Hekel aan carnaval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Hekel aan carnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:47

Ik hou er ook niet van! Maar het komt denk ik ook omdat ik het nooit meegekregen heb. Woerden is geen carnavals stad.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:49

Mij trekt t ook totaal niet maar kom uit een dorp in zuid holland en daar deden ze nooit aan.. Mss als ik t van kleins af aan gewend was, had ik er anders tegenaan gekeken..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:52

nee mij ook niet gezien
heb vroeger wel eens meegedaan toen ik 10 was. dan heb je al die dronke lui nog niet zo door
ik was indiaan samen met mn vriendinnetje dus we hadden wel lol haha.

Maar nu nee.. dronke mensen...die de hele avond dom doen en echt vreselijke muziek!!
Als de muziek nou nog leuk was zou ik misschien wel mee gaan.

Mn vriend is dus een echte brabander, en vind het geweldig.

beetje jammer...:P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:57

KvE schreef:
Niks aan, verschrikkelijke muziek!

Ga daarom ook op wintersport :D

Alwaar je in de meeste hütten weer dezelfde soort muziek hoort als bij het carnaval :') !

Mijn gevoel voor carnaval beperkte zich altijd tot de optocht in het stadje verderop. Die is altijd op dinsdag middag en dan zijn ook alle winkels gesloten en de meeste bedrijven geven hun werknemers een vrije middag ;) .
We spreken dan met vrienden op de Marktplatz af en dan is het altijd reuze gezellig :j . Echt verkleden doen we niet, wel iets van een gekke hoed oid opzetten (dit jaar wordt het mijn oranje Beatrix hoed :+ ).
Gisterenavond heb ik me voor het eerst laten overhalen om mee naar een carnavalsbal te gaan en we hebben echt zóveel lol gehad, dat ik prompt a.s. maandag weer ga :D !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 20-02-09 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:58

Ik vind het vreselijk, 1 groot zuip festijn !!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:59

Ik woon er gelukkig zover mogelijk vanaf in dit topic, namelijk letterlijk het puntje van Noord Holland.

Heb er nooit aan meegedaan en zal er ook nooit aan meedoen! (doet me denken aan die reclame van Renault.... wist je nog dat je nooit van een ander zou houden...XD)
Haat nedelandse muziek, die carnavalspakken, dronken mensen, bier en niet kunnen slapen omdat er een paar idi oten autoruiten inslaan bij ons voor.

Mag van mij part afgeschaft worden!

Olaaf! -__-''

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:00

Ik wou vroeger al niet mee doen, familie-trekje :D toen werd ik verplicht door m moeder want de hele klas deed mee op school. Ik vond het verschrikkelijk.
Zag net weer zo'n debiele kar door de straat rijden, dan denk ik wat een idioten staan daar schaarsgekleed op een kar te zuipen tot ze erbij neer vallen, hebben geen idee wat de oorspronkelijke gedachte van carnaval is, het enige wat ze doen is zuipen omdat het nu opeens mag :')
Naast alle idiote apenpakjes is de muziek waardeloos, je drinkt opgemengt festivalbier en als je maar dronken genoeg bent is het gelukkig zo weer voorbij

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:07

Heb er wel eens aan mee gedaan,maar ook absoluut niet mijn feest. Iedereen vind iedereen aardig (ook als ze je de vorige dag niet meer mochten... :+ ) en het is het nationale vreemga feest volgens mij (met als excuus kwam door de drank.......) }>
Ik houd niet van de muziek en inderdaad, hoe later op de avond hoe vervelender (dronken) mensen worden. :(
Iedereen mag er aan mee doen van mij, als ze mij maar met rust laten!!! :Z

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:10

carnaval is van oorsprong 4 dagen grenzeloos eten en drinken, waarna ze 40(?) dagen lang moeten vasten.
volgens mij zelfs vanuit het geloof

maar dat doet niemand meer:P
het is een beetje uit de hand gelopen :j

Ik denk bij carnaval ook aanzuipen tot ze er bij neervallen. Dat is toch helemaal niet leuk? Daar krijg je vervelende situaties van, mensen die niet meer weten wat ze hebben gedaan, met wie ze dat hebben gedaan, en zowel dan beginnen ze op elkaar in te slaan

heuujj en nog een biertje!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:20

Ik kende iemand die het hele jaar spaarde, dan had ze wel iets van 1000 gulden en dat spendeerde ze ''even'' met carnaval :oo
Ik zou mezelf voor me kop meppen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:34

Dat auto's vernielen hoort er dus inderdaad ook echt bij ja! Mijn auto staat nu gelukkig veilig bij kennissen in de garagebox! Al 3 jaar afgetrapte spiegels, bekraste zijkant en afgebroken antenneleed overleeft en nu had ik er genoeg van! Kroeg zit hier om de hoek dus moest de auto wel evaccueeren! De dader van het bekrassen hebben ze trouwens opgepakt! hahha wat had ike en lol hahahaha die kan de komende jaren geen carnaval vieren omdat ie geen geld had na het laten maken van 21 auto's!!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 07:15

Ik hou er ook helemaaal niet van! De muziek vind ik verschrikkelijk, het is veelste druk, één groot zuipfestijn inclusief met drinken gooien & kotsen.. Nee mij niet gezien!!

Vorig jaar zijn we wel 1 avondje geweest om het aan mijn vriend te laten zien, maar toen zijn we mooi ergens naartoe gegaan waar normale muziek gedraait werd. Dit jaar sla ik het mooi over!! Ik leef gewoon zoals normaal en merk er vrij weinig van, zorg gewoon dat ik niet in de stad kom. :D

Het enigste voordeel van de carnaval is dat de winkels korter open zijn, alleen we zijn vergeten te kijken wat de andere winkels rond onze winkel doen, dus dat moeten we vandaag nog even snel spieken... Maar met de carnaval kun je bijna beter dicht zijn als winkel want veel mensen komen er dan niet. :n

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:01

Ik vind het ook allemaal verschrikkelijk, mij niet gezien.

Alleen die kleine kindjes die verkleed en geschminkt naar school gaan, vind ik nog wel schattig om te zien (maar ja, die zuipen zich niet dronken := )

Verder is het niet aan mij besteed. En ook ik woon midden in brabant, mijn vriend is van plan om wel een avondje te gaan. Maar gelukkig koopt die geen speciaal, nieuw, duur kostuum. Hij gebruikt die van een paar jaar terug voor dat ene avondje.
Vluchten hoef ik niet, iedereen in mijn omgeving weet toch al dat ik daar geen barst aan vind. Als ze maar uit de buurt blijven met die optocht. Dat is het enige waar ik me echt aan kan ergeren. Wil je lekker uitslapen komen die mensen met die idiote wagens en veel te harde, niet leuke muziek voorbij hossen.

Naja, over een weekje ofzo is het allemaal weer voorbij :P
Geloof dat carnaval oorspronkelijk nog iets met het geloof te maken had. Iets met de vastentijd en een groot vooraf of achteraf, dat ben ik even kwijt. Tegenwoordig is het niks gelovigs meer :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:11

ik vind het vreselijk!!!
en gelukkig ben ik niet de enige,zie ik hier...

Maar ik ben een amsterdamse dus misschien ligt het daaraan.
Hier in frankrijk heb ik er geen last van,maar wel op de nederlandse t.v....gisteren ook weer een item met dansende verkleedde mannen in maillot...ach...

En er word heeeel veeel gedronken,dat vind ik ook niets.
Maar goed ...ze doen maar,ieder z'n meug...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:19

Ik vind het ook afschuwelijk. Gelukkig woon ik tegenwoordig boven de rivieren, waardoor ik niet eens mee gekregen had dat het weer zover was :D Het enige nadeel: mijn vrienden die in Noord-Brabant studeren hebben gewoon carnavalsvrij! :oo

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:22

Het wordt hier ook niet gevierd dus ze heel veel last heb ik er niet van, maar ik vindt het ook gewoon niks aan.
Dat gedoe om zo'n feestje. Mij zul je er niet gauw tegenkomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:45

FahyaFemke schreef:
carnaval is van oorsprong 4 dagen grenzeloos eten en drinken, waarna ze 40(?) dagen lang moeten vasten.

Nope, carnaval is van oorsprong een heidens feest wat om het christendom te verspreiden in de christelijke traditie is geimplementeerd. Het is van oorsprong zo dat mensen maskers opzetten en rond vreugdevuren dansten om de boze (winter)geesten weg te jagen en zo het voorjaar terug te halen in het land.

