Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
KvE schreef:Niks aan, verschrikkelijke muziek!
Ga daarom ook op wintersport
!
.
. Echt verkleden doen we niet, wel iets van een gekke hoed oid opzetten (dit jaar wordt het mijn oranje Beatrix hoed
).
! 
toen werd ik verplicht door m moeder want de hele klas deed mee op school. Ik vond het verschrikkelijk.
) en het is het nationale vreemga feest volgens mij (met als excuus kwam door de drank.......)

)
FahyaFemke schreef:carnaval is van oorsprong 4 dagen grenzeloos eten en drinken, waarna ze 40(?) dagen lang moeten vasten.
volgens mij zelfs vanuit het geloof
Ik vind het ontzettend jammer dat het niet gevierd wordt hier! Alet74 schreef:Sinds de peuterspeelzaal heb ik een verkleedtrauma

) Urielle schreef:FahyaFemke schreef:carnaval is van oorsprong 4 dagen grenzeloos eten en drinken, waarna ze 40(?) dagen lang moeten vasten.
volgens mij zelfs vanuit het geloof
Nope, carnaval is van oorsprong een heidens feest wat om het christendom te verspreiden in de christelijke traditie is geimplementeerd. Het is van oorsprong zo dat mensen maskers opzetten en rond vreugdevuren dansten om de boze (winter)geesten weg te jagen en zo het voorjaar terug te halen in het land.
Ik vind het een heerlijk feest, juist omdat carnaval de mogelijkheid biedt om de grenzen en oordelen van wat 'gewenst' is even opzij kunnen. Het maakt met carnaval even niet uit of je dik bent, lelijk bent, klein bent, groot bent, flaporen hebt, nog niemand kent.... iedereen neemt elkaar zoals het is en viert feest met elkaar. Als Brabander in Belgie trek ik met mijn dochter speciaal een dag terug naar Brabant om het te gaan vierenIk vind het ontzettend jammer dat het niet gevierd wordt hier!