Ik kom er voor uit, ik heb een probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:36

Allereerst goed dat je aan de bel trekt!
Ik raad je aan eens bij je huisarts aan te kloppen, deze kan je doorverwijzen naar de instantie waar jij de juiste hulp kan krijgen. Het zal een moeilijke periode worden, daarom denk ik wel dat het van belang is dat je je vriend erin betrekt. Jij zal zijn steun hard genoeg nodig hebben!
Suc6 ermee!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:39

Goed van je dat je alles in werking zet om serieus van je gokverslaving af te komen. Heel veel sterkte de komende tijd, want het zal ongetwijfeld veel spanning veroorzaken.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:39

Ik zou om te beginnen je partner informeren over de situatie momenteel. Zijn steun heb je hard nodig om van deze verslaving af te komen. Daar komt bij dat hij het recht heeft om te weten waar ook zijn geld naar toe gaat. Nu heb je nog geen schulden en is het leed nog redelijk te overzien.

Als tweede actie zou ik contact opnemen met de Breiderstichting in jouw woonplaats. Zij kunnen je diverse trajecten aanbieden om van je verslaving af te komen.

Goed van je dat je hebt gevraagd om jouw account op te heffen maar zoals je zelf wel weet: als je ècht verslaafd bent lei(ij)den er meerdere wegen naar Rome. En is alleen deze actie niet voldoende.

Veel succes en sterkte. Heel goed van je dat je op tijd aan de bel trekt. Volgens mij ga je het daardoor ook zeker redden om hier uit te komen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
San.

Private

Re: Ik kom er voor uit, ik heb een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 09:51

San1978 schreef:
Ik zou om te beginnen je partner informeren over de situatie momenteel. Zijn steun heb je hard nodig om van deze verslaving af te komen. Daar komt bij dat hij het recht heeft om te weten waar ook zijn geld naar toe gaat. Nu heb je nog geen schulden en is het leed nog redelijk te overzien.

Als tweede actie zou ik contact opnemen met de Breiderstichting in jouw woonplaats. Zij kunnen je diverse trajecten aanbieden om van je verslaving af te komen.

Goed van je dat je hebt gevraagd om jouw account op te heffen maar zoals je zelf wel weet: als je ècht verslaafd bent lei(ij)den er meerdere wegen naar Rome. En is alleen deze actie niet voldoende.

Veel succes en sterkte. Heel goed van je dat je op tijd aan de bel trekt. Volgens mij ga je het daardoor ook zeker redden om hier uit te komen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
San.

Neen dikgedrukte is zeker niet aan de orde het is van mij hij heeft nooit bij hoeven springen o.i.d. Het was altijd en alleen van mij. Hij verdient veel meer dan ik en daarom houden we bepaalde bankzaken gescheiden. Ik moet zeggen dat sinds de tijd dat ik deze s.a heb aangevraagd e.d. niet meer actief ben geweest. (Ik ben geestelijk ook niet bepaald onstabiel wat betreft angstig, verdrietig o.i.d. ) Ik ben het gewoon zat

De 11e is de laatste x geweest sinds dien heb ik het niet meer gedaan. Toen barstte in mijn hoofd de bom. Nu is het basta. Het is vandaag de 19e. Ben dus officieel een week clean? Klinkt wel héél erg op die manier....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:59

Juist goed dat je het zo hard onder ogen ziet: jij komt er wel!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:05

Private schreef:
, en ik denk dat ik inderdaad wel mijn vriend op de hoogte ga stellen hiervan... Het gaat een helse avond worden voor me maar ben nu een week bezig met voorbereidend werk. ( Aanvraag sa e.d.) En nu wil ik deze periode afsluiten. Op dit moment heeft het hele opschrijven en uit-de-kast-komen, mij al een hele boost gegeven om door te gaan. Heel erg bedankt

goed van je!..ik denk idd dat het al een hele verlichting is om het met mensen te delen, al is het maar acher een scherm...en ja, het zal idd een pittige avond worden..maar what the hek!..je kan het er makkelijk bij hebben!...je gaat er niet dood aan en als je je op het ergste voorbereid, kan het alleen maar meevallen!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:17

Private schreef:
San1978 schreef:

Groetjes,
San.

