De brand in Australie en alle slachtoffers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: De brand in Australie en alle slachtoffers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:57

Ja ik vind het wel een mooi idee en inderdaad Buckje, alle beetjes helpen!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:59

Oslo_girl schreef:
Ik wil even laten weten dat ik het vrij kortzichtig vind om te "klagen" over alle dieren in Australie. Er zijn nu meer dan 300 MENSEN die zijn overleden, en zijn velen meer zijn hun thuis kwijt. Het is erg zielig om over paardjes en koala's te klagen terwijl mensen met hun hele lichaam verbrand in het ziekenhuis liggen.

Vat mij niet verkeert op, ik ben gek op dieren. Maar ik vind dat je toch echt EERST aan de MENSEN moet denken en dan pas aan de DIEREN.

In Australië is er iets zoals geen verplichte evacuatie, voor diegene die in hun huis gebleven zijn is het jammer ja hoor...

Voor mij is idd het ergste diegene die door het vuur gegrepen worden of het gezin dat zich in een bad met water gevuld wou verdedigen maar hélaas overleden zijn...

Maar ik persoonlijk zou dieren ook niet achter mensen plaatsen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:05

Ik vind het vreselijk al die branden... Zoveel verwoest...
Als een aantal van deze grote branden idd aangestoken is... Getver, bij de gedachte alleen al.... :r

Oslo_girl schreef:
Ik wil even laten weten dat ik het vrij kortzichtig vind om te "klagen" over alle dieren in Australie. Er zijn nu meer dan 300 MENSEN die zijn overleden, en zijn velen meer zijn hun thuis kwijt. Het is erg zielig om over paardjes en koala's te klagen terwijl mensen met hun hele lichaam verbrand in het ziekenhuis liggen.

Vat mij niet verkeert op, ik ben gek op dieren. Maar ik vind dat je toch echt EERST aan de MENSEN moet denken en dan pas aan de DIEREN.

Ja, want mensen zijn natuurlijk veel erger, want dat is het 'superiore' ras. En dieren kunnen prima voor zichzelf zorgen en voor zichzelf spreken.
ALLES slachtoffers, en dus OOK de dieren. Deze branden zijn niet alleen een enorm verlies voor mensen(levens), maar zeker ook een behoorlijke knal voor het dierenrijk om maar te zwijgen over de rest van de diversiteit die daar leeft dat binnen enkele seconden is verwoest. Mijn hart gaat uit naar ALLES dat daar slachtoffer is van verwoeste branden...

Ik vind dit topic helemaal niet kortzichtig of wat dan ook. Natuurlijk is het leed van mensen ontzettend erg, maar vaak worden dieren (en de natuur) vergeten. Dit topic geeft je weer het; tuurlijk, die ook - gevoel. Juist om dat kortzichtige; alleen mensen zijn het slachtoffer, te doorbreken.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:10

Tancreda4 schreef:
Deze branden zijn niet alleen een enorm verlies voor mensen(levens), maar zeker ook een behoorlijke knal voor het dierenrijk om maar te zwijgen over de rest van de diversiteit die daar leeft dat binnen enkele seconden is verwoest. Mijn hart gaat uit naar ALLES dat daar slachtoffer is van verwoeste branden...

Precies verwoord hoe ik dat ook voel. Er wordt ook gevreesd dat een aantal bedreigde planten en diersoorten een dusdanige schade heeft opgelopen dat het misschien niet meer goedkomt....

