Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:58

zoals zij jou kwetst, kwets jij anderen...

En jij vind dat het jouw mening is om dit te kunnen zeggen... misschien vind je docent wel dat zij dit kan maken omdat het háár mening is?

Hoe dan ook, het is niet erg professioneel van je docente, en het beste is om dan gelijk naar je afdelingshoofd te gaan. wie weet doet ze dit soort dingen wel bij meer leerlingen als hun mening haar ook niet aan staat...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:03

Ik wil absoluut niet goedpraten wat jouw lerares doet maar jij verkondigt net zo luidruchtig jouw mening. ''Quote: Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren'' Er is iets mis gegaan met homos toen ze geboren werden, nou dan vind ik wat jouw lerares zegt nogal meevallen.. Maar dat neemt niet weg dat zij in een positie zit waarbij haar manier van doen niet goedgekeurd kan worden. Ik denk dat jullie allebei beter moeten nadenken over wat jullie zeggen. Misschien heb jij wel een homoseksueel iemand in de klas, die is dan nu het meest gekwetst!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:03

Ben het er mee eens dat het onprofessioneel van die lerares. Maar jij mag hier ook wel een lesje uit leren. Als je zulke uitspraken doet dan mag je ook de reacties gaan uitzitten.
Welkom in de-grote-mensen-wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:05

plagom schreef:
Ben het er mee eens dat het onprofessioneel van die lerares. Maar jij mag hier ook wel een lesje uit leren. Als je zulke uitspraken doet dan mag je ook de reacties gaan uitzitten.

als een lerares zelf de vraag stelt wat jij er van vind.... dan geef je antwoord, toch?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:06

VivaLaVida schreef:
plagom schreef:

als een lerares zelf de vraag stelt wat jij er van vind.... dan geef je antwoord, toch?

Dat wilde ik net zeggen.

Mij is GEVRAAGD een mening te geven.
Ik heb haar NIET GEVRAAGD mij belachelijk te maken waar ik zelf niet bij ben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:07

@VidaLaVida, de TS weet dat haar mening nogal grof opgevat kan worden, misschien had ze dus beter kunnen zeggen dat ze nogal een extreme mening erop na houdt die als schokkend kan worden ervaren?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:07

Ze heeft jou ook niet gevraagd anderen belachelijk te maken waar ze bij zijn, en dat heb je ook gedaan.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:08

BrittKitt schreef:
Ze heeft jou ook niet gevraagd anderen belachelijk te maken waar ze bij zijn, en dat heb je ook gedaan.

Ze had kunnen verwachten dat ik zo'n mening had. Dus als zij dat niet wilde horen had ze aan niemand naar hun mening moeten vragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:08

VivaLaVida schreef:
plagom schreef:

Ja, maar je moet ook de consequenties dragen van je mening...

Daarbij heeft de TS zelf ook mensen belachelijk gemaakt, voor aandachtstrekkers uitgemaakt of verteld dat er iets MIS met ze is?

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:09

VivaLaVida schreef:
plagom schreef:

Ja, dan mag de lerares daar toch ook weer antwoord opgeven, ik had het misschien wat netter verwoordt maar de manier waarop ts haar mening verwoordt vind ik ook uiterst lomp, bekrompen, niet goed overnagedacht en zonder enig greintje van inlevingsvermogen. Maar wel gelijk op d'r achterste benen staan als ze dan een weerwoord krijgt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:09

kinuh schreef:
BrittKitt schreef:

Ze had kunnen verwachten dat ik zo'n mening had. Dus als zij dat niet wilde horen had ze aan niemand naar hun mening moeten vragen.

Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:10

Vjestagirl schreef:
Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..

Dus iedereen moet hetzelfde denken? Iedereen moet het ermee eens zijn dat homohuwelijke etc. helemaal goed is?

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:11

Ze had kunnen verwachten dat ik zo'n mening had. Dus als zij dat niet wilde horen had ze aan niemand naar hun mening moeten vragen.[/quote]

Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..[/quote]
Pff, ts geeft dus zelf al aan dat er met haar geen discussie te voeren valt...

celano

kinuh schreef:
Vjestagirl schreef:

Dus iedereen moet hetzelfde denken? Iedereen moet het ermee eens zijn dat homohuwelijke etc. helemaal goed is?

nee, dat hoeft helemaal niet. Maar een bepaalde mening hebben geeft je nog niet het recht om anderen te beledigen!

