Eigenwijze oma ligt nu op de IC

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Eigenwijze oma ligt nu op de IC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:01

Nou goed nieuws. Ze ligt inmiddels weer op orthopedie, ze wordt nog wel streng bewaakt. Ze lijdt nu aan zeer ernstig geheugenverlies en of dat goed komt is niet zeker.

De komende 6 weken is ze in iedergeval nog niet thuis en de arm wordt weer geopereerd als ze een beetje opgeknapt is. Hopen dus dat het niet weer mis gaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:07

Meid, wat zal je geschrokken zijn. Wat fijn dat ze nu weer orthopedie ligt, hopelijk komt het ook weer goed met haar geheugen! Veel sterkte!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:15

Fijn dat het de goede kant op gaat. Hopelijk komt het weer goed met haar geheugen.

Hoe is je opa er onder?

veel sterkte

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:43

Mijn oma is ook nog maar net geopereerd geweest, lijdt ook eerst aan zwaar geheugenverlies, was héél pijnlijk om het te zien... ze hebben haar vast moeten maken in haar bed daar ze alles uittrok en wou rechstaan of eerder ging wandelen en ze was aan haar been geopereerd, ze hebben haar ook moeten reanimeren nadat ze een te groot stuk vlees in een keer naar binnen had gehapt... echt verschrikkelijk, ik hoop dat jouw oma terug tip top in orde zal zijn!

we zullen duimen!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:47

o wat erg!

zo zie je maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje, en kan veel ernstiger aflopen dan het eerst lijkt :n

heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt! :(:)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:32

Jeetje dan schrik je wel zeg!
Hoop dat je oma er goed uit komt en ze in het vervolg wat voorzichtiger is en gewoon hulp vraagt! En dat allemaal zodat de vogeltjes wat te eten hebben! Heel veel sterkte en hoop dat het helemaal goed komt met je oma!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:33

Mijn opa kan het allemaal niet aan. Hij hangt de hele dag aan de telefoon om over oma te praten met wie maar wil luisteren. Hierdoor raakt hij vreselijk over zijn toeren. Ook vergeet hij veel dingen. Hij had bijvoorbeel heel boos tegen mijn oom gezegd waar ik bij was dat "haar vader de hele familie opbelt om te vertellen dat ze mij niet mogen bellen!!!" *kwaad natuurlijk*. Dit heb ik tegen mijn moeder gezegd en die is vervolgens met mijn opa gaan praten en toen zei hij "ja, ik kon het me ook al niet voorstellen dat hij zoiets zou doen. En als hij het zou doen deed hij het met de beste bedoelingen". Helemaal van de kaart dus.

Gisterenavond is het onderzoek naar de oorzaak van dat hartinfarct binnengekomen. Het bleek geen infarct te zijn, maar een zeer zware allergische reactie op een stofje in de verdovingsvloeistof. Goed nieuws dus in principe. Morgen of vrijdag wordt ze opnieuw geopereerd en deze keer blijft mijn moeder op de OK gedurende de hele operatie (op verzoek van de orthopeed, cardioloog en de chirurg). Oma wordt dan plaatselijk verdoofd met een andere vloeistof, maar die schijnt nog niet voor iedereen te werken. Dat wordt nu onderzocht.

We hopen dat die operatie snel kan plaatsvinden want volgens de laatste foto's van haar schouder is het lichaam zichzelf aan het genezen en zijn er al kleine gergroeïnkjes aan het ontstaan op de plek waar haar kapotte schouder nu ligt (aan haar linker ribbenkast).

Vanavond krijgen we hopelijk meer nieuws over de nieuwe operatie!

Haar geheugen komt heel langzaam aan ook weer een beetje terug. Ze kan vertellen dat ze gevallen is en dat ze toen ze op de steen ging staan al dacht dat ze het misschien beter niet kon doen. Ook kan ze vertellen dat de rode lady shave in haar toilet tas zit ( :D ), dat had ze helemaal goed dus. Ze kraamt soms alleen nog wel onzin uit. Ze ligt nu op een eenpersoonskamer op de 8e verdieping, omdat ze de andere patiënten wakker hield. Naast haar kamer is het 'stookhuis' van het ziekenhuis en daar komt dus de hele dag rook uit en ze hoort de auto's langsrijden over de snelweg. Ze zegt dan tegen ons dat nare mensen het bos aqan het uitroken zijn tegen de vogeltjes en de insecten zodat ze er met hun auto's langs kunnen, iedereen is namelijk bank voor die vogeltjes en kevertjes.

Het is niet leuk om te zien soms, maar ze klaart verschrikkelijk op als wij even langskomen. Dat ga ik dus vanavond ook zeker weer doen!

Excuses voor de lange update!

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb haar verteld dat ik op internet over haar vertelde. Toen zei ze "goh, wordt ik toch nog beroemd!"

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:43

zit maar niet te erg in met dat onzin uitkramen. :(:) Toen mijn man zwaar ziek in het ziekenhuis lag en zowat gedrogeerd was van de pijnstillers, kwam er de meest grote onzin uit z'n mond. Verdoving voor een of ander onderzoek of ingreep deed daar natuurlijk helemáál geen goed aan, en dat zal bij jouw oma niet anders zijn.