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:35

Het is echt rampzallig wat daar gebeurt. Al die mensen die dood zijn of verschrikkelijke brandwonden hebben, dakloos zijn,geliefde verloren zijn. Daar zijn geen woorden voor. Die foto met die koala, daar breekt echt mijn hart van. Dat die gewoon water aanneemt van een mens.
ik heb een sticker met erop "Australia land of wonders"
Er moet hier gauw een wonder gebeuren dat dit gauw is afgelopen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:41

ik vind het erg voor de dieren, maar ook voor mij familie.
een hoop familie van ons wonen in timboon en gelong en nog meer kleinere plaatsjes daar.
je wilt niet weten hoe vaak ik de australische site bekijk |(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:46

Ik heb er ook familie wonen en het is onvoorstelbaar wat daar op het moment allemaal gebeurd.
Ik leef ook absoluut mee met de slachtoffers, mens EN dier :j

ik breek als ik er alleen maar aan de angst denk ;(

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:01

Oslo_girl schreef:

Dat is jouw mening! Sorry, de enige die mensen boven dieren kunnen stellen zijn mensen. Ik vind menselijke slachtoffers ook verschrikkelijk maar dit raakt MIJ veeeeeeel dieper! Voor liefhebbers, babykoala die afkoeling in emmer water zoekt : http://www.news.com.au/gallery/0,23607, ... 50,00.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:21

mltex schreef:
Voor liefhebbers, babykoala die afkoeling in emmer water zoekt : http://www.news.com.au/gallery/0,23607, ... 50,00.html

Ach gut, weer tranen in mijn ogen. Wat een schatje...

Oslo_girl schreef:

Reacties als deze benadrukken weer eens waarom ik gekker op dieren ben dan op mensen. Ik vind het ook vreselijk voor die mensen overigens, ik ga daarin helemaal mee met Tancreda4.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:31

Ah echt hier ook van die foto krijg ik weer een traan in mijn oog. Wat een geweldige beestjes!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:09

Inderdaad, het is erg voor mens EN dier. Het zal je maar overkomen dat je moet vluchten voor de brand en alles achter moet laten en dat je dan nooit meer je huis en spullen terug zal krijgen. Echt vreselijk! Om dan nog maar niet te spreken als je zelf verbrand of familie of wie dan ook.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:32

Echt vreselijk vind ik het. Al die mensen en dieren die daar overlijden door de bosbranden... Echt gewoon te erg...

Familie van mij woont daat in de buurt... Het was al goed te ruiken zeiden ze, het zal niet lang meer duren of ze moeten hun huis uit, en de paarden verhuizen...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:51

Een vriend van mij woont in Victoria (Melbourne), en zit er dus middenin. Ze zijn niet geëvacueerd maar de brand is meermalen akelig dichtbij geweest, alles is zwart en verbrand. Ik leef erg mee met de mensen daar en wat er daar allemaal gebeurt, echt een drama, voor mens en dier.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:43

Tancreda4 schreef:
Oslo_girl schreef:

Ja, want mensen zijn natuurlijk veel erger, want dat is het 'superiore' ras. En dieren kunnen prima voor zichzelf zorgen en voor zichzelf spreken.
ALLES slachtoffers, en dus OOK de dieren. Deze branden zijn niet alleen een enorm verlies voor mensen(levens), maar zeker ook een behoorlijke knal voor het dierenrijk om maar te zwijgen over de rest van de diversiteit die daar leeft dat binnen enkele seconden is verwoest. Mijn hart gaat uit naar ALLES dat daar slachtoffer is van verwoeste branden...

Hier ben ik het HELEMAAL mee eens !!

Ik krijg tranen in mijn ogen bij het zien van de foto's ;(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:59

Ik vind het echt gewoon vreselijk wat nu in Australië gebeurd. Voor alle mensen die familieleden verloren zijn, voor alle mensen die alles waar ze ooit voor geleefd hebben hebben zien opbranden, op een klein koffertje na dat ze nog hebben kunnen redden. Kan je het je voorstellen, dat je alles wat je rond je ziet kwijt bent.

En dan die arme dieren. Zij hebben er zeker niet voor gekozen, en hebben veel minder de mogelijkheid om te ontsnappen aan de vuurzee. Australië doet zo ontzettend zijn best om de natuurlijke flora en fauna te beschermen, en nu wordt het gewoon voor je ogen verwoest, en ze kunnen nauwelijks iets doen.

