dappere ik...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:40

Wij hebben zo'n zakloze stofzuiger en daarin stikken ze tijdens het rondjesdraaien... Niet dat ik hem durfde te legen, maar als mijn vriend dat deed waren ze allemaal dood }:)

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:44

hahahaha dat verhaaltje van de Spin is geweldig!! :D :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:55

Hahaha, leuk verhaal!

Op de school waar ik werk zitten ze op de een of andere manier regelmatig in de wastafel en kunnen er dan niet meer uitklimmen.
Helaas heb ik dit jaar geen dappere kinderen die ze er wel even uithalen, dus moet ik het zelf doen. Laten zitten is geen optie met 23 griezelende kinderen.

De kinderen vinden mij heel stoer, die zien mijn knikkende knieën niet :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:57

Nativa schreef:
Ik heb wel eens gehad dat hij er weer uitkroop, niet zon goed plan dus :=

Prop keukenpapier doet wonderen. En we hebben de stofzuiger ook wel eens een middag buiten neergezet :))

TS; respect dat je het hebt gedaan! +:)+

Nativa

Re: dappere ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:59

Je kan de stofzuiger ook 5 min daarna nog aan laten staan, wil ook wel helpen

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:57

Precies, gewoon na t opzuigen van de spin huis zuigen... of als nood 5 min. aan laten staan. Ik heb nog nooit gehad dat ze eruit kropen maar heb gelukkig niet zo vaak van die grote griezels in huis.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:00

of daarna een paar punaises opzuigen... :P (is wel gemeen :o )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:03

hahaha nativa dat is wel gemeen ja :P

Maar ik zou het je niet nadoen zonnebloem ;) ik ben ook een ubermietje met grote spinnen haha!
Alhoewel ik heb het 1x geprobeert. Enorme zwarte joekel op de muur, ik dacht ik ga m redden, niet pletten. Dus met groot stevig bierglas spin er in, zak je er over en mee naar beneden en naar buiten doe ik de deur open, wastie half over het glas gekropen :') dus ik smijt zo dat glas met spin en al naar buiten :+ overal scherven enzo :Y) is dus idd een slim idee om dat met plastic te doen en niet met glas :+

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:06

Ik heb een kat die wel in is voor een spinnenhapje :Y)
Spinnen zijn vies!
enne goed gedaan Zonnebloem! maar ik zou er de schoen op hebben gezet, ookal kraakt dat zo vies :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:14

knap dat je hem toch gepakt heb!
brrr zou dat niet durven hoor haha :P
al pak ik kleintjes soms wel, wij ehbben zo'n stok met een plastic ' bol' aan het uiteinde, als je aan het handvat van die stok draait gaat die bol open, zet je op de spin, ding dicht, spin zit erin :P
en dan is het natuurlijk de bedoeling dat je hem naar buiten gooit, maar ik laat hem dan altijd ergens staan waar ik voorlopig niet hoef te komen haha :P

en als je ze opzuigt kan je er ook iets van steentjes of kattengrid achteraan zuigen, gaan ze ook wel dood van :P en dan de stofzuiger nog een tijdje aan laten staan :P
maar ik weet niet of dat ook werkt met die mega-spinnen, brrr :P

eiramenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:20

Tip!

Afbeelding

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:22

Wauw knap hoor, dat je m gepakt heb!
Ik ben ook doodsbang voor spinnen. Ik durf er echt geen te pakken of op te zuigen.
Wel eens geprobeerd, maar dan breekt het zweet me aan alle kanten uit, krijg ik hartkloppingen en tril als een rietje.
Als ik nu een spin zie, ben ik zo snel mogelijk weg uit die kamer en kom daar ook niet eerder binnen dan dat iemand die spin weggehaald heeft en tig keer de ruimte heeft gecheckt op andere spinnenvriendjes :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:23

eiramenna schreef:
Tip!

Afbeelding

jaaa dat ding bedoelde ik! en dan laat ik hem altijd erin zitten en de mogen mijn ouders dat ding legen haha :P

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:25

Karina_1979 schreef:
Tipje voor volgende x , pak je stofzuiger!
Heb je geen probleem dat je die engerd los moet laten - laat staan in de buurt komen...
Misschien niet erg diervriendelijk maar ik vin ze zooo eng.
Dan moeten ze de buuf maar pesten en niet mijn huissie.
(zelfs mn katten zijn bang voor zo'n grote engerd...)

Iejll, ik vind het ziellie maar zou dan ook iedere keer als ik ga stofzuigen het idee hebben van oeh misschien komt ie wel uit de buis gekropen... :+

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:27

Krijg spontaan de kriebels, ik zet altijd onze kleine kat er bij die eet ze meestal wel op en als die het niet aandurft tja dan komt er een schoen bij die weet er wel raad mee! Ben zelf ook doodsbenauwd voor die beesten zelfs bij een kleintje sta ik al te gillen, het enige wat mijn vriend dan doet is me uitlachen ipv dat enge monster weg haalt :(:)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:38

shula schreef:
Karina_1979 schreef:
Tipje voor volgende x , pak je stofzuiger!
Heb je geen probleem dat je die engerd los moet laten - laat staan in de buurt komen...
Misschien niet erg diervriendelijk maar ik vin ze zooo eng.
Dan moeten ze de buuf maar pesten en niet mijn huissie.
(zelfs mn katten zijn bang voor zo'n grote engerd...)

