OKE is dit normaal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:16

Midasje schreef:
tita schreef:
is toch aan hun kant van de muur, plaats even een foto want ik kan me er niet veel bij voorstellen hun kijken tegen die muur aan toch?

Ja idd maar mijn huis de gaten zitten in mijn buiten muur.

is ook gedeeltelijk hun muur

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:17

Midasje schreef:
Ja dat dacht ik idd ook en helemaal met klimop dan is mijn hele muur verkl00t...zal ik eisen dat ze de plantebak verwijderen?? of gaat dat te ver.

Het is een koopwoning.

Nou aan jullie reacties te zien ben ik dus geen zeikerd zeg maar :D
De plantebak gaat er dus af....ze hebben dat dus gewoon gedaan toen wij waren werken...zo van nu hangt hij toch.

Gewoon eraf trekken en weg flikkeren, dat hoeven ze bij mij niet te doen hoor := !

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:17

Litterbox schreef:
Ik zou ook niet blij zijn als iemand gaten in mijn huis loopt te boren... ongevraagd. Het is wel een koophuis, dus de muren zijn ook van jou. Je kunt natuurlijk wel de plantenbak toeeigenen ;-)

uhm.. hoe werkt dat dan als je binnenshuis een lijstje ophangt?? Dan boor je toch ook gaten in een muur die voor de helft van je buurman is... Ga je dan ook naar hem toe.

Sorry snap echt de drukte niet. Het gaat ineens om iemands buitendeur en dan mag er niet eens een plantenbakje aangehangen worden? Een paar gaatjes kan die muur echt wel hebben hoor.

Kattenbak

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:18

Nee, volgens mij steekt haar huis een stuk uit, en in dat uitsteeksel van haar huis hebben zij dus die bak gehangen, het gaat dus niet om een 'gedeelde' muur.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:19

Kimbaie schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar je je druk om maakt.

Maar goed.. misschien snap ik de situatie niet zo goed. Mijn ouderlijk huis verspringt zeg maar ook, waardoor zij in hun achtertuin de muur van de buren zien en de buren in de voortuin de muur van mijn ouders huis zien. Aangezien het aan hun tuin grenst mogen daar toch zeker wel dingetjes opgehangen worden?? Dat gebeurt ook.

Ik vind wel dat je over de klimplant in discussie kan gaan, want dat kan je muur verknallen, maar een drietal gaatjes voor een plantenbak... Daar zou ik me echt niet druk over maken.

Ik heb het over de voorkant van de woningen hij is geen in mijn keuken muur aan het boren...kun je op zijn minst vragen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:20

Idd Litterbox....

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:20

Katja schreef:
Wat is er niet flexibel aan mijn verzoek? Ik zou met mensen die zo vrij zijn toch wel even duidelijk zijn dat je ergens niet van gediend bent zodat je niet constant dit soort rare dingen hebt.

Bedoelde dat ik het met jou en ellepel eens ben ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:21

Ooohh, dat verklaart waarom ik het niet snapte. :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:23

Midasje schreef:
tita schreef:
is toch aan hun kant van de muur, plaats even een foto want ik kan me er niet veel bij voorstellen hun kijken tegen die muur aan toch?

Ja idd maar mijn huis de gaten zitten in mijn buiten muur.

is ook gedeeltelijk hun muur[/quote]

Umh nee hoor is echt niet van hun...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:25

Ik zou er eigenlijk ook niet zo moeilijk over doen. In hoeverre heb je er zelf last van?

Misschien een opmerking over de klimop, maar daar zou ik het verder bij laten.

*edit* na jou laastste post snap ik het helemaal niet meer. Het gaat dus niet om een blinde muur maar om de voorkant van jouw huis???
Laatst bijgewerkt door Mistic op 11-02-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:27

Midasje schreef:
Idd Litterbox....

nou als het een gedeelde muur is, dan is het net zo goed hun muur en hij staat wel in hun tuin :Y)

Persoonlijk vind ik dat je nogal moeilijk doet, een het is vast niet lelijk en twee je huis is er niet minder waard door

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:28

Midasje schreef:
Kimbaie schreef:

Maar goed.. misschien snap ik de situatie niet zo goed. Mijn ouderlijk huis verspringt zeg maar ook, waardoor zij in hun achtertuin de muur van de buren zien en de buren in de voortuin de muur van mijn ouders huis zien. Aangezien het aan hun tuin grenst mogen daar toch zeker wel dingetjes opgehangen worden?? Dat gebeurt ook.

Ik vind wel dat je over de klimplant in discussie kan gaan, want dat kan je muur verknallen, maar een drietal gaatjes voor een plantenbak... Daar zou ik me echt niet druk over maken.

Ik heb het over de voorkant van de woningen hij is geen in mijn keuken muur aan het boren...kun je op zijn minst vragen.

snap er niks meer van |( |(

Maar als ik ga boren in mijn huis, dan ga ik echt niet ff tegen mijn buurman zeggen ook al hoort ie het en is het ook hun muur.
De woningstichting is verdorie nog makkelijk dan jij :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:30

Nou ik heb er in zoverre last van dat hun steeds verder gaan...

@ tita het is geen gedeelde muur en staat ook niet in hun voortuin ...Ik wil gewoon geen gaten in de buiten muren van mijn huis *PUNT* dus dan vindt ik het van de ratten besnuffelt als mijn buren in mijn muur gaan zitten boren.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:30

Ik vind het vooral niet netjes dat ze niet even overlegd hebben dat is een kleine moeite en hadden jullie samen een mooie plant uit kunnen zoeken :D

Het lijkt me ook het beste om gewoon even rustig naar de buren toe te gaan en er over te praten zoals je al van plan bent. Ik ben benieuwd naar de reactie van je buren en of jullie het eens kunnen worden.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:31

Midasje schreef:
Kimbaie schreef:

Ik ben het kwijt.... :?

Deze muur grenst niet aan hun voortuin???

Maar goed... als je er echt meezit dan zou ik er wat van zeggen. Maar als jij er verder geen last van hebt, maar alleen vinddat de muur van jou is, dan zou ik het echt laten varen. Het kan je keuken niet beschadigen, je kijkt er waarschijnlijk niet tegenaan als je uit je raam kijkt. Dus waarom erover vallen. Veel succes met je beslissing

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:31

kan me niet voorstellen dat ze zomaar ergens gaten maken, niemand snap hier precies wat je bedoelt.

Ik ga ook niet gaten boren en dure bak ophangen en een klimop als ik er geen plezier aanbeleefd.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:33

Citaat:

waarmee? Hangen er inmiddels twee bakken dan?
Leven en laten leven zou ik zeggen anders sta je straks nog 's in zo'n dom programma als de Rijdende Rechter.. :+

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:33

tita schreef:
snap er niks meer van |( |(

Maar als ik ga boren in mijn huis, dan ga ik echt niet ff tegen mijn buurman zeggen ook al hoort ie het en is het ook hun muur.
De woningstichting is verdorie nog makkelijk dan jij :D

_O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:34

Ik snap wel hoe TS het bedoeld.
De muur is van haar,en hoe banketstaaf het ook klinkt,de buren behoren toestemming te vragen.
Sterker nog,als ze toestemming hadden gevraagt,had TS misschien niet eens moeilijk gedaan over die bak.
Maar het feit dat ze het buiten haar weten om doen vind ik asociaal.Klimop is wel degelijk slecht voor de muur,en ook nog eens nadelig als je ooit besluit je huis te verkopen en de muur is totaal begroeit.

Het is heel normaal dat buren elkaar om toestemming vrag bij het bewerken van andermans bezit.
Wij hadden buren die een schuur hadden staan,met de muur naast onze tuin.
Wij keken dus tegen die muur aan,hebben gevraagt of we er wat dingen aan mochten hangen en dat was geen probleem.
Hij zij er wel bij dat als ik het niet zo aardig gevraagt had,hij het niet had willen hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:35

Jannepauli schreef:
Dat klimop je muren verpest is overigens een fabeltje hoor.

Dat is geen fabeltje. Tegen onze schuur zat ook klimop, die heeft de hele muur verwoest.

Verder, het is een geschakeld huis. Dast betekent dat huis van de TS wel aan het huis van de buren vastzit, maar haar huis staat verder naar voren. Het stuk wat verder naar voren staat, zal het stuk zijn waar de buren dus tegenaan kijken. Het is dus wel degelijk muur van de TS, ik zou dit ook niet pikken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:38

@TS, staat de muur nu wel of niet op de erfgrens?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:39

Waarschijnlijk zit het zo?
Afbeelding

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:39

Midasje schreef:

@ tita het is geen gedeelde muur en staat ook niet in hun voortuin ...Ik wil gewoon geen gaten in de buiten muren van mijn huis *PUNT* dus dan vindt ik het van de ratten besnuffelt als mijn buren in mijn muur gaan zitten boren.

Je hebt je blijkbaar al eerder over bepaalde punten geergerd. Ik zou als ik jou was dit eens op een rijtje zetten en dan het een dagje laten bekoelen en vervolgens dit rustig met je buren bespreken. De plantenbak is waarschijnlijk alleen de druppel.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:42

Tivoli klopt....
@kimbaie ja dit is de druppel, ze hebben zelf een keer hun grofvuil in onze carpoort gezet. Zo vrij zijn ze.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:46

Midasje schreef:
Tivoli klopt....
@kimbaie ja dit is de druppel, ze hebben zelf een keer hun grofvuil in onze carpoort gezet. Zo vrij zijn ze.

tja... dan zou ik je toch adviseren om een keer in gesprek met ze te gaan.

Ben je al eerder bij ze langsgeweest eigenlijk?