waar halen jullie je stroom vandaan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:59

stel he.. ik neem groene stroom.. en mijn buren niet.. die stroom komt ,lijkt mij, door hetzelfde kabel de straat in..

hoe kan ik dan wel groene stroom hebben?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:06

Ik zou de prijs in ieder geval nóóit vastzetten! Helemaal niet in deze tijden!

SecretLIN

Re: waar halen jullie je stroom vandaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:18

Wij zitten bij Oxxio en hebben wel groene stroom (dit ivbm het dierenopvangcentrum wat wij hebben) maar volgens mij is het allemaal 1 pot nat en komt het allemaal van Essent haha

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:58

Ten eerste zou ik ook niet kiezen voor een vaste prijs, met de huidige schommelingen kan je geen peil trekken op welke kant het met de tarieven opgaat. Voor je het weet zit je vast aan een hoog tarief terwijl de kosten voor anderen flink dalen.

Ten tweede is groene stroom afnemen zeker zinvol. Het dwingt de maatschappijen te zoeken naar oplossingen voor het energieprobleem. Zelfs al is maar een heel klein percentage van wat je krijgt daadwerkelijk groen, ze moeten toch verantwoording afleggen. Hoe meer mensen voor groen kiezen hoe meer innovatieve maar nog kostbare technieken ontwikkeld en ingezet kunnen worden. Energiebedrijven gaan niet uit zichzelf "vergroenen" maar als de druk groot genoeg wordt moeten ze wel.

Wel zitten er een paar adders onder het gras bij groene energie. Energie die in bijvoorbeeld Franse kerncentrales is opgewekt wordt verkocht als groen, en kernenergie is naar mijn mening niet groen zolang er geen veilige oplossing voor het afvalprobleem is. (is er wel, maar dat is een andere discussie. Meer info per PB). Verder worden min of meer CO2- neutrale opwekkingsmethoden als groen verkocht, terwijl dit de milieuproblemen niet oplost. Hooguit zorgt het ervoor dat het ongeveer stabiel blijft. Of wordt het dusdanig opgewekt dat er direct enorme schade aan het milieu wordt toegebracht (denk aan de grote waterkrachtcentrales, die zowel enorme natuurgebieden opslokken voor waterstuwkracht en de dieren die daardoor in de problemen komen, om nog niet te spreken over de vissen die er letterlijk massaal levend vermalen worden).

Maar zelfs met deze adders vind ik groene stroom verantwoord. Al is het maar om het onderzoek naar serieuze alternatieven op de agenda te houden en dat kan zowiezo nooit kwaad.

Wij hebben trouwens groene stroom van de Nuon. De lokale standaardleverancier/ netbeheerder.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:14

Greenchoice (groene stroom)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:32

Zonnepanelen op ons dak.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:19

Tja, ik kan nog steeds niet aan mijn stroom zien (of de manier waarop mijn lamp brandt) of ik groene of gewone stroom heb. Dat is voor de aanbieder ook helemaal niet te leiden.
Hardstikke mooi dat er geinvesteerd wordt in windmolens e.d. Ik ben helemaal voor. Maar ik zie niet in waarom iemand niet zou willen dat het geld waarmee hij zijn energierekening betaald geinvesteerd zou worden in duurzame energiemiddelen. Waarom heb je in vredesnaam die keuze. Het geld zou allemaal op 1 hoop terecht moeten komen bij de leverancier (en persoonlijk denk ik dat het dat ook komt).
Wat mij betreft zou van overheidswege opgelegd mogen worden dat energieleveranciers een bepaald percentage van hun energie op een duurzame manier moeten produceren. Maar of dan uiteindelijk groene of grijze stroom uit muur komt, ik kan het nog steeds niet ruiken.
Groene stroom is toch vooral een mooie publiciteitsstunt. Dat heeft niets met onwetendheid te maken, hoor. Ik vind het principe toch echt gewoon onzin.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:52

Wij zitten bij Greenchoice, grootste voordeel vind ik hun super goede service. En ik vind het principe van groene stroom géén onzin.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:20

Ik denk niet dat de consument genoeg druk kan zetten op de levenciers om ze ergens toe te dwingen, zelfs niet als 100% van Nederland overstapt. De enige reden dat de leverciers graag willen dat je overstapt naar groene stroom is vanwege de subsidie die ze dan opstrijken, dus het is mijns inziens inderdaad de taak van de overheid om er iets aan te doen.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:57

Wij hebben stroom van Nuon , en daar werk ik ook :+
Groenestroom is bij nuon trouwens net zo duur als ''gewone'' grijze stroom, alleen is het verschil dat het een 1 jarig contract is.

LimaMambo, je krijgt nooit groene stroom door je kabel, het is allemaal hetzelfde, het enige is dat ze het dan zo moeten opwekken, maar je stroom zelf word er niet groener van.