Maar, het is helemaal voorbij gegaan, dat geheugenverlies en die onzin vertellen, en achteraf kan ik er best wel om lachen (toen niet natuurlijk).

Head up ! Ik hoop dat ze die schouder zo snel mogelijk kunnen behandelen, en dat je oma goed herstelt, dat zal voor je opa een hele opluchting zijn. :(:)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:16

He wat een nare gebeurtenis, maar gelukkig is je oma al wel wat opgeknapt.
Sterkte ermee en hopelijk is ze binnenkort weer de oude.
Weten ze inmiddels al wat ze gaan doen met de schouder?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:25

Mijn grootmoeder heeft ook nog lang onzin verteld, ze sprak zelf tegen ons en vroeg wanneer haar dochter en kleindochter kwamen terwijl we daar stonden, ook van onderwerp veranderen deed ze, nu nog af en toe wat ups en downs, maar ze is al de 3de keer onder narcose geweest op nog geen 6 maand. Eigenwijs en koppig, breekt op één jaar tijd 2 keer een pols in totaal 3 operaties en nu haar been.
En dan nog maar zwijgen over die reanimatie toen ze nog in het ziekenhuis lag.
Haar buurvrouw heeft toch 2 maal haar leven gered daar!

TS ik ben blij dat de oorzaak geen infarct is.
Jammer dat je opa hier zo fel in op gaat maar het zal echt wel goed komen met haar hoor!!! ze hebben wat tijd nodig om hun geheugen terug te hebben.
Hij wilt hoogstwaarschijnlijk het beste voor haar!!

het ergste achteraf is die revalidatie...

Oud worden!

We zullen duimen voor de operatie! Ik hoop dat alles goed zal verlopen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:32

Jeetje, wel heftig allemaal hoor! Hoop dat ze snel het ziekenhuis weer uit is! Zou voor je opa natuurlijk ook heel fijn zijn! Sterkte! Je hoeft je echt niet te excuseren voor je lange updates hoor snap wel dat je je verhaal even kwijt wil!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:48

Fijn juist dat je hier rustig je verhaal kwijt kan en misschien eea voor jezelf een beetje op een rijtje kan krijgen misschien!
Moeilijk zo nog zeg, gelukkig dat het geen echt infarct was, maar hoop dat ze nog wat van die schouder kunnen maken..
En dat je opa het een beetje volhoudt allemaal! Tis ook echt niet niks zo zeg.
Sterkte allemaal!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:58

Wat heftig zeg :oo Hopelijk knapt ze snel op!
Heel veel sterkte en ook voor je opa, voor hem zal het helemaal niet te doen zijn..

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:24

Sjeetje wat een verhaal zeg!
Wel fijn dat ze nu weten dat het geen infarct was, maar waardoor het kwam.

Sterkte voor je oma, je opa en de rest van de familie.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:32

Zo dat is niet niks...
Wat zoiets onschuldigs nog teweeg kan brengen bij de mensen he.

In ieder geval is de situatie al wel weer aan het opklaren. Ik hoop dat ze snel geopereerd kan worden, want die schouder gaat idd niet uit zichzelf goed aangroeien.

Heel veel sterkte nog! :(:)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:25

Nou, vandaag weer wat nieuws gehoord en vanavond ga ik niet naar haar toe. Er zit een alternatief arts aangetrouwd in onze familie en die wil ze persé bij het gesprek hebben, maar hij moet uit amsterdam komen en heeft zijn werk ook nog en geen rijbewijs (en dat midden op de dag). Ze weet dit allemaal maar ze vertrouwd er niet op dat mijn moeder (met een medisch secretariele achtergrond) er niet zelf met de artsen uit kan komen. Ook is ze er heilig van overtuigd dat ze nooit meer zal kunnen lopen. Ze voelt haar linker been namelijk niet meer (gevolg van het zuurstofgebrek op de OK). Volgens de artsen komt dit, net als haar geheugen, weer helemaal goed, maar zij wil daar niks van weten. Ook is ze er vast van overtuigd dat ze nooit meer geopereerd kan worden en dat ze dus 'opgeborgen' moet worden. "graaf mijn graf maar vast en geef me 4 doosjes slaappillen" zegt ze afentoe ;(

We gaan er dus niet heen omdat ze anders blijft klagen en doen en wij moeten van haar elk moment met de artsen en de zusters praten om het goed te laten komen. Alleen wat niet doordringt is dat wij niks kunnen doen en dat de artsen ons anders alleen maar vervelend gaan vinden. Ze schijnt veel te huilen, maar ze wil niks van niemand aannemen. Ik hoop dat ze ze na de operatie weer een beetje op een rijtje krijgt.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:23

Wat erg; heel veel sterkte met deze moeilijke situatie!
Erg zwaar voor jullie ook, als ik het zo lees, zoals je oma's instelling nu is. Ik hoop dat het beter wordt...

Ik blijf het volgen voor meer nieuws..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:29

sterkte!!!

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:48

Heel erg veel sterkte! :(:)
Hoop dat alles goed komt. :j

En ik blijf het topic lezen en hoop dat er nog veel goede updates komen.