200 euro kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:24

verootjoo schreef:
Anthea schreef:
Overigens, 200/300 per JAAR kleedgeld? Bedoel je niet per maand?
Ik krijg +/- 120 euro per maand.

Waar slaat dit nou weer op :? Wat maakt het uit hoeveel kleedgeld TS krijgt. En wat interesseert het bokt hoeveel kleedgeld jij krijgt? Vage reactie....

:\

Je doet net alsof ik d'r heb vermoord. _O- Stel je niet zo aan zeg.
Van die 200-300 euro moet ze (neem ik aan) al d'r kleren kopen, schoenen, jas... Ik vind dat ze wel wat meer financiële steun mag krijgen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:26

xDramaQueen schreef:
geld tussen bonnen, onder je bed, meid, er word gewerkt voor dat geld en het is dondersveel waard!
ik heb toen bij de blokker een boek gekocht, althans, ziet eruit als een boek,maar het is een kluis en die schuif je zo tussen je boeken als ik los geld krijg dan gaat het daar in en zo raak ik het nooit kwijt! koste maar 7 eurie!

Precies!! Al blijf ik het altijd wel vreemd vinden. "Ja, wat heb je gekocht" "Ik heb van m'n laatste paar centen een spaarpot/kluis gekocht om m'n geld in te bewaren". :D

Maar inderdaad die dingen zijn ideaal!! Echt balen dat je, je geld kwijt bent laat dit een harde les voor je zijn en hopelijk is het inderdaad alleen maar kwijt en vindt je het nog terug.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:34

Anthea schreef:
Van die 200-300 euro moet ze (neem ik aan) al d'r kleren kopen, schoenen, jas... Ik vind dat ze wel wat meer financiële steun mag krijgen..

Kun jij in de portemonnee van haar ouders kijken dan :? Wie weet hoeveel die ouders te besteden hebben... Moeten ze toch zelf weten hoeveel kleedgeld ze hun kind geven. Misschien hebben ze bwv wel 10 andere kindermondjes te voeden. Weet jij veel. Denk eerst ff na voordat je zulke uitspraken gaat doen. Daarbij weet je niet eens wat ze allemaal van dat geld moet doen. Misschien hoeft ze alleen broeken/truitjes te kopen en dat kan makkelijk.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:46

Ik moet er wel alles van betalen. Mijn moeder heeft maar 2 monden te voeden, maar idd hebben wij het niet zo heel breed. Dus ik mag blij zijn met mijn 300 per jaar :)

amorlover1

Re: 200 euro kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:55

Wel balen dat je het geld waarschijnlijk kwijt ben.
Maar wel een goede les om het in het vervolg beter op te ruimen. Wie weet vind je het nog wel :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:59

en dat is dan extra leuk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:04

verootjoo schreef:
Anthea schreef:

Kun jij in de portemonnee van haar ouders kijken dan :? Wie weet hoeveel die ouders te besteden hebben... Moeten ze toch zelf weten hoeveel kleedgeld ze hun kind geven. Misschien hebben ze bwv wel 10 andere kindermondjes te voeden. Weet jij veel. Denk eerst ff na voordat je zulke uitspraken gaat doen. Daarbij weet je niet eens wat ze allemaal van dat geld moet doen. Misschien hoeft ze alleen broeken/truitjes te kopen en dat kan makkelijk.

Mee eens, lekker makkelijk om meteen maar weer met een oordeel klaar te staan :\
Jij kunt niet zien hoeveel haar ouders te besteden hebben en in hoeverre ze haar dus financieel kunnen steunen. Niet elk gezin kan het zich veroorloven hun kind 100 euro kleedgeld per maand te geven, even nadenken dus voor je maar gewoon wat roept.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:44

Kun je niet een bankrekening openen en daar je geld op storten? Pinpasje is veiliger dan zoveel contant geld!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:42

Anthea schreef:
Ja, stop het dan fatsoenlijk weg. Je stopt het toch niet tussen 2 bonnen of wat dan ook... :+
Hier zal je wel van geleerd hebben. :=

Oh, en genoeg leuke nieuwe ('alternatieve') kleding op eBay. Even goed rondkijken.

Zo dat is echt veel kleedgeld!

@TS: balen dat je het kwijt bent, waar zijn die bonnen dan gebleven?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:46

Anthea schreef:
Ja, stop het dan fatsoenlijk weg. Je stopt het toch niet tussen 2 bonnen of wat dan ook... :+

Oh, en genoeg leuke nieuwe ('alternatieve') kleding op eBay. Even goed rondkijken.

Leuk dat je even mededeelt hoeveel kledinggeld jij wel niet krijgt en dat dat van iemand anders maar weinig is.
Sommige mensen hebben nog véél weiniger als 200/300 per jaar.

