poeh lastige situatie zeg! Ik kan me goed voorstellen dat jij zoiets hebt van ja hallo en ik dan? Ik snap niet zo goed dat je zusje bewust kiest voor een kind, maar nog niet op zichzelf woont? Is dat vanwege financiele redenen ofzo? Als je het niet kunt veroorloven om op jezelf te wonen, kun je je ook geen kind veroorloven lijkt mij... Maar misschien kun jij met je vriend eerst iets gaan huren? En indd als je kleine zusje er echt last van heeft, kan ze af en toe bij jou logeren? veel heel sterkte ermee!
nieziej
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-09 15:56
mijn vriend kan altijd heel goed met mijn moeder praten over lastige situaties... beter als ik ik weet dat ik het moet accepteren en dat heb ik ook wel gedaan. kunnen dat kind er moeilijk uit trekken tuurlijk;) en die baby kan er allemaal nix aan doen daar moet gewoon goed voor worden gezorgt enige wat ik nu vooral mee bezig ben ik mezelf hier een beetje uit redden en eventueel wil ik mn jongste zusje mee nemen inderdaad. als het teveel voor haar word. ik had het er al met de zus van mijn vriend over en die zei van stel dat zoiets gebeurt moet je zorgen dat je een plan B hebt... niet gedacht dat ik zo snel een plan B nodig zou hebben;)
omdat het in huis niet meer ging toen ze hier nog woonde, teveel ruzie's en het ging steeds slechter mn moeder kon het niet meer aan... liep weg wanneer en waarheen ze wou ging niet naar school en daarbij nog de ruzies thuis allemaal... vertelde iedereen leugens wat niet waar is dat soort dingen...
Lekker dan. Gaat het nu wel beter met haar, aangezien ze een kind op moet gaan voeden.....
lor1_1984
Geplaatst: 18-02-09 16:14
Ik herken een deel van jouw situatie erg goed. Mijn zusje was nog net 17 toen ze erachter kwam dat ze zwanger was. Ze heeft ervoor gekozen om het kind te laten komen en is 1 februari bevallen van een prachtige zoon. Ik ben gelukkig al een paar jaar uit huis en mijn zusje gaat in mei/juni samenwonen met haar vriend. Desondanks was het alles behalve makkelijk, mede door mijn zusje d'r problematiek en het feit dat ze ontzettend last had van d'r hormonen.
opgeheven
Geplaatst: 18-02-09 16:18
ik vind het onverantwoord dat je zusje de baby wilt houden. Ze kan niet eens voor haarzelf zorgen en houdt geen rekening met overige omstandigheden...
Als ze eens een verstandige keuze zou willen maken in haar leven kan ze dat nu doen...
rakni
Geplaatst: 18-02-09 16:19
klinkt nogal heftig.
Eerlijk gezegd hoop ik voor jou dat je snel het huis uit gaat en dus een leuk huisje vindt met je vriend.
Afstand nemen is mijn advies, alhoewel ik weet dat een huisje niet zomaar op je stoep staat.
Als je alles op afstand kunt volgen, zal er meer rust zijn voor jou.
Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten, het is echter de keus van je zusje, hoe onverantwoord ik het ook vind, je zal er mee om moeten gaan..
Ik hoop dat ze een baan weet te vinden en dat ze zelf haar boontjes zal leren doppen. Anders zou ze het nog wel eens onwijs zwaar kunnen krijgen!!
nieziej
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-09 16:26
het ging ongeveer nog wel hetzelfde... waar ze nu zit liep ze ook al weg enzo... ik vind het ook heel onverantwoord omdat ze nix heb... geen geld, geen diploma, geen huis
lor1_1984 : gefeliciteert dat je tante bent geworden:D is het verder goed gekomen??
dat hoop ik ook dan is het rustig voor mezelf en kan ik mijn jongste zusje er af en toe bij nemen dat het voor haar ook rustiger is
Ik ken je situatie, mijn zusje was 16 toen ze zwanger raakte.. ik woonde wel al op mezelf. Het is gewoon een lastige situatie. Mijn zusje was ook op zijn zachts gezegd een lastige puber, maar sinds de geboorte van haar zoon is het een heel ander mens.
Zij is ook thuis blijven wonen, en natuurlijk zorgt dat wel voor spanningen, maar over het algemeen genomen gaat het heel goed.
Je mag me altijd een pb sturen als je er wat dieper op in wilt gaan..
heel veel sterkte. en ik vind het heel lief van je dat je zo aan je kleinste zusje denkt.
