Mijn opa kan het allemaal niet aan. Hij hangt de hele dag aan de telefoon om over oma te praten met wie maar wil luisteren. Hierdoor raakt hij vreselijk over zijn toeren. Ook vergeet hij veel dingen. Hij had bijvoorbeel heel boos tegen mijn oom gezegd waar ik bij was dat "haar vader de hele familie opbelt om te vertellen dat ze mij niet mogen bellen!!!" *kwaad natuurlijk*. Dit heb ik tegen mijn moeder gezegd en die is vervolgens met mijn opa gaan praten en toen zei hij "ja, ik kon het me ook al niet voorstellen dat hij zoiets zou doen. En als hij het zou doen deed hij het met de beste bedoelingen". Helemaal van de kaart dus.
Gisterenavond is het onderzoek naar de oorzaak van dat hartinfarct binnengekomen. Het bleek geen infarct te zijn, maar een zeer zware allergische reactie op een stofje in de verdovingsvloeistof. Goed nieuws dus in principe. Morgen of vrijdag wordt ze opnieuw geopereerd en deze keer blijft mijn moeder op de OK gedurende de hele operatie (op verzoek van de orthopeed, cardioloog en de chirurg). Oma wordt dan plaatselijk verdoofd met een andere vloeistof, maar die schijnt nog niet voor iedereen te werken. Dat wordt nu onderzocht.
We hopen dat die operatie snel kan plaatsvinden want volgens de laatste foto's van haar schouder is het lichaam zichzelf aan het genezen en zijn er al kleine gergroeïnkjes aan het ontstaan op de plek waar haar kapotte schouder nu ligt (aan haar linker ribbenkast).
Vanavond krijgen we hopelijk meer nieuws over de nieuwe operatie!
Haar geheugen komt heel langzaam aan ook weer een beetje terug. Ze kan vertellen dat ze gevallen is en dat ze toen ze op de steen ging staan al dacht dat ze het misschien beter niet kon doen. Ook kan ze vertellen dat de rode lady shave in haar toilet tas zit (
), dat had ze helemaal goed dus. Ze kraamt soms alleen nog wel onzin uit. Ze ligt nu op een eenpersoonskamer op de 8e verdieping, omdat ze de andere patiënten wakker hield. Naast haar kamer is het 'stookhuis' van het ziekenhuis en daar komt dus de hele dag rook uit en ze hoort de auto's langsrijden over de snelweg. Ze zegt dan tegen ons dat nare mensen het bos aqan het uitroken zijn tegen de vogeltjes en de insecten zodat ze er met hun auto's langs kunnen, iedereen is namelijk bank voor die vogeltjes en kevertjes.
Het is niet leuk om te zien soms, maar ze klaart verschrikkelijk op als wij even langskomen. Dat ga ik dus vanavond ook zeker weer doen!
Excuses voor de lange update!
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb haar verteld dat ik op internet over haar vertelde. Toen zei ze "goh, wordt ik toch nog beroemd!"