Wat doen jullie in het huishouden? ( thuiswonende 18-23)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:12

ik ken ze wel :=

Maar ik doe het ook niet.

Veel plezier op wintersport.

Overigens zeg ik ook niet dat ik veel moet doen maar was nieuwschierig naar andere

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:13

Kimberleij schreef:
KiWiKo schreef:
meis je bent spekkoper!!! echt!!!

je doet geen reet in het huishouden :) :) echt helemaal geen ruikblubber!!!

alsof het huishouden alleen uit tafeldekken en af en toe de stofzuiger erdoorheen halen bestaad :)

hoe kom je aan het eten waarvoor je de tafel moet dekken?? en wie betaald dat overigens?
Dat betalen we met elkaar ( kostgeld, meer dan logisch) en koken doe ik, mijn pa of mama.
hoe kom jij aan je schone kleren??

Door ze te zelf te wassen, drogen en strijken en in mijn kast te liggen ;) ( dacht dat ik dat er bij had gezet := ) (maar blijkbaar tocht niet)

zal een zware dobber voor je worden zou je ooit een huis voor jezelf krijgen :)
Denk dat dat wel meevalt.

mijn dochter van 10 moet meer doen :)
Wat doet zij dan allemaal als ik vragen mag? :)

Deze reactie van mij is overigens niet negatief bedoeld hoor ook lijkt het wel zo

hihi dat stond niet in je beginpost, daar stond in dat je de hond uitlaat en de tafel dekt :)

mijn sanne moet haar kamer opgeruimd en schoon houden, en op zaterdag als ik eindelijk tijd heb voor mijn huis dan doe ik beneden en zij boven.... inclusief de bedden, stofzuigen, de wcpot en de ramen, ook mag ze regelmatig naar de supermarkt op haar fietsie om dingen te halen die ik vergeten ben :)
Ook moet ze haar kleren opruimen in haar kasten, ik was ze...... en zo werkt het :) de honden moet ze eten geven.....

maar we hebben altijd wel lol op zaterdag ochtend als we aan het poetsen zijn :)

KvE

Re: Wat doen jullie in het huishouden? ( thuiswonende 18-23)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:15

Dankje! ligt erg veel sneeuw gelukkig.

Afentoe bootschappen doen moet ik ook en voor de honden zorgen, paps doet de paarden.
Kamer opruimen doe ik ook, poetsen wordt gedaan :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:16

Ik ben 18, woon thuis, betaal geen kosten aan mijn ouders, en doe niks in het huishouden. :)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:18

Nee ik zag het, ik had het nog veranderd maar heeft niet gepakt op 1 of andere manier :?

Jij pakt die kleine meid al flink aan, maar dat geeft niks ;)
En samen is natuurlijk gezelliger dan alleen *D

Maar dat zal hier niet gebeuren want ben bijna nooit thuis en anders ben ik bezig aan me scriptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:34

Ik moest (verdeeld tussen mijn zusje en mij) tafel dekken, tafel opruimen, vaatwasser in en uitpakken, honden uitlaten, mijn kamer opruimen, was ophangen, stofzuigen, eieren uithalen (mijn ouders hadden 50 kippen ofzo :+ ), koeien/schapen eten geven als mijn ouders een dagje wegwaren, helpen met de schapen als mijn vader het niet alleen kon en zo waren er vast nog wel meer dingen die ik wel moest doen ;)
Mijn paard laat ik hier dus ff buiten, daar moest ik ook alles zelf voor doen, maar dat vond ik wel logisch ;)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:39

Wij (broer, zus en ik) doen echt geen reet in huis, dat zeg ik eerlijk. Ik vraag af en toe aan m'n moeder of ik boodschappen kan halen, ik laat de honden uit als ze dat vraagt, ik dek de tafel eens (of ruim 'm af), heb van de week gestofzuigd (waar ik echt een bloedhekel aan heb), afwassen doe ik niet aan (pleur alles in de vaatwasser). Nu doe ik af en toe nog wel eens iets, m'n zus ook, m'n broer echt niets.
Ik doe vrij weinig in het huishouden uit mezelf, maar doe wel vrijwel alles wat m'n ouders van mij vragen. Betaal overigens geen kostgeld oid, vind dat wel zo raar......

