ben ik nou zo'n mieperd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:36

Ik denk dat jouw vriend, hoe lief je hem waarschijnlijk ook bent, jou niet constant bij hem op de lip wil hebben. Probeer zelf wat te ondernemen, zoals je zei, ga lekker paardrijden.

Jammer dat je hier niet in de buurt woont, je had zo met mij kunnen gaan rijden, paarden genoeg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:42

even uitleg over mijn verleden :P

ik ben toen ik fulltime werkte in een andere stad depressief geraakt.. mede door omstandigheden op het werk..
ik ben er in totaal een jaar uit geweest.. daarna had ik mijn relatie die ik toen had, verbroken na bijna 5 jaar... en ben tijdelijk bij mijn moeder in zwolle in gaan wonen..

omdat ik geen overplaatsing kon krijgen van mijn oude werk, hebben ze mijn vaste contract ontbonden met een gouden handdruk.. ik was beter gemeld voor de WW.. anders had ik die niet aan kunnen vragen.. maar officieel beter was ik niet..
in die tussentijd ben ik weer verhuisd en ben bij mijn vriend in gaan wonen. samen met mijn hondje.. mijn allesje :)
heb een half jaar in de WW gezeten.. gewoon omdat ik me er niet toe kon zetten te gaan werken.. lichamelijk en geestelijk niet dus ik zat hele dagen thuis..

nu sinds augustus ben ik weer gaan werken.. eerst parttime.. 24 uur om het op te bouwen.. ik heb het hier prima naar mijn zin alleen is het zo rustig qua werk dat ik me soms dood verveel.. en dan ben ik liever thuis..

hoop dat het zo een beetje duidelijk is..
had het laatst met mijn baas hierover.. die dacht dat ik nog lang niet van die depressie af ben..

maar mijn vriend snapt niet wat een depressie is.. die zegt dat mensen met een depressie gewoon wat meer ruggengraad moeten hebben..
tja als je het zelf nooit hebt mee gemaakt, weet je ook niet wat een depressie is..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:45

Ik denk dat het ook voor jou heel goed is om zelf iets te gaan doen. Idd om andere mensen te leren kennen, en niet aan je vriend te 'hangen' (dat klinkt veel negatiever dan ik het bedoel, maar je snapt me vast wel!)

Ik denk dat hij het ook heel leuk vind als jij iets voor jezelf vind waar je je vrije tijd met plezier in kwijt kunt, en dat je daardoor ook minder 'eenzaam' bent en lekkerder in je vel zit. Ik denk zelf ook dat zijn reactie hieruit voort komt, en niet zo negatief als het misschien overkwam op jou.

Misschien kun je inderdaad dichterbij naar de sportschool, hartstikke lief van hem dat hij dat wil betalen! Of bijvoorbeeld op een soort clubje gaan, met je hondje een soort cursus doen, ik noem maar iets. Leer je nieuwe mensen kennen, en daar kan een mens enorm van opknappen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:46

Klinkt als weinig begrip van je vriend eerlijk gezegd......

Hebben jullie verder wel een goede relatie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:48

Chiva schreef:
Klinkt als weinig begrip van je vriend eerlijk gezegd......

Hebben jullie verder wel een goede relatie?

ja hoor voor de rest niks aan de hand voor zover ik weet :P

zoals ik al zei: als je nog nooit een depressie hebt gehad, of van dichtbij hebt mee gemaakt dan weet je ook niet wat het is..
ik dacht er namelijk net zo over voordat ik het zelf kreeg..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:50

Best wel allemaal rot voor je. Maar ik vermoed dat je vriend zijn sport gewoon voor zichzelf wil houden en niet "gedwongen" wil worden om ook te gaan als jij gaat.

En wat ik eigenlijk niet snap is dat men met de auto naar de sportschool gaat. ;)

Gewoon er op de fiets heen gaan joh... wedden dat hij binnen de kortste keren vraagt of je met hem mee rijdt ;)
Ik vind het wèl knap dat je het allemaal onderneemt. Een depressie is niet niks. En dat je vriend niet weet wat het is? Nou gewoon omdat mannen er geen raad mee weten.

Ga zo door meid, je bent op de goede weg :j

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:55

Citaat:
had het laatst met mijn baas hierover.. die dacht dat ik nog lang niet van die depressie af ben..