Iejll, ik vind het ziellie maar zou dan ook iedere keer als ik ga stofzuigen het idee hebben van oeh misschien komt ie wel uit de buis gekropen... :+

Wel nee, na t opzuigen gewoon huis zuigen en anders nog 5 min. aan laten staan. Werkt erg goed...

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:40

eiramenna schreef:
Tip!

Afbeelding

Waar haal je zo 'n ding???
Is nog beter dan de stofzuiger...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:40

Haha geweldig. :D
Ik vind het ook maar enge beesten, als ik zoiets zie kom ik niet meer in de buurt totdat ze weg zijn. :=

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:42

ik vind je echt een held! ik heb het echt totaal niet op die beesten, ik zou nog liever het huis uit gaan :+

dat verhaal van Sonja is wel geniaal trouwens _O-

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:56

vanochtend zat ik lekker tv te kijken. Ik zag al iets wazigs aan de zijkant lopen maar hield mezelf voor dat het niks was.. Ik keek en natuurlijk: daar zat een grote zwarte griezel. Hij was heel dik dus ik durfde hem niet te pakken.. Hij kroop verder en liep achter de tv.. Nu zit ik al de hele dag te bokken met mn voeten opgetrokken op de bank, mezelf wijsmakend dat hij niet op de bank kan komen :+

vind het heel knap van je! had het zelf echt niet gedurft :+

eiramenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:05

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:09

cruesli schreef:
Wel eens geprobeerd, maar dan breekt het zweet me aan alle kanten uit, krijg ik hartkloppingen en tril als een rietje.

Zo stond ik er vanochtend ook bij :o
Vroeger toen ik nog thuis woonde heb ik regelmatig pa&ma uit bed gkrijst als ik een (mini) spin zag.
Maar vriendlief was al naar zijn werk en ik durfde hem ook niet te laten zitten.
Ik heb echt eerst wel 5 min half in shock (en hoe schandalig, maar met tranen in mijn ogen naar dat monster staan kijken :o ) en ontdekt dat er geen engeltje aankwam om het mee te nemen.
Durfde eigenlijk ook niet naar beneden om een glas te gaan halen want ja wie weet is dan opeens verdwenen als je terug komt en vind je hem s'avonds in je bed ofzo. :')

Buiten de vlekken die het geeft als je hem plet, durf ik dat eigenlijk ook niet, stel dat ie nog leeft en valt ofzo of naar je toekomt :o Ow ik ben echt zo bang voor die griezels, maar voel me steiken wel een beetje een held dat ik hem helemaal alleen gevangen heb (en ben de buurman eeuwig dankbaar voor het loslaten van de engerd)

eiramenna jaaaah die ga ik bestellen, wat een uitvinding :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:16

wahaha Sonja wat een geweldige tekst. _O-

Zonneboem, als je een plastieken bekertje vasthad, kon je dat toch ook gewoon een metertje van je af gooien ? Met glas had ik het nou ook niet gedaan, maar plastiek kan daar wel tegen.

Wat ook handig kan zijn, voor als De Reddende Buurman er niet is : zet het bekertje met viltje en al op de grond, haal een borstel of iets dergelijks, duw het bekertje om, laat de borstel vallen en gooi de deur achter je dicht. Wacht tot de spin weggelopen is en dan kan je alles mooi opruimen (en als ie onder de borstel kruipt, laat je 'm doodgewoon liggen :D ).

ik wil anders ook wel zo'n bugawaydinges. :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:49

Ik moest vandaag spinnen raggen buiten op mijn werk..
Nou ik had een grote ragebol van 2 meter hoog..
En ik durfde het niet he :O

Er zaten allemaal enge dingen in die webben, en dadelijk spring er een spin naar beneden en gil ik de hele boel bij elkaar en dan wordt ik echt helemaal gek en ik vind spinnen zo eng!! :(

Al zijn ze maar 0,5 cm bij 0,5 cm.. Hij is en blijft een vies lelijk achterpotige ding waar je gewoon de bibbers van krijgt als je er alleen al aan denkt!!

Dus ik vind je een echte held!!~
Zoiets zou ik nooit doen, ik zou zelf in een ander hoekje gaan zitten aan de andere kant van de kamer wachten tot er iemand thuis komt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:54

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Whahahahahaha....wat een verhaal! En Sonja's vertaling van de gedachten van de spin is écht geweldig!!! Ben zelf ook absoluut geen held met spinnen, ben al apetrots dat ik de kleintjes durf te vangen... :P Op stal werkt 'niet-kijken-dan-zie-ik-ze-niet-en-zijn-ze-er-dus-ook-niet' héél goed! :o