Ik vind het een heerlijk feest, juist omdat carnaval de mogelijkheid biedt om de grenzen en oordelen van wat 'gewenst' is even opzij kunnen. Het maakt met carnaval even niet uit of je dik bent, lelijk bent, klein bent, groot bent, flaporen hebt, nog niemand kent.... iedereen neemt elkaar zoals het is en viert feest met elkaar. Als Brabander in Belgie trek ik met mijn dochter speciaal een dag terug naar Brabant om het te gaan vieren :j Ik vind het ontzettend jammer dat het niet gevierd wordt hier!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:53

Nee, ik heb er ook niks mee.
Vreselijk die herrie, en al dat gedoe.
Ik woon dan helaas wel echt in een carnavals gebied..
Vrienden praten er al wéken over, nee echt niet voor mij.

Vroeger vond ik het wel leuk, misschien dat het komt doordat ik in een vervelende leeftijd zit. Ik ben nog 15 en de meeste vrienden van mij zijn 16. Ik kom dus nergens binnen..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:55

me to,,
ik vind het maar rot gaat meestal alleen maar om het zuipen....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:06

Alet74 schreef:
Sinds de peuterspeelzaal heb ik een verkleedtrauma

Of zoals mijn moeder vorig weekend nog zei: "Jij en je zus vonden verkleden (voor carnaval) nooit leuk behalve die ene keer dat jullie nog een keer die bruidsmeisjes-jurken aanmochten van de bruiloft van je oudste neef." :+
Op de lagere school was je min of meer verplicht om mee te doen met de carnaval-viering. Ik heb het dus ook nooit wat aan gevonden. Vanaf de middelbare school was ik er godzijdank vanaf en heb dan ook al 18 jaar geen carnaval meer gevierd.
Nou ben ik opgegroeid in Enschede en daar viel het nog wel mee met de carnaval-gekte maar in Oldenzaal e.o. kon (en kun) je beter niet zijn tijdens carnaval (tja, katholieke stad te midden van de protestanten :+)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:08

Urielle schreef:
FahyaFemke schreef:

Nope, carnaval is van oorsprong een heidens feest wat om het christendom te verspreiden in de christelijke traditie is geimplementeerd. Het is van oorsprong zo dat mensen maskers opzetten en rond vreugdevuren dansten om de boze (winter)geesten weg te jagen en zo het voorjaar terug te halen in het land.

Ik vind het een heerlijk feest, juist omdat carnaval de mogelijkheid biedt om de grenzen en oordelen van wat 'gewenst' is even opzij kunnen. Het maakt met carnaval even niet uit of je dik bent, lelijk bent, klein bent, groot bent, flaporen hebt, nog niemand kent.... iedereen neemt elkaar zoals het is en viert feest met elkaar. Als Brabander in Belgie trek ik met mijn dochter speciaal een dag terug naar Brabant om het te gaan vieren :j Ik vind het ontzettend jammer dat het niet gevierd wordt hier!

Kijk, zo snap ik de gedachtengang dat carnaval leuk is wel! :j
In mijn omgeving wordt carnaval echter niet gezien als een feest waar iedereen plezier heeft met iedereen en waar acceptatie een grote rol speelt, helaas.
Ik heb vrienden gevraagd wat er nou zo leuk aan carnaval is, en ze zeggen letterlijk 'je kunt je compleet lam zuipen en domme dingen doen zonder dat iemand je erop aankijkt'.
De lol daarvan ontgaat mij echt volledig, ik heb zelfs last van plaatsvervangende schaamte. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:11

Ik heb zowiezo een hekel aan dronken mensen, dus tja, dan ga ik zeker niet naar carnaval.
Zat gister op station Breda en daar zag ik al diverse herdersmeisjes, prinsesjes, kikkers en paters (wees eens origineel!) rond lopen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:11

Carnavalsmuziek zou ik zelfs in stomdronken staat nog niet kunnen verdragen, verschrikkelijk.....
Dus nee, niets voor mij.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:46

Ach ik woon in zaandam dus heb er geen last van. Ik heb er ook echt niets mee...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:49

HIer een oeteldonkse die niks om carnaval geeft.
Al dat gezuip en dat kleffe gedoe, ruzies etc.... nee niks voor mij.

Ik heb 1x carnaval gevierd hier in de stad. En er was toen een grote vechtpartij begonnen. Kon zelf nog net een mes ontwijken. En sindsdien geen carnaval (of uitgaan) voor mij.
Okee, als ik eventueel gevraagdt wordt om met de kinderen mee te helpen dan doe ik dat wel.