Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:08

Blue_Eyes schreef:
XxriieterxX schreef:
Nou ik denk niet dat je daar gelukkig van word. Hoe kun je iemand van 17 laten samenwonen.

Euh... een vriendinnetje van mij is getrouwd op haar 17e verjaardag, en is nu (26 jaar later) nog steeds dolgelukkig met haar vent hoor...

natuurlijk zijn er uitzonderingen.
en natuurlijk kun je wel gelukkig zijn, maar het idee al dat je gedwongen moet samenwonen en trouwen. Lijkt me neit echt fijn.
Laatst bijgewerkt door Elamor op 23-02-09 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:09

ayo, je kan door de pil heen zwanger worden, dan kun jij wel zeggen van.. oh dan koop je toch een morning after pil, of doe je arbortus.. Je concludeert nu eig dat het haar eigen schuld is. Wist je dat je na 3 maanden zwangerschap er pas achter kan komen dat je zwanger bent?? Soms is het niet te voorkomen...En dan is het heel sneu als je met zon familie zit..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:09

Ik heb mijn vorige reactie een beetje aangevuld, maar hier stel ik dus mee: beetje onzin om te zeggen dat je dan niet gelukkig kunt worden. Alles kan.

pinuts

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:11

gaat er gewoon om dat het meisje geen keuzes mag maken.. en als je geen keuzes mag maken dan geloof ik dat je heel moeilijk gelukkig word. Als je nou vrijwillig trouwt is het wat anders..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:12

Blue_Eyes schreef:
Ik heb mijn vorige reactie een beetje aangevuld, maar hier stel ik dus mee: beetje onzin om te zeggen dat je dan niet gelukkig kunt worden. Alles kan.

Ik kan nergens vinden dat iemand zegt dat ze ongelukkig wordt? :=
Vind het alleen niet verstandig om iemand een huwelijk ed. op te leggen, zeker niet op die leeftijd.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:13

Uhm ik kan dat ook nergens vinden..

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:14

pinuts schreef:
ayo, je kan door de pil heen zwanger worden, dan kun jij wel zeggen van.. oh dan koop je toch een morning after pil, of doe je arbortus.. Je concludeert nu eig dat het haar eigen schuld is. Wist je dat je na 3 maanden zwangerschap er pas achter kan komen dat je zwanger bent?? Soms is het niet te voorkomen...En dan is het heel sneu als je met zon familie zit..

Iemand zei misschien is het condoom gescheurd, nou dat valt te checken en daarop kun je beslissen de morning afterpil nemen.

Dat kan zeker, met 3 maanden kun je nog steeds een abortus ondergaan. Natuurlijk is het misschien sneu dat ze met zo'n familie zit. Maar misschien wil ze het kind wel houden, die jongen ook, houden ze van elkaar en komt het allemaal goed. Het is een beetje lastig oordelen over mensen die je niet kent.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:16

ayo schreef:
Dat kan zeker, met 3 maanden kun je nog steeds een abortus ondergaan. Natuurlijk is het misschien sneu dat ze met zo'n familie zit. Maar misschien wil ze het kind wel houden, die jongen ook, houden ze van elkaar en komt het allemaal goed. Het is een beetje lastig oordelen over mensen die je niet kent.

Dat bedoelde ik inderdaad ook met mijn eerste post.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:16

In de eerste plaats ben ik fel tegen nog meer kinderen op deze wereld zetten én vind ik trouwen iets belachelijks ouderwets, opgelegd door de kerk. Maar dit zijn persoonlijke meningen waar niemand zich wat aan hoeft te trekken. Ik heb daar zeer diepliggende redenen voor die anderen vaak niet snappen. Ik ben dus niet getrouwd en heb geen kinderen. Maar ik zal niet roepen dat ik nooit zal trouwen, want als er maar goede redenen naar voren worden gebracht die me kunnen overtuigen, dan zal ik het wellicht over denken Maar ik wordt volgende maand 48, dus de kans is niet zo heel groot.

Ik heb wel inmiddels, nu ik in een Katholiek land woon, begrepen hoe verschrikkelijk belangrijk trouwen voor gelovige mensen is, ook al lijkt het soms niet met de juiste persoon of de juiste tijd. Hier - waar meer dan 90% Rooms Katholiek is- mag je trouwens vanaf je 15de zonder toestemming van je ouders trouwen...
Het trouwen staat voor het veilig stellen van toekomst -op te bouwen gezin en bezit- en kinderen baren. Want kinderen MOETEN.
Natuurlijk komt zoiets vreemd over in de ogen van iemand die vrijer is opgevoed, maar als je daarin bent opgevoed is alles niet zo verschrikkelijk als het lijkt voor ons, het is niet meer dan logish.
WEL is het zo dat, tenminste dat zie ik hier, trouw zijn aan je partner na het trouwen geen rol meer lijkt te spelen, mannen gaan vrijwel onmiddelijk op zoek naar een dame voorde sex, want de vrouw is er voor de zorg en niet voor de pleziertjes... De vrouw mag echter niet naar en ander kijken, want dat is een schande. Beetje apart.

Maar goed, in het geval van je vriendin, ze zal waarschijnlijk best heel blij zijn of worden met de aankomende baby en trouwen is geen straf, het betekent dat ze er in elk geval niet alleen voor staat, dus dat is ergens een "zegen".

