Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Jasmijn76 schreef:..het is idd ook dat andere gaan zeggen, zijn ze nog niet zindelijk?...was pas in de winkel en werd me gewoon verteld dat het wel laat is..terwijl ze een paar maanden 2 zijn!

woofie schreef:Samen met je kinderen leuke onderbroekjes kopen ( zelf laten kiezen)
en ze vertellen dat ze die aan mogen als ze op de wc hun plasje en hoopje doen omdat de broekjes anders vies worden.....
inkepink schreef:ook hier hebben we met beide jongens gebruik gemaakt van het stickervel, hielp super!
De jongste was zindelijk met amper 3 de oudste was een jaar ouder. Voordeel was dat ze allebei van elkaar afkeken en voor elkaar onder wilden doen. (zit een jaar tussen die twee in maar in veel dingen zijn ze 'gelijk')
Voordeel was wel dat ze beiden in de zomer zindelijk werden, dan kun je ze tenminste even in de blote kont laten lopen zonder dat het te koud is.
Ze zijn nu 4 en 5 en heel heel af en toe gebeurt en nog een ongelukje, vooral als ze drukdrukdruk zijn.
Wel moet ik zeggen dat ze beide al vrij snel een hekel aan een vieze broek hadden, zodra ze dat 'doorhebben' is het eigenlijk heel snel gegaan. De jongste in een week de oudste duurde iets langer (maar die is in alles in trager)
Niet te druk over maken, komt echt goed
Jasmijn76 schreef:woofie schreef:Samen met je kinderen leuke onderbroekjes kopen ( zelf laten kiezen)
en ze vertellen dat ze die aan mogen als ze op de wc hun plasje en hoopje doen omdat de broekjes anders vies worden.....
wel eens twee kinderen van twee losgelaten om ze iets zelf te laten uitkiezen???![]()
![]()
bij mij wordt het iig geen succes en kom ik waarschijnlijk thuis met spullen waar ik het bestaan niet vanaf weet!

maar mijn moeder vertelde ons laatst dat ze ons zindelijk heeft gemaakt door o.a als we dan zelf gingen, er een heel feest van te maken: dan moest iedereen komen en ging ze zingen en klappen
wie weet heb je er iets aan, schijnbaar heeft het gewerkt Jasmijn76 schreef:woofie schreef:Samen met je kinderen leuke onderbroekjes kopen ( zelf laten kiezen)
wel eens twee kinderen van twee losgelaten om ze iets zelf te laten uitkiezen???![]()
![]()
bij mij wordt het iig geen succes en kom ik waarschijnlijk thuis met spullen waar ik het bestaan niet vanaf weet!