jeetje wat vreselijk zeg ik wil jullie heel veel sterkte toewensen
nowornever
Geplaatst: 21-02-09 13:23
Oh wat vreslijk voor je meis. Heel heel veel sterkte.
MamaMiesje
Geplaatst: 21-02-09 13:28
Wat vreselijk om mee te maken TS...
Ik weet niet of diegene er behoefte aan heeft, maar ik ken een Bokker wie ongeveer hetzelfde is overkomen. Als je wil, wil ik haar Boktnaam wel geven per PB. Zij is altijd heel goed omgegaan met het gebeuren en is er enorm van gegroeid qua persoonlijkheid en ze is erg trots op het feit dat het háár kindje was. Als ik het zo inschat, zal zij wel bereid zijn om je een luisterend oor te bieden. Laat het me maar even weten.
Grit
Geplaatst: 21-02-09 13:34
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Maar heb dit wel bij mijn neef en zijn vrouw zien gebeuren. Bij 22 weken zwangerschap bleek het kindje te zijn overleden, bij haar was er een medische reden. Ze hebben haar nog een dag thuis gehad voor ze begraven werd. Een mooi klein en gaaf meisje, helaas zat het in haar lijfje niet goed.
Zij hebben hun kinderwens gehouden en ze was drie maanden later weer zwanger. Sneller dan verwacht en helemaal gewenst. Bij deze zwangerschap is alles goed gegaan en dit meisje is nu bijna een jaar. Ze blijven altijd ouders van twee dochters.
Ik wil je heel veel sterkte wensen bij jullie verlies en ik hoop dat het voorbeeld van mijn neef jullie een beetje vertrouwen geeft om ook van een tweede zwangerschap te genieten.
Tallout
Geplaatst: 21-02-09 13:39
Heel erg veel sterkte! Ook voor je vriend/man natuurlijk!
Ragdollcat
Geplaatst: 21-02-09 13:41
Heel erg veel sterkte toegewenst, zo zonde.
Ik heb gelukkig hier geen ervaringen mee en of iemand gekend die dit ook had meegemaakt.
Maar wil je toch veel sterkte toewensen.
Het is een verlies.
wreckh
Geplaatst: 21-02-09 13:48
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Vreselijk zeg.
Heel veel strekte en neem de tijd
Guinevere
Geplaatst: 21-02-09 13:59
Heel veel sterkte met het verlies van je zoontje.
Bij mijn tante is precies hetzelfde gebeurd. Later heeft die nog twee kern gezonde kinderen gekregen.
wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en doe het rustig aan, neem de tijd.
moika
Geplaatst: 21-02-09 14:06
allereerst heel veel sterkte voor jullie beiden om het verlies te verwerken!
mijn vriendin was laatste zomer zwanger van een tweeling, we zijn samen op reis geweest en toen was ze 5maand ver.. ze keken er enorm naar uit, ook al omdat ze 4 jaar vruchteloos geprobeerd hadden zwanger te worden helaas bleek op de echo na de reis, dat de beide kindjes overleden waren, zonder specifieke reden, bovendien had zij daardoor een vergiftiging opgelopen waardoor ze nog een maand in het ziekenhuis lag
net die periode werd ook terminale kanker vastgesteld bij zijn moeder,die helaas maar 2 maand meer geleefd heeft, dus het verlies was dubbel zij heeft er haar vrij sterk onder gehouden, bij hem zijn de stoppen een beetje doorgeslaan het is dus belangrijk dat je ook je partner het verlies op zijn manier laat verwerken, ook al voel je jezelf dan "alleen met je verdriet" praat erover met je familie, en je vriendinnen, je moet je verdriet kunnen ventileren, krop het zeker niet op!
geef jezelf de tijd, maar laat dit niet jullie kinderwens stoppen, mijn moeder heeft 5 miskramen gehad, waarvan 2 bijna 8 maand gedragen, en ze was ook dolgelukkig toen mijn broer en ik dan toch nog kwamen
nog eens veel sterkte!