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:46

Ik ben 18, en mijn tante zegt vaak dat het hier geen hotel is :+ Toch doe ik weinig. Af en toe draai ik de wasmachine uit, onderhoud ik een beetje mijn kamer en heel soms wil ik ook nog wel een boodschapje halen. Echter als het huis voor mij alleen is omdat oomlief en tantelief op vakantie zijn dan verander ik opeens in een poetsgoeroe. Ik weet namelijk dat als ze terugkomen en ze zien het huis zo schoon, dat ik dat vrijstelling heb van enig schoonmaakwerk tot de volgende vakantie :')

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:48

Ik ben 20 en ik woon nog steeds thuis. Ik hou in ieder geval mijn eigen slaapkamer helemaal bij, stofzuigen, stoffen, poetsen, ramen lappen etc. Voor de rest doe ik af en toe wel eens wat was in de wasmachine en hang ik het daarna ook vaak wel op. Regelmatig haal ik de stofzuiger door het huis en help ik mijn moeder hier en daar met schoonmaken, af en toe eens stofdoekje door de woonkamer halen, of de wc schoonmaken dat soort dingen. '

Koken daar en tegen doe ik echt nooit, hier heb ik echt een gruwelijke hekel aan! Daarnaast doe ik af en toe ook wel eens boodschappen maar dat is wel heel zelden moet ik zeggen. En af en toe vraagt mn moeder wel eens om hulp.

Ik betaal trouwens alles zelf, ziektekostenverzekering, auto, lesgeld, lenzen en ga zo maar door. Maar daar en tegen hoef ik geen kostgeld te betalen, maar goed ik ben ook nog met een opleiding bezig.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:52

Ik laat de honden 's avonds uit, minstens een uur. Vind ik heerlijk even uitwaaien
Ruim mijn eigen was op + de hand/zak/vaatdoeken beddengoed
Wanneer ik de noodzaak heb dat mijn wassnel gewassen wordt doe ik de was en hang ik de was op. Gebeurd ook wel zonder noodzaak.
Ik zuig benenden de hele vedieping 1 keer per week
Wanneer ik het huis alleen heb maak ik vaak wat grondiger schoon, lekker met de muziek hard aan. Dan vind ik het ook wel leuk.
Afwas doe ik zelden, wel verzamel ik alle afwas in de wasbak.

Ga vaak met mijn moeder boodchappen doen of ga zelf even als mijn mams werken is.

Verder doe ik mijn eigen kamer en de tuin (hondenpoep ruimen, kippen voeren, eieren rapen, blad/gemaaid gras harken.

Daarnaast ga ik naar school en heb een verzorgpaard.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:56

tante_trien schreef:
Ik ben 18, woon thuis, betaal geen kosten aan mijn ouders, en doe niks in het huishouden. :)

Voor mij hetzelfde, ik ben alleen 20 en werk zo'n 50 uur in de week.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:57

Kook hier zeer regelmatig doe de boodschappen ruim de vaatwasser uit wil nog wel een stofzuigen en boen de wc nog wel is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:00

pff ik heb het echt luxe ben 22 woon thuis werk en heb 1 paard waarvan ik de verzorging zelf doe.

moet thuis mn kamer netjes houden. als ik thuiskom en er al gegeten is moet ik zelf mn bordje in de vaatwasse zette als ik thuis ben met eten help ik altijd mee afruime. doe eens in de paar weken de rame buite lappe. om de week mn bed afhalen en spulle naar beneden gooien en dan wel vaak wat boodschapjes doen en soms tafel dekke of stofzuigen maar dat is amper

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:01

Samen met mijn zus doen we het hele huishouden.

Ieder doet zijn eigen afwas (geen vaatwasser), ieder doet zijn eigen kamer.
Het aanrecht laten we -na gebruik- schoon achter.

De katten(bakken), de was, de woonkamer, badkamer en wc verdelen we. de ene dag zij, de andere dag ik.

