Nuage schreef:Ik ga niet roomser dan de paus zijn Vjestagirl als mensen mij zo behandelen. Of en hoelang de films te laat waren... geen idee. Zoals ik in de brief heb aangegeven wil ik best betalen aan de videotheek, dan doe ik niet moeilijk. Maar zeg nou zelf, dit is toch belachelijk! Helaas moet je dan dus jezelf zo opstellen want als je te eerlijk bent heb je geen poot om op te staan tegenwoordig.
Je hoeft ook niet roomser te zijn dan de Paus, maar als jij gewoon gezorgd had dat de films optijd terug waren, of naar binnen was gelopen 'joh, sorry, mijn films die ik vorige week heb ingeleverd waren te laat, ik kom de boete eventjes betalen' dan hadden ze geen incasso erachteraan hoeven sturen of niets. Ik vind het niet meer dan logisch dat je je boetes gewoon betaald. En wie weet hebben ze net een nieuw beleid ingevoerd, om te zorgen dat mensen ophouden hun films te laat in te leveren. Wie weet hebben ze voor weet ik hoeveel aan openstaande boetes uitstaan en krijgen ze dat maar niet en daarom achter alle openstaande boetes een incasso aangestuurd. Wie weet hebben ze idd 2 of 3 weken gewacht om te zien of jij nog kwam om nieuwe films te halen, en toen je niet kwam besloten om te zorgen dat ze het geld idd van je krijgen.
Daarbij kun je wel zeggen, het is pás een maand, maar als jij begin januari films gehuurd hebt, dan is het al bijna 2 maanden. En daarbij, het is hun geld. Jij hebt een dienst afgenomen, en daar moet je voor betalen, in dit geval: het later inleveren van je films dan afgesproken. En ik kan me voorstellen dat ze daar geen maand (of ondertussen misschien wel 2) op gaan wachten. Dat doet je huishoudster niet, de tuinman niet, de instalateur van het gasbedrijf niet, de supermarkt niet, en dus de videotheek ook niet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-02-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt