Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:04

Jeetje daar ben je dan ook lekker mee zeg.. Ik zou ook niet betalen en eens langsgaan bij de videotheek om te vragen hoe het zit. Het is gebeurd in januari, we zijn net een maand verder.. ik vind het wel heel erg snel hoor?
Wat je ook doet, succes ermee in ieder geval!

Overgens klinkt het mij in de oren, na het lezen van je laatste berichtje, niet als een echt incassobureau, ik zou even bij de videotheek vragen om opheldering want volgens mij zit hier iemand je flink te naaien :P
Althans, het komt op Mij niet proffessioneel over...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:09

Misschien eens googlen op de naam van incassobureau? Wie weet wat daar uit komt.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:10

ik weet niet of je telefoonnummer bekend is bij de videotheek, maar als dat zo is vind ik het heel vreemd dat ze niet eerst zelf even een belletje geven.
voor de rest vind ik het ook een beetje een raar verhaal, je kan nog even kijken in het KvK-register of het incassobureau echt bestaat, want een website maken kan iedereen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:11

Mistic

Re: Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:31

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:35

Als ik het zo zie, is toch de videotheek degene waar denk ik het probleem ligt. Ik zou daar toch even naartoe gaan om opheldering te vragen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:39

Ik zou eerst even langs de videotheek gaan om te vragen hoe en wat. Misschien kom je er zo wel uit. Mocht dat niet lukken belletje naar de rechtsbijstand. Kom je veel meer te weten en wie weet kunnen zij je wel helpen. Laat het niet te lang voorslepen, anders gaat het alleen maar meer kosten.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:41

O,' zo'n incasso ook wel eens (3 jaar geleden) gehad van mijn videotheek (Moviemax). Brief terug geschreven dat ik ontken de film te laat terug gebracht te hebben en dus ook niet betaal. Dat ze het me eerst maar bewijzen.
Nooit meer wat van vernomen.

Hoe meer gedreig, hoe minder je je er vanaan moet trekken lijkt het wel.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:49

Volgens mij is er zowel bij die videotheek als bij het incassobureau een boel dat niet klopt als ik die berichten op tros radar zo lees... Ik zou nog proberen verhaal te halen bij je videotheek, en anders een aangetekende brief versturen waarin je aangeeft dat je de "schuld" niet erkent..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:50

Deze jongens zijn niet aangesloten bij de incasso bond..

Mijn moeder heeft ooit een stel etters achter zich aan gehad van een of ander bureau wat door een club was ingschakeld die ongewenst allerlei poedertjes en pilletjes opstuurde.. Mijn moeder stuurde alle pakketjes terug en kreeg er toch een rekening voor..

En gewoon zo'n bureau sturen wat aan de deur komt he!! Toen ben ik me er eens mee gaan bemoeien.. Ik vond die kaart in de bus ( mijn ouders lagen in scheiding ) ik heb die vent gebeld die was langsgeweest, heb eerst gevraagd of hij aan zijn voorhoofd wilde voelen en dat we niks gingen betalen.. Hij wilde gaan dreigen met rechbank en weet ik het wat allemaal. Toen heb ik hem gevraagd waar zijn bewijzen zijn waar mijn moeder haar handtekening had gezet, en die had hij dus niet :) Hebben er nooit meer van gehoord!! Ik heb die vent zijn kop er bijna door de telefoon vanaf gebeten. :D

Mijn advies: Probeer het eerst bij de videotheek op te lossen, lukt dat niet, ga dan bewijs vragen bij het incassobureau.. Laat ze maar bewijzen dat er rekeningen zijn verstuurd naar het CORRECTE adres!!

Ik vind het trouwens echt heel onbeschoft van je videotheek om zo snel een incassobureau te sturen.. Videoland bij mij in de buurt haalt te laat teruggebrachte films gewoon van het tegoed af als je weer komt huren?? :?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:57

Dat ze niet het goede adres hadden is uiteraard mijn schuld he...

