ik ga ook uit van het standpunt: jouw kind, jouw opvoeding. nu staat mijn vriend wel achter mij als ik iets welof niet wil en dat scheelt enorm!
wat bij mij ook helpt is dat ik zelf ook met kinderen werk en wel ongeveer weet wat ik doe.
tips:
-zoals al eerder genoemd structuur en duidelijkheid.
-neem tussen door tijd voor jezelf, t zijn zijn kid dus je hoefter niet continu bij te zitten, ga wat leuks doen, trek je het een stuk beter.
-hou in je achterhoofd, t zijn kinderen, die zullen echt niet gemeen zijn om het gemeen zijn, ze zoeken naar houvast/structuur en grenzen.(uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
-maak een 'doe potje' met dingen die ze alleen kunnen doen, dingen die je samen kunt doen, en dingen de ze mat papa of jou kunnen doen. weten ze het niet meer,laat ze daar iets uit doen.
- geen ze ook inividiuele aandacht, alleen met 1 kind iets gaan doen, zo waardeer je ze om wie ze zijn en dat voelt veilig voor een kind.
- een kind dat zich veilig en gewaardeerd voelt zal ook sneller geneigd zijn iets voor jou te doen. (zelf spelen/ luisteren)
- leer ze hoe ze lief kunnen spelen. speel met ze mee en gaat het fout geef ze een 'time out' na een paar min kijken jullie samen water fout ging en hoe los je dat op? (moet jij dus van te voren nadenken wat je stoort als ze ruzie hebben en wat je wil dat ze wel doen.) benoem dan ook hoe leuk het is als ze dat wel doen. en als het wel gezellig is, vraag ze dan eens waarom het nu zo leuk is? kids weten dat vaak zef 10 keer beter uit te leggen dan wij.
- beloon gewenst gedrag!!!!
en als niks helpt, en je ziet t ff niet meer zitten, koop ze om (werkt niet als je t te vaak doet maar, soms
)
De kinderen maken haar gek en razend. De moeder dumpt de kinderen steeds bij anderen, ze krijgen geen fruit, hebben de kinderen geen hersens? Komt behoorlijk onaardig over. Kinderen zijn 4 en 8! Daarbij zeg ik niet dat ze helemaal niks mag zeggen maar als ze constant zit te vitten schiet het natuurlijk ook niet op. Ik val de TS niet aan ik vind alleen dat er weinig respectvol over de kinderen gesproken wordt. Om ex en kinderen zo te benaderen komt het over alsof de bagage van haar vriend teveel is. Daarbij wekt ze de indruk dat zij de enige is met gezond verstand en de rest de kinderen maar laten ....
) er helaas weer een ruzie van.