[LZP] Jongeren rijden roekeloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:05

Dat is heel makkelijk, iedereen over één kant scheren...
Helaas zijn het niet alleen jongeren die roekeloos rijden, er zijn ook genoeg ouderen die roekeloos rijden.
Uitzonderingen daar gelaten.
Dit komt (naar mijn idee) dat mensen nergens meer de tijd voor nemen.
Het moet allemaal snel, zijn met meerdere dingen tegelijk bezig, en alles is spannend behalve het gene wat voor ze gebeurd.
Dus ik vind de conclusie jongeren rijden roekeloos rijden erg kort door de bocht.

Jolliegirl

Re: [LZP] Jongeren rijden roekeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:07

en dan te bedenken dat je door ff 30 km harder te rijden... je die ene minuut niet meer inhaalt hoor... :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:09

lekker slap, ik ben het daar echt neit mee eens.
Ik heb nu 2 jaar mn rijbewijs, geen bekeuring gehad, geen brokken gemaakt.
Simpelweg omdat ik heel normaal rijd.
Natuurlijk rijd ik ook weleens te hard, wie niet, maar dat zal dan hooguit zo'n 10 km zijn.
Maar roekeloos? nooit!

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:10

ik denk dat jongeren juist beter rijden dan die oudjes die overal 70 gaan rijden waar je 100 mag dat veroorzaakt 10 x meer ongelukken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:12

eef_w schreef:
ik denk dat jongeren juist beter rijden dan die oudjes die overal 70 gaan rijden waar je 100 mag dat veroorzaakt 10 x meer ongelukken.

ja idd, rij dan op zn minst rechts.. en 80.. dat is tenminste nog een max snelheid voor aanhangers en sommige vrachtwagens..
Dan volg je het verkeer tenminste nog

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:15

eef_w schreef:

Jah das zeker waar. Ik irriteer me meer daar meer.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:18

Jah zoiets kan iedereen gebeuren. Fijn dat je er zelf goed vanaf ben gekomen!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:19

adil18, dat zei ik ook niet, iedereen kan op een ongelukkig moment een ongeluk krijgen, maar heir ging het over het feit dat jongeren roekeloos rijden.
En mijn reactie daarop is dat dat neit waar is, lang neit alle jongeren doen dat.

Jij hebt zo te zien erg veel geluk gehad!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:20

YankeeBoy schreef:
adil18, dat zei ik ook niet, iedereen kan op een ongelukkig moment een ongeluk krijgen, maar heir ging het over het feit dat jongeren roekeloos rijden.
En mijn reactie daarop is dat dat neit waar is, lang neit alle jongeren doen dat.

Jij hebt zo te zien erg veel geluk gehad!

Dat vind ik ook, dat zei ik ook. Lang niet alle jongeren rijden roekeloos, ik kan van mezelf ook niet zeggen dat ik nou bepaald roekeloos reed :n

Heel veel pech gehad dat ik over een "fout" stukje reed, en inderdaad heel veel geluk gehad dat ik nu gewoon hier nog zit en an het bokken ben ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:23

Jolliegirl schreef:
en dan te bedenken dat je door ff 30 km harder te rijden... je die ene minuut niet meer inhaalt hoor... :=

Kan ik me ook kapót aan irriteren! Soms word je aan alle kanten gesneden, dan denk ik ook 'je huis staat er 10 minuten later ook nog wel hoor'.

Gister hadden een personenwagen en een vrachtwagen achter me bonje. Die auto achter me voegde in op de snelweg, vrachtwagen was het er niet mee eens en ze gingen elkaar dus klieren. Het begon ermee dat de vrachtwagen ineens op de vluchtstrook ging rijden (ik reed rechts, totaal 3 rijbanen, dus hij reed strak naast me). De vrachtwagen probeerde vervolgens tussen mij en de personenwagen achter mij te komen, maar de auto achter me zat zowat op m'n achterbank en de vrachtwagen duwde mij bijna een baan naar links (terwijl daar geen ruimte was) De vrachtwagen ging weer achter de personenauto en ging hem op zitten duwen. Uiteindelijk kon ik niet verder op die baan, tenzij ik ook bij iemand op de achterbank ging zitten. Vervolgens lukte het me om een baan naar links te gaan en dat deed de auto achter me ook, de vrachtwagen volgde hem overal. Ik heb dus uiteindelijk maar een flink stuk flink gas gegeven om van die mafjoekels af te zijn.

Zat met beste zweethandjes aan het stuur, vond het niet zo grappig met 100km p/u.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:24

jeetje malloten ... ! :S
wáár slaat dat op?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:26

En waren die mafkoekels jongeren? ;)

Ik bedoel maar, dat is pas gevaarlijk weggedrag toch??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:27

Nee dat waren zéker geen jongeren, maar wel mensen die zorgen voor ongelukken. Wat zij doen moeten zij weten, maar dan wel graag zonder mij :o

Maar dit waren wel weer spits-mensen, we hadden net daarvoor in de file gestaan en dan worden mensen ook ongeduldig (wat weer risico's met zich meeneemt).