Britt

Nee vind ik niet, maar ietwat genuanceerder zijn is ook een optie misschien?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:12

Het is van de lerares niet profesioneel. Ze geeft les op een christelijke school dus dit soort antwoorden zijn te verwachten. Zij is de volwassene en dit soort gesprekken horen in een klas te blijven. Ik vind het schandalig dat ze een leerling zo belachelijk zit te maken, en ik zou het hier zeer zeker niet bij laten zitten.

Anoniem

Loesje88 schreef:
@VidaLaVida, de TS weet dat haar mening nogal grof opgevat kan worden, misschien had ze dus beter kunnen zeggen dat ze nogal een extreme mening erop na houdt die als schokkend kan worden ervaren?

een lerares heeft de verantwoording en moet zich dus ook verantwoordelijk gedragen. Als een lerares om een mening vraagt, EXPRES bij iemand die christelijk is, waarvan je weet dat ze evt zo kunnen denken, moet ze zich verantwoordelijk blijven gedragen. Of die mening nou schokkend is of niet. als lerares zijnde kun je nou eenmaal niet alles eruit gooien.

Puchje

ik vind het 1-2.
Jij maakte een opmerking die je iets subtieler had mogen maken, want ja, jij hebt ook mensen tegen het hoofd gestoten.

Vervolgens maakt de lerares net zo'n botte opmerking. imo nog terecht.

Wat ik dan weer niet vind kunnen, is dat de lerares hier op doorgaat, je nog een opmerking in het voorbijgaan laat slikken en vervolgens je belachelijk gaat maken in andere klassen.
Dát is onprofessioneel en zeker niet te tolereren!

Vjestagirl

kinuh schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee... Maar je had het wel ietsje pietsje subtieler mogen verwoorden. Ze niet omschrijven als 'aandachtstrekkers' en 'er is iets mis gegaan bij de geboorte'. En er zit een verschil tussen ruimdenkendheid en 'iederen moet hetzelfde denken'

(hoewel ik niet inzie waarom het homohuwelijk niet zou mogen)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:12

BrittKitt schreef:

Ja, dat geef ik ook toe. Ik geef ook toe dat mijn mening wat heftig was en dat ik hem iets beter had moeten formuleren.

Maar dat geeft haar nog steeds het recht niet zo te doen.
Laatst bijgewerkt door _Christine op 12-02-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:15

Nou, prima!
Feit blijft dat de lerares net een stapje verder is gegaan, en dus té ver.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:16

kinuh schreef:
BrittKitt schreef:

Ja, dat geef ik ook toe. Ik geef ook toe dat mijn mening wat heftig was en dat ik hem iets beter had moeten formuleren.

Fijn om te horen wat ga jij nou ondernemen met je lerares?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:16

Tja, we horen hier een kant van het verhaal. Als het ECHT zo gebeurd is kan het inderdaad niet. Maar ik heb het vermoeden dat het wel genuanceerder ligt ;)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:17

Ok, ik ben het niet met je eens,
maar dat even terzijde gelaten.

Ik vind dit ronduit belachelijk,
als lerares hoor je er boven te staan.
Bovendien moet je zulke dingen niet vragen als je alleen je eigen mening wil horen,
dan kan ze beter voor een spiegel gaan staan dan voor de klas :=

Ik zou haar een nette mail schrijven,
met daarin dat je het niet fijn vind dat zij je belachelijk maakt en dat je vind dat ze hierboven zou moeten staan e.d.
Dat dit jouw eigen mening is en dat ze er anders niet om had moeten vragen.

Die zou ik ook doorsturen naar je mentor/whatever,
met daarbij een verhaal met wat er is gebeurd enz.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

VivaLaVida schreef:
een lerares heeft de verantwoording en moet zich dus ook verantwoordelijk gedragen. Als een lerares om een mening vraagt, EXPRES bij iemand die christelijk is.

Gatver, mensen die zich achter hun geloof gaan schuilen! Gewoon nadenken voordat je iets zegt en als je dan persé zo 'à la Wilders' wilt reageren dan niet gaan huilen als je er de consecuenties van ervaart.