partner met ploegendiensten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Re: partner met ploegendiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:42

Ik denk dat je uberhaupt blij moet zijn dat hij een baan heeft, zie het ook eens van die kant.. als je weet hoeveel mensen geen baan meer hebben of werktijdverkorting hebben met een aanvullende uitkering.. ik zou maar blij zijn, als is het rottig..
Wat betreft je man die niet uit bed te krijgen is.. tja.. ik neem aan dat hij volwassen is?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:14

Ik werk zelf onregelmatige diensten ( heb er niet echt een vast schema in ), werk ochtenden ( 07.00 -15.00 ), avonden ( 15.00 - 23.00 ) en nachten ( 23.00-07.00 ) en mijn vriend zit in de horecabeveiliging en werkt eigenlijk alleen maar avond en nachten. Als ik in het weekend nachtdienst heb komen we elkaar sochtends tegen in bed en slapen samen overdag.
Dat is 1 x in de 3 weken ong en verder wisselen we elkaar veel af. Nu is mijn vriend bezig om te overdag doordeweeks te gaan werken en alleen de weekenden als portier dus dan zal het wel meer veranderen.
Maar nu lopen we elkaar ook wel eens net mis en zien we elkaar net een paar uurtjes per dag.
Soms vind ik het wel vervelend als 1 van ons niet mee kan naar verjaardagen oid, maar verder vind ik het goed te doen, we hebben allebei onze eigen tijd en de hond zit bijna nooit alleen thuis op deze manier.
Hele dagen van 9 tot 5 werken lijkt mij dus echt niet fijn, behalve dat je weekenden dan vaak vrij bent.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:33

mijn vriend werkte ook 5 jaar in 3 ploegendiensten en ik ben zelf kok en werk veel weekenden en s,avonds. Maar wij waren daardoor wel meer samen. Nu werkt hij sins 1 jaartje weer overdag en ik werk nog steeds als kok alleen wel in een ander bedrijf. Ik heb nu meer weekenden vrij dus dat is wel fijn maar als ik bv 4 dagen achter elkaar moet werken dan zie ik hem gewoon helemaal niet. Want ik slaap als hij gaat werken en hij slaapt als ik thuis kom.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:11

Ik vind het verschrikkelijk, mijn vriend heeft dat even gedaan toen hij nog bij mij woonde. Ik werd er echt knettergek van, ik sliep nml voor geen meter als hij er niet was en dan ineens wel en dan weer niet... En het was toen ook nog eens een hele ommezwaai omdat wij dagen op elkaars neus hadden gezeten, toen ging ik bijna een hele week werken en hij daarna ineens ploegendiensten, ik zag hem dus amper meer. Ook als hij opstond s'ochtends dan was ik de ene keer klaarwakker en de andere keer viel ik weer in slaap, maar omdat ik mijn slaap hard nodig heb is het geen succes als ik daar telkens in gestoord word...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:22

Mijn man werkt ook in een ploegdienst. hij werkt bij de brandweer en eerst moest hij 24 uur werken en was dan 48 uur vrij. Sinds dit jaar is dat verandert en moet hij 24 uur werken en is 72 uur vrij. Dit rooster gaat het hele jaar door met uitzondering van de zomervakantie, want dan krijgen ze een ander rooster. Maar ook met kerst, pasen, oud en nieuw, verjaardagen draait het rooster gewoon door. Hij is dan 24 uur bij de brandweer, slaapt daar ook (als ze geen uitruk hebben) en als hij 's morgens thuiskomt (om 8 uur) hoeft hij niet meer naar bed. Toen ik hem leerde kennen werkte hij al bij de brandweer, dus ik weet niet beter. Toen de kinderen klein waren was hij heel vaak thuis en heeft een groot deel van hun opvoeding meegemaakt. Dit rooster heeft veel voordelen: overdag boodschappen doen wanneer het rustig is en andere dingen doen overdag. we hoeven niet te wachten tot zaterdag of zo om bijv te gaan winkelen. En dat hij 's nachts weg is, wen je ook wel aan. ik vond het alleen niet leuk als ik bijv. ziek was, of als 1 vande kinderen ziek was. Dus ik ben wel blij met deze ploegendienst.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:28