Fijn dat je een sympatieke baas hebt,maar werk moet wel motiverend zijn,anders word je er alleen maar triest van.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:08

jodi schreef:
Citaat:

Fijn dat je een sympatieke baas hebt,maar werk moet wel motiverend zijn,anders word je er alleen maar triest van.

dat is ook zo.. ik heb gelukkig alle vrijheid hier.. kan gewoon op internet en boodschappen doen tussen door etc etc.. gelukkig niet van dat strakke gedoe.. en mijn baas is ook zo flexibel.. gelukkig maar want anders had ik het hier niet uit gehouden.. werk in een winkel waar het echt super rustig is..

lionspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:26

Wat doe je dan zoal verder naast je werk?

Ik las dat je verder op het moment geen hobby's hebt maar doen jullie dan wel leuke dingen samen ofzo? Of zit je als je klaar bent met werken verder de hele dag thuis?

SecretLIN

Re: ben ik nou zo'n mieperd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:32

ga inderdaad lekker paardrijden zoek iemand op om samen te rijden en laat je vriendje lekker alleen naar de sportschool gaan ;) ik denk dat hij inderdaad gewoon ff lekker alleen daar wil zijn is niets geks aan toch?

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:48

Jou verhaal komt mij aardig bekend voor zeg !!
Ik woonde altijd in Noord Holland, en ik heb ook alles en iedereen wat me lief is achter gelaten om bij mijn vriend in Spijkenisse te gaan wonen.. (Zuid Holland)
Omdat ik hier nog maar een paar weekjes woon en ik sollicitaties aan het afwachten ben,
heb ik nog geen baan en zit ik dus ook veel thuis.
Ik doe nu eigenlijk ook NOG alles samen met mn vriend, ik vind het heel leuk hoor, maar zou ook graag me eigen ding willen doen hier !!
Zodra ik weer een baan heb ga ik ook op zoek naar een leuke manege of stal hier in de buurt.
Ik denk dat je er echt goed aan doet om lekker te gaan paardrijden en zelf nieuwe mensen leert kennen !!

Succes in ieder geval !!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:56

lionspirit schreef:
Wat doe je dan zoal verder naast je werk?

Ik las dat je verder op het moment geen hobby's hebt maar doen jullie dan wel leuke dingen samen ofzo? Of zit je als je klaar bent met werken verder de hele dag thuis?

als ik een dag gewerkt heb dan zit ik liever lekker op de bank een film te kijken.. paardrijden ga ik doen op een dag dat ik vroeg klaar ben of vrij ben..
klinkt misschien heel raar.. maar een hele dag niks doen op je werk is heel vermoeiend :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:04

Citaat:
klinkt misschien heel raar.. maar een hele dag niks doen op je werk is heel vermoeiend

Dat bedoel ik nu net:het is niet stimulerend!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:08

jodi schreef:
Citaat:
klinkt misschien heel raar.. maar een hele dag niks doen op je werk is heel vermoeiend

Dat bedoel ik nu net:het is niet stimulerend!

dat klopt.. maar momenteel liggen de banen niet voor het oprapen helaas.. ben allang blij dat ik net een verlenging heb gehad..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:18

Oh het is zo herkenbaar hè.
Ik verhuisde voor de lief van mijn leven naar Frankrijk. We woonde al een hele tijd samen in Nederland maar hij had het helemaal gehad. Hij moest iets doorbreken en voor hem was dit alleen mogelijk om ver weg te gaan. Klinkt drastisch maar als je mijn man zou kennen en de situatie zou je het begrijpen, alleen een beetje te lang op hier neer te zetten.
Maar goed ik liet mijn super leuke goede baan achter en al mijn vrienden. We gingen wonen op een boerderij en ik had daar zo mijn dingen die ik deed.
Alleen ik mis hier wel wat. Ik mis uitdaging, ik mis vrienden en vooral mijn werk. Dat was altijd een uitdaging van mij.
Wellicht heb jij ook een uitdaging nodig, krijg je daar juist energie van en kun je zo uit je dal klimmen.
Waarom probeer je niet om bij jou in de buurt een verzorgpaard te zoeken of ga maneges langs en vraag of je in ruil voor stallen mesten les kunt krijgen. Heb je behalve het paardrijden nog een lekkere lichamelijke activiteit.
Ik begrijp wel dat het heel automatisch is dat jij op zijn dingen meelift, sport, vrienden, etc. maar het is zo belangrijk dat je ook je eigen stukje blijft houden. Daardoor wordt je vaak ook interessanter voor je partner, je hebt dan je eigen verhaal.
Succes meid, en je moet maar zo denken: er komt altijd weer een periode dat het goed gaat, of te wel; na regen komt zonneschijn!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:38

