help ff vraagje over leeftijdsverschil wat moet ik doen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

ik vind ook dat je naar jezelf moet luisteren, als jij hem leuk vindt en hij jou moet je er gewoon voor gaan! zelf heb ik ook een jongere vriend en we zijn ondertussen papa en mama geworden en het gaat heel goed! leeftijd zegt niet altijd wat! geniet ervan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

Idd... maar het is best zwaar hoor als je ouders niet achter je keuze staan. Heb zelf ook eens meegemaakt dat mn ouders mn vriend verschrikkelijk vonden (was achteraf wel terecht :P) maar daar ben ik toen wel kapot aan gegaan. Altijd die strijd maar.

Vrouw2014

Re: help ff vraagje over leeftijdsverschil wat moet ik doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:58

Je moet lekker doen wat je zelf wilt!

Persoonlijk zou ik er niet aanbeginnen haha spreek uit ervaring ;)

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:02

Daar is helemaal niks mis mee en ik spreek uit eigen ervaring.
Heb mijn mannetje leren kennen toen ik 21 was en hij 15. :o
Dit jaar zijn we 28 jaar getrouwd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:09

Wat vreemd dat je moeder hier zo'n punt van maakt. Ik zie het probleem niet, jullie schelen 5 jaar. En hij is jonger. Als je dan bedenkt dat wij vrouwen meestal ouder worden dan de mannen, is dit dus veel beter! (Heb je er langer wat aan :) )
Het is vervelend dat je nog thuis woont. Ik vind wel dat je van je moeder kunt eisen dat ze verklaart waarom ze vindt wat ze vindt. Maar jeetje, je bent 25, ze kan je (i.i.g. buitenshuis) weinig tot niets verbieden!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:11

Mutti schreef:
Daar is helemaal niks mis mee en ik spreek uit eigen ervaring.
Heb mijn mannetje leren kennen toen ik 21 was en hij 15. :o
Dit jaar zijn we 28 jaar getrouwd.

Dapper, dat was echt not-done in die tijd.
Mijn moeder kwam in 1972 ook met een 5 jaar jongere man aanzetten. Inmiddels al ruim 36 jaar getrouwd.

Ik val ook op jongere mannen/ jongens. Er kunnen nadelen aan zitten, soms zijn ze helemaal nog niet volwassen en rennen ze hard weg bij het woord 'binding'
Soms zijn ze nog niet 'mans' genoeg om met problemen (zoals bijv. de schoonfamilie :+ ) om te gaan.

Maargoed, als dat allemaal niet het geval is, dan snap ik niet waarom je moeder zo ongezien oordeelt. Over kinderachtig gedrag gesproken...

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:02

gewoon voor je eigen gevoel gaan..
mijn vriend is ook 5 jaar jonger, en daarvoor had ik een vriendje die 6 jaar jonger was.. bij de eerste deed mn moeder ook moeilijk (ze had m zelfs nog nooit gezien :S )
met mijn huidige vriend gaat t super.. die accepteerd ze helemaal :)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:01

Ik dacht inderdaad ook, ''nou komt weer een topic over een leeftijdsverschil van meisje 17, jongen (man) 30 jaar'', maar hier zie ik echt totaal NIKS slechts in!
Ik ben ook 20 (oktober 21) en mijn vriend is 23 (september 24).
Nee, ik vind echt dat je ouders en zus ontzettend overdreven reageren. Ik vind hier helemaal niks mis mee.

Weet je wat hun beweegredenen zijn?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:09

Oh wat ben ik blij met een topic hierover :D
mijn vriend is ook 19 en ik 23. Ik vond het zelf eerst ook 'apart' maar het gaat nu bijna 9 maanden erg goed.
Tussen ons 2en zie en merk je weinig verschil. Ik weet eigenlijk niet echt of ik nou jong ben voor mijn leeftijd of hij oud...
Soms loop je er wel tegenaan, bijvoorbeeld bij zijn vrienden (met mijn vrienden kan hij dan weer wel goed overweg), maar hij is op sommige punten weer veel verder dan ik.
Gelukkig hebben onze beide families misschien wel even met de ogen geknipperd, maar er geen probleem van gemaakt. Hoe jouw moeder reageert vind ik eigenlijk nogal onzin. Dat ze zegt dat ze het vreemd vindt kan ik begrijpen, maar jullie verdienen toch minstens een kans voordat ze jullie relatie afkeurt.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

Raar van je moeder dat ze zo reageert. Liefde kent geen leeftijd.

Ik heb een vriendin die heeft een man die 5 jaar jonger is. Het was wel eerst zien, dan geloven, maar inmiddels zijn ze 1,5 jaar getrouwd en verwachten ze hun eerste kindje (zij is 29, hij 24). Ik kan me geen betere man voor haar wensen.

Ook heb ik een collega en haar partner is 20 jaar ouder. Ik stond eerst wel even raar te kijken, maar ja als je van elkaar houdt, maakt leeftijd toch echt niet uit.

Ik zou zeggen volg je hart en je ziet wel waar het schip strand. Als het jou levenspartner is zullen je moeder en je zus zich daar toch mee moeten verenigen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:57

En...hoe gaat het nu?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:47

_Ella_ schreef:
mijn vriend is ook 19 en ik 23. Ik vond het zelf eerst ook 'apart' maar het gaat nu bijna 9 maanden erg goed.
Tussen ons 2en zie en merk je weinig verschil. Ik weet eigenlijk niet echt of ik nou jong ben voor mijn leeftijd of hij oud...
Soms loop je er wel tegenaan, bijvoorbeeld bij zijn vrienden (met mijn vrienden kan hij dan weer wel goed overweg), maar hij is op sommige punten weer veel verder dan ik.
Gelukkig hebben onze beide families misschien wel even met de ogen geknipperd, maar er geen probleem van gemaakt. Hoe jouw moeder reageert vind ik eigenlijk nogal onzin. Dat ze zegt dat ze het vreemd vindt kan ik begrijpen, maar jullie verdienen toch minstens een kans voordat ze jullie relatie afkeurt.