Het allerergste is dan ook nog dat sommige branden naar alle waarschijnlijkheid zijn aangestoken...het is ernstige psychische afwijking, maar het is zo onbegrijpelijk dat iemand tot zoiets in staat is. Zoalse Australische premier zei, het is eigenlijk gewoon letterlijk massamoord plegen (en dan mag je de dieren nog meetellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:09

koala's worden al bedreigd en verliezen hierdoor nog meer habitat.

arme mensen en dieren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:44

Zo erg he en dan is het nog aangestoken ook, onbegrijpelijk.
Hoe ziek ben je dan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:15

Linda; de grootste brand is iig NIET het gevolg van brandstichting. De rest wordt nog onderzocht, maar als ik de Australische kranten mag geloven, dan is het nog niet zeker dat er sprake is van brandstichting. Het wordt niet uitgesloten, maar het hoeft dus niet de oorzaak te zijn... de grootste brand is iig ontstaan door de extreme hitte / droogte.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:16

"Gelukkig". Je moet er toch niet aan denken dat er monsters rondlopen die de aanstichters zijn van zoveel leed...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:30

vikki schreef:
Linda; de grootste brand is iig NIET het gevolg van brandstichting. De rest wordt nog onderzocht, maar als ik de Australische kranten mag geloven, dan is het nog niet zeker dat er sprake is van brandstichting. Het wordt niet uitgesloten, maar het hoeft dus niet de oorzaak te zijn... de grootste brand is iig ontstaan door de extreme hitte / droogte.

Ooh dan verwar ik dat met een andere brand ben ik bang.
Maar goed, het blijft vreselijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:15

Tancreda4 schreef:
"Gelukkig". Je moet er toch niet aan denken dat er monsters rondlopen die de aanstichters zijn van zoveel leed...

Helaas bestaan die mensen wel. Het zuiden heeft al vaker last gehad van zeer zware bosbranden, en hierbij zijn al brandhaarden gevonden die opzettelijk zijn aangestoken. Mensen die totaal geen besef hebben van de gevolgen zijn hier dus helaas toe in staat. En dan nog gewoon de roekeloosheid van sommigen, kan me nog herinneren dat een gigantische bosbrand was begonnen (in ik meen de VS) door iemand die zijn tuinafval tegen het verbod in aan het opbranden was.

Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat Australië niet in hetzelfde schuitje zit en dat alles natuurlijk is. Maakt het niet minder erg, maar toch. En wij dan maar klagen over het kil en koud weer...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:36

Het is eigenlijk gewoon best bizar dat ze in het noorden van Australie te kampen hebben met zware overstromingen (waardoor de krokodillen de 'woonwijken' in kunnen zwemmen) terwijl het zuiden last heeft van deze extreme droogte en hitte. Ik las gisteravond trouwens dat ze verwachten dat alle onderzoeken naar de verschillende brandhaarden pas over een jaar afgerond zullen zijn.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:51

1 woord: verschrikkelijk!
voor mens en dier, alle gewonden en overledenen.
Ik weet wat het is al je bezittingen te verliezen(mijn huis is ook afgebrand vorig jaar) maar dat is niets invergelijking met mensen en dieren die op een verschrikkelijke manier omgekomen zijn of verminkt zijn.
De paniek op zo'n moment lijkt me ook verschrikkelijk

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:13

Net helaas gelezen in de courier mail |( :

Citaat:
LATEST: FIRES that have claimed the lives of 21 people in Gippsland might have been the work of a serial arsonist, Victorian police have revealed.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:22

Een vriendinnetje van mij is op rondreis door australië en zat de afgelopen 2 weken dus bij dat gebied. Nou iedereen was toch wel heel erg ongerust hoor! ze is nog helemaal "heel" gelukkig maar ls je die verhalen en die foto's ziet schrik je wel heel erg.
Vind het ook echt verschrikkelijk voor de local's daar