Voorlopig 1 arm in gebruik: Verveling!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:45

Sonja schreef:
Yeeeaaaah ik kan schriftelijke cursussen ritsdichtmaken geven!

Nu veterstrikken doen??? :P

Veters iets te strak aantrekken, zodat je schoenen nét oncomfortabel strak zitten. Dit komt over twee minuten helemaal goed.
Veters richting de neus van je schoenen leggen en het eerste halve knoopje erin maken. Nu pak je 1 veter tussen je pink en ringvinger, en de andere tussen je duim en wijsvinger. Knoopje met paar bewegingen zo strak mogelijk maken. (Niet proberen te vergelijken met als je 't met 2 handen doet, zo strak krijg (en hou) je 't nooit. Komt over anderhalve minuut goed)
Nu maak je in 1 veter een lusje, en die hou je tussen je pink en de muis van je hand. Door je pols wat buitenwaarts te draaien kun je nu met je duim en wijsvinger de andere lus onder de eerste lus door maken.
Probeer je lussen zo klein mogelijk te houden.
Als je 't 2e lusje gemaakt hebt kun je de strik aantrekken door de 2e lus zo dicht mogelijk bij de muis van je hand tussen duim en wijsvinger te pakken, en die met kleine haaltjes strakker te maken.
Je strik zit nu gewoon goed vast, maar wat losser bovenaan je schoen dan je gewend bent. Is niet erg, want je schoen zit te strak :D Dus even frummelen met de veters verder naar je tenen toe, en dan zit je schoen weer lekker, én goed vast :))

Ben benieuwd of dat ook lukt! :P

Haha, draag nu schoenen met klittenband. :P

Anoniem

Re: Voorlopig 1 arm in gebruik: Verveling!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:48

Tskkkk
Béétje uitdaging zoeken..
:D

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 10:17

Nou, heb een mooie standaard uitgezocht, 4 ( :o ) mooie puzzels besteld en meteen ook maar weer een aantal boeken gekocht. Hm, en ik had nog wel vastgesteld dat het niet te veel geld mocht kosten, want dit hele grapje kost me al meer dan ik heb. Nou ja, jammer maar helaas, mijn geestelijke gezondheid is me ook wel wat waard :+

Veters strikken met 1 hand....!!! Jeetje Sonja, ik heb echt respect voor je!!! Mijn jas is me nog niet gelukt, mede eigenlijk doordat mijn arm in het pad zit. Maar ik oefen vandaag even verder, want ik kreeg hem gisteren al verder dan tot nog toe. En nu dus een nieuwe oefening := .

Normaal sporten zit er voor mij in het normale dagelijkse leven al niet in, en harlopen, ehm, ik loop normaal met in mijn rechterhand een kruk (om de situatie nog even wat ingewikkelde te maken :Y) ). Fietsen is voor gezonde mensen misschien met 1 arm te doen, maar gezien mijn normaal al wankele constitutie durf ik het gewoon echt niet aan. Geen behoefte nog verder in de lappenmand te belanden, aangezien op- en af stappen normaal al wat moeilijk is. Maar dat konden jullie natuurlijk niet weten.

Verder vind ik de aanbiedingen van mensen om hier langs te komen echt heel erg lief alleen.... ik heb in het verleden er een ontzettend slechte ervaring mee gehad. Via een ander vforum heb ik eimand leren kennen, ontzettend leuk contact, mee gemaild, gebeld en alles, en uiteindelijk heeft zij mij letterlijk kapot achterlgelaten. Later bleek dat zij fora;s afging en hulpbehoefende mensen hierop uitozcht...... Ik durf gewoon niet meer, sorry.

Sonja, nog tips voor de kattenbak met 1 hand? Gisteren dat hele ding laten vallen, omdat hij eigenlijk te zwaar en te onhandig was voor 1 hand..... niet zo lekker dus. Zijn daar nog handigheidjes voor???

_DO_, 2 armen overbleast!!! jeetje, hoe doe je dat!! dat lijkt me wel heel erg lasitg zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:59

Te simpel voor woorden Marlis, niet mee gaan slepen, zo'n kattenbak. Gewoon hetgeen waar je 'm in uitschept naar de kattenbak vervoeren in plaats van anderom.
Bv een plastic zak open op de grond ernaast leggen, daar in scheppen wat eruit moet, en plastic zak naar de container buiten brengen.
Nieuwe kattenbakvulling schep ik met een bak uit de grote zak die in de schuur staat.