Daarbij werk ik 4 dagen in de week en vertrek ik om 8 uur van huis en ben rond half 6 terug, dan eet ik en ben ik in de avond bij m'n pony. Het voordeel van dingen gelijk opruimen/schoonmaken als je daar klaar bent is dat er nooit iets blijft staan. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:05

ik ben 23, heb samengewoond en woon nu op kamers. over een paar maanden ga ik ook weer bij mijn ouders wonen.

zodra ik een baan heb ga ik uiteraard kostgeld betalen, lijkt me ook niet meer dan logisch.
ik kook af en toe, doe wel eens boodschappen. stofzuigen, tafel dekken, vaatwasser uitpakken.
wassen, strijken en vouwen van mijn eigen kleding doe ik ook zelf. evenals bed verschonen en mijn kamer netjes houden.

en uiteraard je eigen troep achter je kont opruimen :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:13

Ik ben 23 werk 5 dagen per week, ga smorgens om kwart over 7 weg en hangt een beetje van de file af hoe laat ik weer thuis ben zo tussen 6 en 7 , in de winter werken we vaak wat langer door dan is half 8 thuiskomen ook mogelijk.
Als ik thuiskom ga ik mn paard voeren, 9 van de 10 keer eet ik niet wat mijn ouders eten omdat ik n hoop niet lust, dus frunnik ik zelf wat in elkaar of eet niks, ik stof en zuig mn eigen kamer, en als ik op de hond dr tijden thuis ben laat ik dr ff plassen.
Meer doe ik niet.

Nu is het wel zo dat mijn moeder niet buitenshuis werkt, dus die doet gewoon het huishouden.
Weet trouwens wel wat het inhoudt na dik 4 jaar in de thuiszorg gewerkt te hebben :p

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:15

Ik ben 22, betaal geen kostgeld omdat ik alles al zelf betaal. Ik help iedere dag met de afwas, laat de hond vaak uit, tafel dekken, het huis regelmatig opruimen, stofzuigen en stoffen wel eens en zet de wasmachine en droger regelmatig in. Ruim mijn eigen kamer op en maak deze schoon. Ook kook ik wel eens. Eigenlijk een zeer luxe leven dus. Heb het zelf momenteel wel behoorlijk druk met het afstuderen waardoor er niet veel tijd over blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:20

Ik woon met mn vader en broer in huis vanaf mn 18e.

Vanaf mn 18e doe ik:

Afwassen (2 keer per week minimaal)
koken (elke dag)
Mijn eigen kamer
toiletten schoon houden (mannen...)
De was (wasmachine, ophangen, vouwen, soms strijken)
De vloer eens per week (stofzuigen, eens per 2 weken dweilen)
De kamer afstoffen
Bloemen kopen en in de kamer zetten
De kamer opruimen
Badkamer opruimen
overloop opruimen en stoffen

Dus eigenlijk het hele huishouden... Ik ben 22, werk 32 uur in de week en heb ook een eigen paard. Ik betaal geloof het of niet) ook kostgeld...
Mijn broer en ik helpen al mee sinds dat ik 10 was.

Soms vinden mensen dat ik teveel doe, een soort assepoester.
Maar ik ben zo zelfstandig als de pest. Als ik het huis uitga, zal het alleen maar makkelijker worden.

Soms vind ik het raar dat meiden van mijn leeftijd niks uitvoeren in het huis, dit vind ik een gebrek aan opvoeding...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:42

Ik ben eigenlijk een verwend nest, ik heb weinig huishoudelijke verplichtingen :o
Doordeweeks heb ik het meestal razend druk met 2 dagen stage, mijn bijbaantje die ik inplan als ik geen college's heb. Maandag t/n vrijdagochtend ben ik eigenlijk altijd wel werken/naar school/stage. In het weekend is mijn vriend thuis en slapen we de ene dag bij mij en de andere dag bij hem en zijn we eigenlijk altijd op stap :) Mijn vader werkt gewoon 5 dagen en regelmatig ook in het buitenland, mijn moeder werkt de ene week op dinsdag tot 3uur en de andere week dinsdag en donderdag ook tot 3uur.

