Chiva schreef:De mensen die altijd maar aan het afgeven zijn op allerlei instanties moeten zichzelf eens achter de oren gaan krabben en eens bij zichzelf te raden gaan.....
Instanties zijn er niet om jou te zieken, maar om jou te helpen. En als je er zelf een zooitje van maakt, door bijvoorbeeld te laat te zijn met je aanvraag, geen of nauwelijks administratie aan te leveren, je niet aan de regels te houden of anderzins niet mee te werken aan wat er van je gevraagd word, dan volgen er sancties, simpel. Regels zijn nu eenmaal regels, maar klaarblijkelijk is het moeilijk te begrijpen dat het nu eenmaal zo werkt.
UWV wordt altijd maar afgeschilderd als een onmogelijke organisatie, net als de Sociale Dienst. Terwijl feiten leren dat 99,9% van de gevallen het de schuld van de client is die er met de pet naar gooit, al dan niet met opzet. De client levert geen spullen aan, werkt niet mee of is veel en veel te laat met indienen van een aanvraag tot uitkering, maar wil wel ala minute zijn of haar geld hebben anders is het een k*t organisatie. Zo werkt het nu eenmaal niet!
En dat je niet op bezoek mag bij een familielid of ergens mag slapen is klinkklare onzin! En ja, dat durf ik glashard te beweren! Zo komen dus de leugens de wereld in, door dit soort sprookjes. Van iedere client wordt verwacht dat hij/zij actief zoekt naar werk, en minimaal 1x per week een actieve sollicitatie verricht, en zich beschikbaar stelt voor werk. Maar familiebezoek e.d. mag heus wel. kom op zeg! Van dit soort dingen word ik wel een beetje boos, flauwekulverhalen.
hier wil ik dus wel even op reageren:
ik ben al vanaf 6 januari bezig met de aanvraag voor een uitkering.
ik lever alle gegevens VOOR de uiterlijke inleverdatum in.
ik wil inderdaad geld ja,omdat ik momenteel niet aan het werk kom(ben verhuisd van een kleine naar een grote stad in de hoop meer werkgelegenheid te vinden,wat helaas niet zo makkelijk was als ik dacht)
"helaas" ben ik ongepland zwanger geraakt,dat KAN weleens gebeuren en het is niet altijd makkelijk om te kiezen of je je kindje al dan niet wilt houden.
ik heb voor de "optie" houden gekozen,na lang wikken en wegen.
mijn moeder mag vanwege prive-zaken niet meer bij mij op bezoek komen,dus zal ik afentoe naar haar toe moeten.
en als mij duidelijk aan de telefoon word gezegd dat ik NIET uit rotterdam weg mag ivm de aanvraag voor een uitkering,dan gaan mijn haren overeind staan.
dit is GEEN leugen of flauwekul zoals jij zo makkelijk kunt zeggen/beoordelen terwijl jij er niet bij hebt gezeten toen ik de dame van SoZaWe aan de telefoon had.
'smiddags heeft ze terug gebeld ivm het voorschot,en was ze gelukkig een stuk vriendelijker(ik was 'sochtends vrij kortaf na haar "terechtwijzing")
wel moest ze allerlei zaken weten van de mensen waar ik nu woon,ze gaf aan dat ze dat normaal in een persoonlijk gesprek deed maar nu moest het maar even via de telefoon:S
dat vind ik ook niet helemaal correct,immers ik ga NIET over de financiele kant van de mensen waar ik bij woon.
ik heb haar 'smiddags uitgebreid bedankt voor haar medewerking,want ik kan deze week mijn voorschot tegemoet zien,heel fijn!
ik ben het er zeker mee eens dat je je moet inzetten om aan werk te komen/je uitkering te behouden.
dat is niet meer dan normaal.
maar als ik een brief krijg voor een werk en reintegratieproject met als doel mij aan het "sporten" te krijgen,want dat zou een van de belangrijkste dingen voor reintegratie zijn,dan snap ik even niet hoe dat zit met een meid die 23 weken zwanger is.
ze kunnen me beter uitnodigen voor een bepaalde cursus(bijv. administratief) dan kan ik nuttiger aan het werk gezet worden dan met een potje basketbal.
overigens wist de mevrouw van SoZaWe niet eens dat ik zwanger ben!ik heb het overal duidelijk aangegeven,maar blijkbaar is lezen en samenwerken met UWV erg moeilijk.