Zijn er hier meer stiefmoeders? Of stiefdochters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Zijn er hier meer stiefmoeders? Of stiefdochters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:31

Ik denk dat het zeker verstandig is om quality time in te lassen met je stiefdochter. :j
Ga samen naar de kinderboerderij ofzo.
Ik draag nog steeds de sporen van mijn ma's 2e man, wat hij deed was negeren, mij achterstellen, treiteren, etc.
Ook had hij losse handjes, eerst tegen mij, later (toen ik uit huis was) ook tegen zijn dochter (mijn halfzusje).
Tegenwoordig negeren we elkaar als we toevallig samen in 1 huis zijn.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 13:59

colunder schreef:
Ik ben een stiefdochter(al 25 jaar).
Mijn moeder is overleden toen ik 13 was en 5 jaar later kwam mijn vaders nieuwe vriendin bij ons wonen.
Zij had zelf 3 zoons,de jongste kwam ook bij ons wonen,was een jaar jonger dan ik.
Haar oudeste 2 zoons zijn niet de leukste,echt tuig,gelukkig zien we ze nooit meer.
de jongste is dankzij mijn vader wel een leuke vent geworden die ook echt als broer gezien wordt.
Wat ik het moeilijkst vond was dat de spullen van mijn moeder het huis uit gingen en haar spullen erin kwamen(van die kitsch zooi) en dat ze haar zoon voor trok.
In het begin klikte het totaal niet en op een moment heeft ze tegen mij gezegd of jij eruit of ik eruit, toen ben ik maar bij mijn vriend ingetrokken.
Mijn vader was(is) gelukkig met haar dus daar wou ik niet tussen komen.
Tegenwoordig kunnen we wel goed met elkaar opschieten(mijn vader weet niet dat ik om die reden het huis uit ben gegaan).

jouw situatie is natuurlijk heel anders,maar daarom voor jouw niet minder moeilijk.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vind,maar als je bij je vriend wil blijven heb je geen keus en zal je haar erbij moeten accepteren.
Haar leeftijd is ook niet het makkelijkst, als ze wat ouder wordt wordt het ook wel makkelijker.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je met je vriend alleen op vakantie wil.maar dat hij met z'n dochtertje erbij wil is ook begrijpelijk.
Misschien kan je het ook allebei doen.
Hoe vaak is zijn dochtertje bij jullie?

Hoi, financieel laat het ons niet toe om 2x op vakantie te gaan, helaas. Zijn dochter is 2/3 dagen per week bij ons. Hij werkt diensten dus eigenlijk alle vrije dagen gaan op aan de komst van zijn dochtertje en ik hunker echt naar tijd samen. maar je hebt gelijk dat ik haar moet accepteren, alleen vraag ik me af wanneer komt er de dag dat ik er niet meer zo tegenopzie en de situatie geheel accpeteer zoals die is.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 14:00

lor1_1984 schreef:
Ik denk dat het zeker verstandig is om quality time in te lassen met je stiefdochter. :j
Ik draag nog steeds de sporen van mijn ma's 2e man, wat hij deed was negeren, mij achterstellen, treiteren, etc.
Ook had hij losse handjes, eerst tegen mij, later (toen ik uit huis was) ook tegen zijn dochter (mijn halfzusje).

Quality time heb ik zeker voor haar. werk in het onderwijs en heb pedagogiek gestudeerd, dus zal alles eraan doen om goed met haar om te gaan en weet ook wel hoe :) Het gaat zich hier puur om hoe ik me van binnen voel....

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 14:04

Juangi schreef:
Ik heb een stiefmoeder/vader, ben dus een stiefdochter en heb nog 5 stiefbroer(tjes) erbij gekregen....

Is het misschien een idee dat je voordat je gaat samenwonen wat meer met dat dochtertje optrekt? Ga bijvoorbeeld een keer gezellig naar de winkel of park ofzo. Je zult zien dat je haar dan meer gaat 'verdragen'.

Gaat ze ook wel eens naar haar opa en oma? Je zou haar langzaam kunnen laten wennen aan het idee 'bij opa en oma slapen' zodat jullie een weekje op vakantie kunnen gaan. En met dat dochtertje kan je in de vakantie gewoon gezellige dingen gaan doen.

Niets doen waar je je niet goed bij voelt. Bouw eerst een band op met die dochter (voorzover dat kan).