Neen dikgedrukte is zeker niet aan de orde het is van mij hij heeft nooit bij hoeven springen o.i.d. Het was altijd en alleen van mij. Hij verdient veel meer dan ik en daarom houden we bepaalde bankzaken gescheiden. Ik moet zeggen dat sinds de tijd dat ik deze s.a heb aangevraagd e.d. niet meer actief ben geweest. (Ik ben geestelijk ook niet bepaald onstabiel wat betreft angstig, verdrietig o.i.d. ) Ik ben het gewoon zat

De 11e is de laatste x geweest sinds dien heb ik het niet meer gedaan. Toen barstte in mijn hoofd de bom. Nu is het basta. Het is vandaag de 19e. Ben dus officieel een week clean? Klinkt wel héél erg op die manier....

Volgens mij ga jij het ook allemaal wel redden en ben je nog niet zo ver heen dat je er echt hulp voor nodig hebt (hoewel je dit soort zaken natuurlijk niet mag onderschatten). Je hoeft niet geestelijk onstabiel te zijn om verslaafd te raken. Dat je jezelf als een redelijk stabiel persoon ziet maakt ook dat je jezelf goed tot de orde kunt roepen denk ik. Probeer alles logisch te blijven beredeneren en schrijf het desnoods op alsof je iemand anders analyseerd, dat wil nog wel eens helpen.

Ga je nog wel met je partner praten?

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 10:31

Ja dat ga ik wel doen weet echt niet hoe ik moet beginnen... Euh schat ik heb al anderhalf jaa een probleem wat ik heb niet heb durven zeggen..... en dan? kweenognie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:34

Probeer het anders op te schrijven en laat hem desnoods dit topic lezen.

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 10:37

ja misschien is het opschrijven in een brief wel beter... zucht kan wel janken wat hem betreft, ik wil niet dat hij zich zorgen gaat maken...

oeh!

Even een kleine update:

Dit kreeg ik net terug ( wel fijn zo snel trouwens!)

Beste Private, Wij hebben je account uit onze database verwijderd.Wij hopen je in de toekomst weer terug te zien.(Ja dat zou ik ook willen stelletje naarlingen) We wensen je unlimited fun op ******.com Met vriendelijke groet,Het ****** Team

Wat is het toch een corrupt zooitje... op de latere mail van dat IP nog niets gehad. Jammer genoeg.

Mag ik jullie nogmaals bedanken na anderhalf jaar heb ik durven praten het is tegen jullie gweest en voel me gelijk weer wat beter ...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:39

Ik denk dat je er goed aan doet, als je je account laat verwijderen.
Van de gok-site, en ook waarschijnlijk van Paypal.
Wanneer je dat hebt gedaan; raad ik je aan om bezig te blijven met andere dingen.
Boek lezen, naaien, paardje hobbelen, vrienden bezoeken.
Op die manier heb je minder tijd om terug te denken aan je gok-site.
En zo verdwijnt het langzaam uit je leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:44

Gewoon die sites blokkeren op je PC en eventueel in therapie gaan.

pinuts

Ik vind het vreemd dat je in je eerste zin zet dat je vriend savonds weg is, wat het gevolg is dat jij je verveeld.. en dus achter de pc kruipt en vervolgens gokverslaafd word. Heb je naast je vriend wel vrienden etc? Dingen die je kan doen? Maargoed al met al.. Je bent nu al verslaafd. Net zo verslaafd als iemand aan drugs, drank of seks. Je bent gewoon verslaafd. Bokt kan je hier weinig mee helpen, maar een psycholoog misschien meer. Verder zul je het natuurlijk zelf moeten doen, maar meid wat vervelend.. Goed dat je het zelf hebt ondernomen en nu zelf de eerste stappen probeert te zetten om te stoppen. Wens je veel sterkte

AngeliqueB

Het erkennen is stap 1, en het verwijderen van je account is goed, nu nog naar je vriend en de HA.
En vergeet niet; een mens die vraagt wordt geholpen!! Je kunt ook niet voor je vriend invullen wat hij van je vindt, hij houdt van je en zal je toch zeker bijstaan.. Je komt er wel!!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:11

