Steefjevos schreef:Ik vind het ook werkelijk ongehoord dat zusters mopperen over diarree wat ze op moeten ruimen terwijl ze:
1. al van te voren waren gewaarschuwd
2. mopperen dus in het bijzijn van patient én familie (bewaar dat voor achter de schermen)
3. het een vervelend klusje is wat bij het werk hoort
En toch moet je niet vergeten dat er altijd twee kanten aan een verhall zijn. Ik geef een voorbeeld:
Stel, ik ben bezig een patiënt 1 te wassen die koorts heeft, en de patiënt 2 aan de overkant van de gang belt. Ik weet dat die patiënt diaree heeft en dat niet zo lang kan ophouden. Ik doe mijn best om de patiënt 1 zo goed en zo kwaad mogenlijk te bedekken en loop naar patiënt 2. Helaas heeft dit toch een paar minuutjes geduurd en is het te laat. Het bed + patiënt onder de diaree. Ik roep een andere verpleegkundige die me helpt om patiënt twee helemaal te verschonen. Geen gemakkelijke taak aangezien de patiënt ook nog eens bedlegerig en zwaarlijvig is. Maargoed, een klein kwartiertje later zijn we klaar met patiënt 2 en ga ik terug naar patiënt 1 om hem verder te wassen en te verzorgen.
En dan heb je 's middags plots twee klagende families aan je deur staan. De 1 vind het niet kunnen dat patiënt 1 met koorts daar zo lang zonder kleren halfgewassen in bed heeft gelegen. De ander vind het een schande dat patiënt 2 toch nog haar bed heeft onder gepoept, terwijl we notabene gewaarschuwd waren dat ze direct naar het toilet moet als ze op de bel drukt.
Wat heb ik dan verkeerd gedaan in deze situatie, behalve proberen iedereen zo vlug mogelijk tevreden te stellen?
)