Succes ;)

Ik trek veel met haar op. we wonen zo goed als samen, want mijn hond kan niet bij mijn vriend op de flat en dus heb ik besloten in mijn huis een eigen kamer voor haar te maken. Zodat ze niet steeds hoeft te wisselen tussen mijn huis, zijn huis, oma's huis en mams huis en evt ook vrindliefs mams huis...:S ;(

Het kind heeft rust nodig en die kan ze hier krijgen, maar zoals ik net al zei het gaat zich om mijn gevoel. Ook wat betreft oma en opa....ze is maar 3 dagen per week bij ons en mijn vriend en ook zijn ex hebben dan moeite ermee als wij een oppas regelen. Ik daarentegen vind dat dat gewoon moet kunnen voor af en toe. maar goed, daar heeft mams ook inspraak in...en dat is nou net zo moeilijk, het is net of ik weer thuis woon en toestemming aan mijn moeder moet vragen om een weekendje weg te mogen:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:59

Ik ben sinds 2 jaar ook stiefmoeder. :)
Ik zal het topic ook eens even doorlezen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:09

Ik heb drie stiefkinderen, waar ik het goed mee kan vinden.
Het worden echter nooit 'eigen' kinderen; ze hebben al een moeder. Ik vind ze ook heel lief en leuk, maar ben ook blij als ze weer terug gaan, want ik voel me heel erg verantwoordelijk als ze komen. Ik ben zelf bewust kinderloos. Ik begrijp je dus heel goed. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:24

ikke24 schreef:
lor1_1984 schreef:

Quality time heb ik zeker voor haar. werk in het onderwijs en heb pedagogiek gestudeerd, dus zal alles eraan doen om goed met haar om te gaan en weet ook wel hoe :) Het gaat zich hier puur om hoe ik me van binnen voel....

Ik snap je hoor, dat absoluut. :j
Wel wil ik even zeggen dat opleidingen etc niets hoeven te zeggen wb de omgang met kinderen in de privésfeer. ;)
Mijn (ex)stiefvader was groepsleider en is tegenwoordig leerkracht bij een instelling voor oa moeilijk opvoedbare jongeren die thuis niet te handhaven zijn etc.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:53

Denk dat het belangrijk is om altijd te benadrukken en uit te dragen dat haar moeder belangrijk is en blijft en dat je nooit die plek in wil nemen. Nu niet en later ook niet.

En super dat je een eigen plek voor haar gecreëerd hebt. Laat haar (als jullie dat nog niet hebben gedaan) daar zelf ook echt haar eigen plekje van maken.

Heb je hier ook weleens met je vriend over gepraat dan?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:59

Ik heb een stiefmoeder gehad, en ik heb al meerdere jaren een stiefvader. Waar ik echt gek op ben.
Ik was wat minder gek op m'n stiefmoeder, omdat zij erg bezitterig was op mijn vader.
Mijn tip zou zijn, maar dat komt door persoonlijke ervaringen, dat je hun hun quality-time ook moet gunnen.. Dat is bij mij nooit gedaan, waardoor ik een soort jaloers werd op haar.
Ook vond ík persoonlijk dat zij niet goed voor m'n vader was en als ze ruzie hadden voelde je de spanning.. En geloof me, dat was er vaak.

Oke, heel verhaal.. :P :o
Maar ik zou gewoon proberen om allebei jullie tijd met haar te nemen en idd vertellen dat je haar moeders plek nooit wil innemen, dat zegt mijn stiefvader ook altijd.
Ook al heb ik nu geen contact meer met m'n vader ;(, mijn stiefvader zal nóóit zijn plek innemen, en dat weten we allebei.. ;)

Sorry voor heel het verhaal, zit er zelf op dit moment ook nogal mee, dus ik denk, ik deel het ook even met jou! En de rest van bokt.. :P

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:30

hier een kunst mam zoals ik word genoemd door mijn stiefdochter.Tja moeilijk,ik ben gescheiden en heb 2 zoons hij had een dochter leeftijd toen 9 12 14 ai moeilijke tijden.
Nu 15-18 21 en t zijn echt broers en zussen van mekaar.Tuurlijk voel ik verschil in liefde tussen dochter en mijn zoons maar dat vind ik geen probleem.
Wat vooral ook meespeelt is dat dochter nooit naar haar mam gaat en mijn zoons nooit naar hun vader.Vriendlief en ik hebben dus altijd de drie musketiers over de vloer met hun problemen,aanhang,enz wat voor ons wel eens moeilijk is want ook wij zijn nog erg verliefd op mekaar en hebben nooit tijd samen.
Aan de andere kant vinden wij t allebei heel belangrijk om de kinderen een goed thuis te geven omdat ze allemaal uit gebroken gezinnen komen.
Tja moeilijk en vermoeiend maar ooit komt er een tijd voor ons samen.