MarvanTom
Geplaatst: 21-02-09 14:31
Wat erg voor jullie ! Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies, maar ik vind je erg dapper dat je er over wilt praten.
Helaas hebben we vorige maand een crematie mee gemaakt van ook een overleden baby van vrienden van ons. De baby was overleden in de uitgerekende week en de oorzaak was niet te achterhalen. Een jaar geleden hetzelfde verhaal met de dochter van de baas, maar dan met dezelfde oorzaak als jouw kindje.
Beide 'gevallen' hebben het kindje enkele dagen thuis gehad om afscheid te kunnen nemen voor de begrafenis/crematie. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is geweest aangezien het niet om een voldragen baby gaat. De dochter van de baas is inmiddels weer bevallen van een gezonde baby en onze vrienden denken ook alweer aan een zwangerschap, het liefst zo snel mogelijk. De verwerking van zo'n verlies zal iedereen anders ervaren natuurlijk, maar beide stellen hebben gekozen om snel weer zwanger te raken.
Ik kan me voorstellen dat je de bevalling niet zo had verwacht. En natuurlijk al helemaal niet zo vroeg... Maar ik hoop met bovenstaande verhalen je een beetje moed te kunnen geven voor wel een zwangerschap met een goede afloop na het verlies. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat je 'gelijk' weer een kindje moet gaan maken; dat is jullie beslissing. Wat ik je nog wel wil meegeven is dat je de schuld niet bij jezelf moet zoeken. Dit heeft niemand kunnen voorkomen, dus jij ook niet.
mackkwek
Geplaatst: 21-02-09 14:38
life is unfair
een hele dikke knuffel voor jullie van deze kant van het schermpje
Wat afschuwelijk! Een collega van me heeft ook na een zwangerschap van 17 weken een overleden zoon ter wereld gebracht (heet ook Marijn), zij draagt een of andere bacterie/virus bij zich. Wij waren indertijd tegelijk zwanger, dat was wel akelig (voor allebei eigenlijk). Gelukkig heeft ze daarna nog 2 gezonde kinderen ter wereld gebracht. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, dit lijkt me echt heel moeilijk te verwerken.
garny95
Geplaatst: 21-02-09 14:50
lisa, heel veel sterkte voor jou en je partner maar ook voor de opa's en oma's, dit is een vreselijk verlies en ik denk ongelooflijke domme pech.... laat deze ervaring niet je kinderwens weerhouden, neem de tijd om ook weer vertrouwen te krijgen en dit een plek te geven.. heel veel sterkte....
Als je op zoek bent naar lotgenotencontact, dan zou je misschien eens op deze site kunnen kijken: www.lieve-engeltjes.nl
Heel veel sterkte!
Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025
Geplaatst: 21-02-09 15:15
Lieve TS,
Ook mij is iets dergelijks overkomen. Mijn tweede kindje Daan is op 8 juni 2005 geboren na een zwangerschap van 18 weken. Wij wisten toen al dat hij overleden was, maar waaraan is nooit meer duidelijk geworden - al heb ik zelf mijn sterke vermoedens.
Ik heb na die tijd nog een kindje gekregen, Jolien. Dat was een heel erg zware zwangerschap, maar ik had echt de liefste gyn van de wereld dus ik ben het toch doorgekomen.
ervaring heb ik zelf niet, maar een kennis van mij wel. zij had ook weer kinderwens en is vrij snel zwanger geraakt weer. ze is nu hoogzwanger, maar ze zet nu zelf ook dat het te snel is geweest. ze kan het nu niet goed aan...
zegt natuurlijk niet dat het niet snel kan omdat het dan geheid niet goed gaat he...
Heel, heel veel sterkte gewenst. Dit is één van de ergste dingen die je kan overkomen....
Ik vind het knap van je dat je nu al de confrontatie aangaat, om er over te praten, ik denk dat het heel verstandig is idd.
Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je partner, zorg ervoor dat je óók met elkáár blijft praten, en er voor elkaar bent, Je hebt elkaar nu eenmaal nodig om hier doorheen te komen.