Maar ik doe het ook niet.
Veel plezier op wintersport.
Overigens zeg ik ook niet dat ik veel moet doen maar was nieuwschierig naar andere
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kimberleij schreef:KiWiKo schreef:meis je bent spekkoper!!! echt!!!
je doet geen reet in het huishouden![]()
echt helemaal geen ruikblubber!!!
alsof het huishouden alleen uit tafeldekken en af en toe de stofzuiger erdoorheen halen bestaad![]()
hoe kom je aan het eten waarvoor je de tafel moet dekken?? en wie betaald dat overigens?
Dat betalen we met elkaar ( kostgeld, meer dan logisch) en koken doe ik, mijn pa of mama.
hoe kom jij aan je schone kleren??
Door ze te zelf te wassen, drogen en strijken en in mijn kast te liggen( dacht dat ik dat er bij had gezet
) (maar blijkbaar tocht niet)
zal een zware dobber voor je worden zou je ooit een huis voor jezelf krijgen
Denk dat dat wel meevalt.
mijn dochter van 10 moet meer doen
Wat doet zij dan allemaal als ik vragen mag?
Deze reactie van mij is overigens niet negatief bedoeld hoor ook lijkt het wel zo

de honden moet ze eten geven.....
), koeien/schapen eten geven als mijn ouders een dagje wegwaren, helpen met de schapen als mijn vader het niet alleen kon en zo waren er vast nog wel meer dingen die ik wel moest doen 
Toch doe ik weinig. Af en toe draai ik de wasmachine uit, onderhoud ik een beetje mijn kamer en heel soms wil ik ook nog wel een boodschapje halen. Echter als het huis voor mij alleen is omdat oomlief en tantelief op vakantie zijn dan verander ik opeens in een poetsgoeroe. Ik weet namelijk dat als ze terugkomen en ze zien het huis zo schoon, dat ik dat vrijstelling heb van enig schoonmaakwerk tot de volgende vakantie

Mijn vader werkt gewoon 5 dagen en regelmatig ook in het buitenland, mijn moeder werkt de ene week op dinsdag tot 3uur en de andere week dinsdag en donderdag ook tot 3uur.
Overigens ben ik me heel bewust van de 'last' van een huishouden, ik ben prima in staat om de boel draaiende te houden wanneer m'n ouders samen op vakantie zijn en ben m'n moeder ook heel dankbaar voor haar goede zorgen
Maar ik geef toe, ik doe in verhouding bijzonder weinig! 

Ik heb voor het afgelopen halfjaar een paar maanden bij mijn vriend gewoond en opzich vond ik dat heerlijk, zelf zooi in de was wanneer het nodig was, maar dus ook op mezelf kunnen vloeken als ik eens iets was vergeten of er een bende van had gemaakt
Tenzij mijn ouders erom vragen. Of gewoon spontaan een keer, maar niet zo dat ik standaard een aantal klusjes heb.