Erg knap van je dat je voor je probleem uitkomt. Je bent op de goede weg door het te erkennen en er ook wat aan te doen, zoals het blokkeren van je account. Ga zo door! Ik hoop dat je je vriend op de hoogte gaat stellen. Je bent er voor elkaar in voor en tegenspoed, en gelukkig is de tegenspoed nog niet zo erg dat je bijvoorbeeld écht in financiele problemen bent gekomen.
Ik wens je veel sterkte!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:18

pinuts schreef:
Ik vind het vreemd dat je in je eerste zin zet dat je vriend savonds weg is, wat het gevolg is dat jij je verveeld.. en dus achter de pc kruipt en vervolgens gokverslaafd word. Heb je naast je vriend wel vrienden etc? Dingen die je kan doen? Maargoed al met al.. Je bent nu al verslaafd. Net zo verslaafd als iemand aan drugs, drank of seks. Je bent gewoon verslaafd. Bokt kan je hier weinig mee helpen, maar een psycholoog misschien meer. Verder zul je het natuurlijk zelf moeten doen, maar meid wat vervelend.. Goed dat je het zelf hebt ondernomen en nu zelf de eerste stappen probeert te zetten om te stoppen. Wens je veel sterkte

Ik heb heel veel vrienden e.d maar ik kan nu niet teveel erin zetten anders heeft de s.a weinig zin. In mijn hoofd post kan je indd lezen dat het begonnen is toen hij s avonds weg was. Nu is dat minder maar wat ik zeg, tis in een half uurtje gebeurd zeg maar.

Account is helemaal geblokt en kan waarschijnlijk ook geen nieuwe meer aanmaken, was ik ook niet van plan. Dat voelt wel goed moet ik zeggen het geeft het gevoel dat ik meer controle krijg.

Mijn leven Mijn geld.

Ik heb ook uitgerekend net hoeveel ik er aan kwijt ben geraakt en daar heb ik het toch echt wel moeilijk mee gehad..... ben even een stukje gaan wandelen. Dat maakt me eigenlijk alleen maar woester. Het idee dat die lui meerdere mensen op die manier paaien en daar stinkend rijk van worden. Het maakt me echt kwaad.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:20

Private schreef:
Ja dat ga ik wel doen weet echt niet hoe ik moet beginnen... Euh schat ik heb al anderhalf jaa een probleem wat ik heb niet heb durven zeggen..... en dan? kweenognie

gewoon beginnen en dat klinkt heel makkelijk..maar als ik wat moeilijks moet vertellen begin ik gewoon met ..schat ik moet je wat vertellen....
dan kan je ook niet meer terug..slecht nieuws is nooit goed te brengen..kom op he!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:21

zal vanavond worden denk ik.... ik ga zo eerst eens ff een sigaretje roken. Heb de zenuwen....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:25

Zoals Apple ook al zei zou je eens contact op kunnen nemen met een instelling voor verslavingszorg. Die kunnen je in ieder geval tips geven over waar je hulp kan vinden om hier helemaal vanaf te komen. Dat klinkt misschien heel ernstig, maar ze behandelen er niet alleen drugsverslaafden. Ook mensen die bijvoorbeeld verslaafd zijn aan gamen of internetten kunnen daar terecht.

Ik vind het heel goed van je dat je er zo mee bezig bent om er vanaf te komen! Je bent al een flinke stap in de goede richting. :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:32

Meid, dat je dit zo naar buiten brengt op bokt, is al een hele belangrijke stap geweest in je afkickproces..... Keep on the good work!!! Sterkte met het gesprek met je vriend......

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:36

Private schreef:
zal vanavond worden denk ik.... ik ga zo eerst eens ff een sigaretje roken. Heb de zenuwen....

ik rook lekker met je mee :7 ...kom op he!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:37

En nogmaals: kijk eens op de site van de Brijderstichting. Ze hebben ook kortdurende hulp. Dat is misschien meer iets voor jou. Vertel het je partner nou maar gewoon, als het goed zit tussen jullie dan kan hij het best hebben. Hij zal allang al blij zijn dat je het hem hebt verteld en er op tijd mee bent gestopt (en dat je geen schulden hebt gemaakt).