Maar, ik vind het wel een hele goede dat ik ontken ze te laat heb teruggebracht! Dat ze het moeten bewijzen. Want zij geven de optie om films door de brievenbus te gooien... weet ik veel of ze te laat waren en hoeveel dagen dan.. weet ik oprecht geeneens meer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:00

die link naar Tros radar is echt heel behulpvol!
Ik ga een aangetekende brief naar beiden versturen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:05

Gewoon wel even langs de videotheek gaan :)

En alsnog de nota's opvragen! Ook al zijn ze naar het verkeerde adres gegaan..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:20

Naaah dat slaat echt nergens op!!! Ook echt zo snel al!

Een vriendin van mij die heeft een dvd liggen met een boete erop van 110 euro.. die heeft ze al geleend vanaf Juli en was ze vergeten terug te brengen.. daar heeft ze ook niks van gehoord behalve een herinneringsmail om de zoveel tijd..
en bij jou sturen ze meteen een incasso eropaf..

K zou echt alleen die boete betalen hoor verder zoeken ze het maar uit..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:30

Tallie_Ho schreef:
Gewoon wel even langs de videotheek gaan :)

En alsnog de nota's opvragen! Ook al zijn ze naar het verkeerde adres gegaan..

Een vriendin van mij blijkt hetzelfde akkefietje met deze videotheek te hebben gehad (en hetzelfde incassobureau) en die is toen helemaal stijf gescholden daar. Dus ik ga het schriftelijk oplossen. Ga zo meteen naar het postkantoor en dan krijgen ze allebei aangetekend deze brief:

Geachte heer, mevrouw,
Hierbij maak ik aangetekend bezwaar tegen de vordering bij u beter bekend onder dossiernummer ***. Een kopie van deze brief wordt tevens aangetekend verzonden naar de schuldeiser: Videotheek *** te ****.

U baseert deze vordering op de aanname dat ik in januari jl. 2 dvd films enkele dagen te laat heb teruggebracht. Ik ontken dit echter ten zeerste en daarom erken ik uw vordering niet. Ik vraag u dan ook te bewijzen dat dit het geval is geweest.

Indien u denkt te kunnen bewijzen dat ik dit feit heb gepleegd, wat ik betwijfel, vraag ik u mij te bewijzen dat ik hiervoor ook deze boete verschuldigd ben. Zeker gezien de tijdspanne waarin dit allemaal gebeurd is, 1 maand, ben ik erg benieuwd of u dit kunt aantonen.

Tevens erken ik de door u in rekening gebrachte incasso- en G.B.A. -kosten niet. Graag zie ik ook uw bewijs tegemoet waarin u aangeeft dat deze kosten ook daadwerkelijk zijn gemaakt.

Ik zie een eventuele juridische rechtsgang met vertrouwen tegemoet en ik zal mij absoluut verweren waarbij ik alle gemaakte kosten op Van Hoek en Partners en Videotheek *** zal verhalen.

Ik wil u erop wijzen dat ik de manier waarop u deze zaak hebt aangepakt ervaar als onprofessioneel en onbeschoft. Ik heb zelfs nog geen schriftelijke correspondentie ontvangen van zowel Videotheek *** als van Van Hoek en Partners en er is enkel op 23 februari 2009 telefonisch contact met mij hierover opgenomen.

Ik ben nochtans bereid deze zaak buitenrechtelijk op te lossen met Videotheek ***. Hiervoor kunnen zij schriftelijk een voorstel doen via bovengenoemde adresgegevens.

Ik zie uw schriftelijke reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:34

mooie brief hoor. Ik ben benieuwd naar de reacties.

hoe is het bij die vriendin afgelopen? heeft die wel betaald?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:35

Ja die heeft uiteindelijk maar betaald en daar baalt ze nog steeds van. Ben ook erg benieuwd, ze zullen wel met nog meer dreigingen komen verwacht ik...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:41

Nette brief.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren.
Hopelijk kan je het gewoon met de videotheek afhandelen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:47

echt van de zotte.

