Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:30

Ik snap niet waarom mensen willen betalen om levensgroot op je borstkas of rug de naam van een merk te dragen. Dan zou je toch eigenlijk al geld toe moeten krijgen voor het sponsoren :=

Ik koop wat ik leuk vind en fijn vind zitten soms merk soms niet. Maar als er ergens al groot een logo opstaat dan hoeft het van mij al niet. Ben geen wandelend reclamebord :=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:30

KvE schreef:
Meld me:D

Alleen geen G-star ect voor mij..
Doe mij maar Burberry, Chanel, Dior, Dolce & Gabbana, Gaastra, Gucci, Lacoste, Louis Vutton, O'neill, Oilily, Prada, Ralph Lauren, Scapa Sports, Tommy Hilfiger ect..

Vind zeker wel dat de merkkleding waarden hebben, kwaliteit zeker, zit goed en het is mooi.

Haleluja! Helemaal met jou eens! O'neill en Oilily is het dan weer net niet voor mij maar ik wil je lijstje wel aanvullen met Guess, Fornarina, Nolita, etc. :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:31

BraveSpots schreef:
Ik draag kleren als ik ze mooi en betaalbaar vind. Helaas zijn meer de 'gewone' kleren dan de merkkleren die daaraan voldoen. Af en toe als iets afgeprijst is komt er iets van een merk in.

Ik zie het nut niet in om het dubbele tot driedubbele van je geld uit te geven aan iets die je bijna identiek vind in de volgende winkel zonder merk. Daar is mijn geld me te kostbaar voor.

Uitverkoop is idd veel leuker om te shoppen :j
Paar weken terug nog een truitje van bjornborg gekocht voor 25,- wat eerst 69,95 was :Y)

BraveSpots

Overigens, om maar weer met 1 van mijn vooroordelen rond te strooien. Ik vind mensen met uitsluitend merkkledij meestal zeer verwaande types. En natuurlijk vinden ze dat zelf niet, maar dit topic is een mooi voorbeeld daarvan vind ik :j.

benangelique

vroegah was er nog een duidelijk kwaliteitsverschil tussen merk- en geen merk-kleding.
nu dat niet meer is, koop ik net zo lief iets goedkopers. heb liever dat ik vaak van kleding kan wisselen dan dat ik maar af en toe iets kan kopen omdat het zo schreeuwend duur is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:31

snoef schreef:
Ik denk dat picassox het niet heeft over de standaart merkkleding waar idd iedereen in loopt, maar meer de speciale gevallen die je ziet en echt moet hebben. Dat is meer liefde voor het kledingstuk dan populair zijn met een merk.

Kleding van bepaalde ontwerpers zijn ook geweldige, met verassende details en mooie stoffen.

Zelf heb ik niet veel merk, heb er gewoon he geld niet voor, maar ik vind het heerlijk om langs de design jurkjes te lopen en alles te bekijken en aan te voelen.

Yep, dit is wat ik bedoel. En niet als wandelend reclamebord of opgaan in de massa tussen de standaard G-star shirtjes en G-starbroeken. Gatsie!

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:32

Picassox, dan zijn wij het met elkaar eens!

Vind die merken persoonlijk meer 'klassen' hebben dan G-Star Raw en soort gelijke merken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:32

BraveSpots schreef:
Overigens, om maar weer met 1 van mijn vooroordelen rond te strooien. Ik vind mensen met uitsluitend merkkledij meestal zeer verwaande types. En natuurlijk vinden ze dat zelf niet, maar dit topic is een mooi voorbeeld daarvan vind ik :j.

Wattan? Vind je me zo verwaand? :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:32

Thats_Me schreef:
Ik snap niet waarom mensen willen betalen om levensgroot op je borstkas of rug de naam van een merk te dragen. Dan zou je toch eigenlijk al geld toe moeten krijgen voor het sponsoren :=

Ik koop wat ik leuk vind en fijn vind zitten soms merk soms niet. Maar als er ergens al groot een logo opstaat dan hoeft het van mij al niet. Ben geen wandelend reclamebord :=

Maar daar hoeft het bij merk niet altijd om te gaan (tenminste bij mij niet). Ik heb dan wel merkkleding, maar de merkjes vallen helemaal niet op. Het gaat om wat Picassox al zegt meer om de details, de stoffen waarmee de kleding gemaakt is etc.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:33

absolute grote stomme onzin waar fabrikanten handig misbruik maken van de jeugd om goed te verkopen.

Ik koop wat ik mooi vind en betaabaar en vooral fijn vind zitten. Zo heb ik shirtjes van de markt die 5 euro gekost hebben, een tom tailor broek, boxers van de toeristenmarkt 6 voor een tientje zien er voor mij zelfde uit als de bjorn borg :+ , voordeel van minder dure kleding is dat je het ook makkelijker kan afdanken en leuk wat nieuws kan kopen omdat je het dan ook nodig hebt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:34

KvE schreef:
Picassox, dan zijn wij het met elkaar eens!

Vind die merken persoonlijk meer 'klassen' hebben dan G-Star Raw en soort gelijke merken

Ja klopt. Puur uit liefde voor de kleding, stoffen en designers. Dat kan ik zeer waarderen.
Maar alles wat té ingeburgerd wordt, kan bij mij uit de kast. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer met Tommy Hilfiger broeken, en dat vind ik weer íets minder. Maar ach, dat Cavalli jurkje duurt nog wel een tijdje voordat iedereen daar mee loopt. :D

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:34

Tommy Hilfiger heeft bijv. maar een klein tekentje op de borst daar loop je niet mee tekoop, het valt menig mens niet eens op

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:34

Shirtjes van de markt komen niet meer in mijn kast terecht, 1 keer wassen en het is gelijk 10 maten gekrompen :n

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:35

Het hoeft niet verwaant te zijn, ik snap dat dat zo over kan komen. Maar je kan het ook als een hobby zien, de een stopt ze geld in dvd collecties en de andere gaat voor kleding.

BraveSpots

Picassox schreef:
BraveSpots schreef:

Wattan? Vind je me zo verwaand? :D

Zo komt het wel over op mij ja :). Spreken over waarden en klassen en al van dat meer, ik bedoel, het gaat over een truitje of een broek...

milo

er was een tijd dat ik nog niet op mezelf woonde en al mijn geld lekker kon uitgeven. Toen ging ik voor merk, voor duur. zal ook een bepaalde leeftijds adequaat-iets zijn, maargoed.
tegenwoordig ben ik wat bewuster. Shop graag bij de H&M voor leuke truitjes, of de Only, Vero Moda. Heerlijk!!! 100.- en je kan er veel voor kopen!

qua huisinrichting kies ik wel vaak voor kwaliteit en duurdere merken. Wil ik dat het lang meegaat en ga ik voor een mooi design? dan kies ik bewust.

met kleding let ik op originaliteit, kwaliteit. maar dat hoeft nieteens schreeuwend duur te zijn. je betaal zoveel voor het merkje, terwijl dat vaak een klein detail is.
Graag koop ik wel bij protest, quiksilver en oxbow, gewoon mooie kleding, net iets anders en goede kwaliteit. maar evengraag ga ik uit mijn dak bij de H&M :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:35

DeSa schreef:
Shirtjes van de markt komen niet meer in mijn kast terecht, 1 keer wassen en het is gelijk 10 maten gekrompen :n

Meestal zien ze er ook nog goedkoop uit. Door lelijke felle kleuren of ordinair kant.
Dat is gewoon jammer! Koop dat iets wat duurder is maar mooi is en blijft.

KvE

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:36

BraveSpots vind je mij dan ook verwaand? :D

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:37

Ik heb in mijn kast een mix van Vero Moda en dure merken. Soms slaag ik gewoon nergens en dan is er wel dat ene shirtje wat dan achteraf ook belachelijk duur was, maar dan toch maar gekocht.

Zo heb ik dan Vero Moda, maar ook IndianRose, Dept en die merken. Het is maar net wat ik zie hangen. Al heb ik wel meer niet merken dan merken hoor ;)

Trouwens geen merken met groot zichtbaar de naam voor/achter op. Dat vind ik zo'n onzin, mooi is het ook niet. Meestal weet je dan gelijk dat het namaak is. Inderdaad merk je het aan de stoffen, de prints blijven net wat langer mooi, de pasvorm blijft netjes enzovoort.

Ik heb een jurkje van Dept, uitverkoop, 65,00, 1 keer aangehad. Kijk ik geef toe, zonde van mijn geld, heel erg en ben er ook niet trots op, maar zo ben ik ik kon het niet laten hangen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:37

ach joh, verwaand..

wacht maar tot je een eigen koopwoning hebt met een mooie hypotheek. dan weet je je geld wel handig uit te geven :)
en niet dat ik arm ben, ik hoef niet na te denken in de AH als ik boodschappen doe, maar ik vind 50.- wel wat te veel voor een simpel vestje :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:37

BraveSpots schreef:
Zo komt het wel over op mij ja :). Spreken over waarden en klassen en al van dat meer, ik bedoel, het gaat over een truitje of een broek...

Nou, valt behoorlijk mee hoor! En ja, de een stort zich op dertigduizend Ankysetjes, de volgende op tweehonderd dvd's en ik op merkkleding. Ja, mijn paard loopt inderdaad niet in set in Anky Piskleur. Ik heb 3 Ankypads, en 2 normale dekjes. That's it.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:39

KvE schreef:
BraveSpots vind je mij dan ook verwaand? :D

Tja, als wij het liever aan kleding besteden...
Ik weet van mezelf dat ik wél wat nuffig kan zijn in het dagelijks leven, maar dat komt niet door m'n kleding hoor. :D

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:39

Al mijn kleding is zwart zonder zichtbare merknamen, erg gevarieerd dus :D. Ik moet zeggen dat ik een grote hekel heb aan winkelen. Tegenwoordig maak ik veel kleding zelf, maar in het verleden ging ik regelmatig naar een dure winkel in de buurt. Het merk vond ik totaal niet interessant (het waren merken waar ik nog nooit van gehoord had), maar ik was erg blij met de service. Ik hoefde alleen maar het pashokje in te duiken en alle kleding die bij mijn smaak paste, werd me aangedragen. Vriendlief kreeg een drankje en kon heerlijk op zijn kont gaan zitten en ik hoefde aleen maar een keuze te maken.
Ik moet eerlijk zeggen, dat hoewel ik de merknaam niet interessant vond, de kleding van erg goede kwaliteit was en nog steeds is. Ik heb meerdere kledingstukken uit deze winkel die inmiddels bijna tien jaar oud zijn, veel gedragen zijn en geen slijtage vertonen.
Ik loop niet in kleding waarbij de merknaam erg aanwezig is. Voel me dan net een wandelende reclamezuil...
Mijn eigen gemaakte kleding is merkloos, maar kreeg in de stoffenwinkel wel te horen dat de stof die ik had gekozen uit de Armani-collectie kwam, haha! Zelfs in de zelfmaakwereld ontkom je dus niet aan merken!

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:40

Ag sommige zien me als een domblondje dat verwaand is en vooral verwend door pappie met zijn geld.

Zie mezelf meer als iemand die het leuk vind om merkkleding te kopen maar mijn paard krijgt echt niet iedere maand een nieuw anky dekje in de nieuwste kleuren

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:42

KvE schreef:
Ag sommige zien me als een domblondje dat verwaand is en vooral verwend door pappie met zijn geld.

Zie mezelf meer als iemand die het leuk vind om merkkleding te kopen maar mijn paard krijgt echt niet iedere maand een nieuw anky dekje in de nieuwste kleuren

INDERDAAD! _/-\o_
Mijn paard loopt niet in Anky Piskleur met 10.000 bandages en 70.000 bijpassende oornetjes. Mijn paard heeft een paar pads die qua kleur gewoon leuk staan, en mooi passen. Functioneel zijn, en that's it! :D