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:30

Als je t mij vraagt zijn er roekeloze rijders in alle leeftijdsgroepen en ervaren en beginnende bestuurders.

En dat volgens de statistieken de meeste eenzijdige ongevallen door jongeren komen, komt dan niet door t feit dat jongeren meer op pad zijn dan bijvoorbeeld die oudere bestuurders?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:31

Jolliegirl schreef:
jeetje malloten ... ! :S
wáár slaat dat op?

Phoe, ook wel eens van die idioten gehad die hun auto als het verlengstuk van hun penis gebruiken hoor:

Rij 60 op een weg waar je 60 mag en niet in mag halen en achter mij rijdt een stel die het daar helemaal mee eens is. Daarachter rijdt auto nummer drie die dat niet leuk vind, daarachter auto nummer vier die het ook niet leuk vind. Nummer 3 wil inhalen, wil net uitwijken en nummer 4 schiet er langs. 4 aan mij voorbij, 3 erachter aan die als wraak auto nummer 4 wil inhalen. Deze geeft gas met als gevolg dat 3 en 4 over een best stuk naast elkaar rijden en het tempo enorm opvoeren, kort voor een onoverzichtelijke bocht breekt auto 3 de actie af en kruipt achter auto 4. Ik heb nog nooit zo'n kinderachtig en levensgevaarlijk spektakel gezien....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:39

ja echt.. hoé verzinnen ze het..
laats , ik reed rustig 120 op de linkerbaan, was een stel vrachtwagens inhalen.. zie ik een politieauto met hoge snelheid aankomen.. geen sirene of zwaailicht.. maar hij kwam écht knoerthard aanscheuren..en die ging zitten drukken.. ik heb mijn gas losgelaten en ben 110 gaan rijden := oke mischien heeeeel flauw.. maar komop
ik weer naar rechts, reden ze naast me, heb even mijn duim opgestoken zo van : goed gedaan hoor!!
had gehoopt dat ze me aan de kant gezet hadden! dan had ik ze echt aangesproken.. roekeloos gedrag!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:40

alle jongeren worden over 1 kant geschrapen

ok toen ik me rijbewijs had vond ik het ook vet om keihard weg te trekken bij een stoplicht maar daar had ik ook wel de auto voor. als het druk was ofzo deed ik het niet. vond ik te gevaarlijk. nu heb ik me motor en vind ik het alsnog een kick geven maar als het druk is doe ik het niet. een auto/motor hoeft niet me dood te worden, this maar een vervoersmiddel... :o

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:42

Jah daar ben ik ook heel goed in. Bij bumperklevers zak ik steeds verder af. Zo een vreselijke hekel aan zeg. Ik zeker mijn auto in de prak als er iets voor me gebeurd waardoor ik ineens op de rem moet.

Op de snelweg doe ik dat overigens niet, dan ga k wel naar rechts en gaan ze me maar voorbij. Hoewel ik niet vaak ingehaald wordt, heb k een hekel aan hahaha

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:43

Ik kon helaas niet naar rechts, was een rij vrachtwagens aan het inhalen, en gelukkig reed alleen die politie achter me, de rest was nog ver achter me, anders had ik het niet gedaan hoor.

maar idd, ik zak dan ook nog liever af.!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:43

Heb niet zoveel moeite met die "jongeren", wel met oudjes die niet door rijden.
Of mensen vooral vrachtwagenchauffeurs die 110 rijden op de linkerbaan hallo ga dan f rechts rijden...
hier in nederlands hebben de meesten nooit van doorrijden gehoord _-:(

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:45

Blondie_ schreef:
Of mensen vooral vrachtwagenchauffeurs die 110 rijden op de linkerbaan hallo ga dan f rechts rijden...

Kijkkk jij zegt het goed :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:46

Blondie_ schreef:

Hmmmm, das wel waar, maar goed, ik denk dat ik de komende tijd ook niet meer lekker door kan rijden eerlijk gezegd :')

Bovendien moet je zo rijden dat je je eigen situatie onder controle hebt. Oudere mensen met ietsje minder zicht, ietsje minder gehoor en een iets trager reactievermogen moeten zich dus qua rijden aan hun situatie aanpassen, das goed zo. Vervelend voor ons, maar heel goed te begrijpen en ook iets wat je moet respecteren...

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:49

Zit ook wat in Adil18, maar als hun niet harder dan 70 op de snelweg durfen/kunnen.... Dan brengen ze toch echt zich zelf en de rest wel in gevaar hoor..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:52

Colt schreef:
Zit ook wat in Adil18, maar als hun niet harder dan 70 op de snelweg durfen/kunnen.... Dan brengen ze toch echt zich zelf en de rest wel in gevaar hoor..

Gelukkig moet je ook een minimum snelheid erop hebben als je op de snelweg wilt rijden ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:52

dat neemt niet weg dat het gevaarlijk is...