Als 't niet kan zoals 't "moet", dan moet 't maar zoals 't kan ;)

Overigens denk ik dat de mensen die hun gezelschap aanbieden in dit topic niet meer of minder bedoelen dan een keer een bakkie thee met je drinken of een avondje spelletjes doen. Hoeft geen hechte en levenslange vriendschap uit te komen... Contacten kunnen ook minder diep en meer korte-termijn zijn.

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:18

Proeve van bekwaamheid deel 1: vetersstrikken: GESLAAGD!!!! Oké oké oké, ze zitten nog niet zo lekker als met 2 handen. Maar ze zitten vast!!! Linker schoen ging trouwens makkelijker an rechter.

Poreve van bekwaamheid deel 2: Jas vast maken: GELSAAGD!!! Ja ja, inmiddels zit hij vast! De tuc is dat ik heb nog hoger moest optrekken, tot helemaal boven mijn arm. EN hem daar helemaal vast moet doen, en dan pas weer naar beneneden moet trekken. Poeh poeh, nu ben ik al moet en nu wil ik nog naar buiten ook haha.

Die kattenbak, wat onnozel zeg. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... |o

Nou, dan heb ik er ng 1: Mijn lange haar! Al denk ik dat als ik mijn leven lang met maar 1 arm zit, ik het er af zou knuppen, want het is knap lasitg. Maar als je tips hebt, zijn ze welkom.

Ik weet dat de mensen die hun gezelschap aanbieden dat gewoon voor een keerjte doen. Zo vat ik het ook op. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om nog mensen in mijn leven toe te laten die ik via internet ken (of dus eigenlijk niet ken). Ik vind het zelf heel erg dat ik zo wantrouwend ben, maar dat andere contact waar ik het voer heb was ook niet diep bedoelt. Ook meer gewoon af een toe een kletspraatje 9zo waren de mails ook) en af een toe een kopje thee. En de dingen zijn gewoon heel anders gelopen.

Nou, ik krijg het heel erg warm met mij jas aan, ik ga lekker mijbn huisje uit!! Lekker genieten, want het sneeuwt hier (Al blijft het niet liggen, maardan kan ik ook niet uitglijden).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:23

Sterkte! Ik lees dat je al een stuk behendiger aan het worden bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:28

Lang haar in bv een staart doen? Kwestie van een grote clip kopen, hoofd volledig in je nek leggen, en dan echt met een schuivende beweging je haar in de clip 'vegen'.

Of wat ook wil helpen: baseballpetje met klittebandsluiting opdoen. Haren door gaatje doen achter, dan clip daaromheen, dan klitteband losmaken en petje af, en voilá, staart.

:D

Blij dat je lekker ff naar buiten kunt, geniet ervan!

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:55

Buiten zijn was heerlijk, wel vermoeiend, daarna uurtje op de bank gelegen, maar dan komt de dag tenminste weer om.

Het is ook gewoon dat je op een gegeven moment zo in zo'n neerwaartse spiraal terecht komt, en daar ben ik toch weer uitgekomen. Wat een verschil met gisterochtend!! Heerlijk hoor! Toch handig zo'n forum, meestal ben ik een echte "stille meelezer", maar af en toe vraag ik zelf iets, en de keren dat ik dat deed hebben mij echt geholpen!

Sonja, ik heb nog 2 dingen bedacht, waar ik me op zich wel mee red, maar die vast hadniger kunnen. ALlereerst broodsmeren. Ik heb nu steeds van die makkelijke dingen, hageslag, voorgesneden kaas, vleeswaren. Maar eigenlijk verlang ik naar mijn jam en pasta. En ik mis mijn boter. Maar als ik begin te smeren wandelt mijn boterham weg. Heb al geprobeert hem ergens tegenaan te leggen, maar dan knal ik er steeds met mijn mes tegenaan. Heb jij nog tips?