Weer on-topic: Je had 100 bij de bonnen gedaan, maar 200 kwijt? kan ik niet lezen of snap ik iets niet?

Ontzettend rot dat het weg is, is inderdaad heel veel geld :(:)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:50

Even helemaal los van het geld verhaal, maar juist als je je alternatief kleedt kun je makkelijk tweedehands spullen kopen. Je hebt dan vaak je vaste merken, en weet hoe die vallen en welke maat je daarvan hebt. Kijk eens op Marktplaats, daar vind je denk ik echt een heleboel! Gewoon even zoeken op een merk dat je leuk vindt en de maat erbij, binnen een bepaalde categorie.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:49

houvanponies schreef:
Jeetje wat een verhaal meid :(:) Ik wou echt dat ik je kon helpen, maar ik heb het niet meegemaakt. Maar hebben je ouders dan niet eventjes zoiets van laten we die meid even kleren geven dan heb ze iets? Ik weet wel precies wat je meemaakt want ik heb het zelf ook meegemaakt en het is echt niet leuk. Ik hoop dat de oplossing snel komt

? Eerst zeg je dat je zou willen dat je kon helpen, maar dat je het niet hebt meegemaakt.. en vervolgens zeg je ''Ik weet wel precies wat je meemaakt want ik heb het zelf ook meegemaakt en het is echt niet leuk.'' %) |o

TS: inderdaad een hele vervelende situatie.
ik denk dat je niks anders kunt doen dan eruit leren en als je echt bijna geen kleren hebt, is het de taak van je ouders om even bij te schieten hoor!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:56

Nativa schreef:
Anthea schreef:

Leuk dat je even mededeelt hoeveel kledinggeld jij wel niet krijgt en dat dat van iemand anders maar weinig is.
Sommige mensen hebben nog véél weiniger als 200/300 per jaar.

Weer on-topic: Je had 100 bij de bonnen gedaan, maar 200 kwijt? kan ik niet lezen of snap ik iets niet?

Ontzettend rot dat het weg is, is inderdaad heel veel geld :(:)

Inderdaad even iets beter lezen ;) :D
In het begin zegt de TS ook al dat ze nog 94 euro overhad volgens haar, maar haar moeder geloofde dat niet. Ze heeft het er toen maar bij gelaten, maar als je dat bedrag en die 2 x 50 euro bij elkaar optelt, krijg je dus 194 euro, dus 200 euro ''weg''. ;)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:59

Ik hadm verkeerd begrepen (met zak en werkgeld) nu snap ik het ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:15

mireya schreef:
Ik moet er wel alles van betalen. Mijn moeder heeft maar 2 monden te voeden, maar idd hebben wij het niet zo heel breed. Dus ik mag blij zijn met mijn 300 per jaar :)

Ik vind 300 per jaar meer dan genoeg, je hoeft toch niet elk jaar je complete garderobe de deur uit te doen.
Voor mensen die het niet heel breed hebben vind ik het een heel mooi bedrag,bovendien verdien ik zelf meer dan genoeg geld en geef ook niet meer als 300 per jaar uit.
Ben niet meer in de groei,heb al jaren de zelfde maat en de kleding van 2 jaar terug pas ik nog prima en ziet er nog heel normaal uit.
Ik volg dan ook niet de mode en koop alleen kleding die altijd draagbaar blijft.

Voor mijn dochter ben ik wel meer kwijt maar die groeit dan ook als kool.

Vind het verstandig van je om je kleedgeld nu op de rekening te storten,heb je tenminste overzicht van je uitgave patroon.
Neem desnoods voor je overige kleine geld een spaarpotje met sleutel.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:22

ik vind het echt heel erg jammer voor je TS!
maar ik zou in paniek raken als ik wist dat ik zoveel geld contant op mn kamer heb liggen....
als ik het goed begrijp, ben je 200 euro kwijt, en had je nog 300 euro ergens anders liggen... dat is een giga bedrag!
bij mij gaat alles hup naar de bank, of ik geef het contant aan mn ouders, en zij maken dan van hun rekening weer geld over..

we hebben best wel veel(en vaak)contant geld in huis, doordat we een eigen bedrijf hebben.
maar als het te gek wordt laten we het echt niet in huis!
en eerlijk 500 euro contant vind ik te veel, dan neem je gewoon een te groot risico....

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 16:27

Hoi!
Amsterdam gaat morgen toch door. Ik moet het maar van mijn zakgeld betalen. Ik wil morgen niet meer dan 100 euro uit geven. In april komt weer 100 euro kleedgeld binnen, en dat doe ik dan gewoon bij mijn zakgeld omdat ik het dan al uit gegeven heb.
Ik denk dat als het geld niet gejat is dat ik het dan wel weer eens terug vind. Dat zal dan vast op een hele domme plek liggen :P