Mijn man werkt in een 24uurs 6 dagen in de week ploegendienst :+ :D :D
Nee, mijn man is internationaal chauffeur en dus maar 1 dag in het weekend thuis( af en toe 2)
Het is wel iets heel anders maar je staat er ook altijd alleen voor.
Moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb en het als heerlijk ervaar.
Oke ik heb het altijd druk en loop altijd achter de feiten aan als het het huishouden e.d. betreft maar ik zou nooit een partner willen die van 9 tot 5 werkt.
En wij zien elkaar dus erg weinig ( ik ga zelf die ene dag dat hij thuis is altijd met mijn paard naar het strand) maar dat wil niet zeggen dat het niet goed zit.
Je kunt het ook zo zien,hoe minder je elkaar ziet hoe minder ruzie je kunt maken.
Ieder nadeel heeft zn voordeel ;) :D :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:42

Ik ben er nu, na 2 jaar, wel goed aan gewend en vind het eigenlijk wel prettig :D

Mijn vriend heeft ook 3 ploegendienst en werkt eigenlijk ook bijna ieder weekend wel 1 of 2 dagen over. Dus soms 7 dagen in de week.

In de ochtenddienst is hij eerder thuis dan mij en hebben we de avond samen. Hij gaat alleen vroeg naar bed dat vind ik wel jammer soms.

In de avonddienst eet ik de hele week alleen maar heb ik ook de tv voor mezelf dus vind het niet heel storend. Wat wel een klein probleem is, is dat ik dan op hem wacht (anders zie ik hem helemaal niet) en dan ga ik dus te laat naar bed. In die week ben ik altijd moe ;)

En in de nachtdienst maak ik hem wakker als ik thuiskom van mijn werk. Daarna eten we samen en rond 10 uur gaat hij naar zijn werk. Geen probleem, lekker het bed voor mezelf en als hij 's ochtends thuis komt masseert hij me altijd wakker :D

Dus ik vind het eigenlijk wel erg fijn die 3 ploegendienst!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:09

Ik mag me ook aansluiten. Vriendje is momenteel een opleiding aan het volgen voor nog een week ofzo, maar daarna doet hij onregelmatige uren, variabel tussen 5 uur 'smorgens en 2 uur 's nachts, ook in het weekend.

Nu ben ik 5 dagen op 7 op kamers in Brussel dus zien we elkaar niet, en in het weekend zal het veel regelen worden vrees ik. Ik heb er geen problemen mee, dit is de baan die hij écht graag wilt doen dus dan wil ik de consequensie van elkaar op moelijke uren te zien er graag bij nemen dan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:42

Lijkt mij ook helemaal niks.
Mijn vriend is militair en die is ook vaak een week van huis, dat vind ik ook niks en met ploegendienst loop je elkaar vaak net mis.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:07

mijn vriend werkt in ploegen(en ik onregelmatig)
het is goed plannen met agendas als we een keer wat willen doen.
nu wonen wij nog niet samen maar hebben alvast besloten om een logeerkamer te maken. zowel voor hem als mij om daar goed te kunnen slapen als iemand bij de nachtdienst ofzo komt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:18

mijn man werkt in de 4-ploegendienst,ik vind het prima zo.
zijn werk drait de laatste dienst in het weekend op zaterdag tot 23:00 uur,en start zondags op om 23:00 uur weer op,zo heb je iig nog iets aan je weekend.
verder vind ik het juist wel fijn,als vader maak je toch veel meer mee van je kids,dan dat je net voor het eten thuis komt,kindern na het eten douchen en naar bed.