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:40

Doe maar rustig, komt allemaal goed. Ik zou het hem inderdaad ook vertellen. Iedereen mag fouten maken en zoals ik je verhaal lees, schaadt deze hele affaire hem niet direct, qua middelen bedoel ik. Natuurlijk ken ik hem niet, maar als hij om je geeft dan zal hij je helpen en er voor je zijn. Misschien is hij even boos/telleurgesteld in je, maar het lijkt me een prettiger idee dat hij tijdelijk dat soort gevoelens heeft, dan dat jij rond blijft lopen met de wetenschap dat er een leugen tussen jullie in staat. Toch?

Het stoppen met een verslaving is altijd moeilijk. Ik ben zelf net een half jaar gestopt met roken ;), dus ik kan het wel weten. Ben nooit verslaafd geweest aan gokken, maar ik denk dat het principe van alle verslavingen wat dat betreft wel vergelijkbaar zijn. Wat mij met stoppen met mijn verslaving heeft geholpen, is om me steeds te bedenken wat het me brengt en wat het me afpakt. Uiteindelijk is mijn conclusie geworden dat alles wat het me brengt een kort en tijdelijk iets is (geluk, euforie) of een illusie (moet dit nu het geluk zijn in mijn leven?), maar natuurlijk brengt het je ook schaamte. Wat het me afpakt: vrijheid (ik heb niet meer de keuze om dingen niet te doen en ben afhankelijk van het gokken) en natuurlijk je saldo, en waarschijnlijk kan je er zelf nog wel wat verzinnen. Bedenk je ook wat je misschien beter met je geld kan doen. Sparen voor grote dingen, het uitgeven aan kleding, dingen voor je beest (als die er is), dagje thermen met een vriendin, noem maar op!!!

Heel veel sterkte!! Weet dat je sterker bent!!

Private

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:05

Pilgrim schreef:
Doe maar rustig, komt allemaal goed. Ik zou het hem inderdaad ook vertellen. Iedereen mag fouten maken en zoals ik je verhaal lees, schaadt deze hele affaire hem niet direct, qua middelen bedoel ik. Natuurlijk ken ik hem niet, maar als hij om je geeft dan zal hij je helpen en er voor je zijn. Misschien is hij even boos/telleurgesteld in je, maar het lijkt me een prettiger idee dat hij tijdelijk dat soort gevoelens heeft, dan dat jij rond blijft lopen met de wetenschap dat er een leugen tussen jullie in staat. Toch?

Het stoppen met een verslaving is altijd moeilijk. Ik ben zelf net een half jaar gestopt met roken ;), dus ik kan het wel weten. Ben nooit verslaafd geweest aan gokken, maar ik denk dat het principe van alle verslavingen wat dat betreft wel vergelijkbaar zijn. Wat mij met stoppen met mijn verslaving heeft geholpen, is om me steeds te bedenken wat het me brengt en wat het me afpakt. Uiteindelijk is mijn conclusie geworden dat alles wat het me brengt een kort en tijdelijk iets is (geluk, euforie) of een illusie (moet dit nu het geluk zijn in mijn leven?), maar natuurlijk brengt het je ook schaamte. Wat het me afpakt: vrijheid (ik heb niet meer de keuze om dingen niet te doen en ben afhankelijk van het gokken) en natuurlijk je saldo, en waarschijnlijk kan je er zelf nog wel wat verzinnen. Bedenk je ook wat je misschien beter met je geld kan doen. Sparen voor grote dingen, het uitgeven aan kleding, dingen voor je beest (als die er is), dagje thermen met een vriendin, noem maar op!!!

Heel veel sterkte!! Weet dat je sterker bent!!

Jeetje mensen, heel erg bedankt voor de fijne woorden en adviezen zowel hier in het topic al via pb. Ik heb er echt heel veel aan. Pilgrim wat jij zegt met betrekking tot mijn roken ga ik zo doen. ga alle + en - naast mekaar zetten en vanuit daar verder.

thanx a lot

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:06

Ik bedoel niet dat je moet stoppen met roken, hoor!! ;) Alleen dat je het misschien zo met je gokken aan kan pakken..

Eerst het een, dan het ander!! ;)