Dan de afwas. Het afwassen zelf lukt dan nog redelijk, maar het afdrogen is lastiger. Nu spoel ik het af en laat het staan drogen, maar daardoor heb ik continu mijn hele aanrecht vol staan. Zoals gezegd, ik red me er wel mee, maar als je tips hebt zodat het afdrogen wel lukt, zou dat toch fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:05

Broodsmeren
Als je brood 'wegloopt' is de ondergrond van je bord te glad (bv stenen bordje) en/of je drukt te hard op je mes.
Boterham om een houten snijplank leggen dus, dat werkt veel beter. En niet te hard op je mes drukken. Als je boter, pasta of pindakaas te taai is, dan half uurtje voor je gaat eten op een wat warmere plaats zetten.
Boterham snijden is dan ook moeilijk zeker? Denk even aan de beweging die de kaasboer maakt als hij een punt kaas afsnijdt. Dat doe je ook met je mes. Je "hakt" je boterham dan zeg maar door. Op deze manier kun je met een scherp mes overigens ook heel makkelijk pizza in punten snijden met maar 1 hand.

Afwas
Makkelijkst met een sponsje ipv een kwast. Afdrogen is echt lastig. Ik zou de vaat gewoon lekker met heet water naspoelen en in een afdruiprekje (of op de kop op een droge doek) zetten, dan kan het na een half uurtje ook de kast in.
Ik droog zelf wel af met 1 hand, maar eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik mijn prothese daar wel bij gebruik, om het voorwerp dat ik afdroog licht tussen mijn arm en m'n buik te klemmen.

Best handig he zo'n forum :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:07

O ik heb er nog eentje waar je tegenaan gaat lopen, met avondeten. Als je vlees eet tenminste.
Zie maar eens een biefstukje oid te eten met 1 hand, dus als je geen mes en vork kunt gebruiken.
Vleesje half uur in de vriezer leggen, zodat 'ie licht aangevroren is. Dan "hak" je 'm met een vleesmes heel makkelijk in keurige stukjes. Die nog even een kwartiertje laten liggen bij kamertemperatuur, en dan gewoon als hapklare brokjes bakken. (let er wel op dat je bereidingstijd dus veel korter wordt!).

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:26

Oké, het afdrogen laat ik dus maar. Gewoon niet naar omkijken. Afwassen met een sponsje is nog wel een handige tip, dat scheelt vast twintig keer de bak rond gaan achter je kopje, omdat je dan meteen je kopje vast hebt terwijl jehem schoon maakt! :D

Brood smeren: ik denk inderdaad dat mijn borden te glad zijn. Ik zal het eens op mijn kaasplank proberen! Het snijden, tja, ik vouw het brood maar gewoon dubbel en eet het zo. Wou het mezelf maar niet moeilijker maken dan nodig haha. Maar snijden is inderdaad een probleem.

Dat vlees is inderdaad ook iets waar ik tegen aan loop. Wie weet ga ik nog eens zelf koken als dit heel lang gaat duren, maar vooralsnog heb krijg ik mijn maaltijden aangeleverd van de maaltijdservice. Die hoef ik alleen maar op tewarmen. Het werd me te ingewikkeld om te gaan bedenken hoe ik moest gaan koken, inderdaad, vlees snijden, maar ook bijvoorbeeld hete pannen van het gasfornuis pakken om maar wat te noemen. Ik heb dus maar voor de makkelijke weg gekozen en moet zeggen, eht is echt goed te eten wat ze leveren! En ach, ik ben alleen, dus als ik af en toe met mijn handen eet is er niemand die het ziet :=
En mijn eten in een diep bord doen, scheelt ook al ontdekte ik. Dan kan ik het eten tegen de rand schuiven en dan op je vork of lepel, ipv óver de rand.

Dank je wel weer voor deze tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:44

*grinnik* Koken met 1 hand is niet zo moeilijk hoor, zonder pannen is véél lastiger :=

Meeste mensen denken te moeilijk. Afgieten bijvoorbeeld is niet te doen met 1 hand. Dus kwak je 't gewoon in een vergiet.
Aardappels schillen is ook niet handig. Maar die verkopen ze voorgeschild, of anders leg je 'm wederom op een houten plank als je gaat schillen, dan glijdt 'ie niet weg. Geldt niet voor mango's trouwens, die gaan je hele huis rond :))

Mocht je verder nog wat tegenkomen dan gil je maar! Sterkte en beterschap!