huisvrouwenvraag : Hebben jullie de was al buiten hangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:53

Hier hangt het overdag soms ff buiten, voor het ergste vocht eruit. Maar voor de rest hangt het binnen en enkele stukken wasgoed gaan de droger in.

Maar zodra het echt kan hangt alles lekker buiten te drogen!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:34

Ook zo'iets waar je je hoofd over kan breken: ik heb 5 wassen gedraaid en ruimte voor 3 hoe ga ik dit oplossen? Heb wel gedacht het buiten te hangen, maar met dat donkere weer behalve gistermiddag droogt het tóch niet.
Hang het nu al maanden in een hoekje in het huis, het droogt OK, maar ik heb ook liever lekker-fris-ruikende was die je zo de kast weer inlegt. wil ook wel weer eens wat anders! :r Ben het nu zo beu! Lente!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:38

Ik heb m'n was aan een rek hangen, met het raam wijd open :D
Tussenoplossing...

We zijn deze winter verhuisd van een appartement naar een woonhuis en kan ook niet wachten tot de was buiten kan :z

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:16

heb altijd van mijn moeder begrepen dat was vanaf april buiten pas droogt :)

marleen_88

Re: huisvrouwenvraag : Hebben jullie de was al buiten hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:17

Bij ons hangt de was al buiten hoor, niet toen de mest werd uitgereden, maar daarna wel.
Droogt wel aardig hoor, het moet natuurlijk niet mistig enzo zijn. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:20

Echte was had ik vandaag niet, maar ik heb wel veel paardendekjes gewassen vandaag. Deze had ik allemaal buiten gehangen gezien de lijnen binnen al vol hingen met andere wasgoed.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:40

Als t droog is en niet vriest hangt mn was ook in de winter buiten. ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:42

Het regende hier de hele dag. Maar nu hang iknog niets buiten. Het droogt nog niet. Met wat warmer weer en minder vocht in de lucht vind ik het ook heerlijk op alles buiten op te hangen.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:49

In ut contract van de woningbouw staat dat wij (huurders nieuwbouw) niet onze was mogen buitenhangen, dusse ik gooi het merendeel in de droger en een rekje op zolder..............

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:56

Bij ons hangt er altijd wel een was buiten of het nou droogt of niet, als binnen de wasrekken volhangen en de trommel moet weer draaien, gata het gewoon naar buiten (wel onder een afdak waar het doorwaait)
Na een tijd is het wel zo goed al droog en dan gaat het in een open wasmand voor onze petroliumkachel, dan is het zo droog.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:57

pri_lady, de woningbouw jaagt jullie dus op kosten door het moeten aanschaffen en gebruiken van een droger. Dat is toch belachelijk?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:10

pri_lady schreef:
In ut contract van de woningbouw staat dat wij (huurders nieuwbouw) niet onze was mogen buitenhangen, dusse ik gooi het merendeel in de droger en een rekje op zolder..............

Heel vreemd! Waarom niet?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:13

Uhhh ben ik de enige luie huisvrouw die zomer en winter de was gewoon in de droger dondert?? :o

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:24

kazary schreef:
pri_lady, de woningbouw jaagt jullie dus op kosten door het moeten aanschaffen en gebruiken van een droger. Dat is toch belachelijk?

Coby schreef:
pri_lady schreef:

Heel vreemd! Waarom niet?

Krijg je een verrommeling van het omgevingsbeeld oid. Er mogen ook geen schotels en extra aanbouwen geplaatst worden, dat is precies twee jaar goed gegaan. Je raadt nooit waar ik tegenaan kijk............

Ik heb een inpandig groot terrasbalkon, waar ik zomers wel de was redelijk uit het zicht kan ophangen, helaas niet het beddegoed want dan moet ik lijnen spannen en dat vind ik zelf geen gezicht omdat ik dan tegen een paar lakens aan zit te kijken.

Tja, de droger kregen we niet vergoed uiteraard. Hier is ook geen gas, dus verplicht elektrisch koken. De elektrische kookplaat en een pannenset kregen de eerste bewoners wel kado!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 07:10

hihi das goed krom Pri........ kan ik nooit zo heel goed tegen, dingen die me verplicht worden, dan ook nog geld kosten :) :)

Hihi Ik denk het Onassa :) :) ik heb echt graag mijn was buiten :)

en ik kan helemaaal genieten als ik de eerste was van het jaar buiten aan het ophangen ben............. en ik ben echt geen huisvrouw he, ik heb er echt een broertje dood aan :D :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 07:19

Onassa schreef:
Uhhh ben ik de enige luie huisvrouw die zomer en winter de was gewoon in de droger dondert?? :o

Nee, mijn moeder gebruikt ook gewoon de droger!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:24

Mijn was hangt altijd buiten en was dit weekend voor het eerst helemaal droog! *\o/* . anders moet ik het nog een uurtje op de verwarming leggen. Een droger heb ik niet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:36

tante_trien schreef:
Onassa schreef:

Nee, mijn moeder gebruikt ook gewoon de droger!

