Kaka schreef:Persoonlijk kan ik wel inkomen in de gedachte van jouw docent. Als je nooit tegenslag kent, hoe kun je dan ooit de positieve kanten van je leven op waarde schatten? Dat kun je al bijna een probleem noemen.
Nah dat vind ik een beetje te kort door de bocht gedacht.
Ik snap aan de ene kant de reactie van de docente wel (doe zelf MWD en heb ervaring met dergelijke opdrachten
). Wellicht denkt ze dat je wel problemen hebt maar ze niet druft/wilt onderkennen of dat je ze hebt weggestopt (hoeft niet zo te zijn hoor, is een voorbeeldje
). Dat soort dingen gebeuren natuurlijk wel en dat wegstoppen kan idd leiden tot verdere problemen dus in die zin is het 'een probleem als je geen problemen hebt'.Ook jouw kant van het verhaal begrijp ik wel. Als er niets aan de hand is met je en er wordt door een ander even beslist dat dt wel zo is dan voel je je daardoor wellicht wat aangevallen.
Ben het ook niet helemaal eens met je docente hoor, niet iedereen heeft problemen die het noemen waard zijn. Overigens is de definitie van 'probleem' ook heel subjectief imo. Wat de één als onoverkomelijk probleem ziet daar lacht de ander om. Is maar net hoe je daar zelf wel of niet mee om kunt gaan.
.
( mensen hoeven zich niet aangesproken / aangevallen te voelen verder, maar het valt gewoon op.. )