Voor de rest go with the flow en niet te veel nadenken en t niet te moeilijk maken voor jezelf.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:03

Ik snap je voorkomen je gevoel je twijfels ect, omdat ik hier mijn ervaring niet kwijt wil in dit topic heb ik je een pb gestuurd

Groetjes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:11

Suzanne F. schreef:
Ja helaas krijg je er altijd iets bij als je een relatie begint met een man die al een kind heeft. En eigenlijk ook altijd gezeik met de ex.

Daarom willen veel vrouwen ook geen man met kids. :)

Lijkt me heel moeilijk voor je.

>;) nou hier ff andersom ik wil geen vent met kinderen :r komt er echt niet in bij mij.
Heb daardoor toch aantal mooie leuke mannen laten staan maar zag en zie het niet zitten om voor een kind van een ander te gaan zorgen en onbewust daar ook voor gaan betalen.
Ik verdien nogal goed en als ik ooit ga trouwen met een vent die kinderen heeft, dan moet er iig meer alimentatie betaald worden en daar heb ik geen zin in.

Ik wil geen kinderen van een ander tot aantal maanden terug wist ik zeker dat ik nooit kinderen wilde en heb daar altijd bewust voor gekozen.
Nu ben ik 32 en heb met mijn vriend afgesproken dat we gaan kijken als ik 36-37 waarschijnlijk gaan we aan kinderen beginnen (als het lukt)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:17

ik heb ook een stiefzoontje. Hij is nu 4 en ik heb nu 2 jaar met mijn vriend. Het is idd soms wel vermoeiend maar vooral zijn moeder is vermoeiend.

Ik snap tita heel goed met dat betalen voor een kind van een ander. Het is ook niet leuk te zien dat mijn vriend heel veel heeft moeten inlveren en zij alleen maar uitgeeft bijv: dure vakantie (kind wordt bij ons gedumpt) huis gekocht nieuwe auto enz. Terwijl mijn vriend alleen maar geld daar naar toe kan brengen en zijn zoontje 6 dagen per maand ziet.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:19

snap precies wat je mee maakt. Ik ben ook stiefmoeder. Alhoewel ik mezelf nog nooit zo heb gezien of genoemd. Ik ben ook stapel verliefd op mijn vriend, maar hij heeft niet 1 maar 3 kinderen!!!! met 2 er van kan ik prima opschieten, maar met 1 heb ik gewoon moeite. Daar kan ik ook over praten met mijn vriend. Op de een of andere manier weet ik gewoon niet wat ik met die ene aan moet, ik weet niet hoe ik er tegen of mee moet praten en ik weet niet wat ik moet denken van sommige akties.
Moeders verwacht niks van mij, gelukkig maar, want ik ben totaal geen kindermens. Met die moeder wil ik overigens ook helemaal NIETS te maken hebben. '
Maar ik zag er in het begin ook minder tegenop dat de kids weer kwamen. Dat komt gewoon omdat ze steeds dichter bij je gaan staan, en je dus steeds belangrijker voor ze wordt. Dat gevoel ken je niet, en dat is best wel beangstigend. Kinderen zijn heel eerlijk en open. En wij zijn dat niet meer, ook dat kan heel beangstigend zijn. Ik heb nog steeds wel zo iets van pfffff de rust is er weer als ze weer weg zijn. Maar dat gevoel dat ik wou vluchten, dat is al een heel stuk minder geworden. Ik wilde dat deze nog maar 3 waren, dan was het vast makkelijker gewest voor mij, of juist veel ouder. Ze zijn nu namelijk 8 en 10. (tweeling van 8) en dat is gewoon een moeilijk iets voor mij persoonlijk.
Wees blij dat het er 1 is, dat scheelt een hoop geschreeuw, geruzie en gehuil in huis.
Deze hebben vrijwel altijd ruzie en dan gaat er weer 1 huilen en wordt er flink geschreeuwd. Ik kan zelfs niet eens fatsoenlijk telefoneren als ze in de auto zitten. Het is gewoon NOOIT stil. En ik ben een mens wat heel erg veel van stilte houd. Dus dat is voor mij gewoon echt vreselijk.

Maar heus ik wordt nu ook iets ouder en straks gaan mijn hormonen vast ook wel een keer opspelen en weet ik ineens hoe ik met kids om moet gaan :+
Tot die tijd voelt het onnatuurlijk voor mij en is het echt moeilijk soms.