Ik heb vroeger vaak gehad dat ik een video of dvd te laat inleverde. Ik gooide het dan ook gewoon in de dropbox. Als ik dan later (soms wel 4 maanden of zo) weer een nieuwe film kwam lenen werd ik op de hoogte gebracht van de staande boete. Die betaalde ik dan pas (als ik dus een nieuwe film kwam halen pas) ... werd nooit moeilijk over gedaan. En meestal waren de boete kosten ook lang niet zo hoog. Meestal betaalde je gewoon alsof je hem langer gehuurd had. Dus voor een dag film gewoon de dagprijs x het aantal dagen te laat en bij een week film de week prijs x het aantal weken te laat.

Tijden veranderen blijkbaar :?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:56

nette brief, ik ben benieuwd naar de reacties van het incassobureau en van de videotheek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:57

Komt op mij een beetje over als iemand die hier gewoon lekker aan wil verdienen! Zou eerst de reactie op de brief maar eens afwachten en voorlopig niks betalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:03

Ik vind het vreemd dat ze er direct een incasso opzetten. Aan de andere kant vind ik het vrij laag dat je nu ontkent dat je te laat was. Je had ook gewoon de eerste de beste keer dat je in de buurt was naar binnen kunnen lopen en je boete kunnen betalen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:06

Ik ga niet roomser dan de paus zijn Vjestagirl als mensen mij zo behandelen. Of en hoelang de films te laat waren... geen idee. Zoals ik in de brief heb aangegeven wil ik best betalen aan de videotheek, dan doe ik niet moeilijk. Maar zeg nou zelf, dit is toch belachelijk! Helaas moet je dan dus jezelf zo opstellen want als je te eerlijk bent heb je geen poot om op te staan tegenwoordig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:20

Nou zeg wat belachelijk is dit.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen, dit is belachelijk echt!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:27

Nuage schreef:
Ik ga niet roomser dan de paus zijn Vjestagirl als mensen mij zo behandelen. Of en hoelang de films te laat waren... geen idee. Zoals ik in de brief heb aangegeven wil ik best betalen aan de videotheek, dan doe ik niet moeilijk. Maar zeg nou zelf, dit is toch belachelijk! Helaas moet je dan dus jezelf zo opstellen want als je te eerlijk bent heb je geen poot om op te staan tegenwoordig.

Je hoeft ook niet roomser te zijn dan de Paus, maar als jij gewoon gezorgd had dat de films optijd terug waren, of naar binnen was gelopen 'joh, sorry, mijn films die ik vorige week heb ingeleverd waren te laat, ik kom de boete eventjes betalen' dan hadden ze geen incasso erachteraan hoeven sturen of niets. Ik vind het niet meer dan logisch dat je je boetes gewoon betaald. En wie weet hebben ze net een nieuw beleid ingevoerd, om te zorgen dat mensen ophouden hun films te laat in te leveren. Wie weet hebben ze voor weet ik hoeveel aan openstaande boetes uitstaan en krijgen ze dat maar niet en daarom achter alle openstaande boetes een incasso aangestuurd. Wie weet hebben ze idd 2 of 3 weken gewacht om te zien of jij nog kwam om nieuwe films te halen, en toen je niet kwam besloten om te zorgen dat ze het geld idd van je krijgen.

Daarbij kun je wel zeggen, het is pás een maand, maar als jij begin januari films gehuurd hebt, dan is het al bijna 2 maanden. En daarbij, het is hun geld. Jij hebt een dienst afgenomen, en daar moet je voor betalen, in dit geval: het later inleveren van je films dan afgesproken. En ik kan me voorstellen dat ze daar geen maand (of ondertussen misschien wel 2) op gaan wachten. Dat doet je huishoudster niet, de tuinman niet, de instalateur van het gasbedrijf niet, de supermarkt niet, en dus de videotheek ook niet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-02-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt