Ver van alles weg wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorrohvj

Re: Ver van alles weg wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:07

Ik woon zo'n 50-60 km van school vandaan. Dit is ongeveer 1,5 uur met de bus :s of 50 minuten met de auto, maar helaas heb ik ook nog geen auto.
Waarom ik voor deze school gekozen heb?? Dit was dus echt de dichtstbijzijnde school met deze opleiding. Dus vandaar...

Verder heb ik daar geen problemen mee, ben het eigenlijk al gewend. Ik ben wel de enige die uit mijn oude klas naar die school is gegaan, maar heb daar ook weer vrienden. Voor het uitgaan zijn het nog altijd de klasgenootjes/vriendinnen van vroeger en uit de buurt.
Heel soms ga ik dan wat doen met de 'nieuwe' klasgenootjes, maar dit is idd lastig en word dus echt bij elkaar slapen als je een dagje iets wilt gaan doen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:22

Ik woon ook een dik half uur met de bus van 'Turnhout'. En daar wonen de meesten toch in de buurt. Maar met uitgaan is het meestal geen probleem. In ons dorpedingetje is regelmatig iets te doen en dan komt er altijd iemand hier slapen (of komt iig langs mij, dat ik mee kan rijden :Y) ) en anders rij ik met iemand anders mee of blijf ik daar slapen. Op mijn ouders hoef ik namelijk niet te rekenen: die komen om 2/3 uur niet meer hun nest uit om mij te komen halen. Dus meestal zorg ik dat ik bij een vriendin kan slapen die er dichtbij woont zodat ik geen last hoef te zijn.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:03

SecretLIN schreef:
bij ons komt ook niet vaak visite wonen ook een beetje afgelegen

Dat vind ik nog wel meevallen ;) nog geen 10 minuten fietsen in je bent in de stad :P

Ts, Ik vind het sneu voor je dat die "vriendinnen" van je geen moeite willen doen :(:) .. Misschien moet je proberen een slaapplek bij iemand te regelen als je op stap gaat oid.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:04

Je kan toch ook in zevenbergen op stap gaan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:05

ik woon 60 km van school vandaan en 70 km van stage vandaa. met vrienden is het idd wel lastig maar ik heb gelukkig wel enkele vriendinnen in mn woonplaats.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:35

rebati schreef:
Je kan toch ook in zevenbergen op stap gaan?

Hahahhahahahahahahha
Grapjas :=
Ik ben niet voor niks van de school van zevenbergen weggegaan :+

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:09

Ja dat weet ik toch niet.
Lekkere vriendinnen heb je dan trouwens als die niet eens rekening met je houden.

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:59

Ik herken mezelf heeelemaal in jou verhaal :j Alleen woon ik 'maar' 20 km van mijn school en vrienden af. Dit is ook de reden dat één van mijn vriendinnen bij een ander groepje meiden aan is gesloten. Zij wilde graag zonder afspraak de stad in, maar ze kon er geen rekening mee houden dat ik eerst óf een uur moest fietsen, óf een half uur in de auto moest zitten en dus deden we niet heel vaak dingen als winkelen etc. Met de bus kan niet omdat ik daar eerst 8km voor moet fietsen en dan zit je bij allemaal buitenlanders omdat de bus tegenover het ACZ is (ik heb niks tegen buitenlanders, maar jullie begrijpen vast wel dat het niet fijn is om in een bus met (buitenlandse)tienerjochies te zitten). En ik baal er ook heel erg van dat ik dus heel vaak niet mee kan met m'n vriendinnen omdat hun ongepland dingen willen doen. Dan hoor je een dag later van 'Oh gister was zo leuk' en dan baal je echt heel erg dat jij niet gevraagd werd omdat je toch verweg woont. Gelukkig heb ik nu twee vriendinnen waar ik áltijd meegevraagd word, en waarvan één ook 20 km van school en de andere vriendin af woont. :D

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:44

rebati schreef:
Ja dat weet ik toch niet.
Lekkere vriendinnen heb je dan trouwens als die niet eens rekening met je houden.

Tsja, het is nou eenmaal zo ;)
Ik ben er ook niet blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:29

Ik herken het wel een beetje. Ik woon nu in een andere stad dan waarin ik ben opgegroeid. Maar al mijn vrienden, familie en clubjes zijn nog gewoon daar.
Met het gevolg dat ik inderdaad continue veel aan het reizen ben en er eigenlijk bijna niemand bij mij op bezoek komt, omdat ze het inderdaad te "ver" vinden. Maar ik naar hen toekomen kan dan weer wel :? Logisch he ;)

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het zo is. Het is niet altijd even leuk, maar inmiddels weet ik mezelf hier ook wel redelijk goed te vermaken.

Wat je er aan kan doen? Verhuizen denk ik. Maar dat is helaas niet zo makkelijk :n

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:31

Ik woon 22 kilometer van de eerste beste winkel. Ik ken het.
En zo'n 35 kilometer van de eerste beste uitgaansclub/stad, etc.

Ik heb tegenwoordig vriendje met auto en z'n tweelingbroer woont in A'foort, dus meestal regel ik wel wat met slapen enz.
Het is niet anders. :n

(Heb wel een scooter, maar da's niet te doen, zo'n end)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:34

Ik ken het.
Ik woon zelf in zwanenburg, een ramp, echt waar. Nu heb ik gelukkig me scooter dus valt het te doen, maar de busverbinding is hier ook nog eens onwijs slecht. Met stappen ga ik ook niet op de scooter want ik rij niet met alcohol.

Gelukkig hebben de meeste van mn vrienden nu een auto dus dat scheelt al natuurlijk. Maar wat een vreselijk iets is het als je 'afgelegen' woont!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:11

*zwaait* Ik woon in een boerendorpje, zo'n 25 kilometer van de grote stad vandaan waar ik ook naar school ging. Gelukkig had ik wel vrienden die rekening hielden met de verbinding (en de problemen die daarbij komen ;) ), maargoed, ze waren zelf ook meestal van verder weg, dus het was altijd een heel geregel om er allemaal te geraken :P .

Inmiddels ben ik al 'groot' geworden en woon in een drukke stad, namelijk Brussel. Helaas niet veel verbetering, beste vriendin studeert in Gent, beste vriend in leuven en mijn vriendje woont aan het thuisfront (in die regio toch), dus op één of andere manier zijn we verspreid over zowat half Vlaanderen :+ .