Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
San1978 schreef:Ik zou om te beginnen je partner informeren over de situatie momenteel. Zijn steun heb je hard nodig om van deze verslaving af te komen. Daar komt bij dat hij het recht heeft om te weten waar ook zijn geld naar toe gaat. Nu heb je nog geen schulden en is het leed nog redelijk te overzien.
Als tweede actie zou ik contact opnemen met de Breiderstichting in jouw woonplaats. Zij kunnen je diverse trajecten aanbieden om van je verslaving af te komen.
Goed van je dat je hebt gevraagd om jouw account op te heffen maar zoals je zelf wel weet: als je ècht verslaafd bent lei(ij)den er meerdere wegen naar Rome. En is alleen deze actie niet voldoende.
Veel succes en sterkte. Heel goed van je dat je op tijd aan de bel trekt. Volgens mij ga je het daardoor ook zeker redden om hier uit te komen. Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
San.
Private schreef:, en ik denk dat ik inderdaad wel mijn vriend op de hoogte ga stellen hiervan... Het gaat een helse avond worden voor me maar ben nu een week bezig met voorbereidend werk. ( Aanvraag sa e.d.) En nu wil ik deze periode afsluiten. Op dit moment heeft het hele opschrijven en uit-de-kast-komen, mij al een hele boost gegeven om door te gaan. Heel erg bedankt
Private schreef:San1978 schreef:Ik zou om te beginnen je partner informeren over de situatie momenteel. Zijn steun heb je hard nodig om van deze verslaving af te komen. Daar komt bij dat hij het recht heeft om te weten waar ook zijn geld naar toe gaat. Nu heb je nog geen schulden en is het leed nog redelijk te overzien.
Als tweede actie zou ik contact opnemen met de Breiderstichting in jouw woonplaats. Zij kunnen je diverse trajecten aanbieden om van je verslaving af te komen.
Goed van je dat je hebt gevraagd om jouw account op te heffen maar zoals je zelf wel weet: als je ècht verslaafd bent lei(ij)den er meerdere wegen naar Rome. En is alleen deze actie niet voldoende.
Veel succes en sterkte. Heel goed van je dat je op tijd aan de bel trekt. Volgens mij ga je het daardoor ook zeker redden om hier uit te komen. Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
San.
Neen dikgedrukte is zeker niet aan de orde het is van mij hij heeft nooit bij hoeven springen o.i.d. Het was altijd en alleen van mij. Hij verdient veel meer dan ik en daarom houden we bepaalde bankzaken gescheiden. Ik moet zeggen dat sinds de tijd dat ik deze s.a heb aangevraagd e.d. niet meer actief ben geweest. (Ik ben geestelijk ook niet bepaald onstabiel wat betreft angstig, verdrietig o.i.d. ) Ik ben het gewoon zat
De 11e is de laatste x geweest sinds dien heb ik het niet meer gedaan. Toen barstte in mijn hoofd de bom. Nu is het basta. Het is vandaag de 19e. Ben dus officieel een week clean? Klinkt wel héél erg op die manier....
pinuts schreef:Ik vind het vreemd dat je in je eerste zin zet dat je vriend savonds weg is, wat het gevolg is dat jij je verveeld.. en dus achter de pc kruipt en vervolgens gokverslaafd word. Heb je naast je vriend wel vrienden etc? Dingen die je kan doen? Maargoed al met al.. Je bent nu al verslaafd. Net zo verslaafd als iemand aan drugs, drank of seks. Je bent gewoon verslaafd. Bokt kan je hier weinig mee helpen, maar een psycholoog misschien meer. Verder zul je het natuurlijk zelf moeten doen, maar meid wat vervelend.. Goed dat je het zelf hebt ondernomen en nu zelf de eerste stappen probeert te zetten om te stoppen. Wens je veel sterkte
Private schreef:Ja dat ga ik wel doen weet echt niet hoe ik moet beginnen... Euh schat ik heb al anderhalf jaa een probleem wat ik heb niet heb durven zeggen..... en dan? kweenognie
, dus ik kan het wel weten. Ben nooit verslaafd geweest aan gokken, maar ik denk dat het principe van alle verslavingen wat dat betreft wel vergelijkbaar zijn. Wat mij met stoppen met mijn verslaving heeft geholpen, is om me steeds te bedenken wat het me brengt en wat het me afpakt. Uiteindelijk is mijn conclusie geworden dat alles wat het me brengt een kort en tijdelijk iets is (geluk, euforie) of een illusie (moet dit nu het geluk zijn in mijn leven?), maar natuurlijk brengt het je ook schaamte. Wat het me afpakt: vrijheid (ik heb niet meer de keuze om dingen niet te doen en ben afhankelijk van het gokken) en natuurlijk je saldo, en waarschijnlijk kan je er zelf nog wel wat verzinnen. Bedenk je ook wat je misschien beter met je geld kan doen. Sparen voor grote dingen, het uitgeven aan kleding, dingen voor je beest (als die er is), dagje thermen met een vriendin, noem maar op!!! Pilgrim schreef:Doe maar rustig, komt allemaal goed. Ik zou het hem inderdaad ook vertellen. Iedereen mag fouten maken en zoals ik je verhaal lees, schaadt deze hele affaire hem niet direct, qua middelen bedoel ik. Natuurlijk ken ik hem niet, maar als hij om je geeft dan zal hij je helpen en er voor je zijn. Misschien is hij even boos/telleurgesteld in je, maar het lijkt me een prettiger idee dat hij tijdelijk dat soort gevoelens heeft, dan dat jij rond blijft lopen met de wetenschap dat er een leugen tussen jullie in staat. Toch?
Het stoppen met een verslaving is altijd moeilijk. Ik ben zelf net een half jaar gestopt met roken, dus ik kan het wel weten. Ben nooit verslaafd geweest aan gokken, maar ik denk dat het principe van alle verslavingen wat dat betreft wel vergelijkbaar zijn. Wat mij met stoppen met mijn verslaving heeft geholpen, is om me steeds te bedenken wat het me brengt en wat het me afpakt. Uiteindelijk is mijn conclusie geworden dat alles wat het me brengt een kort en tijdelijk iets is (geluk, euforie) of een illusie (moet dit nu het geluk zijn in mijn leven?), maar natuurlijk brengt het je ook schaamte. Wat het me afpakt: vrijheid (ik heb niet meer de keuze om dingen niet te doen en ben afhankelijk van het gokken) en natuurlijk je saldo, en waarschijnlijk kan je er zelf nog wel wat verzinnen. Bedenk je ook wat je misschien beter met je geld kan doen. Sparen voor grote dingen, het uitgeven aan kleding, dingen voor je beest (als die er is), dagje thermen met een vriendin, noem maar op!!!
Heel veel sterkte!! Weet dat je sterker bent!!
Alleen dat je het misschien zo met je gokken aan kan pakken..