Mijn zusje is met de geboorte van haar zoon in 1 klap volwassen geworden. Ze doet alles zelf, samen met haar vriend, alleen als ze het echt even niet meer weet vraagt ze of mama haar even wil helpen (zoals toen ze Jason niet stil kreeg en even in paniek raakte). Mama en ik hebben nog geen luier hoeven verwisselen, we hoeven hooguit even een half uurtje op te passen als mijn zusje even rustig wil douchen en Jason wakker is. En das echt geen straf, aangezien ik helemaal vlieft ben op de kleine man.
dat is heel mooi!! hopen dat het met mijn zusje ook zo gaat:) super dat het goed gaat:D hoe oud is hij nu? af en toe oppassen vind ik niet erg:) vind ik ook wel leuk altijd:D
isaja
Geplaatst: 18-02-09 16:48
Jeetje wat een heftige toestand zeg en ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt........vindt je niet egoistisch hoor, vindt eigenlijk dat je zus erg egoistisch bezig is. Ze is zwanger wilt het kindje houden........wat logisch is maar kan haar baby niets bieden en wordt geheel afhankelijk van je moeder. Ze heeft haar leven totaal niet in het gareel en dat was toen ze thuis was en nu ook onder begeleidt wonen. En volgens mij vindt ze het ook allemaal wel prima dat ze opgevangen wordt door je moeder en daardoor raak jij weer in een wereld verzeild waar alles om haar draait. En verder snap ik de beslissing van je moeder wel het is en blijft haar dochter maar hierdoor onthoudt ze jouw zus wel om zelfstandig te worden.
Ik herken dit van mijn zusje zij was ook 18 toen ze moeder werd, ondertussen zijn we 12 jaar verder en heeft ze een 2e en nog is ze afhankelijk van mijn ouders en haar leven totaal niet op de rit.
Ik hoop dat het met jouw zusje beter afgaat.
lor1_1984
Geplaatst: 18-02-09 16:51
nieziej schreef:
dat is heel mooi!! hopen dat het met mijn zusje ook zo gaat:) super dat het goed gaat:D hoe oud is hij nu? af en toe oppassen vind ik niet erg:) vind ik ook wel leuk altijd:D
Lor1_1984: owja sprry hij is 1 februari geboren tuurlijk;)
isaja: tjonge dus gaat nu nog niet super met je zusje:( zo zie je maar wat dat kan aanrichten zo.
ik vind het ook erg onverantwoordelijk van mijn zusje ik vind aan de ene kant dat we haar wel moeten helpen en ik snap mn moeder ook wel dat ze haar in huis wil nemen om te helpen en aan de andere kant denk ik van ze kiest er toch bewust zelf voor. dan moet ze zelf voor de gevolgen instaan
ik voel me inderdaad precies zo, zolang ik het me herrinner draait het om haar op alle manieren, daar zorgt ze wel voor nu wat het een tijdje rustig en nu dit weer
niet dat ik jaloers ben op de aandacht die zei krijgt want dat is negatieve aandacht
maar het is wel zo dat ik me wel een beetje achtergesteld heb gevoelt altijd al begrijpen veel mensen dit niet... en stiekem dacht ik toch altijd dat ik de eerste zou zijn omdat ik de oudste ben en ik ben er nog lang niet aan toe haha
Haha, ze dachten van mij ook dat ik de 1e zou zijn. Maar van mij hoeft het nog niet zo nodig. Eerst een goede, stabiele relatie, daarna kijken we wel weer verder.
Maikee
Geplaatst: 18-02-09 17:15
Hopen dat het bij jou maar net zo goed uitvalt als bij Lor1_1984.
Ik vind dat je zusje trouwens wel een rare vriend heeft eerlijk gezegd
nieziej
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-09 17:15
haha ja stom is dat... ik heb dan een goede relatie al bijna 2 jaar en het gaat super... maar wil eerst een huisje en diploma en goed werk en dan een keer een baby:P en ik ben er nog lang niet klaar voor voorlopig
Lastige situatie, maar ik denk ook dat je moeder even zo moet handelen i,v,m je zus want ja zwanger zijn op jongen leeftijd heeft vaak wat meerdere consequenties dan dat je gewoon al een baan hebt en alles op orde is. Dat jullie nu weinig aandacht krijgen dat moetje maar even voor lief nemen stel als je moeder zelf de geen was die zwanger was en de baby er was zou ze ook minder tijd voor jullie hebben.
Ik meen dat mijn zusje om de tafel moest met het VBOK omdat ze tienermoeder is ofzo (correct me if I'm wrong). En ze was bezig met het uwv (voor uitkering) enzo.
nieziej
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-09 18:00
oke, ik geloof dat mijn zusje dat ook moet en ze gaat een of andere cursus volgen dat ze voor de baby leert zorgen. en ze moet toch haar school afmaken...
Die cursus heeft mijn zusje niet gedaan. En ze was voor een jaartje gestopt met school om te gaan werken en nadenken wat voor opleiding ze wél wilde gaan doen. Ik geloof dat ze over een tijdje parttime wil gaan werken, 's ochtends, zodat ze weinig/geen oppas hoeft te regelen. Haar vriend werkt normaal gesproken van 15u tot 22u, 6 dagen per week, dus kan hij mooi 's ochtends voor Jason zorgen en mijn zusje daarna. Ik vind dan ook dat ze er goed over heeft nagedacht wat ze wil.
nieziej
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-09 18:17
ja precies ze denkt er idd goed overna:) mooi dat ze dat zo goed aanpakt! en dat jullie er ook weinig mee zitten zo echt knap van haar!! lijkt me zowiezo zwaar voor een baby zorgen helemaal als je nix heb moet je ook nog een toekomst op zien te bouwen enzo