HELP!...kinderen zindelijk krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:47

Samen met je kinderen leuke onderbroekjes kopen ( zelf laten kiezen)
en ze vertellen dat ze die aan mogen als ze op de wc hun plasje en hoopje doen omdat de broekjes anders vies worden.....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:20

Sorry TS geen ervaring mee!
Ik wil je er wel succes mee wensen ;)

Als ik al die verhalen zo lees denk ik echt.. was ik net klaar om over mijn angst heen te komen dat kinderen krijgen wel zeer doet, maar een enorme vreugd is. Lees ik die verhalen over het zindelijk maken :D :D
Niets negatiefs overigens hoor !

Alet74

Re: HELP!...kinderen zindelijk krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:24

Ach, de meeste dingen gaan best wel vanzelf hoor. Je moet er ook niet meer van maken dan dat het is!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:32

Jasmijn76 schreef:
..het is idd ook dat andere gaan zeggen, zijn ze nog niet zindelijk?...was pas in de winkel en werd me gewoon verteld dat het wel laat is..terwijl ze een paar maanden 2 zijn!

Mijn moeder heeft het 1x gezegd, ik heb daarop gezegd dat het mijn kinderen zijn en als de tijd daar is, ze het zelf wel aangeven of ze het willen of niet.
Ik houdt er niet van om alles volgens het ''boekje'' te doen, elk kind is anders en geeft zelf wel aan wanneer de tijd daar is om bijv zindelijk te worden.
Ze de goede richting in sturen doe ik ze wel, maar ik forceer niks.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:43

Niet druk om maken, als ze er zelf mee komen, gaat het vaak nog veel sneller.

Mijn zoontje was binnen 2 week zindelijk overdag en s'nachts, nooit geen druk op gelegd, wel es een poging gedaan, maar daar was hij zelf nog niet mee bezig, en later kwam die er zelf mee.

Mijn dochter van 2,5 begint nu net zelf sinds 2 week, na een plas op het potje krijgt ze een plaatje, die mag ze opplakken en na 5 krijgt of iets kleins of iets lekkers, en dat hebben ze heel snel door hoor ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:55

allemaal bedankt voor de tips +:)+ ...ik ben wel gerust gesteld! :D ...als het zonnetje gaat schijnen gaan we eens op ons gemakkie beginnen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:00

Op een zonnige dag (vrijdag) heb ik mijn oudste in haar blote kont laten lopen,iedere keer als ze nat was kwam ze naar me toe want het voelde niet prettig.De pot stond in de kamer,en ik zei haar als je weer voelt dat je nat gaat worden kom je snel op de pot zitten.En 2 dagen later was ze droog(zondag).

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:08

Hier ook de onzekerheid! Mijn dochtertje is bijna 3 en nóg niet zindelijk ;-)

Maar op het KDV zeiden ze zelf dat ik me niet druk moest maken en niets moest forceren en dat ze het zelf aangaven als ze er aan toe waren. Merle heeft laatst "per ongeluk" een plasje gedaan daar, en ik dacht daar gaan we he. Maarreh, niks!

Ze wil wel vaak op de wc zitten en doet dan heel hard haar best, maar volgens mij moeten ze leren controle te krijgen over de spieren ofzo. Ik denk dat als dat kwartje valt dat het dan zo gepiept is! Mijn nichtje poepte met 5 jaar alleen nog in een luier, dat vond ik dan wel laat. Maar net 2 is nog maar zo jong!

Niet druk maken! Doe ik ook niet ;-)

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:11

Totaal niet druk om maken, mijn dochtertje is afgelopen maand 4 geworden en pas sinds oktober zindelijk. Heb heel veel moeite er voor gedaan, wekenlang in der blote kont laten lopen maar niks hielp. Ze liet alles gewoon lopen en dan bedoel ik ook gewoon alles!

Een kind kan pas zindelijk worden als ze het plasje zelf voelen aankomen, bij de 1 is dat al heel snel, bij de ander duurt dat heel erg lang!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:14

Mijn zoontje is 3 en ook nog niet zindelijk, hij plast heel soms wel op de wc...maar meestal wil hij echt niet..
Ook stickertjes vond hij even leuk, na een plasje dan, maar dat wil hij nu ook niet meer..
dus van het voorjaar gaan we weer opnieuw beginnen, hij is gewoon laat

Mijn oudste was met 2 zindelijk, ook 's nachts in bed. maar de jongste vind het wel leuk om met hem mee te gaan naar de wc, maar heeft geen drang om hem na te doen ;)

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:20

Lees hem al meer voorbij komen, maar bij het dochtertje van mijn vriendin hielp het inderdaad dat ze na elke boodschap op de wc/pot een sticker mocht plakken, binnen een week had ze het in de smiezen! (ze is 2 jaar een 3 maanden) Succes in ieder geval!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:30

ook hier hebben we met beide jongens gebruik gemaakt van het stickervel, hielp super!
De jongste was zindelijk met amper 3 de oudste was een jaar ouder. Voordeel was dat ze allebei van elkaar afkeken en voor elkaar onder wilden doen. (zit een jaar tussen die twee in maar in veel dingen zijn ze 'gelijk')
Voordeel was wel dat ze beiden in de zomer zindelijk werden, dan kun je ze tenminste even in de blote kont laten lopen zonder dat het te koud is.
Ze zijn nu 4 en 5 en heel heel af en toe gebeurt en nog een ongelukje, vooral als ze drukdrukdruk zijn.

