zomervakantie. En ik weet dat ik daar heel zuinig op moet zijn.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:25

Succes allemaal met zoeken naar een nieuwe baan.

Ik heb zelf 2 x in de WW gezeten gelukkig niet lang. 1x 2maanden en de laatste keer 5 weken. Dan heb je tenminste nog iets. Maar thuiszitten te lang is echt niet leuk.

Ben vorig jaar juli begonnen als uitzendkracht. En ben per 1 februari aangenomen met vast contract.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:27

obsession schreef:
tienus63 schreef:
Deeltijd vacatures door heel Nederland:
https://www.cr-delta.nl/nl/index-homepage.htm

Dat zijn nou niet echt banen die overeenkomen met hetgeen wat wij gedaan hebben en/of voor opgeleid zijn.

Ik begrijp jullie zeker wel.. Maar kom op hee, als je geld moet verdienen en je hand niet op wilt houden dan zal je toch IETS moeten doen..

Mocht ik nu mijn baan verliezen, dan ga ik desnoods vakkenvullen bij de appie tot ik een baan heb die wel aansluit op wat ik leuk vind. Maarja, wie ben ik he ;)

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:58

Tallie_Ho schreef:
obsession schreef:

Dat zijn nou niet echt banen die overeenkomen met hetgeen wat wij gedaan hebben en/of voor opgeleid zijn.

Ik begrijp jullie zeker wel.. Maar kom op hee, als je geld moet verdienen en je hand niet op wilt houden dan zal je toch IETS moeten doen..

Mocht ik nu mijn baan verliezen, dan ga ik desnoods vakkenvullen bij de appie tot ik een baan heb die wel aansluit op wat ik leuk vind. Maarja, wie ben ik he ;)

Tuurlijk zo makkelijk gaat dat he?
Als je alleenstaande moeder bent ben je nu eenmaal niet flexibel, en nogmaals als je er niet voor opgeleid bent of geen ervaring hebt word je tegenwoordig niet zomaar aangenomen.
Ik heb Deurne gedaan maar door een ongeluk met een paard op een vorig werk kan ik dat niet meer doen.

Vakkenvullen bij de Appie?? Ben ik iets te duur voor, daar hebben ze scholieren voor!
Niet te snel oordelen over een ander. Je kent de situatie niet en weet al helemaal niet wat zon tegenslag met iemand kan doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:04

Nou nou, klim jij even op de kast ;)

Je kunt gaan zitten mokken dat je overal te duur voor bent, over gekwalificeerd en vooral in je ellende gaan zitten verzuipen, maar je kunt er ook wat aan doen ;) En als je geld moet verdienen, zal je iets moeten doen.. Denk je dat ik niet overgekwalificeerd ben voor de appie? Ja, ik kan ook meer!! Maar gaan zitten huilen dat je geen werk vind terwijl ze overal hulp zoeken in winkels? Hmm..

Dus dan kan je boos worden, maar je kan ook jezelf achter je oren krabben en jezelf een schop onder je kont geven.. Het leven is niet leuk en we krijgen geen van allen alles maar voor niks :)

Ik vind het heus wel vervelend voor je! En ik heb zelf ook meer dan een reorganisatie meegemaakt, in het bedrijf waar ik werk gooien ze er op dit moment 80 man uit bij het hoofdkantoor in Engeland.. Hier binnen Nederland kan dus ook ieder moment de bom barsten.. Ik ga alleen niet bij de pakken neerzitten! Dus wie oordeelt nu over wie? ;)

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:49

Tallie_Ho schreef:

Je kunt gaan zitten mokken dat je overal te duur voor bent, over gekwalificeerd en vooral in je ellende gaan zitten verzuipen, maar je kunt er ook wat aan doen ;) En als je geld moet verdienen, zal je iets moeten doen.. Denk je dat ik niet overgekwalificeerd ben voor de appie? Ja, ik kan ook meer!! Maar gaan zitten huilen dat je geen werk vind terwijl ze overal hulp zoeken in winkels? Hmm..

Dus dan kan je boos worden, maar je kan ook jezelf achter je oren krabben en jezelf een schop onder je kont geven.. Het leven is niet leuk en we krijgen geen van allen alles maar voor niks :)

Ik vind het heus wel vervelend voor je! En ik heb zelf ook meer dan een reorganisatie meegemaakt, in het bedrijf waar ik werk gooien ze er op dit moment 80 man uit bij het hoofdkantoor in Engeland.. Hier binnen Nederland kan dus ook ieder moment de bom barsten.. Ik ga alleen niet bij de pakken neerzitten! Dus wie oordeelt nu over wie? ;)

Jij oordeelt , ik oordel nergens , vind alleen dat je veel te snel conclusies trekt over mensen.
Zit ik te verzuipen in ellende? zit ik te janken dat ik geen werk vind?
Wie spreekt er over overkwalificatie? Heb ik niks over gezegd, alleen dat ik te duur ben voor de Appie. Nemen ze liever meiden van 16 voor aan, logisch.
Als er iemand is die altijd keihard heeft gewerkt, nooit ergens over dramde dan ben ik het wel, maar voor iedereen is het een keer genoeg. Gelukkig erkent een huisarts het probleem wel. Ben blij dat jij de mijne niet bent, schop onder mn kont en doorgaan tot ik echt knetteroverspannen thuis zit?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:57

ik meld me ook maar
ik ben deels arbeids ongeschikt
maar daar door hebben ze misbruik van gemaakt
ik werkte daar op arbeids teraputies basis .
maar dat hebben ze niet in mijn contrakt gezet en ik zou daar voor 32 uur aan het werk gaan en toe ik dat ongeluk kreeg
toen hebben ze dat naar 16 uur gezet
een k*t streek dus maar ze hebben door een gat in mijn contrat kunnen ontslaan
dus nu zit ik thuis aan het regelen wat een gedoen om een ww te krijgen zeg maar die krijg ik niet omdat ik arbeid ongeschkt ben :(
wat een gedoen zeg
gaat het bij julli ook zo moelijk?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:09

obsession schreef:
Tallie_Ho schreef:

Jij oordeelt , ik oordel nergens , vind alleen dat je veel te snel conclusies trekt over mensen.
Zit ik te verzuipen in ellende? zit ik te janken dat ik geen werk vind?
Wie spreekt er over overkwalificatie? Heb ik niks over gezegd, alleen dat ik te duur ben voor de Appie. Nemen ze liever meiden van 16 voor aan, logisch.
Als er iemand is die altijd keihard heeft gewerkt, nooit ergens over dramde dan ben ik het wel, maar voor iedereen is het een keer genoeg. Gelukkig erkent een huisarts het probleem wel. Ben blij dat jij de mijne niet bent, schop onder mn kont en doorgaan tot ik echt knetteroverspannen thuis zit?

En toch zal je er wat aan moeten doen.. Overspannen zijn en geen baan meer hebben brengt geen brood op de plank ;)

Misschien is een baan op een callcentre wat? Daar zijn ze vaak heel flexibel met werktijden. :) Ook al is het maar voor eventjes tot de economie wat aantrekt en je beters kunt vinden. Heb ik ook een poos gedaan toen ik eruit werd gereorganiseerd. :) Ik kan het iedereen aanraden! Het is geen enorme vetpot, maar het brengt wel centjes binnen iedere maand. En door flexibele werktijden krijg je vaak ook compensatie :)