Vende schreef:Op welk ROC volg je je opleiding Jackyy?
Op ROC Flevoland hier in Almere.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
LouB schreef:Ik volg ook de opleiding middenkaderfunctionaris Reizen op de MTRO.
Loop op dit moment nog stage (nog 1 weekje) op een reisbureau, ga daarna nog wel een jaartje doorstuderen voor m'n Associate Degree op de NHTV.
Ik vond mijn opleiding wel erg leuk (De Rooi Pannen in Breda.)
Maar inderdaad het is er lastig om een baan te vinden in het toerisme en vaak betaald het niet zo denderend!
juniper schreef:Ik ben bijna klaar met de opleiding FBTR afstudeerrichting tourmanager aan het NHTV. Ben begonnen met afstuderen, over 5 weken ga ik 4 weken naar colombia en 2 naar de VS.
Iemand zei dat je niet veel reist binnen het toerisme, als je veel wil reizen moet je zorgen dat je de tourmanager kant opgaat, of onderzoek, of projecten in het buitenland bijvoorbeeld.
Lous schreef:juniper schreef:Ik ben bijna klaar met de opleiding FBTR afstudeerrichting tourmanager aan het NHTV. Ben begonnen met afstuderen, over 5 weken ga ik 4 weken naar colombia en 2 naar de VS.
Iemand zei dat je niet veel reist binnen het toerisme, als je veel wil reizen moet je zorgen dat je de tourmanager kant opgaat, of onderzoek, of projecten in het buitenland bijvoorbeeld.
Heb ook FBTR gedaan en de meeste gingen die richting doen. Nadeel van tourmanager is alleen dat je veel van huis bent ( ook op feestdagen en je eigen verjaardag bijvoorbeeld ) en dat je mensen moet rondleiden in een gebied wat voor jou ook vreemd is. Daarnaast is het seizoensgebonden dus moet je blijven solliciteren.
Maar kan me indenken dat veel mensen dat een uitdaging vinden.
Als tourmanager ben je dus reisleider, maar dan uitgebreider dan MBO. Je zorgt voor de slaapplaatsen van de mensen, zorgt dat hun reis en alles tijdens hun reis goed verloopt, en leidt ze rond in verschillende gebieden.
Lous schreef:Als tourmanager ben je dus reisleider, maar dan uitgebreider dan MBO. Je zorgt voor de slaapplaatsen van de mensen, zorgt dat hun reis en alles tijdens hun reis goed verloopt, en leidt ze rond in verschillende gebieden.
Omdat je vaak hoort dat je zoveel korting krijgt (of is dit een broodje aap?). d_ruiter schreef:LouB schreef:Ik volg ook de opleiding middenkaderfunctionaris Reizen op de MTRO.
Loop op dit moment nog stage (nog 1 weekje) op een reisbureau, ga daarna nog wel een jaartje doorstuderen voor m'n Associate Degree op de NHTV.
Ik vond mijn opleiding wel erg leuk (De Rooi Pannen in Breda.)
Maar inderdaad het is er lastig om een baan te vinden in het toerisme en vaak betaald het niet zo denderend!
HEEEEEEE ik ga ook volgend jaar op NHTV beginnen
doe jij t ook dan die opleiding?? juniper schreef:Lous schreef:Nee ik heb hem gedaan, maar was te moeilijk voor me. Dat was het allereerste jaar dat de opleiding bestond.
Wacht volgens ken ik jou nog wel, ik heb ook dat eerste jaar gedaan. Jij had een haflinger samen met je zus ofzo?