nu kan hij ze af en toe naar school brengen,van school halen,smiddags boterhammetje eten,etc.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:19

mijn vriend werkt ook 3 ploegen in het begin had ik er best moeite mee maar nu ben ik er onderhand wel aan gewend
met de nachtdienst slaap ik gewoon als een roosje

ik heb wel voor anderhalf jaar terug hetzelfde werk gedaan als hem en ik begrijp nu nog niet hoe die dat volhoud

maar het is een kwestie van consequent op tijd naar bed gaan

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:21

Mijn vriend is militair en zit doordeweeks op de kazerne, maar is in het weekend gewoon thuis, tenzij hij op oefening is :j Mijn vriend stapt over 3 jaar waarschijnlijk over naar de brandweer, waar we dus wel te maken krijgen met ploegendiensten. Is 'ie eindelijk in de buurt, dan nog niet op regelmatige tijden :+ Al moet ik zeggen dat zoals Sheele het omschrijft, het dus ook wel voordelen heeft! :j Mijn vriend wil bijvoorbeeld niet in het leger blijven met het oog op kinderen later, hij wil geen weekendpapa worden :n Als hij dan ploegen bij de brandweer draait maakt hij de kinderen bijvoorbeeld veel meer mee :) Ik ben er inmiddels aan gewend dat m'n vent nooit een 8 tot 5 baan zal willen ;)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:23

Mijn man werkt(e) in 2 ploegen dienst. 7.00-15.30u en 15.30-0.00u.
Ik vond het eigenlijk wel fijn. Had gewoon een heel eigen planning op de 'vrije' avonden. Toen de kids kwamen was het iets lastiger. Als je wilt gaan sporten moet je om de week oppas hebben. (Zo ook overdag, en daar doen de meeste kinderopvang's niet aan).
Nu het zo slecht met de DAF gaat is hij dus om de week vrij, en de andere week vroege dienst. Mis nu wel echt mijn 'vrije' avonden. (lekker computeren en tv kijken tegelijk). Voor hem is het ook altijd 'onmogelijk' geweest om een sport o.i.d. te gaan doen. En nu is de drempel hoog...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:23

james100 schreef:
Ik denk dat je uberhaupt blij moet zijn dat hij een baan heeft, zie het ook eens van die kant.. als je weet hoeveel mensen geen baan meer hebben of werktijdverkorting hebben met een aanvullende uitkering.. ik zou maar blij zijn, als is het rottig..
Wat betreft je man die niet uit bed te krijgen is.. tja.. ik neem aan dat hij volwassen is?

hij is idd volwassen hoor, maar als om 5 uur weet ik hoe vaak de wekken gaat word ik daar natuurlijk ook wakker van

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:36

Mijn vriend heeft nu enkele sollicitaties lopen voor een job in ploegen.

Langs de ene kant vind ik dat wel fijn, lekker veel tijd voor m'n paard en een babbel heb ik thuis ook wel (we wonen nog niet samen), maar aan de andere kant... Ik ben het nu zo gewoon dat hij ook altijd om 5u thuis is etc. En ik zou niet weten wat ik een gans weekend moet doen alleen :?

Nu zou het misschien allemaal nog best meevallen, ik eet gewoon bij mij thuis, slaap bij hem zoals het uitkomt. Maar eens we gaan samen wonen: vaak alleen eten, voor mezelf koken, alleen slapen, tegen de muur praten... En 't is niet dat ik dan een huisdier kan nemen voor het gezelschap, want mijn vriend is allergisch voor vanalles en nog wat van dieren.

Voor hem gaat het momenteel voor een job in ploegen en veel geld verdienen, of voor een job dichtbij huis in gewone diensten.
Ik weet eigenlijk echt niet welke ik nu moet aanmoedigen.... :\ een paar jaar veel geld verdien is natuurlijk goed voor ons en dan tegen dat er kinderen zouden komen, overschakelen op een iets regelmatigere job denk ik dan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:41

Jilly_Hayco schreef:
En ik zou niet weten wat ik een gans weekend moet doen alleen :?

Dat had ik dus eerst ook, maar geloof me: dat gaat helemaal goedkomen :D
Ik vind het eigenlijk een heel sterk punt in onze relatie dat we allebei ook tijd hebben zonder de ander. Wij wonen samen en als je dan altijd tegelijk thuis bent is dat niet fijn hoor.

Nu heb ik mijn avonden of weekend soms heerlijk alleen. Kan ik een uur bellen met mijn oma, lekker internetten en tv kijken tegelijk of vriendinnen uitnodigen voor het eten. En als hij alleen is gaat hij altijd eindeloos op die Playstation computeren hahaha en daar heb ik een hekel aan.
Denk dat als hij normale diensten zou gaan werken wij misschien wel ruzie zouden krijgen :o

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:15

hier geen ploegen maar wel:

7 drukke maanden per jaar, dan gaat hij 6 uur de deur uit en komt rond 10en weer thuis.
Tsja dan is het tijd om naar bed te gaan.
Vaak werkt hij dan ook nog de zaterdagen als het druk is.

Ook word hij zo nu en dan gebeld omdat hij een bus van de zaak heeft dat er weer ergens problemen zijn en wjoessss weg is die weer..
Als er ergens een stop is zit hij gerust 5 weken ergens aan de andere kant van NL..

Zo en nu ik:
ik werk in de zorg.
Dus je kan 3 verschillende diensten draaien.
7.30/14.30
14.30/23.30
23.30/7.30
dus tsja als ik bepaalde diensten heb zien we elkaar helemaal niet.

Ook werk ik 2 weekenden wel, 1 weekend niet.
Heerlijk voor de centjes, maar daardoor zie ik hem nog minder.
Helaas ben ik hier verplicht toe..

Aan de andere kant vind ik het weleens heerlijk maar soms dan haaaaaaaaaaat ik het!!!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:01

Hier geen ploegendienst, maar mijn vriend doet buizen(plasma)snijders installeren en dat is over de hele wereld. Het is soms moeilijk in te plannen wanneer een monteur kan beginnen met de installatieklus, zodat het kan vóórkomen dat hij donderdag hoort dat hij maandag naar Maleisië vliegt. Daar is hij nu 2 weken geweest en doet aansluitend een installatie in Vietnam voor 3 weken. Ik ben dus totaal 5 weken alleen en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Elkaar missen is enorm goed voor je relatie ;) Ik vind het persoonlijk héérlijk dat ik zo nu en dan fijn m'n eigen gang kan gaan, al ben ik ook altijd wel weer blij als hij weer thuis is. Nu is 5 weken dan wel weer érg lang en is het meestal gelukkig 'maar' 2,5 tot 3 weken.

Wat Jilly_Hayco schreef: 'ik weet niet wat ik het hele weekend moet doen als mijn vriend er niet is', dat begrijp ik dan niet, wat deed je dan toen je nog geen vriend had :? Absoluut niet vervelend bedoeld hoor, gewoon benieuwd!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:02

Mijn man werkt 5 ploegendienst en ik vind het fantastisch. Hij krijgt heel veel mee van de kinderen, is er ook overdag voor ze en niet pas bij het avondeten! En de verdiensten zijn ook niet mis!!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:09

AngeliqueB schreef:
Mijn man werkt 5 ploegendienst en ik vind het fantastisch. Hij krijgt heel veel mee van de kinderen, is er ook overdag voor ze en niet pas bij het avondeten! En de verdiensten zijn ook niet mis!!

Maar dan neem ik niet aan dat hij s nachts en s avonds ook werkt?

Mijn vriend werkt ook in ploegendiensten, ochtend van 6.00 tot 14.00, middag van 14.00 tot 22.00, en de nachten van 22.00 tot 6.30.
In het begin had ik er niet veel moeite mee, omdat hij vaak het weekend vrij was toen, maar nu is het al een paar maanden achtereen dat hij dan doordeweeks vrij is, en in het weekend moet werken (en dan op tijden waarvoor het amper de moeite is om naar elkaar toe te gaan), dus dan zie je elkaar een hele poos niet. En ik ben er op het moment echt spuugzat van. Als hij in het weekend eens vrij is, is omdat hij 5 nachten heeft gewerkt, en dan zo ontzettend moe is, dat er amper wat zinnigs gedaan word in zo'n weekend. Ik moet wel toegeven, dat als dit zo blijft, ik het een ontzettend minpunt ga vinden van onze relatie. Ik zie het niet zitten dat als we samenwonen, of kids hebben, ik altijd alleen alles moet doen, omdat meneer van die achterlijke werktijden heeft.

Is het bij jullie ook zo dat ze geen vakantie mogen opnemen in het hoogseizoen?
Tenminste, hij mag van mei tot september geen vakantie opnemen, omdat het dan te druk is.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:26

Pff Sassieja, dat is toch eigenlijk belachelijk! Dan heb je het over 4 maanden! :oo Dat zou dus betekenen dat je nooit op zomervakantie kunt?

Als ik het zo hoor snap ik dat jij je twijfels zet bij zúlke voorwaarden als je echt wilt gaan samenwonen of kinderen wilt!

Wat pretletter zegt is wel heel erg waar, elkaar missen is goed voor je relatie! :j Ik heb nog altijd kriebels als m'n vriend na een week weer terug is en na oefeningen helemaal, dan leer je genieten van de kleine momenten die je samen hebt :+: Je wordt er ook enorm zelfstandig van, je wordt gedwongen gewoon je eigen leven te leiden omdat hij nu eenmaal niet altijd bij je is :j En ook dat is goed voor een relatie, het voorkomt sleur en je weet heel goed wat je aan elkaar hebt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:24

mijne moet nu met bouwvak vakantie opnemen, ik kan dan eigenlijk GEEN vakantie opnemen helaas

ook ik vraag me af hoe we ooit gaan doen met kids, samenwonen doen we al
en ploegen toeslag is wel lekker, maar aangezien hij nog een koophuis met ex heeft gaat daar alles naartoe, omdat hij meer verdiend dan haar mag hij alles betalen totdat t huis verkocht is

aan dat extra geld hebben we dus helemaal niks |(

Ik heb verlatings angst, dus dat vele alleen zijn is voor anderen extra vrijheid, ik ben me alleen maar druk aan het maken als ik weer alleen thuis ben en hoop echt dat hij een andere baan gaat zoeken

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:49

Maethoriel: Ja dat klopt, nu hoef ik ook niet perse in de schoolvakantie weg, maar toch ergens in de zomer een week of twee ergens naartoe vind ik wel erg lekker. En dat kan nu dus wel, maar dan alleen.

Tja, het is wel goed voor je zelfstandigheid, maar het is wel lastig om naast je baan, en als je zelf een huis hebt, en de ander nog thuis woont, de tijd te vinden om elkaar te zien.

En tja, hij werkt ook nog eens ontzettend ver weg (bijna een uur rijden), en vind zn baan helemaal geweldig. Zie ze dan maar eens te bekeren. :P

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:37

pretletter17 schreef:
Wat Jilly_Hayco schreef: 'ik weet niet wat ik het hele weekend moet doen als mijn vriend er niet is', dat begrijp ik dan niet, wat deed je dan toen je nog geen vriend had :? Absoluut niet vervelend bedoeld hoor, gewoon benieuwd!

Dat vraag ik me af en toe ook wel eens af.... Denk dat ik toen heel veel tijd doorbracht aan de computer, maar snap niet wat ik ooit zo boeiend vond aan een ganse dag of avond msn'en etc :P na een uurtje heb ik het wel gezien nu...

En verder zat ik natuurlijk heel veel bij de paarden, ik verzorgde toen een 20-tal paarden, dus er was altijd wel iets te doen. Maar ben ermee gestopt wegens tijdgebrek. Dat kan ik mss wel weer een beetje opnemen moest het zover komen dat vriendje in ploegen gaat werken.