Jeetje Abbeltje, en dan zit jij ook nog in een ander land! Dan lijkt het me nog moeilijker om er tussen te komen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:44

zorro schreef:
Jeetje Abbeltje, en dan zit jij ook nog in een ander land! Dan lijkt het me nog moeilijker om er tussen te komen!

ja idd ja.. dat lijkt me helemaal klote..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:38

Is het niks om een verzorgpaard te zoeken ? Dan kun 's avonds nog even lekker weg :j

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:42

Ik zou er eerlijk gezegd ook niet op zitten te wachten dat ik elke keer aan mijn vriend vastzit als ik ga sporten (in mijn geval dan paardrijden). En dat heeft niks met vreemde dingen te maken of geen begrip hebben oid, maar puur met mijn eigen vrijheid. Heb je zelf geen vrienden ofzo dan die met je meewillen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:46

sunshine schreef:
Is het niks om een verzorgpaard te zoeken ? Dan kun 's avonds nog even lekker weg :j

ik zou wel willen maar na een dag werken kan ik het niet opbrengen om weer weg te gaan.. ook omdat ik hondjes en andere dieren heb ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:47

jarrah schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd ook niet op zitten te wachten dat ik elke keer aan mijn vriend vastzit als ik ga sporten (in mijn geval dan paardrijden). En dat heeft niks met vreemde dingen te maken of geen begrip hebben oid, maar puur met mijn eigen vrijheid. Heb je zelf geen vrienden ofzo dan die met je meewillen?

misschien even hett hele topic lezen ;)

ik woon hier nog niet zo lang dus heb hier geen vrienden.. nog niet

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:48

LimaMambo schreef:
kijk.. ik heb alles voor hem achter gelaten.. mijn vrienden, huis, hondje alles.. en ben voor hem verhuist naar rotterdam.. en ik heb hier geen vrienden.. zou ze graag willen hebben.. hobby heb ik ook (nog) niet.. heeft ook met geld te maken.. maar ik ga dus weer paardrijden maar eerst ff sparen :P

Ze heeft daar nog geen vrienden.

LimaMambo: Ik snap het wel hoor, het is ook heerlijk om na een dag werken op de bank neer te vallen :D
En 's avonds een flinke wandeling met de hondjes ?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:54

sunshine schreef:
LimaMambo schreef:
kijk.. ik heb alles voor hem achter gelaten.. mijn vrienden, huis, hondje alles.. en ben voor hem verhuist naar rotterdam.. en ik heb hier geen vrienden.. zou ze graag willen hebben.. hobby heb ik ook (nog) niet.. heeft ook met geld te maken.. maar ik ga dus weer paardrijden maar eerst ff sparen :P

Ze heeft daar nog geen vrienden.

LimaMambo: Ik snap het wel hoor, het is ook heerlijk om na een dag werken op de bank neer te vallen :D
En 's avonds een flinke wandeling met de hondjes ?

ja bijvoorbeeld.. of lekker in bad met z'n tweetjes.. of film kijken
ik vermaak me altijd thuis wel ( tv, pc) en kan erg goed op mezelf zijn.. maar schijnbaar irriteert dat mijn vriend.. en tja.. dat is niet mijn bedoeling natuurlijk :P

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:06

Vind het wel een beetje vreemd dat je vriend zich er aan iriteerd dat jij je thuis goed vermaakt.

Als je hem geen eigen tijd gunt en hij ergert zich eraan oke, maar wel raar dat hij zich nu iriteerd, terwijl jij alleen maar thuis bent en hem dus ook niet in de weg kan lopen, want het is ook jouw huis.

Dan moet hij gewoon lekker alleen gaan sporten, kan me voorstellen dat hij af en toe een paar uurtjes voor zichzelf wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:23

Lima kan je niet iom het UWV een andere baan zoeken met meer uitdaging, krijg nu het idee dat je niet gemotiveerd wordt door je werk en daardoor depressief wordt dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je kan dus wel werken, maar het werk is saai, lijkt me dat je dan rodn de tafel moet gaan.

Ach en van je vriend...>Gewoon lekker laten gaan, kan het alleen maar toejuigen als ze hun gang gaan, graag zelfs, eigen vrienden, stappen en sporten ik hoef dat niet allemaal te delen hoor, denk dat ik dood ongelukkig zou worden, dus ik begrijp het standpunt van jou vriend wel.
En het is helemaal niet nodig om dr wat achter te zoeken meid, hij geeft het aan dat is al heel mooi beter dan zo'n binnenvetter die doodongelukkig elke avond naast jou op de bank zit omdat jij dat zo graag wilt.

Ik zou als ikjou was op zoek gaan naar een bijrijdpaardje, of met een vriendin ergen sgaan sporten.