pinuts schreef:caye.. ik vind jouwn verhaal ook beetje absurt.. je was 18 en ging toen bij je EX man wonen??
ja bij de man waar ik ooit mee getrouwd ben
( waar ik toen dus relatie mee had) Dus mijn ex man. Ben gescheiden van hem
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:Ik zou het in ieder geval niet fijn vinden als mijn kind niet meer ambities had dan kamermeisje worden, maar dat is mijn mening...
.

Ilco schreef:Oneens.
Ik ben 18 en bataal alles wat ik kan betalen zelf. Ik betaal geen kostgeld maar wel me school, telefoonrekening, ziektekostenverzekering, kleding enzo. Ik vind het niet erg om het zelf te betalen. Anders groei ik voor me gevoel nooit op en leer ik nooit op eigen benen te staan. En ja, lang leven de lol kan je zelf doen. Iedereen vind andere dingen leuk en haalt uit verschillende dingen zijn plezier.
Sleeper schreef:Ik woonde op mezelf toen ik 19 was. Ja, wel lang leve de lol *studentenleven* maar ik kreeg geen geld van ouders. Ik begrijp zijn punt wel een beetje, 19 is jong. En je kan je hele leven nog serieus zijn. Maar ik denk dat 19 een mooie leeftijd is om jezelf los te weken van de veilige ouderlijke thuishaven. Al denk ik dat jij, SamSter daar al veel vroeger mee begonnen bent (dat zou eigenlijk een leukere discussie zijn)
Ffortuna schreef:Ik zou het in ieder geval niet fijn vinden als mijn kind niet meer ambities had dan kamermeisje worden, maar dat is mijn mening...
Geld kun je op verschillende manieren verdienen, ik doe dat met bijbaantjes naast mijn (door mijn ouders bekostigde) studie. Ik ben in zoverre zelfstandig dat ik mijn eigen huis, auto en paard heb, maar zij staan erop mijn studie te betalen zodat ik meer vrijheid heb en dus meer ruimte heb om wat lol te maken. Ik zie daar het negatieve niet van in.
- best neerkijken op dat soort werk.
Ben zelf student en ondertussen heb ik een bijbaantje. Verder heb ik een eigen autootje (zelf bij elkaar gespaard), betaal ik veel dingen zelf en heb ik het idee in mijn hoofd om volgend jaar voor een halfjaartje in het buitenland te gaan studeren. Denk maar niet dat mijn ouders dat betalen

Sleeper schreef:Ik bedoelde het niet zo serieus als je opvatDoor de keuze stoppen met school en werken ben je al zelfstandiger geworden dan de gemiddelde 16 jarige. Dat is wat ik bedoelde met losmaken, je bent al op je zestiende begonnen
.
Ffortuna schreef:Haha, dat is ook waar natuurlijk. Wat dat betreft ben ik (geef ik toe) best arrogant denk ik. Maar ik heb het ook altijd getroffen met mijn werk, en dan ga je -wat erg eigenlijk- best neerkijken op dat soort werk.
Toch wil ik er wel bij zeggen, dat ik -mocht ik oooooit kids krijgen- toch hoop dat ze daar geen genoegen meenemen. Al was het alleen maar omdat ik het persoonlijk belangrijk vind dat je probeert het uiterste te halen uit je leven en uit je werk. En ik ben ervan overtuigd dat mensen meer kunnen dan dat, snap je?
Ffortuna schreef:Alette, dat bedoelde ik ook net. Ik vind het ook fijn dat mensen dat soort werk doen (beter dat dan een uitkering trekken). Als dat het uiterste is dat je uit jezelf kunt halen, top.
Samster, als je het op die manier bekijkt heb je idd gelijk. Ik zal me minder arrogant opstellen.
.pinuts schreef:smokey: dat vind ik niet normaal, werken op je 11e.. Als je dan al volwassen moet worden vind ik wel triest, maar op je 19e mag t wel beginnen ja
Eve_lien schreef:Ik ben 19 jaar, student en ik leef heerlijk op mijn ouders zak.
Nouja, zij bepalen mijn studie en de huur van van mijn huis.
Kleding, eten etc moet ik zelf bij elkaar sprokkelen, maar dat is niet zoveel moeite.
Verder werk ik niet.
Ben ik nu niet zelfstandig?
Ik ken de waarde van geld. Maar op het moment geniet ik gewoon even van het student zijn.
Denk dat het niet perse met elkaar verbonden is; 'alles zelf voor elkaar krijgen, dus afhankelijk zijn' en het 'zelfstandig' zijn.