Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Mijn vriend stapt over 3 jaar waarschijnlijk over naar de brandweer, waar we dus wel te maken krijgen met ploegendiensten. Is 'ie eindelijk in de buurt, dan nog niet op regelmatige tijden
Al moet ik zeggen dat zoals Sheele het omschrijft, het dus ook wel voordelen heeft!
Mijn vriend wil bijvoorbeeld niet in het leger blijven met het oog op kinderen later, hij wil geen weekendpapa worden
Als hij dan ploegen bij de brandweer draait maakt hij de kinderen bijvoorbeeld veel meer mee
Ik ben er inmiddels aan gewend dat m'n vent nooit een 8 tot 5 baan zal willen
james100 schreef:Ik denk dat je uberhaupt blij moet zijn dat hij een baan heeft, zie het ook eens van die kant.. als je weet hoeveel mensen geen baan meer hebben of werktijdverkorting hebben met een aanvullende uitkering.. ik zou maar blij zijn, als is het rottig..
Wat betreft je man die niet uit bed te krijgen is.. tja.. ik neem aan dat hij volwassen is?

een paar jaar veel geld verdien is natuurlijk goed voor ons en dan tegen dat er kinderen zouden komen, overschakelen op een iets regelmatigere job denk ik dan? Jilly_Hayco schreef:En ik zou niet weten wat ik een gans weekend moet doen alleen

Ik vind het persoonlijk héérlijk dat ik zo nu en dan fijn m'n eigen gang kan gaan, al ben ik ook altijd wel weer blij als hij weer thuis is. Nu is 5 weken dan wel weer érg lang en is het meestal gelukkig 'maar' 2,5 tot 3 weken.
Absoluut niet vervelend bedoeld hoor, gewoon benieuwd! AngeliqueB schreef:Mijn man werkt 5 ploegendienst en ik vind het fantastisch. Hij krijgt heel veel mee van de kinderen, is er ook overdag voor ze en niet pas bij het avondeten! En de verdiensten zijn ook niet mis!!
Dat zou dus betekenen dat je nooit op zomervakantie kunt?
Ik heb nog altijd kriebels als m'n vriend na een week weer terug is en na oefeningen helemaal, dan leer je genieten van de kleine momenten die je samen hebt
Je wordt er ook enorm zelfstandig van, je wordt gedwongen gewoon je eigen leven te leiden omdat hij nu eenmaal niet altijd bij je is
En ook dat is goed voor een relatie, het voorkomt sleur en je weet heel goed wat je aan elkaar hebt!
pretletter17 schreef:Wat Jilly_Hayco schreef: 'ik weet niet wat ik het hele weekend moet doen als mijn vriend er niet is', dat begrijp ik dan niet, wat deed je dan toen je nog geen vriend hadAbsoluut niet vervelend bedoeld hoor, gewoon benieuwd!
na een uurtje heb ik het wel gezien nu...