brief van mijn opa en oma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: brief van mijn opa en oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:06

Persoonlijk zou ik wel gaan..
Al is het maar om later spijt te voorkomen, stel dat ze op korte termijn sterven, dan kun je met allerlei vragen blijven zitten..

Misschien wel een idee om voor dat feest eens een goed gesprek met ze te hebben over alles wat er in het verleden gebeurd is. dan hoor je het verhaal ook van de andere kant.

Heel veel succes met je dilemma..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:11

En als je niet naar dat feest wilt, omdat je bang bent voor geroddel, kan je misschien op een andere dag een middag of dag langsgaan?

poepernol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:17

heb hetzelfde probleem nog geen jaar geleden gehad,met de grootouder van mijn vriend.
hadden geen contact meer met zijn moeder en met zijn grootouders,wel nog met zijn stiefbroertje,en op een dag ook een uitnodiging.ook hij wilde eerste niet gaan,ivm zijn meoder e.d.
heb hem dan toch zo ver gekregen,ook zijn grootvader is erg ziek en we wisten niet of hij nog lang te leven had.
we zijn naar dat feest geweest en ik kan je zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb.ook het contact met mijn vriend zijn moeder is hierdoor hersteld.
zijn grootvader heeft na het feest een hele tijd goed geweest,maar is nu weer slechter.
je moet dit voor niemand doen,alleen voor jezelf.je gaat er spijt van hebben als je het niet doet.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:21

Ik heb ook geen contact meer met mijn oma van mijn vaders kant. Omdat ze niet voor mijn vader konden zorgen en in het kindertehuis is gezet. Mijn opa van vaders kant is overleden een paar jaar geleden.
Maar bij ons is het anders natuurlijk. Bij jou zoeken ze nog contact en bij mij niet.
Ik zou zeggen volg je gevoel.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:25

Gewoon gaan joh, ze nodigen je niet voor niets uit!
Blijkbaar willen ze je er graag bij hebben.
Later krijg je er misschien spijt van als je niet geweest bent.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:54

Ik zou ook gaan. Ik vind een familieband belangrijk en na een lange periode kun je weer heel anders, met minder heftige gevoelens tegen de zaak aankijken. Natuurlijk vragen mensen zich af waarom jouw ouders er niet zijn, misschien niet iedereen zal weten dat het contact echt verbroken is. Je bent zelf ook inmiddels ouder geworden en veranderd en dat is bij de meeste mensen zo. Jouw ouders en grootouders hebben geen contact meer met elkaar en daar zal een - voor hun - goede reden voor zijn. Ik weet niet of jij die reden weet, maar misschien kijk jij wel weer heel anders tegen de situatie aan. als je het verhaal kent, ken je het ook maar van één kant en misschien kun je wel begrip voor de situatie opbrengen. Dat je een uitnodiging hebt gekregen vind ik eigenlijk heel mooi, daaruit blijkt dat ze het waardevol vinden om contact met jullie te hebben. Zijn je ouders ook uitgenodigd? Zo ja, dan zou het misschien een verzoeningspoging kunnen zijn en hebben ze spijt van de situatie die ontstaan is.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:09

Gewoon gaan, je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan de rest van je leven spijt hebben dat je niet geweest bent.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:41

Ik zou ook gaan. Kleine kindjes worden groot, misschien is het nog goed gekomen met de andere kant van de familie! En als het niks is, kun je altijd nog vertrekken! Dan heb je iig geen spijt van iets wat je niet hebt gedaan!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:54

Ik zou zeggen gaan.
Ze zeggen niet voor niks.
Doe wat je wilt gekletst word er toch wel.

Ik zelf heb ook in een soort gelijke situatie gezeten met als gevolg dat ik de laatste was die weg ging omdat het reuze gezellig was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:09

Ik denk dat ik nog weinig toe te voegen aan iedereen hier boven me maar ik zou ook gaan. Bovendien twijfel je zelf al van eerst nee naar nu misschien. Heb dus het idee dat je gevoelsmatig wel iets hebt van 'eigenlijk wil ik wel...' Ga dan ook! Bovendien nodigen ze je vast niet uit omdat je 'toevallig een kleindochter bent' toch?