Verder zegt leeftijd op zich niks. De een is vrouw op die leeftijd de ander kind, en een derde hangt er tussen in. Dat mensen in nederland ontzettend laat trouwen en aan kinderen beginnen, wil niet zeggen dat je het niet kunt als je jong bent. Voor de jaren tachtig was het nog heel normaal om op je 17e/18e te trouwen. Als je nagaat dat je vanaf je puberteit (en die begint bij sommigen op 10 jarige leeftijd) al vruchtbaar bent...

Ze zal zich voegen naar wat er komt, de taken op zich nemen die ze op zich moet nemen en over een paar jaar wellicht scheiden of toch gelukkig blijken in de situatie.
Het enige wat vriendinnen en familie kunnen doen is keuzes resepcteren en steunen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:18

Mooi verwoord Lusitana :j

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:19

wat ik uit jou bericht kan opmaken, is dat het normaal is om op 17 jarige leeftijd zwanger te zijn?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:21

ayo ik heb ook gezegd: ik ken ze niet dus lastig oordelen.. maar ik zeg ook: misschien was het kind wel niet gewenst, en durfde ze geen arbortus te plegen.. jij doet alsof dat heel gewoon is.. maar dat is helemaal niet vanzelfsprekend. Mjah idd misschien wouden ze het kind wel, willen ze trouwen, en graag samenwonen. Njah dat zou mooi zijn, ik moedig het alleen niet echt aan omdat ik vind dat ze er veel te jong voor is, maar dat is mijn mening

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:23

Citaat:
wat ik uit jou bericht kan opmaken, is dat het normaal is om op 17 jarige leeftijd zwanger te zijn?

Ja, waarom niet? Vind jij dat je alleen na een bepaalde leefijd zwanger mag raken?

Wel is het zo dat in principe natuurlijk een gelovige alleen na het trouwens zwanger zou mogen raken, een van de redenen waarom er soms erg haastig getrouwd wordt. ;)

Natuurlijk is het HANDIGER om gewoon een voorbehoedsmidel te gebruiken, maar dat mag dan eigenlijk ook weer niet he, dus wordt er gerommeld en dat gaat vaak mis.

Hier is trouwens de morning afterpil meer gebruikt dan de pil waar men bovendien ook nog zo slordig mee omgaat dat het zwangerschap niet tegengaat...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 23-02-09 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:25

maar ja, meestal is het wel gewenst zoveel mogelijk kinderen te krijgen, dus waarschijnlijk zijn ze wel blij met de zwangerschap?
Das toch het doel van de vrouw? Zoveel mogelijk kinderen op deze aarde zetten. Een oud klasgenootje van mij is nu 21 getrouwd en al zwanger van de tweede, alles voor het geloof he....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:26

Ja, precies, in de ogen van een gelovige, moet er vooral vermeerderd. Ik ben daar persoonlijk sterk tegen, maar ik snap wel dat zij dat dus niet zo erg vinden als het voor ons lijkt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:29

als ik pas een paar maanden met iemand samen ben, vind ik het niet normaal dat je dan al zwanger bent en gaat trouwen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:29

je geeft wel echt heel duidelijk aan dat je vind dat er niet meer kinderen op de wereld gezet mogen worden.. zal wel iets persoonlijks bij jou zijn.. Ik hoop dat het meisje gelukkig kan worden, tis wel een voordeel dat pappa en mamma samen gaan wonen voor het kind:)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:34

Ik vind het ouderwets en achterhaald. Daag vrijheid (als ze die al had). Wel erg handig en lief dat die ouders een huis voor ze gaan kopen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:36

ja, zeker goed voor het kind, en scheiden doen ze daarzo toch ook niet aan? Kijk dat is wel weer een voordeel dan

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:37

voordeel? Dacht het niet

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:39

nee dat is leuk, ouders die eigenlijk niet bij elkaar horen / willen zijn

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:40

Nou soms lijkt scheiden me beter dan vast blijven zitten in een huwelijk dat absoluut niet werkt, zeker voor de kinderen.

Maargoed, dat is wel erg vooruit gekeken ;)

Ik ben blij dat ik niet in een dergelijke situatie zit en dat mijn ouders mij m'n eigen keuze's zouden laten maken ipv allerlei dingen op te leggen. Dat vind ik eigenlijk nog het meest kwalijke aan de zaak.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:42

Heel apart in ieder geval, en erg schijnheilig!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:44

Ouwe schreef:
pinuts schreef:
ouwe: volgens mij is dit niet vrijwillig voor het stel.. Dus vraag me af of ze er gelukkig van worden.

Tja, misschien een beetje bot, maar dan had het meisje beter na moeten denken over de gevolgen van (onveilige) seks... Als je niet zwanger was, was dit allemaal ook niet gebeurd. En als je ouders zo gelovig zijn weet je als kind toch wel wat de gevolgen zijn van een zwangerschap...

De voorlichtingen in dat soort geloven is ook verre weg van alles ;)

Kan zelfs zo zijn dat meisje echt niet weet hoe en wat ;) en als niks bespreekbaar van uit huis uit is.. Tja dan krijg je dit.

Als het in belang van kindje te zien.. moeten de ouders gelukkig zijn. Ik denk niet dat de ouders van de baby het kind een GOEDE toekomst kan bieden. Als je wat word opgedragen ipv je vrijwillige keuze..

3 mensen de dupe :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:45

XxriieterxX schreef:
als ik pas een paar maanden met iemand samen ben, vind ik het niet normaal dat je dan al zwanger bent en gaat trouwen.

Dat vind jij ja, maar iemand anders kan er compleet anders over denken.

Waar staat geschreven dat het niet normaal is? Inderdaad, nergens.