Nee, lui niet, daar ga ik niet over, maar wel aan de dure kant. Ik heb begrepen dat een draaibeurt met de wasdroger €2,50 per keer kost. Aan elektra en afschrijving. Dat hoorde ik van Marieke Henselmans in het programma : geen cent te makken' Daarin deed een vrouw elke was in de droger, terwijl ze een tuin had én schulden en niet zo'n beetje. Marieke wees haar erop dat de elektrarekening heel wat minder zou worden als ze niet meer of alleen als het heel erg regende de wasdroger zou gebruiken. Die vrouw trok toch lelijke gezichten toen ze hoorde dat ze de was nu moest gaan ophangen! Ze was ook nog een tientallen kilo's te dik dus nu kreeg ze wat lichaamsbeweging.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:39

Mijn was hangt ook altijd buiten, ik heb namelijk helemaal geen droger :+
Het is niet altijd helemaal droog geworden.
Het hangt altijd onder de carport dus het kan ook gewoon naar buiten als het regent. Als het maar genoeg waait krijg ik mijn wasje in de winter ook wel droog :j

Beddegoed gaat dan altijd even bij mams in de droger aangezien ik dat niet onder de carport kan hangen :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:25

SAKKIA schreef:
Mijn was hangt ook altijd buiten, ik heb namelijk helemaal geen droger :+
Het is niet altijd helemaal droog geworden.
Het hangt altijd onder de carport dus het kan ook gewoon naar buiten als het regent. Als het maar genoeg waait krijg ik mijn wasje in de winter ook wel droog :j

Beddegoed gaat dan altijd even bij mams in de droger aangezien ik dat niet onder de carport kan hangen :+

Zo'n carpot ja, dat is handig. Ik heb hier weleen schuur, maar daar komt geen wind en die maakt de was nu juist zo fris. De wasdroogmolen valt telkens om dus dan sleept de was door de modder. Niet echt bevorderlijk voor schone was. Ik ga toch nog eens vragen of de wasdroogmolen op een ander plekje kan komen onder een afdak ofzo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:42

Mijn schoonvader zou ook nog steeds draden spannen onder de carport zodat ik daar ook het beddegoed op zou kunnen hangen, maar datis nu nog niet gebeurd. Ik heb nu van die haakjes waar ik de rekjes aan kan hangen en die pak ik dan zo er weer uit en hang ze dan binnen neer, heb namelijk in de bijkeuken ook van die haakjes hangen. Hoef dan dus de was ook niet over te hangen ofzo :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:18

Sandrina schreef:
Nee, lui niet, daar ga ik niet over, maar wel aan de dure kant. Ik heb begrepen dat een draaibeurt met de wasdroger €2,50 per keer kost. Aan elektra en afschrijving. Dat hoorde ik van Marieke Henselmans in het programma : geen cent te makken' Daarin deed een vrouw elke was in de droger, terwijl ze een tuin had én schulden en niet zo'n beetje. Marieke wees haar erop dat de elektrarekening heel wat minder zou worden als ze niet meer of alleen als het heel erg regende de wasdroger zou gebruiken. Die vrouw trok toch lelijke gezichten toen ze hoorde dat ze de was nu moest gaan ophangen! Ze was ook nog een tientallen kilo's te dik dus nu kreeg ze wat lichaamsbeweging.

Het zijn idd wel apparaten waar je op kunt besparen.
In de tuin kan ik de was ook niet kwijt.
Doe wel eens een rekje aan het balkon hangen met wat klein spul eraan.
Het is gewoon zo makkelijk, ze staan naast elkaar en als de was klaar is, hup deurtjes open en over hevelen.
Het is zeker wel een stukje gemakzucht hoor, gewoon verwend met al die luxe apparaten :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:27

Ik heb geen droger en ook geen ruimte om het binnen op te hangen (afgezien van de woonkamer, maar dat is écht een doorn in het oog om je beddegoed daar op te hangen).

Bij mij gaan de handoeken en het beddengoed het hele jaar door naar buiten (behalve wanneer het vriest, dan doe ik de was bij me ouders). Ik heb wel een stuk overdekt van het balkon van de bovenburen en ik woon in de polder (= veel wind). 's morgens vroeg ophangen en de dag erop 's avonds voor 5-en naar binnen, dan is het altijd prima droog :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:28

Als het kan hangen wij de was buiten.
Vind het zo veel frisser ruiken dan as het uit de droger komt.