Het huishouden komt dus grotendeels op mijn moeder terecht. Wel is het zo dat mijn broertje en ik gewoon tafel op- en afdekken, meestal wel helpen met vaatwasser inruimen, al is dat 's ochtends vaak al door m'n moeder gedaan. Ik weet wel dat ik verwend ben en probeer daarom op mijn manier een beetje bij te dragen, ik zorg in ieder geval voor de bovenverdieping; mijn zolder+overloop en help met koken als het niet uitkomt voor m'n mams, hang wasjes op, vouw wasgoed en doe wat kleine dingetjes :j Overigens ben ik me heel bewust van de 'last' van een huishouden, ik ben prima in staat om de boel draaiende te houden wanneer m'n ouders samen op vakantie zijn en ben m'n moeder ook heel dankbaar voor haar goede zorgen :+: Maar ik geef toe, ik doe in verhouding bijzonder weinig!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:45

Pfoe, ik doe eigenlijk niets thuis (ben 20..). Ik help wel eens mee als mijn moeder bezig is maar uit mezelf doe ik vrij weinig :o. Verder wordt alles voor mij betaald, op kleding en extra dingen etc na.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:52

Ik doe eigenlijk niks, behalve mijn eigen kamer, overloop en maak zelf mijn eten maar krijg daar boodschappengeld voor. Als ik nml met hun mee eet is het altijd een drama(eten altijd dingen die ik niet lus of er is weer niks vervangends geregeld, ik krijg gezeik over me heen om niks dat ik mijn eigen spullen dan niet opruim wat wel gebeurd en ik word aan tafel letterlijk genegeerd vaak). Ik doe dit al vanaf mijn 15de(op een tussenpoos na van laatste halfjaar, ben toen nml weer terugkomen wonen thuis en toen wou mijn ma weer proberen dat ik met hun mee at en ik ben ook lange tijd toen ziek geweest), vind het heerlijk alleen op het moment even niet, omdat ik het veel te druk heb met werk en school. Ik werk overigens 4 dagen, ga 1 dag naar school. En in het weekend zit ik vaak bij mijn oom voor schoolwerk van 9 tot 3 uur ongeveer. Heel veel vrije tijd heb ik momenteel dus niet en anders zit ik vaak bij mijn vriend. En ik ga komende tijd wrs af en toe ook zaterdags werken. Ik ben opzich wel verwend dus, maar met dat eten komt vooral omdat ik nogal kieskeurig ben en hun het er dus niet mee eens zijn als ik iets vies vind smaken of slechte kwaliteit vind hebben(zoals botjes in vlees bijv.) :o

Edit: Ik ben trouwens 18 en bijv. mijn eigen was ofzo doen zou ik best willen, maar ik mag van mijn ma niet aan de wasmachine komen :+ Ik heb voor het afgelopen halfjaar een paar maanden bij mijn vriend gewoond en opzich vond ik dat heerlijk, zelf zooi in de was wanneer het nodig was, maar dus ook op mezelf kunnen vloeken als ik eens iets was vergeten of er een bende van had gemaakt :D
Laatst bijgewerkt door Njen op 18-02-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:56

Haha ik vind juist dat mijn mama het ontzettend makkelijk heeft met mij en er nog een flinke dobber aan heeft als ik weg ga. (mijn papa mag niet te veel doen wegens veel pijn.

Soms doe ik 's ochtends de was ophangen en afhalen, ik kook bijna elke avond (ben wel altijd het eerste thuis denk aan half 6), doe bijna elke avond de afwas, dek de tafel elke avond en ruim af, indien nodig doe ik de woonkamer stofzuigen en ik onderhoud mijn eigen kamer.

Naast dit werk ik parttime en begin ik binnenkort weer aan een full time opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:08

Niets.. :o Tenzij mijn ouders erom vragen. Of gewoon spontaan een keer, maar niet zo dat ik standaard een aantal klusjes heb.
Best slecht eigenlijk.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:43

Ik doe stofzuigen, dweilen, de vaatwasser in en uit laden, wassen, strijken, schoonmaken...

Moet het niet doen, maar ik verveel me altijd nog al.. :(:)
En aangezien ik iets netter ben dan m'n moeder...

Ben overigs 17, bijna 18 en ga naar school. :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:00

zorgen dat de was gedaan wordt.. 's avonds tafel afruimen enzo of de hond uitlaten.. en dan regelmatig kleine klusjes doen in/om de winkel (dingen als pakketjes naar de post brengen, ff 5 min oppassen enz.) :)