Wat vind je daar zo raar aan dan? Ik begrijp dat verschil niet hoor.. zoals al eerder gezegd, ik ben 20 en mijn vriend is 23. Ik heb wel al veel meegemaakt in mijn leven en zit kwa gedachten etc op dezelfde lijn als mijn vriend. Ik ben wat ouder en volwassener dan de meeste mensen van mijn leeftijd. Mijn ex was ''maar'' 1 jaar ouder dan mij, maar nog zo ontzettend onvolwassen.
Het zegt dus helemaal niks. Ik heb er echt geen seconde over nagedacht, net als zijn of mijn familie. :D :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:58

Jumpfreak, ik neem aan dat jij het meisje van 20 bent en je vriend het mannetje van 23. Dat is echt een heel normaal leeftijdsverschil, algemeen geaccepteerd enzovoorts.
Maar een man (jongen) met een oudere vrouw, dat is echt iets 'nieuws'.

Ik ben 35 en toen ik meer dan 20 jaar geleden een jongere vriend had, vond men dat 'raar'. Tijden zijn wel veranderd.
Ik ben altijd op iets jongere jongens gevallen, maar echt niemand die ik kende, deed dat ook. Waarschijnlijk omdat het heersende beeld is, dat de vrouw (net als Jumpfreak) toch altijd ietsje 'verder' is qua ontwikkeling dan de man.
Dus als je met zo'n jong kereltje aan komt zetten dan is dat 'raar'.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:01

Jumpfreak schreef:
_Ella_ schreef:

Wat vind je daar zo raar aan dan? Ik begrijp dat verschil niet hoor.. zoals al eerder gezegd, ik ben 20 en mijn vriend is 23. Ik heb wel al veel meegemaakt in mijn leven en zit kwa gedachten etc op dezelfde lijn als mijn vriend. Ik ben wat ouder en volwassener dan de meeste mensen van mijn leeftijd. Mijn ex was ''maar'' 1 jaar ouder dan mij, maar nog zo ontzettend onvolwassen.
Het zegt dus helemaal niks. Ik heb er echt geen seconde over nagedacht, net als zijn of mijn familie. :D :Y)

Het gaat hier over dat het meisje 5 jaar ouder is dan de jongen. Dat komt toch iets minder voor, dus het is niet wat de mensen verwachten. Ik ben zelf ook ouder (4 jaar) dan mijn vriend, dus ik vind het zeker geen probleem.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:53

Wow ik ben blond! :\ := :oo
Ik las gewoon te snel en dacht zowel bij de TS als die andere bokker dat het meisje inderdaad de jongere was en de jongen de oudere.
Sorry mensen.!! :o

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:45

En dat geeft meteen al aan dat men ziet wat men gewend is en dat is dat een jongen ouder is. :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:50

ten eerste ben je al ruim meerderjarig en heeft je moeder er niks over te zeggen.
ten tweede vind ik het leeftijdsverschil echt niet zo groot, en zie ik geen enkel bezwaar.
ik ben ook ouder dan mijn man (1 jaartje), maar hij ziet er een stuk ouder uit dan ik :+

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:11

halloo...

nou volgens mij gaat mijn moeder het nu redelijk accepteren ze vind het nog wel raar maar de buurvrouw zei ook tegen haar as de jongen 5 jaar ouder is ist nooit erg maar ondersom kan het nooit...baalde ze ff dat de buurvrouw "mij" gelijk gaf...

we gaan zie wat er nu van gaat gebeuren en komen maar dit zo ff kwijt en raad van jullie voelde goed dank jullie!!!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:59

gewoon lekker genieten van hje vriend hoor!

en tuurlijk baalt je moeder omdar de buurvrouw niet haar gelijk geeft.. komt ze ook wel weer overheen..

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:06

Ik denk dat het allemaal om beschermen van haar dochter gaat hoor. Is denk ik voor haar even wennen, gaat vast goed komen !

Je moet zelf je partner uitkiezen, dit moeten je ouders niet voor je doen, tenslotte ben jij degene die er eventueel je leven mee verder moet.

Veel succes ermee, en nogmaals, als jij het echt zeker weet en je moeder het beste met je voor heeft zal ze het uiteindelijk wel accepteren

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:09

Je moeder is niet helemaal lekker.

Mijn zusje heeft momenteel ook een scharrel die 5 jaar jonger is. Jongen is heel wat volwassener dan haar ex, en die is 5 jaar ouder dan mijn zus.

Ze heeft het hardstikke leuk met hem. Nou mooi toch!
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 26-02-09 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:10

waar bemoeid je moeder zich mee?!!??
kom op zeg, je bent 25.....

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:19

Echt, ik ken mannen van over de dertig die zich minder volwassen gedragen dan mijn vriend van 19...
Hij heeft een supersterke persoonlijkheid. Als die nog volwassen moet worden, ben ik benieuwd naar de vent die er over 5 jaar staat ;)
Niet dat hij een ouwe banketstaaf is hoor, juist zo gek als een deur

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:25

Ik ben 25 en mijn vriend is 22 niemand zegt er wat over!
Ik merk niet eens dat hij jonger is!
Het is niet zo dat alle jongebs achter lopen.
En ik kan hem er wel leuk mee plagen....
Ik heb een eigen huisje en een baan, hij woont thuis en studeert.