Wel moet ik zeggen dat ze beide al vrij snel een hekel aan een vieze broek hadden, zodra ze dat 'doorhebben' is het eigenlijk heel snel gegaan. De jongste in een week de oudste duurde iets langer (maar die is in alles in trager)

Niet te druk over maken, komt echt goed

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:53

woofie schreef:
en ze vertellen dat ze die aan mogen als ze op de wc hun plasje en hoopje doen omdat de broekjes anders vies worden.....

wel eens twee kinderen van twee losgelaten om ze iets zelf te laten uitkiezen??? :D _O-

bij mij wordt het iig geen succes en kom ik waarschijnlijk thuis met spullen waar ik het bestaan niet vanaf weet!
:D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:55

inkepink schreef:
ook hier hebben we met beide jongens gebruik gemaakt van het stickervel, hielp super!
De jongste was zindelijk met amper 3 de oudste was een jaar ouder. Voordeel was dat ze allebei van elkaar afkeken en voor elkaar onder wilden doen. (zit een jaar tussen die twee in maar in veel dingen zijn ze 'gelijk')
Voordeel was wel dat ze beiden in de zomer zindelijk werden, dan kun je ze tenminste even in de blote kont laten lopen zonder dat het te koud is.
Ze zijn nu 4 en 5 en heel heel af en toe gebeurt en nog een ongelukje, vooral als ze drukdrukdruk zijn.

Wel moet ik zeggen dat ze beide al vrij snel een hekel aan een vieze broek hadden, zodra ze dat 'doorhebben' is het eigenlijk heel snel gegaan. De jongste in een week de oudste duurde iets langer (maar die is in alles in trager)

Niet te druk over maken, komt echt goed

die stickers moet ik echt gaan inslaan! :D

bedankt voor alle ervaringsverhalen!...doet me goed!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:03

Jasmijn76 schreef:
woofie schreef:

wel eens twee kinderen van twee losgelaten om ze iets zelf te laten uitkiezen??? :D _O-

bij mij wordt het iig geen succes en kom ik waarschijnlijk thuis met spullen waar ik het bestaan niet vanaf weet!

Oh, hier heb ik echt om zitten schaterlachen. Zie het gewoon voor me! :D :D

Mijn zoontje bleek niet goed omkoopbaar met het stickervel. Hij kon er echt dingen mee verdienen die hij graag wilde (autos, maar dat hielp niks. De sticker op zich boeide hem helemaal al niet.

Ik heb ook gewacht tot de zomer waarin hij 2 was. Het scheelt ook wasgoed als ze in zomerse outfitjes (of bloot) rondlopen. ;)

Eerlijk gezegd had ik voor ik eraan begon ook zoiets van oh, jee, hoe moet ik dat nou aanpakken. Maar troost je, we zijn allemaal als broekpoepertjes begonnen, en we zijn uiteindelijk allemaal in staat zonder pamper rond te lopen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:06

heb verder niet het hele topic gelezen, en heb natuurlijk ook geen ervaring :D :Y) maar mijn moeder vertelde ons laatst dat ze ons zindelijk heeft gemaakt door o.a als we dan zelf gingen, er een heel feest van te maken: dan moest iedereen komen en ging ze zingen en klappen :+ wie weet heb je er iets aan, schijnbaar heeft het gewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:08

Wij hebben ook vreugdedansjes gedaan als ze wat hadden gedaan.
Je zag de kids echt groeien van trots!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:12

Jasmijn76 schreef:
woofie schreef:

Dat moet je dan zelf een beetje leiden. Kinderen moet je niet laten kiezen uit veel dingen maar bijvoorbeeld uit twee luierbroekjes. Maar de boodschap hiervan, het plassen op het potje 'leuk' maken is wel heel belangrijk. Werk met stickers en enthousiast toejuichen. Vroeger was ik zo blij dat ik een plasje op het potje had gedaan, want dan kon ik het 's avonds aan papa vertellen en hij vond dan dat ik een echte grote meid werd! Door al dat toejuichen en enthousiasme door ook familieleden werd ik helemaal blij en het werd een sport om alles op het potje te doen. Net als het naar bedgaan-ritueel..veel kinderen hebben er een hekel aan en het draait dan vaak uit op huilen. Vroeger vond ik naar bed gaan helemaal niet erg, mijn moeder vertelde een ruimte tijd van tevoren wanneer ik naar bed ging zodat het niet aankwam als verrassing. Dan gingen we tandenpoetsen en vertelde papa een verhaaltje, ik was dan meestal al een beetje moegeworden en mijn vader ook want die sliep wel eens na twee blz :+
Ik had er vrede mee en ging na het instoppen gewoon rustig slapen.